Stránka 4 z 5

Napsal: úte pro 05, 2006 23:55
od RoSta
"Oktánové" číslo vyjadruje odolnosť voči samovznieteniu, predzápal je potrebný, aby sa zmes vo valci vznietila v správnom momente, čiže za hornou úvraťou. Hodnota predzápalu je v stupňoch, ktoré vyjadrujú uhol kľukovky, ktorý zviera s osou valca (keď by ste si chceli približne predstaviť, koľko je stupeň pred hornou úvraťou milimetrov, aj keď to nie je presne, vydeľte zdvih 180...) vo fáze stláčania zmesy piestom pred hornou úvraťou v momente, keď na ktontaktoch sviečky preskočí iskra, ktorá zapáli zmes. Predzápal je potrebný, pretože zmes má "chemickú zotrvačnosť" a vskutočnosti "explózia" prebehne o zlomok stotiny sekundy neskôr, čo by malo byť tesne za hornou, alebo v hornej úvrati.
Nevhodné nastavenie predzápalu by mohlo mať za následok predzápal alebo pozápal a tým pokles výkonu...
Na vyrovnanie "nedostatkov" je potrebné väčšie množstvo paliva...

Keď nalejete nízkooktánový benzín do motora s vysokou kompresiou, pri vysokej teplote počas stláčania zmesy vzniká samovznietenie a nepravidelný chod...

Výrazne to bolo cítiť v minulosti, keď existoval ešte Normál s okt. číslom 80 a zároveň "Špeciál" 90 a naliali ste normál do vtedy modernej Š120...

Teraz to vnímame ako nekľudný chod a pokles výkonu... lebo popravde, ani rozdiel nečiní až 10, ale len 4 (ak je všetko OK)... a vtedy je vhodné zvážiť, či "preladíme RJ" na správne oktánové číslo a tým doladíme jemne "predzápal" v rôznych výkonostných režimoch motora...

Ak som to nenapísal celkom správne, doplňte ma...

octan

Napsal: stř pro 06, 2006 10:25
od Serpico
....RaSto rosťa má pravdu lpg má vyšší " octanové " číslo....mělo by to být lepší, ale s lpg nemám žádné zkušenosti....je s ním zřejmě víc starostí než užitku (benz. čerpadla - chod naprázdno - vstřiky - nutnost 1/3 projet na benzín atd......auta byla prostě postavena na benzín a vše ostaní je náhražka...to všechno už tady bylo viz dřevoplyn za války ( to jsem samozřejmě nezažil)....

mějte se fajn

Napsal: stř pro 06, 2006 18:22
od RoSta
...až na úvodné problémy s LPG, ktoré boli spôsobené chybami pri montáži som za cca 30000 km nemal žiadny problém, ktorý by spôsobil plyn, iba ak to, že som za rovnakú cenu vrazenú do paliva prešiel zhruba o 45% väčšiu vzdialenosť, ale návratnosť investície je závislá od ročne najazdených kilometrov...

musíš mať čistý vzduch. filter, ale to by si mal mať aj tak...
musíš mať v poriadku zapalovaciu sústavu, ale to by si mal mať aj tak...
musíš dodržiavať interval výmeny oleja, ale to by si mal aj tak...
musíš dať raz ročne preveriť LPG systém (cca 200,-Sk, nie na STK)...

mal by si štartovať na benzín, aby prepláchlo vstreky...
mal by si (vraj) mať kvôli čerpadlu v nádrži dosť benzínu...

keď rupne čerpadlo, alebo vstreky, naštartuješ aj na LPG (aspoň u mňa - podtlakový systém)...

výkon je porovnateľný, len to horšie ťahá zo "spodku"...
spotreba je tiež porovnateľná (cca +10%)...

dojazd sa zhruba zdvojnásobí (na obe plné), čo som nedobrovoľne využil na dovolenke...

niektoré automobilky montujú LPG príp. CNG už vo fabrike...
len my sme tu ešte stále za oponou...

osobne považujem auto bez LPG za auto, ktorému "voľačo" chýba, pretože je to len spotrebná vec, od ktorej očakávam čo najnižšie náklady...

tu sú nejaké ďaľšie alternatívy: http://www.bioauto.sk/links.html

Re: octan

Napsal: stř pro 06, 2006 23:25
od Rasťo
Serpico píše:....RaSto rosťa má pravdu lpg má vyšší " octanové " číslo....mělo by to být lepší, ale s lpg nemám žádné zkušenosti....je s ním zřejmě víc starostí než užitku (benz. čerpadla - chod naprázdno - vstřiky - nutnost 1/3 projet na benzín atd......auta byla prostě postavena na benzín a vše ostaní je náhražka...to všechno už tady bylo viz dřevoplyn za války ( to jsem samozřejmě nezažil)....

mějte se fajn
S LPG nie su takmer ziadne starosti. S LPG som najazdil na 1203ke 70.000 km a na Lade 2107 80.000 km.Najazdit 1/3 kilometrov na benzin sa odporucalo pri motoroch ktore nemali tvrdene sedla ventilov. Boli to motory na olovnaty benzin s liatinovou hlavou. Motory s hlinikovou hlavou a motory s liatinovou hlavou na bezolovnaty benzin maju tvrdene sedla ventilov a mozu jazdit kludne iba na LPG. Ale odbocili sme od temy...

Napsal: čtv pro 07, 2006 02:00
od blaho
späť k tomu konektoru a prepojke na 95 benzín. Dnes som to pozrel aj na svojom a vyzerá to takto

Obrázek

a takto z boku:

Obrázek

No a teraz mi JRD pˇovedz, odkiaľ kam má ísť ten prepoj na tú 95-ku. Ten biely konektor vyúsťuje z diagnostického konektora tromi drôtmi. 2x čierny, 1x biely. A ten prepoj má byť z tej strany ako je samec toho trojkonektora? A prepojené s čím, aby to bolo zapojené na 95-ku, nevieš náhodou?

Napsal: čtv pro 07, 2006 02:04
od blaho
hmmm, Ja že tam tie obrázky budú

Napsal: ned pro 10, 2006 12:16
od RoSta
obrázky tam budú iba vtedy, keď odkaz (url adresa) odkazuje priamo na konkrétny súbor obrázku (na webe), tieto odkazy ukazujú na webovú "aplikáciu" - program, ktorý tie obrázky zobrazuje, čiže lepšie je dať to do url značiek, namiesto img... a bude sa dať na to aspoň kliknúť...

Napsal: ned pro 10, 2006 12:30
od Serpico
....vkládám petrma doufám, že to vyjde i s obrazem - serpico petrm
Daewoo master



Založen: 28.9.2003
Příspěvky: 3431
Bydliště: Praha
Zaslal: út září 14, 2004 20:29 Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

podle mě se nemění nic výrazného ale na diagnostice když to propojuješ tak to ukazuje právě tyhle hodnoty a podle toho na co má octanové číslo vliv se asi bude lehce měnit předstih a možná dávka paliva ale myslím že to bude naprosto zanedbatelná a nevýrazná změna tak sem to zkusil namalovat snad to z toho pochopíte


_________________
www.petrm.webzdarma.cz
http://www.cardomain.com/memberpage/614051

octanový konektor

Napsal: ned pro 10, 2006 12:32
od Serpico
....no je mi líto obrázek to nevzalo....

mějte se fajn

Napsal: ned pro 10, 2006 12:58
od RoSta
nedá sa to len spôsobom skopíruj a vlož... pretože to, čo kopíruješ je na Tvojom PC a my ostatný to nemôžeme vidieť (a asi by sa Ti to ani nepáčilo)...
musíš použiť tie značky, ktoré sú keď píšeš odpoveď hore a majú názvy napr.: B i u Quote Code List List= Img Url a keď ponad ne prejdeš, tak sa Ti tesne nad oknom v ktorom píšeš zobrazí nápoveda ku konkrétnej značke a to je nutné dodržať, aby to fungovalo...
napríklad keď chceš vložiť odkaz na inú stránku, tak najprv stlačíš URL, potom vložíš adresu a potom opäť stlačíš URL...
keď chceš vložiť obrázok, tak najprv stlačíš Img, potom vložíš odkaz na tento obrázok a potom opäť stlačíš Img... tento odkaz musí ukazovať na konkrétny obrázok, ktorý ale musí byť umiesnený niekde na webe a to ako samostatný súbor... keď je to nejaký obrázok na webe, tak najlepšie zistíš jeho skutočnú adresu tak, že na obrázku stlačíš pravé tlačítko a potom vlastnosti a tam by si ju mal nájsť...
napr. teraz je hore reklama na autodoplnky a tá má adresu že: http://www.tuning-forum.org/_reklama/ba ... oplnky.gif

keď to dám ako odkaz url tak to bude takto:
http://www.tuning-forum.org/_reklama/ba ... oplnky.gif

a keď ako obrázok, tak takto:
Obrázek

keď je obrázok v našej Daewoo fotogalérii, tak to nejde ako img, pretože odkaz ukazuje na aplikáciu napísanu v php jazyku s id obrázka a neukáže cestu k skutočnému obrázku, ale niečo takéto: https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1560

a vtedy je vhodné zvoliť si radšej odkaz na url a vypáli to asi takto:
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=1560

je to nutné dodržať, inak to nefunguje...

Napsal: ned pro 10, 2006 22:20
od blaho
RoSta píše:obrázky tam budú iba vtedy, keď odkaz (url adresa) odkazuje priamo na konkrétny súbor obrázku (na webe), tieto odkazy ukazujú na webovú "aplikáciu" - program, ktorý tie obrázky zobrazuje, čiže lepšie je dať to do url značiek, namiesto img... a bude sa dať na to aspoň kliknúť...

Igen, igen Rosťa, Ja som si to najprf neuvedomil. Jednoducho, adresa toho obrázka sa musí končiť .jpg, alebo .gif etc. ktoré berie náš web ako obrázky. Keďže som to ukadal na naše daewoo fórum, na konci odkazu to chýba, lebo PHP, čiže ho tam nehupsne. teraz už viem. Že dík. RESPECT

odkaz

Napsal: pon pro 11, 2006 10:05
od Serpico
....blaho díky za vysvětlení....v podstatě jsem chtěl upozornit, že "octanová" otázka se zde řešila (v roce 2003 ) a díky Petrmovi ( GOLC CAR vyřešila: možnost nastavení na tři hodnoty 87 - 91 - 95 a to byl také jediný servisman, který mi na to upozornil, pro ostatní včetně SRBY je to španělská vesnice....takže stačí listovat....a děkovat Petrmovi....


mějte se fajn

Napsal: pon pro 11, 2006 12:09
od blaho
No Ja som vlastne nič nevysvetloval. Mne ste tým nasadili brouka do hlavy, že či to tam mám, alebo nie, tak som to pozrel, popri tom aj pofotil a rozmýšlal, že či to má byť teraz prepojené, alebo nie z tej nezapojenej strany konektora. Lebo ak to má byť niečo, čo tomu autu nejak pomôže,tak Ja vždy rád ochotne urobím. Vieš ako. Ak ale hovoríš, že to tu je už rozobraté raz na fóre, tak skúsim hľadať a uvidím, ako sa to má poprepojovať. Díkes.

Napsal: čtv pro 14, 2006 23:33
od Rasťo
mne sa to riesenie oktanoveho cisla vkladanim drotikov do konektora zda byt divne. naco tam ten konektor v skutocnosti je? ze by iba nato? preco o tom vyrobca nepise v navode na pouzitie? alebo este lepsie, preco nenamontoval na pristrojovku prepinac oktanoveho cisla?

Napsal: pát pro 15, 2006 10:26
od Jupi
Rasťo píše:mne sa to riesenie oktanoveho cisla vkladanim drotikov do konektora zda byt divne. naco tam ten konektor v skutocnosti je? ze by iba nato? preco o tom vyrobca nepise v navode na pouzitie? alebo este lepsie, preco nenamontoval na pristrojovku prepinac oktanoveho cisla?
Potom vyrobca moze to auto lahsie dodavat na trhy, kde sa pouziva palivo so sirokou skalou oktanoveho cisla. Staci len prehodit "drotik" a je nastavene... Amici napr. pouzivaju palivo s oktanovym cislom 87-89 bezne.