Stránka 4 z 4

Napsal: pon pro 12, 2005 07:27
od cubafire
Chlapi neuvěřitelná věc. Včera jsem cvičně přepl na benzín (protože se čerpadlo nějak neozývalo - myslel jsem, že už je totál po něm) a auto jakoby nic. Normálně jede, akceleruje. Prostě s tím čerpadlem nic není. Je tam nekde možnost, že by se na dráty dostala voda? Že by prostě to čerpadlo mělo otáčky ale nějaké divné? :shock:

Napsal: pon pro 12, 2005 08:31
od JRD McLAREN
No.. taqto...

..ja o hovorim o cerpadlach VSEOBECNE...
...niektore su chladene, niektore nie..

..neplati teda, ze vsetky elektricke palivove cerpadla su chladene..

..OT: niektore cerpadla su totizto aj zohrievane..vid take obehove
cerpadlo ustredneho kurenia...

Napsal: pon pro 12, 2005 19:09
od ppp
JRD McLAREN -> mas pravdu, na zobove som zabudol, a vyzera to najpavdepodobnejsie. Ono inac to cerpadlo v skutocnosti je chladene (ale nie elektromotor) tym, ze cezen ide cerpana kvapalina. Cistil som par cerpadielok do ostrekovaca na skodovku, je to elektromotrcek napojeny na zubove cerpadielko. A ked som ho zapojil len tak cvicne bez vody, tak sa po chvilke celkom slusne ohrialo, motorcek ostava chladny.

Napsal: pon pro 12, 2005 19:23
od Rasťo
peter NR píše:
stanoc píše:
peter NR píše:aj tak sa mi to chladenie benzínom nejako nevidí, normálne si o tom niečo zistím... :roll:
načo by ich potom ponarali do benzinu?
neviem... možno je to lepšie riešenie ako dávať ho do exteriéru a vystaviť teda vš. možnému vrátane vody, soli, kamienkov.......... neviem

na nejakom aute som videl čerpadlo obalené do fólie(taká čierna - hrubá - origo) vedľa nádrže...

a dobre si pamätám, že napr. na felde je to čerpadlo vo vrchnej časti toho bloku, čo sa vkladá do nádrže? veď potom je ponorené len keď je viac ako 1/2 nádrže, nie?
fakt neviem.... :roll:
Debata sa slubne vyvija. Verim ze o chvilu bude nazor, ze chladenie cerpala benzinom je fama, väcsinovy. To ze je cerpadlo v nadrzi vobec nemusi mat pricinu v potrebe chladit ho benzinom. Ved sa pozrime na cerpadlo na obrazku. Bol by obal cerpadla plastovy valec, ak by mal zabezpecovat odvod tepla z cerpadla? Ja si to nemyslim. Prave naopak. Myslim si ze ak by bolo cerpadlo tak namahane ze by malo zhoriet, tak vinutie motorceka zhori, aj ked bude plastovy obal namoceny v chladnej kvapaline. A ako sa tu spominalo, muselo by byt v nadrzi permanentne viac ako 1/2 nadrze paliva, aby bolo cerpadlo ponorene.

Napsal: pon pro 12, 2005 20:30
od Habron
Ale ještě je tu jedna věc. Je to ale spíš teorie a nedovoluji si tvrdit, že to tak skutečně je.
Když stejnosměrný elektromotor pohání stroj, tak je v zátěži a tudíž se jeho otáčky ustálí na nějaké hodnotě, která se dá spočítat a vpodstatě záleží na příkonu elektromotoru a jeho zátěži. Pokud se ale zátěž odpojí, tak otáčky motoru (logicky) vzrostou. Pokud jsou ložiska v čerpadle kluzná, plastová, tak při menší zátěži, tj. pokud vysajete nádrž do sucha, se při vyšších otáčkách opotřebovávají více a tím může dojít k jeho poškození.
Druhá věc je ta, že v nádrži se časem usazují nečistoty a jinej bordel, kterej když se dostane do čerpadla, tak ho může ucpat, zadřít, popř. jinak zničit ....

Napsal: pon pro 12, 2005 20:46
od JRD McLAREN
No dobre uvazujesh..

..Ono cerpadla ostrekovacou su konstruovane taq,
ze maximalny pracovny cas maju cca 30 sec. napriklad..

...palivove cerpadlo je zase opacny pripad...

Napsal: pon pro 12, 2005 22:38
od Rasťo
Habron píše:Ale ještě je tu jedna věc. Je to ale spíš teorie a nedovoluji si tvrdit, že to tak skutečně je.
Když stejnosměrný elektromotor pohání stroj, tak je v zátěži a tudíž se jeho otáčky ustálí na nějaké hodnotě, která se dá spočítat a vpodstatě záleží na příkonu elektromotoru a jeho zátěži. Pokud se ale zátěž odpojí, tak otáčky motoru (logicky) vzrostou. Pokud jsou ložiska v čerpadle kluzná, plastová, tak při menší zátěži, tj. pokud vysajete nádrž do sucha, se při vyšších otáčkách opotřebovávají více a tím může dojít k jeho poškození.
Druhá věc je ta, že v nádrži se časem usazují nečistoty a jinej bordel, kterej když se dostane do čerpadla, tak ho může ucpat, zadřít, popř. jinak zničit ....
Take cosi som tu pisal. Cela tato debata zacala kdesi tam, ze pri jazde na LPG treba mat aspon 1/2 nadrze,benzinu, lebo zhori cerpadlo, z dovodu nedostatocneho chladenia - ze vraj... No a to sa mi nejak nezda.

Napsal: pon pro 12, 2005 22:45
od Rasťo
JRD McLAREN píše:No dobre uvazujesh..

..Ono cerpadla ostrekovacou su konstruovane taq,
ze maximalny pracovny cas maju cca 30 sec. napriklad..

...palivove cerpadlo je zase opacny pripad...
Konstrukteri zväcsa konstruuju veci na taky ucel, na ktory maju sluzit. Motorcek ostrekovaca celneho skla je konstruovany na kratkodobe zatazenie. To je jeho poslanie. Napr. motor vo vysavaci by nemal fachcit viac ako 30 minut. Ale vysvetlite to niekto mojej mame. Vysava aj hodinu. Ked prestal vysavac fungovat, rozobral som ho a drziaky uhlikov boli tak roztavene, ze nepritlacalo uhliky.

Napsal: pon pro 12, 2005 22:46
od JRD Mc
..no ..to ani mne..
nemam sice LPG...

a v nadrzi mavam taq maximalne 15L..

..aj ked neda sa vylucit..ze ten pretekajuci benzin to cerpadlo "trochu" neochladzuje..
..(zanedbatelne)..

Napsal: pon pro 12, 2005 23:24
od Habron
Může ho ochlazovat. Bohužel, nevím, jak objektivně dokázat, že nexia čerpadlo se chladí průtokem čerpané kapaliny ...
Dalo by se to poměrně snadno zjitit testováním dvou čerpadel. Jedno by bylo ponořené do kapaliny, duhé by běželo nasucho. Po nějaké době by se to, co běží nasucho zadřelo. Pokud ne, tak po specifikované době (např. 100 hodin) by se obě čerpadla rozebrala a posoudilo by se poškození mechanicky namáhaných částí. Cena celého testu cca 8 tisíc Kč. Komu se do toho chce? :lol:

Napsal: úte pro 13, 2005 22:43
od Olda
Levnější varianta by byla jedno rozříznout a mrknout se dovnitř co a jak, cena cca 4000kč :lol: