Matíz - vlnovec výfuku

Moderátor: Blue Lanos

Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ja sa ale pytam preto, lebo chcem na jar menit vsetky tesnenia motora a budem na to sam. A aby som zlozil hlavu valcov, musim odmontit to vyf. potr., preto som chcel vediet ako na to a ci to dokazem sam
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Výfuk

Příspěvek od Vazoun »

Zdravim "Rado 77 " pri své šikovnosti jsi určitě dokázal vyrešit ten problém s plánovanou výměnou - vid ? Napiš jak to dopadlo :lol: :PP: zdravi všechny na foru :lol: " Vazoun " :lol:
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Cau Vazoun,

tak asi su len 2 moznosti, uvidim, co pojde lahsie:

1, odmontit zvody od hlavy valcov ( = 4 matice a 3 sroby)
alebo
2, odmontit najprv prvy diel vyfuku od zvodov (3 matice, ale tie vyzeraju byt fest zazrate)

Predtym to samozrejme viackrat streknem WD-ckom den dopredu, aby to preslo cez to zaoxidovane svinstvo v spojoch....no uvidime. Pri variante 1 dokazem pohnut vrchnymi maticami, to som uz skusal, ale obavam sa prave tych spodnych srobov a tam som smeroval aj svoju otazku, ako sa k nim najlahsie dostat (ci treba odmontit cely Airbox system, prip. chladic a Fan, pri tom chladici by som musel aj kvapalinu vypustat hned)... Klimu nastastie nemam, takze miesta je tam trochu viac, ale aj tak to bude asi o drzku.

A dalsiu vec som chcel vediet (ak pouzijem variant 1), ci ten vyfuk potom dokazem odklonit od hlavy valcov (resp. ho zosadit z tych hornych tyciek co trcia z hlavy valcov). Dufam ze vlnovec bude natolko pruzny, aby to slo lahko.

Budem na to uplne sam, preto som sa chcel pripravit, aby som na nejakom kroku nezlyhal :)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Výfuk

Příspěvek od Vazoun »

Vždyt to říkám - máš docela odvahu,chceš li se pustit do takové poměrně náročné akce. Vím - že se Ti to povede, jsi šikula a já Ti moc držím pěsti,at máš štěstí. Já osobně, bych se sám do takové demontáže asi moc nepouštěl - na to nemám odvahu ani zkušenosti :lol: fandím Ti :lol: čau a necht se to podaří - " Vazoun " :lol: -i -i -i
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

Dokážeš to sám já to minulí rok robil kamošovi a neje to žádný problém a to čo si písal je v poriadku A výfuk sa dá odklonit takto dáko to vyzerá

Obrázek Obrázek
No já som mu pretesnoval aj spodok
Obrázek

Hral som sa s tím celý deň ale to len že pre mna je to zábava :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Další šikula

Příspěvek od Vazoun »

-peha- píše:Dokážeš to sám já to minulí rok robil kamošovi a neje to žádný problém a to čo si písal je v poriadku A výfuk sa dá odklonit takto dáko to vyzerá

Obrázek Obrázek
No já som mu pretesnoval aj spodok
Obrázek

Hral som sa s tím celý deň ale to len že pre mna je to zábava :lol: :lol: :lol:
--------------------------
Další šikula :lol: čau " Peháčku " suprově jsi to zdokumentoval :lol: " Vazoun " :lol: -i
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

To preto že Maťulky mám zo všetkých najradej ale opravujem všetky Daewátka rád oni to nie sú tak moc složité autíčka tak nech nám dlho slúžia k plnej spokojnosti :lol: :lol: :lol:
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Diki Vazoune a Peha za povzbudenie :) Sam mam z toho trochu strach, lebo to budem robit v Piestanoch a som z Bratislavy. A chcem sa vyvarovat toho, aby som nemusel ist do BA vlakom :) Ako som pisal aj v dalsom prispevku, chcel by som pomenit tieto veci:

- tesnenie hlavy valcov + nove sroby
- tesnenie pod sacim potr.
- tesnenie pod vyfukovym potr.
- tesnenie pod distributor case
- O-ring pod rozdelovacom
- tesnenie pod klapkou
- precistenie EGR sustavy (mozno uplne odstranenie, alebo len zaslepenie...este niesom rozhodnuty)
- kontrola stavu rozvodov a samozrejme nastavenie
- vycistenie cidiel a senzorov

K tomu vsetkemu samozrejme vycistenie jednotlivych dielov + vycistenie zvysneho mot. priestoru, preplachnutie chladiacej sustavy... Takze fotiek bude vyse hlavy a bude sa dat pekne vizualne porovnat, ako boli jednotlive casti zasvinene a ako co vyzera "z vnutra". Verim ze aspon 100 fotiek porobim popri praci
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
J.Bad
Příspěvky: 738
Registrován: ned črc 16, 2006 22:24
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od J.Bad »

Tak zdravím - dneska jsem byl na výměně prostředního dílu a zadního tlumiče výfuku.Vcelku dobře to šlo odmontovat - kluci šikovný - práce na cca 20 minut fakt rychlovka,ale cena 5 900!Nevím jestli ta cena odpovídá a když ne tak už to neřeším je to hotový a opět se z vesela jezdí....Fotky jsou na http://picasaweb.google.com/daewoomatiz ... kovySystem koho by to zajímalo jak vypadá výfuk po 46 000 km a 4 letech provozu....
Matizek modrej - jak jinak 5/2003 najeto 120 000 defend lock,radio Pioneer 2x airbag,posilovač,ABS,tónovaný skla,elektrika,central a navíc od 8/2010 čipnuté na 51KW!! - člen Matiz clubu č.27
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

:shock: ???? tak a teď jsem zmatenej jak lesní včela . Co je to za model Matize ? Zadní díl se napojuje za rezonátorem ( ne vedle nádrže pod tepelným štítem ) - to je u II normální ??
A ta nádrž je plechová , ne ? - někde se to tu už řešilo , ale to byl nějaký dovoz .... , je vidět , že těch variant je nějak víc , ale co jsem koukal na zadní díly výfuku , nikde jsem nenašel model , co by vedl již od rezonátoru .....

Osobně mě to zajímá , protože až mi odejde uvažoval bych nad touto variantou, pokud pasuje na přírubu u katalizátoru. Ten spoj ( trubka do trubky) vedle nádrže se mi nějak nelíbí ....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Myslim ze Matiz II to ma prave takto. Rezonator (t.j. druhy diel) je dlhy a je to len rovna rura, a 3. diel je tlmic s dvoma "hadatkovitymi" rurami. U Matiza I sa 3. diel napaja "rura do rury" a zopina sa to svorkou, ako to mame my, kdezto Matiz II ma vsetky spoje na dva sroby (a tusim aj kovovy O-ring tam ide ako tesnenie).

Zase na druhej strane - u Matiza I sa tymto dvojsrobovym sposobom spaja 1. a 2. diel dokopy, ale po 8-mich rokoch to vyzera tak, ze tie sroby uz nikto nepovoli. Zato 3. diel sa z druheho da relativne lahko vysunut...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Už je mi to jasné , koukal jsem na autodíly Krč a je to od roku 2001 takhle , ale jde to zaměnit , když bych měnil i rezonátor i zadní díl ?

A pak ještě ta nádrž - mě se zdá , že je plechová ..... :shock:
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

Souhlas

Příspěvek od Vazoun »

Ano " Rado77 " dobre jsi to popsal - mezi Matizem I a II jsou rozdíly.
Zdravim všechny na foru a Matízáky :lol: zvlášt :lol: ahoj " Vazoun "
Jirka Badů to nafotil dobře - taky jsem již měnil poslední díl s tlumičem a stálo mne to i s prací kolem 3.000.-Kč
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ahojte vsetci, ahoj Vazoun, ahoj Tomas

Tomas --> myslim ze 2. a 3. diel vyfuku, co sa pouziva na Matize II ide nahodit na Matiza I. Podla obrazkov to aspon tak vyzera a ked predpokladam, ze maju oba typy montovane zavesy vyfuku na rovnakych miestach, malo by to ist. Zaroven predpokladam, ze vnut. priemer oboch potrubi bude rovnaka...

K tej nadrzi - ked som si ale lepsie pozrel na http://picasaweb.google.com/daewoomatiz ... kovySystem tu fotku s povodnym tlmicom, zdaju sa mi na nadrzi take jemne ryhy, co by hadam zodpovedalo tej plastovej nadrzi. Ale zase na tej fotke s novym tlmicom tam na nadrzi badat naznaky korozie......??? Najlepsie ked sa vyjadri sam J.Bad...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

No hlavně je na té nádrži tel středový horizontální pertl , což na plastové není , ta je jak vyfouknutá a po celých bocích hladká , navíc je tvarovaná a jakoby vystupuje směrem k nalévacímu hrdlu , tahle je přesný obdelník , jako mám plechovou na Nubiře .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“