Stránka 4 z 5
Napsal: čtv dub 19, 2007 11:40
od Habron
Motor se možná přechlastává, ale přestal jet úplně najednou. Prostě jelo to, pak se stálo na křižovatce, sešlápnul plyn a už to nejelo.
JRD máš na mysli něco, co jsem zapoměl zkontrolovat?
Napsal: čtv dub 19, 2007 16:21
od dedo.miki
Pokial má cievočka v rozdelovači správny odpor tak je škoda ju meniť.
Napsal: čtv dub 19, 2007 16:24
od Habron
Tak mi známý, co opravuje feldy policajtům pravil, že to může s klidem způsobovat i vadná řídicí jednotka. Moc tomu nevěřím, ale pro jistotu dneska vyzkouším jinou (předem děkuji Ivanovi).
Zítra bych měl mít nový modul do rozdělovače. Jak nad tím tak přemýšlím, tak čím dál víc začínám věřit tomu, že je to tím, protože mám pocit, že to háže jiskru jak se mu zachce a hlavně už dřív jsem měl pocit, že tomu lítá předstih.
Protože jsem s tím ale vůbec nejezdil, a jen se to snažím dát dohromady, tak nevím, co tomu předcházelo.
Žena prostě dodala info ... nejede a stojí tam a tam, tak si to odtáhni
Napsal: čtv dub 19, 2007 16:25
od Habron
Měřeno ohmetrem má ta cívka odpor kolem 800 ohmů a proti kostře více než 200mega, takže asi bude v pořádku, měnit jí nebudu, protože se mi nechce rozebírat rozdělovač.
Jen tak pro informaci a pochopení funkce - nemohl by mi někdo popsat, jakou funkci mají jednotlivé elektrické díly v rozdělovači?
Zatím jsem se setkal jen s tím, že pokud byl modul špatný, tak to neházelo jiskru vůbec, ale jak jsem si přečetl příspěvky od JRD, tak jsem zjistil, že se to může chovat klidně "jednou jo a jednou ne". Navíc už se víc jak půl roku v zapalování aut nehrabu, tak i zkušeností ubývá. U aut, kterých je na vrakáčích hodně jsme tohle vždycky řešili systémem zajdu na vrakáč, za 1500 koupím rozdělovač a ono se uvidí. Teď navíc nemám čas chodit po vrakáčích s v Brně jaksi ty díly na nexii nejsou běžně skladem, takže vždycky je to "objednat a za dva dny vyzkoušet", takže se to celkem protahuje.
Napsal: čtv dub 19, 2007 16:41
od dedo.miki
Tá cievočka v rozdelovači dá slabý signál do zapalovacieho modulu a ten upraví signál do cievky.V cievočke sa práve pomocou toho magnetu a kovového kríža vytvorí vlastne napätie (signál do zapalovacieho modulu).To som ti popísal tak jednoducho ,aby to bolo zrozumitelné.
Napsal: čtv dub 19, 2007 16:49
od Habron
Takže pokud tomu rozumím, tak ten magnet není kruhový, ale lineární a pokaždé, když projde kolem jednoho z těch pólových nástavců, tak indukuje v té cívce napětí, které "nějak" zpracuje ten modul zapalování.
Takže ta cívka vyšle impulz 4krát za jednu otáčku motoru a na základě toho modul čtyřikrát bleskne jiskru. Kam má jiskra směřovat, zajišťuje palec.
Je to tak?
Napsal: čtv dub 19, 2007 19:18
od ppp
Ten popis: "pak se stálo na křižovatce, sešlápnul plyn a už to nejelo. " je asi taky ako "pokazilo sa to"
Napsal: čtv dub 19, 2007 19:18
od Habron
Tak odzkoušena Ivanovo řídicí jednotka a bez úspěchu,
jiskra na všech svíčkách, benzín teče, svíčky od benzínu, občas škubne, ale hned skape.
Zbývá už mi fakt jediná naděje a to ten zapalovací modul.
Nebo ještě něco jsem přehlédl?
Napsal: čtv dub 19, 2007 19:32
od dedo.miki
Habron píše:Takže pokud tomu rozumím, tak ten magnet není kruhový, ale lineární a pokaždé, když projde kolem jednoho z těch pólových nástavců, tak indukuje v té cívce napětí, které "nějak" zpracuje ten modul zapalování.
Takže ta cívka vyšle impulz 4krát za jednu otáčku motoru a na základě toho modul čtyřikrát bleskne jiskru. Kam má jiskra směřovat, zajišťuje palec.
Je to tak?
Ako vidím tak si naozaj chodil na hodiny fyziky.
Napsal: čtv dub 19, 2007 20:35
od Habron
ppp píše:Ten popis: "pak se stálo na křižovatce, sešlápnul plyn a už to nejelo. " je asi taky ako "pokazilo sa to"
Přesně takhle mi to bylo řečeno do telefonu
nejede
Napsal: pát dub 20, 2007 10:44
od Serpico
...to Habron podobnou zkušenost mám taky - závadu odstranil náš palikx proto taky na něj nedám dopustit ( předtím mi to stálo u SRBY 15tisíc - těsnění pod hlavou aj. a neodstranili nic ) nikdy bych nevěřil tomu, že vše způsobovala hřídelka rozdělovače s magnety - nechápu co se na ní může pokazit - nejde změřit ....zkus vyměnit s někým celý rozdělovač a uvidíš ( ožnač si před vyjmutím polohu rozdělovače na hlavě motoru ) jak říkám mě to jelo ale mizerně škubalo atd. , nejdřív palikx měnil čerpadlo ( mělo jenom 1,5 tlak ) ale ani potom to nejelo, jak by mělo, vše se napravilo až s uvedenou hřídelkou - pozor na růžici je tam stavěcí kolík ( k vůli němu jsem kupoval celý origo rozdělovač v v akci za 4tisíce, jinak jsem se naučil sborku a rozborku - označ si i postavení palce proti spodnímu dílu na vačku ). No měj se a hodně štěstí.
Napsal: pát dub 20, 2007 10:53
od Habron
Což o tom, rozdělovač bych vyměnil velice rád, ale zatím nemám s kým.
Dneska bych měl mít zapalovací modul, tak ho vyměním a uvidím. Nemám náladu kupovat ještě za 4500 rozdělovač. To už bych se skoro poohlídl někde po vrakáčích.
Serpico, proč jsi kvůli výměně hřídele v rozdělovači měnil celý rozdělovač??
nestartuje
Napsal: pát dub 20, 2007 11:42
od Serpico
...to Habron chtěl jsem vyměnit i růžici a ta je fixována tím "kolíčkem" no a mě se podařilo ho zatlačit dovnitř a tím jsem skončil " chybami se učíme všichni a neustále " - jinak předtím jsem měnil cívku, palec, zapalovací modul, víčko no prostě vše a myslím, že to bylo zbytečné - závada byla právě na té hřídelce s magnety ( viz palikx - a to je skutečný daewoo - majster ) no a teď to mám v rezervě chleba to nejí...mě ty problémy začaly co jsem to dal do servisu na výměnu zadních tlumičů ( já vůl měl jsem si to udělat sám ) při odjezdu mi to začalo škubat atd., doma jsem sundal víčko - vystřelený obal cívky ve víčku a story začlo...od té doby smí na nessii šáhnout pouze palikx s petrmem....jiní nemají mojí důvěru
Mějte se fajn
Napsal: pát dub 20, 2007 12:15
od Habron
Tak ta opadaná izolace na cívec nevadí. Osobně nechápu, co se může pokazit na tom magnetickým rotoru. To je možný poškodit snad jen mechanicky, prostě nevěřím tomu, že by sama od sebe provozem prostě odešla.
V životě jsem totiž neviděl, že by se poškodil magnet provozem, vždyckt jen mechanicky.
hřídel
Napsal: pát dub 20, 2007 12:24
od Serpico
....to Habron nejsi sám, já to taky nechápu - to jsou zkušenosti palikxe a dobrý, jednou dělali všechno možný a pak vyměnili hřídelku no a jelo to...třeba se k tomu vyjádří sám, jeho zkušenosti jsou k nezaplacení...
Mějte se fajn