Stránka 4 z 9
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: úte lis 06, 2012 23:02
od davac24
nie je moc drahy servis na diesel???
diesel je asi spolahlivejsi ci? co sa tyka vydrze... sice aj 1,4 a 2.0 su preplnovane ale ten diesel asi vydrzi dlhsie....
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: úte lis 06, 2012 23:14
od Dannik91
Hele to nevím. Nemám to zatím tak dlouho, na to abych to mohl hodnotit z tohoto pohledu. Ale diesel má např. Kjub dlouho tak ten by mohl vědět víc.
Já vím pouze teoreticky, že problém je ten filtr (nemusí tedy každému zlobit, jako mě), ale i tak je tu další věc a to je jeho pravidelná výměna a prej filtr stojí těžký prachy.
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 09:20
od Kares
Ja jsem porad zastancem toho, aby si clovek vybiral motor podle toho kolik a kde jezdi. Cruzik je muj druhý naftak a jsem s nim maxi spokojenej. Tydne mam v prumeru 1000km Praha a o vikendech dalnice s okrskama, proto bych ani benzin neuzivil. Ja treba osobne nemam ani problem s vypalovanim jako Danik mozna to je moji zivejsi jizdou, ale nevim.
Servis ti take nepovim, ale rekl bych, ze se markantne lisit nebude.
Na zaver ti mohu rict jen svuj osobni nazor nikomu ho nevnucuji. Zkousel jsem 1,6 benzin a to neni adekvatni motor pro Cruze a tak jsem si zkusil i 1,8 to uz vcelku jede, ale to moja stara 206 v 1,4 jela taky
Pak jsem jel 2,0 automatu nevim par clenu si to tady pochvaluje, ale me to velice sklamalo. Razeni v automatu je podle me velice nestastne a spotreba pri me zkusebni jizde alarmujici. Uz jsem se s Cruzem loucil, ale pak jsem zkusil 2,0 manual a hned jsem se zamiloval. Je pravda, ze pri prvnich jizdach mi vadil turboefekt, ktery byl znat, ale po hodince jizdy si zvyknes a dokazes eliminovat:)
Proto bych pro Cruze jako Danik doporucil 2,0 jak pro sedan, HB tak SW
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 09:38
od davac24
Kares píše:Ja jsem porad zastancem toho, aby si clovek vybiral motor podle toho kolik a kde jezdi. Cruzik je muj druhý naftak a jsem s nim maxi spokojenej. Tydne mam v prumeru 1000km Praha a o vikendech dalnice s okrskama, proto bych ani benzin neuzivil. Ja treba osobne nemam ani problem s vypalovanim jako Danik mozna to je moji zivejsi jizdou, ale nevim.
Servis ti take nepovim, ale rekl bych, ze se markantne lisit nebude.
Na zaver ti mohu rict jen svuj osobni nazor nikomu ho nevnucuji. Zkousel jsem 1,6 benzin a to neni adekvatni motor pro Cruze a tak jsem si zkusil i 1,8 to uz vcelku jede, ale to moja stara 206 v 1,4 jela taky
Pak jsem jel 2,0 automatu nevim par clenu si to tady pochvaluje, ale me to velice sklamalo. Razeni v automatu je podle me velice nestastne a spotreba pri me zkusebni jizde alarmujici. Uz jsem se s Cruzem loucil, ale pak jsem zkusil 2,0 manual a hned jsem se zamiloval. Je pravda, ze pri prvnich jizdach mi vadil turboefekt, ktery byl znat, ale po hodince jizdy si zvyknes a dokazes eliminovat:)
Proto bych pro Cruze jako Danik doporucil 2,0 jak pro sedan, HB tak SW
no prevaze nebudem moc jazdit
len tak za kikinami
na vikendove akcie
... cize moc nenajazdim ale co bude o rok neviem:) cize by bolo mozno mat fajn potencial pre dlhe jazdy v podobe diesliku
.... obchodik povedal ze rozdiel medzi benzinom a dieslom v servise je cca 40% v prospech benzinu... ale tak ak servis stoji 100 € tak mi je to jedno, ak storji 500€ to uz bude celkom velky rozdiel
cruze je tazke auto ale tak ta 1,4T ma aky taky krutiaci cize by to mohlo rozhybat.....dajako
... urcite by som bral manual... podla mna automat je pre starych dedkov a pohodlnych ludi
... tak ja som omotal 206 1,1 benzin o strom:D a ten tiez isiel:D sice s 5 ludmi do kopca moc nevladal:D ale dole kopcom to vedel
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 09:53
od Kares
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 10:20
od Richard
no pořád se tady zmiňuje kroutící moment...... když se řekne A musí se říct i B ........ musíte ještě započítat převody, a ty jsou u benzínu lehčí než u nafty.... zde se tedy zhruba 1/3 rozdílu ve prospěch nafty ztrácí...... příklad: u mé 2.0 Nubi mám krouťák 185 Nm u běžné 2.0 nafty je kolem 300 - 350 ale díky menším otáčkám nafty musíš mít delší převod abys dokázal jet podobnou rychlostí tedy ten krouťák na kolech není 300 ale jen třeba 250 a to už není takový velký rozdíl proti benzínu..... Mám možnost porovnat 2.0 benzín (Euro2) a 2.OCRDI (Euro3) můžu říct, že benzín jede příjemněji v daleko širším rozsahu otáček, u nafty je zajímavej krouťák díky turbu, který je však využitelný v užším pásmu otáček, kolikrát musím u CRDI řadit i při předjíždění.... prostě u benzínu mám 1700 otáček na 3 a jedu 30 , šlápnu na plyn a na tu 3 končím ve 140 v podstatě s kontinuálním zrychlením (samo je tam špička kolem 3800 otáček, kdy se zkrátí sání a pak se mi povedlo na 2 na mokru i prohrábnout kola.....)
Každopádně bych se oturbenýho benzínu nebál, pojede to jako nafta, krouťák bude hezky nízko a bude určitě v širokém rozsahu otáček..... Když se podíváte na tříválec 1,0 ECOBOOST u Fordu Focus nebo B-max v nejvyšší úpravě má 120 koní a krouťák přes 200 Nm.... tak to pojede sakra dobře.... otázka je výdrž a spolehlivost čím víc hejblátek v autě je tím víc se toho může po_rat
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 10:40
od milosh
Jety turbo benzin bych si nekoupil, to samy u nafty, ale kdyz to bude clovek kupovat novy ma na to zaruku a tim padem to na nejaky rok urco vydrzi. Kolega ma skodovku 1.2 tsi a chrohta blahem a jezdi za 6L + - ale roomster je lehky auto celkem.
Me spis zajima tento motor 1.4 t v orlikovi jak to pofrci, resp jak to velky auto rozhybe
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 11:25
od MartinXY
Jak se říká, objem ničím nenahradíš
Captiva V6
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 11:28
od Pajin
Miloshi: Rozhíbe chrochtáme blahem sice když otevřeš kapotu a koukneš na motor tak říkáš že by se tam vlezly dva takové. velice vtipný pohled ale jede. sice zatím nevím jak je spolehlivý ale opravdu si dovedu ho dost dobře srovnat s mým 2.0 110kw dieslem neříkám že je silnější 1,4 T ale má hodně blízko. .přesně s toho důvodu benzín má větší škálu otáček .... je to prostě stroj co jede. můj názor ještě bych se rád vrátil k 1.7 diesel nemusel by to být špatný motor ne? má někdo nějaké zkušenosti? v Oplu už jezdí nějakou dobu ne?
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 12:05
od Mato_PP
No na tvojom mieste by som bral radšej 1,8 čo tu píšu ľudia vyzerá, že ide dobre a na tvoje víkendove vozenie stačí.
A pokiaľ by sa časom nie čo zmenilo vždy je možnosť to dať na plyn. S tou 1,4-kou by som sa bal čo to bude aj keď nikdy nevieš pri mojej 1,3 som tiež nemal veľa informácií a teraz neľutujem ide krásne a ani s filtrom nemám problém.
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 12:50
od Dannik91
Kares píše:Ja jsem porad zastancem toho, aby si clovek vybiral motor podle toho kolik a kde jezdi. Cruzik je muj druhý naftak a jsem s nim maxi spokojenej. Tydne mam v prumeru 1000km Praha a o vikendech dalnice s okrskama, proto bych ani benzin neuzivil. Ja treba osobne nemam ani problem s vypalovanim jako Danik mozna to je moji zivejsi jizdou, ale nevim.
Servis ti take nepovim, ale rekl bych, ze se markantne lisit nebude.
Na zaver ti mohu rict jen svuj osobni nazor nikomu ho nevnucuji. Zkousel jsem 1,6 benzin a to neni adekvatni motor pro Cruze a tak jsem si zkusil i 1,8 to uz vcelku jede, ale to moja stara 206 v 1,4 jela taky
Pak jsem jel 2,0 automatu nevim par clenu si to tady pochvaluje, ale me to velice sklamalo. Razeni v automatu je podle me velice nestastne a spotreba pri me zkusebni jizde alarmujici. Uz jsem se s Cruzem loucil, ale pak jsem zkusil 2,0 manual a hned jsem se zamiloval. Je pravda, ze pri prvnich jizdach mi vadil turboefekt, ktery byl znat, ale po hodince jizdy si zvyknes a dokazes eliminovat:)
Proto bych pro Cruze jako Danik doporucil 2,0 jak pro sedan, HB tak SW
Jo zezačátku jsem si jezdil docela často na spotřebičku
tak jsem si říkal, jestli to není tím.. pak jsem tedy dost změnil styl jízdy (teda řazení) styl je furt ala Sébastien Loeb
.. no začal jsem řadit mezi 2500-3000ot. a trochu jsem na to začal šlapat a problémy úplně stejný!!! Tak už nevím jak jinak jezdit? Nějaký doporučení?
Přitom jsem četl v nějaký recenzi, že tenhle motor u Cruze v pohodě zkousne řazení už mezi 1500-1800ot.
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 17:53
od davac24
milosh píše:Jety turbo benzin bych si nekoupil, to samy u nafty, ale kdyz to bude clovek kupovat novy ma na to zaruku a tim padem to na nejaky rok urco vydrzi. Kolega ma skodovku 1.2 tsi a chrohta blahem a jezdi za 6L + - ale roomster je lehky auto celkem.
Me spis zajima tento motor 1.4 t v orlikovi jak to pofrci, resp jak to velky auto rozhybe
tak fabka ma o 300 kg menej ako cruze... cize tam ten motor cosi utiahne:) ... a spotreba 6? to pri cruzovi bude minimlane 7-8?:D kedze je to otesanek:D
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 17:54
od davac24
MartinXY píše:Jak se říká, objem ničím nenahradíš
Captiva V6
ked objem tak corvette V8
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 17:59
od smire666
Napríklad najnovší do pripravovanej C7-čky... vraj sa bude dať dostať na 9 litrov/100km, aktívny manažment valcov ( polovicu vypína pri režime s nízkym zaťažením ), priame vstrekovanie, atď., atď...
http://www.corvetteblogger.com/2012/10/ ... -corvette/
...v Češtine:
http://autofun.blesk.cz/lt1-v8-6-2-moto ... -c7-10950/
Re: 1,4 TURBO 16V 140k
Napsal: stř lis 07, 2012 18:05
od davac24
mne by stacilo
aj camaro bumblebee
aj ked je neprakticke
ovezie iba jednu kikinu
cruze aj 4