Matíz - vlnovec výfuku
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Cau Vazoun,
tak asi su len 2 moznosti, uvidim, co pojde lahsie:
1, odmontit zvody od hlavy valcov ( = 4 matice a 3 sroby)
alebo
2, odmontit najprv prvy diel vyfuku od zvodov (3 matice, ale tie vyzeraju byt fest zazrate)
Predtym to samozrejme viackrat streknem WD-ckom den dopredu, aby to preslo cez to zaoxidovane svinstvo v spojoch....no uvidime. Pri variante 1 dokazem pohnut vrchnymi maticami, to som uz skusal, ale obavam sa prave tych spodnych srobov a tam som smeroval aj svoju otazku, ako sa k nim najlahsie dostat (ci treba odmontit cely Airbox system, prip. chladic a Fan, pri tom chladici by som musel aj kvapalinu vypustat hned)... Klimu nastastie nemam, takze miesta je tam trochu viac, ale aj tak to bude asi o drzku.
A dalsiu vec som chcel vediet (ak pouzijem variant 1), ci ten vyfuk potom dokazem odklonit od hlavy valcov (resp. ho zosadit z tych hornych tyciek co trcia z hlavy valcov). Dufam ze vlnovec bude natolko pruzny, aby to slo lahko.
Budem na to uplne sam, preto som sa chcel pripravit, aby som na nejakom kroku nezlyhal
tak asi su len 2 moznosti, uvidim, co pojde lahsie:
1, odmontit zvody od hlavy valcov ( = 4 matice a 3 sroby)
alebo
2, odmontit najprv prvy diel vyfuku od zvodov (3 matice, ale tie vyzeraju byt fest zazrate)
Predtym to samozrejme viackrat streknem WD-ckom den dopredu, aby to preslo cez to zaoxidovane svinstvo v spojoch....no uvidime. Pri variante 1 dokazem pohnut vrchnymi maticami, to som uz skusal, ale obavam sa prave tych spodnych srobov a tam som smeroval aj svoju otazku, ako sa k nim najlahsie dostat (ci treba odmontit cely Airbox system, prip. chladic a Fan, pri tom chladici by som musel aj kvapalinu vypustat hned)... Klimu nastastie nemam, takze miesta je tam trochu viac, ale aj tak to bude asi o drzku.
A dalsiu vec som chcel vediet (ak pouzijem variant 1), ci ten vyfuk potom dokazem odklonit od hlavy valcov (resp. ho zosadit z tych hornych tyciek co trcia z hlavy valcov). Dufam ze vlnovec bude natolko pruzny, aby to slo lahko.
Budem na to uplne sam, preto som sa chcel pripravit, aby som na nejakom kroku nezlyhal
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Výfuk
Vždyt to říkám - máš docela odvahu,chceš li se pustit do takové poměrně náročné akce. Vím - že se Ti to povede, jsi šikula a já Ti moc držím pěsti,at máš štěstí. Já osobně, bych se sám do takové demontáže asi moc nepouštěl - na to nemám odvahu ani zkušenosti fandím Ti čau a necht se to podaří - " Vazoun "
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Další šikula
--------------------------
Další šikula čau " Peháčku " suprově jsi to zdokumentoval " Vazoun "
Diki Vazoune a Peha za povzbudenie Sam mam z toho trochu strach, lebo to budem robit v Piestanoch a som z Bratislavy. A chcem sa vyvarovat toho, aby som nemusel ist do BA vlakom Ako som pisal aj v dalsom prispevku, chcel by som pomenit tieto veci:
- tesnenie hlavy valcov + nove sroby
- tesnenie pod sacim potr.
- tesnenie pod vyfukovym potr.
- tesnenie pod distributor case
- O-ring pod rozdelovacom
- tesnenie pod klapkou
- precistenie EGR sustavy (mozno uplne odstranenie, alebo len zaslepenie...este niesom rozhodnuty)
- kontrola stavu rozvodov a samozrejme nastavenie
- vycistenie cidiel a senzorov
K tomu vsetkemu samozrejme vycistenie jednotlivych dielov + vycistenie zvysneho mot. priestoru, preplachnutie chladiacej sustavy... Takze fotiek bude vyse hlavy a bude sa dat pekne vizualne porovnat, ako boli jednotlive casti zasvinene a ako co vyzera "z vnutra". Verim ze aspon 100 fotiek porobim popri praci
- tesnenie hlavy valcov + nove sroby
- tesnenie pod sacim potr.
- tesnenie pod vyfukovym potr.
- tesnenie pod distributor case
- O-ring pod rozdelovacom
- tesnenie pod klapkou
- precistenie EGR sustavy (mozno uplne odstranenie, alebo len zaslepenie...este niesom rozhodnuty)
- kontrola stavu rozvodov a samozrejme nastavenie
- vycistenie cidiel a senzorov
K tomu vsetkemu samozrejme vycistenie jednotlivych dielov + vycistenie zvysneho mot. priestoru, preplachnutie chladiacej sustavy... Takze fotiek bude vyse hlavy a bude sa dat pekne vizualne porovnat, ako boli jednotlive casti zasvinene a ako co vyzera "z vnutra". Verim ze aspon 100 fotiek porobim popri praci
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Tak zdravím - dneska jsem byl na výměně prostředního dílu a zadního tlumiče výfuku.Vcelku dobře to šlo odmontovat - kluci šikovný - práce na cca 20 minut fakt rychlovka,ale cena 5 900!Nevím jestli ta cena odpovídá a když ne tak už to neřeším je to hotový a opět se z vesela jezdí....Fotky jsou na http://picasaweb.google.com/daewoomatiz ... kovySystem koho by to zajímalo jak vypadá výfuk po 46 000 km a 4 letech provozu....
Matizek modrej - jak jinak 5/2003 najeto 120 000 defend lock,radio Pioneer 2x airbag,posilovač,ABS,tónovaný skla,elektrika,central a navíc od 8/2010 čipnuté na 51KW!! - člen Matiz clubu č.27
???? tak a teď jsem zmatenej jak lesní včela . Co je to za model Matize ? Zadní díl se napojuje za rezonátorem ( ne vedle nádrže pod tepelným štítem ) - to je u II normální ??
A ta nádrž je plechová , ne ? - někde se to tu už řešilo , ale to byl nějaký dovoz .... , je vidět , že těch variant je nějak víc , ale co jsem koukal na zadní díly výfuku , nikde jsem nenašel model , co by vedl již od rezonátoru .....
Osobně mě to zajímá , protože až mi odejde uvažoval bych nad touto variantou, pokud pasuje na přírubu u katalizátoru. Ten spoj ( trubka do trubky) vedle nádrže se mi nějak nelíbí ....
A ta nádrž je plechová , ne ? - někde se to tu už řešilo , ale to byl nějaký dovoz .... , je vidět , že těch variant je nějak víc , ale co jsem koukal na zadní díly výfuku , nikde jsem nenašel model , co by vedl již od rezonátoru .....
Osobně mě to zajímá , protože až mi odejde uvažoval bych nad touto variantou, pokud pasuje na přírubu u katalizátoru. Ten spoj ( trubka do trubky) vedle nádrže se mi nějak nelíbí ....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Myslim ze Matiz II to ma prave takto. Rezonator (t.j. druhy diel) je dlhy a je to len rovna rura, a 3. diel je tlmic s dvoma "hadatkovitymi" rurami. U Matiza I sa 3. diel napaja "rura do rury" a zopina sa to svorkou, ako to mame my, kdezto Matiz II ma vsetky spoje na dva sroby (a tusim aj kovovy O-ring tam ide ako tesnenie).
Zase na druhej strane - u Matiza I sa tymto dvojsrobovym sposobom spaja 1. a 2. diel dokopy, ale po 8-mich rokoch to vyzera tak, ze tie sroby uz nikto nepovoli. Zato 3. diel sa z druheho da relativne lahko vysunut...
Zase na druhej strane - u Matiza I sa tymto dvojsrobovym sposobom spaja 1. a 2. diel dokopy, ale po 8-mich rokoch to vyzera tak, ze tie sroby uz nikto nepovoli. Zato 3. diel sa z druheho da relativne lahko vysunut...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Už je mi to jasné , koukal jsem na autodíly Krč a je to od roku 2001 takhle , ale jde to zaměnit , když bych měnil i rezonátor i zadní díl ?
A pak ještě ta nádrž - mě se zdá , že je plechová .....
A pak ještě ta nádrž - mě se zdá , že je plechová .....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Souhlas
Ano " Rado77 " dobre jsi to popsal - mezi Matizem I a II jsou rozdíly.
Zdravim všechny na foru a Matízáky zvlášt ahoj " Vazoun "
Jirka Badů to nafotil dobře - taky jsem již měnil poslední díl s tlumičem a stálo mne to i s prací kolem 3.000.-Kč
Zdravim všechny na foru a Matízáky zvlášt ahoj " Vazoun "
Jirka Badů to nafotil dobře - taky jsem již měnil poslední díl s tlumičem a stálo mne to i s prací kolem 3.000.-Kč
Ahojte vsetci, ahoj Vazoun, ahoj Tomas
Tomas --> myslim ze 2. a 3. diel vyfuku, co sa pouziva na Matize II ide nahodit na Matiza I. Podla obrazkov to aspon tak vyzera a ked predpokladam, ze maju oba typy montovane zavesy vyfuku na rovnakych miestach, malo by to ist. Zaroven predpokladam, ze vnut. priemer oboch potrubi bude rovnaka...
K tej nadrzi - ked som si ale lepsie pozrel na http://picasaweb.google.com/daewoomatiz ... kovySystem tu fotku s povodnym tlmicom, zdaju sa mi na nadrzi take jemne ryhy, co by hadam zodpovedalo tej plastovej nadrzi. Ale zase na tej fotke s novym tlmicom tam na nadrzi badat naznaky korozie......??? Najlepsie ked sa vyjadri sam J.Bad...
Tomas --> myslim ze 2. a 3. diel vyfuku, co sa pouziva na Matize II ide nahodit na Matiza I. Podla obrazkov to aspon tak vyzera a ked predpokladam, ze maju oba typy montovane zavesy vyfuku na rovnakych miestach, malo by to ist. Zaroven predpokladam, ze vnut. priemer oboch potrubi bude rovnaka...
K tej nadrzi - ked som si ale lepsie pozrel na http://picasaweb.google.com/daewoomatiz ... kovySystem tu fotku s povodnym tlmicom, zdaju sa mi na nadrzi take jemne ryhy, co by hadam zodpovedalo tej plastovej nadrzi. Ale zase na tej fotke s novym tlmicom tam na nadrzi badat naznaky korozie......??? Najlepsie ked sa vyjadri sam J.Bad...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
No hlavně je na té nádrži tel středový horizontální pertl , což na plastové není , ta je jak vyfouknutá a po celých bocích hladká , navíc je tvarovaná a jakoby vystupuje směrem k nalévacímu hrdlu , tahle je přesný obdelník , jako mám plechovou na Nubiře .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e