Stránka 4 z 6
Napsal: ned kvě 28, 2006 20:38
od Ivan
Peter S píše:Ivan,
ty si práve skoro žiadne argumenty nepriniesol, na tých odkazoch čo si uviedol sa sem-tam niečo našlo. To napr. Ondras a Mc Laren priniesli aj nejaké racionálne argumenty...
Já na to už nemám sílu, víš...
Dej si tam ten větráček a uvidíš sám...
Napsal: ned kvě 28, 2006 20:42
od Peter S
Mc Laren,
samozrejme že výmenou zasvineného filtra, starých sviečok, dofúknutím kolies, atd. sa so spotrebou len vrátiš do "normálu" - lenže spústa ľudí nerobí ani to a radšej si dá na hadičku magnet.
Keďže však bavlnený filter má o polovicu lepšiu priepustnosť vzduchu ako nový papierový, logicky zvyšuje výkon - to iste uznáš a je to dokázané. Čiže ak ako hovoríš, máš k dispozícii viac koníkov (ako dôsledok lepších vlastností športfiltra) šlapeš na plyn menej a pritom jazdíš rovnako rýchlo, teda šetríš - to si overíme v najbližšej praxi...
Tie vrtuľky (aspoň niektoré) by som bez dôkazov nezatracoval. Napr. na dávkovaní, rozprášení a premiešaní zmesi záleží dosť - preto majú obecne vstrekovače, najmä typu FSI lepšiu spotrebu ako karburátory. A nikdy nevieš, kým sa to v praxi neoverí, či nejaká vrtuľka fakt o niečo nezníži spotrebu, aj keď to možno nebude také podstatné ako napríklad správne nahustené gumy.
Napsal: ned kvě 28, 2006 20:46
od Peter S
Ivan,
ale ja si tam ten vetrák nechcem dať - ale možno by si ho tam nejaký nadšenec dal konkrétne na 16V a potom referoval výsledky...
Napsal: ned kvě 28, 2006 20:55
od Habron
Tak jestli někoho bude zajímat můj názor, nebo teda spíš osobní zkušenost, tak:
- tzv. sportovní filtr (i když nevím, co je na něm sportovního), ale říkejme tomu spíš kužel, nebo bavlněný filtr, nebo bavlněná vložka (v případě original airboxu), mám na nexii 3 roky (KN),
- výkon se nezvýšil tak, aby to šlo poznat, tj. nezvýšil se
,
- spotřeba neklesla tak, aby to šlo poznat
,
- jediné, co se změnilo, je zvuk, ale to se dalo očekávat.
Netvrdím, že jsem dostatečný vzorek pro dostatečnou statistiku, ale jak raději ještě jednou připomenu, je to jen
moje zkušenost a můj názor.
Takže pokud chcete trošku jiný, hlasitější, hlubší a "drsnější"
zvuk, tak za poměrně málo peněz dosáhnete svého, ale pokud chcete zvyšovat výkon a snižovat spotřebu, tak vězte, že tudy cesta (již potřetí jen moje zkušenost) nevede. To si raději za cenu filtru kupte plnou nádrž
Napsal: ned kvě 28, 2006 20:57
od Docent
Peter S píše:A nikdy nevieš, kým sa to v praxi neoverí, či nejaká vrtuľka fakt o niečo nezníži spotrebu, aj keď to možno nebude také podstatné ako napríklad správne nahustené gumy.
NEOVĚŘÍ se to v praxi, seš schopnej to pochopit???? Protože bys musel jezdit v naprosto stejných podmínkách, stejná trasa, stejná teplota vzduchu, stejný směr a rychlost větru, stejná akcelerace atd.... A pak stačí jedna zácpa, kdy místo obvyklých 20 minut pojedeš trasu 20 km 3 hodiny, jako já minulý týden, a tvoje veškeré ověření je v řiti...
Napsal: ned kvě 28, 2006 21:10
od Peter S
Docente,
chlape, tebe sú asi nejasné základné veci teórie čísel. Ak som mal posledné 3 mesiace zmiešanú priemernú spotrebu 7,6 litrov/100 km, tak s novým filtrom to za rovnaké obdobie môžem celkom dobre porovnať - s rozumnou presnosťou - si schopný to trochu pochopiť??? Jedna zápcha alebo závan vetra to neovplyvní, jazdím rovnaké trasy a približne rovnako - t.j. približne v rýchlostných limitoch.
Napsal: ned kvě 28, 2006 21:34
od Iwoš
Že se na tuhle debatu nevybodnete. Podle mě se stejnak neshodnete. Ta debata mi přijde víc zábavná než přínosná.
Ale vaše věc
Napsal: ned kvě 28, 2006 21:39
od Habron
Peter S píše:Docente,
chlape, tebe sú asi nejasné základné veci teórie čísel. Ak som mal posledné 3 mesiace zmiešanú priemernú spotrebu 7,6 litrov/100 km, tak s novým filtrom to za rovnaké obdobie môžem celkom dobre porovnať - s rozumnou presnosťou - si schopný to trochu pochopiť??? Jedna zápcha alebo závan vetra to neovplyvní, jazdím rovnaké trasy a približne rovnako - t.j. približne v rýchlostných limitoch.
Tak v tomhle se 100% ztotožňuju s docentem. Už teda s nexií moc nejezdím, ale když jsem s ní jezdil těch cca 20tisíc ročně, tak průměrná spotřeba se silně lišila měsíc od měsíce, a to jsem jezdil přesně ty samý trasy a spotřeba lítala klidně i o litr. Podle počasí (déšť, vítr proti, vítr v zádech), podle toho, jak jsem by nasr*anej a jel jsem jako magor a když naopak jsem byl v pohodě, tak jsem jel plynule a kochal se krajinou (ale tohle není samozřejmě tvůj případ, protože ty jezdíš úplně přesně pořád stejně, skoro bys mohl začít vystupovat ve varietním čísle a jezdit poslepu (ironie)), podle toho, jakej benzín dovezli zrovna na pumpu, objížďky, rokzopané silnice, místo obvyklé cestovní tašky třeba 150 kilo zátěže v kufru. Ale proč se tady vlastně takhle rozepisuju, když ty tohle samozřejmě víš a jsi to schopen všechno eleiminovat.
Napsal: ned kvě 28, 2006 21:39
od Peter S
Habron, tak to si ma nepotešil, dúfam že práve ty si štatistická odchýlka...a ja budem ten, kto má +5 HP a mínus 10% spotrebu - štatistické odchýlky sú v oboch smeroch...
Inak, ja teda skoro vždy viem, kedy začne svietiť hladové oko. V pravej zime je to pochopiteľne iné, ale to je extrém. Inak netreba robiť vôbec nič, len jazdiť normálne - a dlhodobo máš približne rovnakú spotrebu. Ak nie niečo sa zmenilo - auto, podmienky alebo ty...Je to pre teba tak ťažké jazdiť normálne?
Napsal: ned kvě 28, 2006 21:44
od Ivan
Ty si vážně myslíš, že Ti filtr přinese +5 HP?
Napsal: ned kvě 28, 2006 21:51
od Docent
Peter S píše:Docente,
chlape, tebe sú asi nejasné základné veci teórie čísel. Ak som mal posledné 3 mesiace zmiešanú priemernú spotrebu 7,6 litrov/100 km, tak s novým filtrom to za rovnaké obdobie môžem celkom dobre porovnať - s rozumnou presnosťou - si schopný to trochu pochopiť??? Jedna zápcha alebo závan vetra to neovplyvní, jazdím rovnaké trasy a približne rovnako - t.j. približne v rýchlostných limitoch.
Teorie čísel mně jasná není, mám praktické vzdělání v oboru strojařiny a ne v matfyz... Ale mám řidičák od ledna 1979, takže nejspíš ještě dřív, než ty ses vůbec narodil, a pár aut už jsem měl, a s daleko větším počtem jsem jezdil.
Takže tě ujišťuju, že vliv ucpaného filtru na spotřebu je daleko, daleko menší než všechny ty faktory, které vyjmenoval Habron. Já osobně skoro vůbec nebrzdím, mám na Matizovi při 81 kkm původní destičky. Takže se vsadím, že se špinavým filtrem budu se svým stylem jízdy mít daleko menší spotřebu než někdo, kdo jezdí s čistým sportovním filtrem stylem brzda - plyn.
Napsal: ned kvě 28, 2006 22:00
od mino
Konecne je tu zivo
Napsal: ned kvě 28, 2006 22:10
od JRD McLAREN
Ivan píše:Ty si vážně myslíš, že Ti filtr přinese +5 HP?
..
Ivane neviem ci si spominash..ze sa tu niekto pytal kolko ide Nexia..
...ty si napisal ze po drobnych upravach 200, ja ze aj bez uprav 200, ak je viladenaaa..
..naco si ti dolal..ze tebe tu 200 vytiahne o cosi skorej..
..
ma tak teraz napadlo, ...ze ten tym filtrom dosiahnem to, ze sa vie motor "lepsie nadychnut"..
..a to je asi taq vsetko,.. cize strata vykonu na sani sa znizi, cim motor menej straca vo vysokych otackach....
..(no a ak je niekto schopny pocitit zvysenie vykonu o 1kW,
)..
..no a dat tam potom neaku tu vrtulku, co j v podstate prekazka v prudeni vzduchu..hmm..
Napsal: ned kvě 28, 2006 23:01
od Richard
Tuhle diskuzi sleduju a nechtěl jsem se k ní vůbec vyjadřovat, nejsem technik ani strojař, snad jen trochu fanda do aut, a umím si lecos na autě udělat. Nebojím se zjistit, když něco nefunguje, proč to negunguje a klidně rozebrat cokoli (vlastně když to nefunguje. tak je to vlastně jedno)
Kdysi jsem někde četl, že ve spalovacím motoru se zhruba jen 30% energie využije na mechanickou práci (tedy na pohon auta), 30% se vychladí, 30% odejde nevyužitě výfukem, a asi 10% jsou mechnické ztráty. Prosím nekamenujte mě, pokud se nějaká mnou uvedená položka +- liší.
A teď proč takový úvod. Motor 2,0 Nubiry má výkon na brzdě 130 k .
Výfukem odejde cca 30% což je zhruba asi 40 k tj. asi 30KW a ty se ve výfuku se opřou do lopatek turba, vrátí se část výkonu zpět ve formě přeplňování motoru.
Tak, že
diskuze o přeplňování motoru výkonem 12W je dle mě zcela zcestná a zbytečná
Napsal: ned kvě 28, 2006 23:07
od peter NR
uz tu davnejsie niekto napisal, ze vrtulky mali zmysel mozno u karburatorov... asi - priblizne to je aj moj nazor na vec... ale vidim, ze medzicasom sa tu preslo na iny sposob znizovania spotreby - super - a co takto sa zmierit s tym, ze to zere kolko to zere a nemrhat energiu na usetrenie 0,35 litra na stovku... kolko to robi rocne?
ja mam kuzel nie kvoli spotrebe, ale kvoli tomu, ze som mal dojem ze sa motor dusi pri prechode z nizkych otacok do zaberu... a subjektivne - mne to citelne pomohlo...