Stránka 4 z 5
Napsal: sob led 05, 2008 19:55
od Rado77
Ja sa ale pytam preto, lebo chcem na jar menit vsetky tesnenia motora a budem na to sam. A aby som zlozil hlavu valcov, musim odmontit to vyf. potr., preto som chcel vediet ako na to a ci to dokazem sam
Výfuk
Napsal: úte led 08, 2008 10:38
od Vazoun
Zdravim "Rado 77 " pri své šikovnosti jsi určitě dokázal vyrešit ten problém s plánovanou výměnou - vid ? Napiš jak to dopadlo
zdravi všechny na foru
" Vazoun "
Napsal: úte led 08, 2008 10:51
od Rado77
Cau Vazoun,
tak asi su len 2 moznosti, uvidim, co pojde lahsie:
1, odmontit zvody od hlavy valcov ( = 4 matice a 3 sroby)
alebo
2, odmontit najprv prvy diel vyfuku od zvodov (3 matice, ale tie vyzeraju byt fest zazrate)
Predtym to samozrejme viackrat streknem WD-ckom den dopredu, aby to preslo cez to zaoxidovane svinstvo v spojoch....no uvidime. Pri variante 1 dokazem pohnut vrchnymi maticami, to som uz skusal, ale obavam sa prave tych spodnych srobov a tam som smeroval aj svoju otazku, ako sa k nim najlahsie dostat (ci treba odmontit cely Airbox system, prip. chladic a Fan, pri tom chladici by som musel aj kvapalinu vypustat hned)... Klimu nastastie nemam, takze miesta je tam trochu viac, ale aj tak to bude asi o drzku.
A dalsiu vec som chcel vediet (ak pouzijem variant 1), ci ten vyfuk potom dokazem odklonit od hlavy valcov (resp. ho zosadit z tych hornych tyciek co trcia z hlavy valcov). Dufam ze vlnovec bude natolko pruzny, aby to slo lahko.
Budem na to uplne sam, preto som sa chcel pripravit, aby som na nejakom kroku nezlyhal
Výfuk
Napsal: úte led 08, 2008 11:09
od Vazoun
Napsal: úte led 08, 2008 11:21
od -peha-
Další šikula
Napsal: úte led 08, 2008 11:35
od Vazoun
--------------------------
Další šikula
čau " Peháčku " suprově jsi to zdokumentoval
" Vazoun "
Napsal: úte led 08, 2008 11:54
od -peha-
Napsal: úte led 08, 2008 12:53
od Rado77
Diki Vazoune a Peha za povzbudenie
Sam mam z toho trochu strach, lebo to budem robit v Piestanoch a som z Bratislavy. A chcem sa vyvarovat toho, aby som nemusel ist do BA vlakom
Ako som pisal aj v dalsom prispevku, chcel by som pomenit tieto veci:
- tesnenie hlavy valcov + nove sroby
- tesnenie pod sacim potr.
- tesnenie pod vyfukovym potr.
- tesnenie pod distributor case
- O-ring pod rozdelovacom
- tesnenie pod klapkou
- precistenie EGR sustavy (mozno uplne odstranenie, alebo len zaslepenie...este niesom rozhodnuty)
- kontrola stavu rozvodov a samozrejme nastavenie
- vycistenie cidiel a senzorov
K tomu vsetkemu samozrejme vycistenie jednotlivych dielov + vycistenie zvysneho mot. priestoru, preplachnutie chladiacej sustavy... Takze fotiek bude vyse hlavy a bude sa dat pekne vizualne porovnat, ako boli jednotlive casti zasvinene a ako co vyzera "z vnutra". Verim ze aspon 100 fotiek porobim popri praci
Napsal: čtv led 10, 2008 22:37
od J.Bad
Tak zdravím - dneska jsem byl na výměně prostředního dílu a zadního tlumiče výfuku.Vcelku dobře to šlo odmontovat - kluci šikovný - práce na cca 20 minut fakt rychlovka,ale cena 5 900!Nevím jestli ta cena odpovídá a když ne tak už to neřeším je to hotový a opět se z vesela jezdí....Fotky jsou na
http://picasaweb.google.com/daewoomatiz ... kovySystem koho by to zajímalo jak vypadá výfuk po 46 000 km a 4 letech provozu....
Napsal: pát led 11, 2008 08:18
od Tomáš
???? tak a teď jsem zmatenej jak lesní včela . Co je to za model Matize ? Zadní díl se napojuje za rezonátorem ( ne vedle nádrže pod tepelným štítem ) - to je u II normální ??
A ta nádrž je plechová , ne ? - někde se to tu už řešilo , ale to byl nějaký dovoz .... , je vidět , že těch variant je nějak víc , ale co jsem koukal na zadní díly výfuku , nikde jsem nenašel model , co by vedl již od rezonátoru .....
Osobně mě to zajímá , protože až mi odejde uvažoval bych nad touto variantou, pokud pasuje na přírubu u katalizátoru. Ten spoj ( trubka do trubky) vedle nádrže se mi nějak nelíbí ....
Napsal: pát led 11, 2008 09:10
od Rado77
Myslim ze Matiz II to ma prave takto. Rezonator (t.j. druhy diel) je dlhy a je to len rovna rura, a 3. diel je tlmic s dvoma "hadatkovitymi" rurami. U Matiza I sa 3. diel napaja "rura do rury" a zopina sa to svorkou, ako to mame my, kdezto Matiz II ma vsetky spoje na dva sroby (a tusim aj kovovy O-ring tam ide ako tesnenie).
Zase na druhej strane - u Matiza I sa tymto dvojsrobovym sposobom spaja 1. a 2. diel dokopy, ale po 8-mich rokoch to vyzera tak, ze tie sroby uz nikto nepovoli. Zato 3. diel sa z druheho da relativne lahko vysunut...
Napsal: pát led 11, 2008 09:25
od Tomáš
Už je mi to jasné , koukal jsem na autodíly Krč a je to od roku 2001 takhle , ale jde to zaměnit , když bych měnil i rezonátor i zadní díl ?
A pak ještě ta nádrž - mě se zdá , že je plechová .....
Souhlas
Napsal: pát led 11, 2008 09:27
od Vazoun
Ano " Rado77 " dobre jsi to popsal - mezi Matizem I a II jsou rozdíly.
Zdravim všechny na foru a Matízáky
zvlášt
ahoj " Vazoun "
Jirka Badů to nafotil dobře - taky jsem již měnil poslední díl s tlumičem a stálo mne to i s prací kolem 3.000.-Kč
Napsal: pát led 11, 2008 12:40
od Rado77
Ahojte vsetci, ahoj Vazoun, ahoj Tomas
Tomas --> myslim ze 2. a 3. diel vyfuku, co sa pouziva na Matize II ide nahodit na Matiza I. Podla obrazkov to aspon tak vyzera a ked predpokladam, ze maju oba typy montovane zavesy vyfuku na rovnakych miestach, malo by to ist. Zaroven predpokladam, ze vnut. priemer oboch potrubi bude rovnaka...
K tej nadrzi - ked som si ale lepsie pozrel na
http://picasaweb.google.com/daewoomatiz ... kovySystem tu fotku s povodnym tlmicom, zdaju sa mi na nadrzi take jemne ryhy, co by hadam zodpovedalo tej plastovej nadrzi. Ale zase na tej fotke s novym tlmicom tam na nadrzi badat naznaky korozie......??? Najlepsie ked sa vyjadri sam J.Bad...
Napsal: pát led 11, 2008 15:21
od Tomáš
No hlavně je na té nádrži tel středový horizontální pertl , což na plastové není , ta je jak vyfouknutá a po celých bocích hladká , navíc je tvarovaná a jakoby vystupuje směrem k nalévacímu hrdlu , tahle je přesný obdelník , jako mám plechovou na Nubiře .