Stránka 4 z 4
Napsal: stř kvě 04, 2005 22:49
od Akri
no co ja vim tak na plyn to ta lambda nedokaže přesně určit a je proto použit program emulace lambdy.to ma domyslet ty hodnoty ktere nedokaže změřit.a proto to jede OK.Čištění vstřiku ano doporučuji taky,ale nevim jestli je to tvuj problem když maš emise ok
Emise jsou dle tabulky presne jak maji byt, zadna vychylka, ani do tech povolenych hodnot, az jsem cumel
Napsal: stř kvě 04, 2005 23:07
od palikx
No tak co vlastně řešíš.Vyndej kontrolku a je po problemu
Taky to tak dělam aspon mě to zatim nic nestojí.(a až se to zastaví tak je to v p..i)Ale ne svítí jen airbag a tam mi chybí asi vyměnit jednotku.
Napsal: stř kvě 04, 2005 23:14
od Akri
No ja nevim, co tam bude za chybu zapsane, uvidim v utery, on na te diagnostice nedela plynovy auta, tak to nevedel, me vzal s plynovym jen proto, ze pro nej delame obcas a to mi taky hned rikal, ze mi da do poradku jen benzin, a to taky udelal, ten plyn jsem chtel videt ja, kdyz uz to bylo zapojeny
Ale kdyz byla lambda v haji a serizovali ten plyn pred mesicem, tak to opravdu uz serizovali k te spatne lambde, takze na to znovuserizeni pujdu urcite. Dnes hlasim den bez rozsviceni
Napsal: stř kvě 04, 2005 23:22
od palikx
Napsal: čtv kvě 05, 2005 08:51
od PavelZ
palikx píše:Akri píše:palikx píše:Ne je ostra a tak to ma byt.
aha tak to jo.
A jeste neco, kdyz jsem chtel tenhle graf videt i na plyn, tak tam to dela az pri zvysenych otackach, na volnobeh to hlasi asi spatnou smes, ale je zase divny ze na jizde nebo zvuku ci jinych vlastnostech nic neni poznat, jezdi to skvele
no co ja vim tak na plyn to ta lambda nedokaže přesně určit a je proto použit program emulace lambdy.to ma domyslet ty hodnoty ktere nedokaže změřit.a proto to jede OK.Čištění vstřiku ano doporučuji taky,ale nevim jestli je to tvuj problem když maš emise ok.
Jen pro informaci o lambde, je to ale z pohledu cloveka, ktery nerozumi autum, mam jen predstavu o tom, co v aute delaji pocitace a tohle cidlo
.
Lambda by mela davat spravna cisla i na LPG. Je to jen sensor, ktery meri rozdil podilu kysliku ve vyfukovych plynech a v normalnim vzduchu. Tim pocitac muze urcit kolik kysliku se pouzilo pri horeni v motoru a tim padem i kolik paliva shorelo. Protoze jednotka vi, kolik paliva vstrikovala a kolik shorelo, je mozny urcit mnozstvi paliva zbyvajici ve vyfukovych plynech a to je prave to, kvuli cemu tam ta lambda sonda je. Nastavuje mnozstvi paliva tak, aby to, co zbude ve vyfukovych plynech, bylo dostatecne pro reakci v kalizatoru, ale na druhou stranu, aby tam paliva nebylo moc, aby kalizator "neshorel".
Problem muze byt jedine v tom, ze pri spalovani LPG se pouzije jine mnozstvi kysliku, nez pri spalovani stejneho mnostvi benzinu. Proto starsi systemy, ktere nemely "dost inteligentni" ridici jednotku pro plyn a pouzivali ridici jednotku pro benzin, pouzivali emulator lambdy (cisla udavana lambdou jsou pro benzinovy ridici pocitac nesmyslna). Novejsi systemy uz ale maji plnohodnotnou ridici jednotku i pro jizdu na LPG, ktera uz umi korektne interpretovat hodnoty z lambda sondy a proto lambdu uz pouzivaji (to je jeden z duvodu, proc jsou o neco lepsi provozni parametry u techto systemu nez u starsich).
Napsal: čtv kvě 05, 2005 17:28
od Akri
PavelZ píše:palikx píše:Akri píše:
aha tak to jo.
A jeste neco, kdyz jsem chtel tenhle graf videt i na plyn, tak tam to dela az pri zvysenych otackach, na volnobeh to hlasi asi spatnou smes, ale je zase divny ze na jizde nebo zvuku ci jinych vlastnostech nic neni poznat, jezdi to skvele
no co ja vim tak na plyn to ta lambda nedokaže přesně určit a je proto použit program emulace lambdy.to ma domyslet ty hodnoty ktere nedokaže změřit.a proto to jede OK.Čištění vstřiku ano doporučuji taky,ale nevim jestli je to tvuj problem když maš emise ok.
Jen pro informaci o lambde, je to ale z pohledu cloveka, ktery nerozumi autum, mam jen predstavu o tom, co v aute delaji pocitace a tohle cidlo
.
Lambda by mela davat spravna cisla i na LPG. Je to jen sensor, ktery meri rozdil podilu kysliku ve vyfukovych plynech a v normalnim vzduchu. Tim pocitac muze urcit kolik kysliku se pouzilo pri horeni v motoru a tim padem i kolik paliva shorelo. Protoze jednotka vi, kolik paliva vstrikovala a kolik shorelo, je mozny urcit mnozstvi paliva zbyvajici ve vyfukovych plynech a to je prave to, kvuli cemu tam ta lambda sonda je. Nastavuje mnozstvi paliva tak, aby to, co zbude ve vyfukovych plynech, bylo dostatecne pro reakci v kalizatoru, ale na druhou stranu, aby tam paliva nebylo moc, aby kalizator "neshorel".
Problem muze byt jedine v tom, ze pri spalovani LPG se pouzije jine mnozstvi kysliku, nez pri spalovani stejneho mnostvi benzinu. Proto starsi systemy, ktere nemely "dost inteligentni" ridici jednotku pro plyn a pouzivali ridici jednotku pro benzin, pouzivali emulator lambdy (cisla udavana lambdou jsou pro benzinovy ridici pocitac nesmyslna). Novejsi systemy uz ale maji plnohodnotnou ridici jednotku i pro jizdu na LPG, ktera uz umi korektne interpretovat hodnoty z lambda sondy a proto lambdu uz pouzivaji (to je jeden z duvodu, proc jsou o neco lepsi provozni parametry u techto systemu nez u starsich).
tak ted teda nevim
na LPG je proste ten graf na volnobeh uplne jinej, jen zubata carka, oproti grafu na BA, ale jak rikam, staci kousek pridat plynu a je to uplne stejne jak na BA, ale na volnobeh ne...
Napsal: pon kvě 09, 2005 21:47
od KB
Nemas vysoký otáčky volnoběhu? Mě to dělalo servo volnobehu. Vyndal jsem ho a promazal a otáčky se srovnaly a přestalo to svítit.
Napsal: pon kvě 09, 2005 21:48
od Akri
nemam, kolem 800 kdyz je ohraty motor....