motor umrel, nech zije motor
Moderátor: Blue Lanos
Re: motor umrel, nech zije motor
Nieco som zistil len neviem ako si to vysvetlit.
Ak ma s tym niekto skusenost tak poprosim o radu.
Vsetky udaje od RJ by boli v poriadku okrem tlaku v sani. Napatie MAP, teda snimaca tlaku v sani mam pri volnobehu 3.5 az 3.8V. To je prilis vela. MAP je v poriadku, overil som si to na otcovej nubire 1.6, ktora ma ten isty MAP, oba boli v oboch autach, takze MAP je ok. ALe neviem preco mam teda taky vysoky tlak v sani. Na nubire bol tlak na volnobehu okolo 35 az 40kPa, pri klesani otacok motora pri zavretej klapke klesal az na 20kPa. To zodpoveda cca 1.5V na volnobehu a 0.5V pri zvysenych otackach ale zavretej klapke.
Na youtube som nasiel dve videa:
http://www.youtube.com/watch?v=cO1SxFP501U
http://www.youtube.com/watch?v=gEU1ZCuIDJ4
obe mali pri volnobehu cca 1.5V tak ako otcova nubira. Lenze ja mam az takmer 4V. A samozrejme motor mi neskutocne na volnobehu vynechava.
Takze teraz neviem cim je to sposobene. Napadaju ma len dve veci a to bud netesniace sacie ventily, alebo odpor vo vyfukovom potrubi. Neviem ci je tato uvaha spravna ani ci su este ine moznosti. Jedine co ma napada, skusit dat zmerat kompresiu ale neviem ci a co z nej zistim. Ak bude jeden alebo dva valce mimo tak to budu ventily, tak je motor v haji a mozem ho generalkovat. Ak budu mat ale vsetky valce rovnaku komrepsiu tak som tam kde som bol a ostava mi len zhanat novy vysuk a modlit sa aby to bolo nim.
Ak ma s tym niekto skusenost tak poprosim o radu.
Vsetky udaje od RJ by boli v poriadku okrem tlaku v sani. Napatie MAP, teda snimaca tlaku v sani mam pri volnobehu 3.5 az 3.8V. To je prilis vela. MAP je v poriadku, overil som si to na otcovej nubire 1.6, ktora ma ten isty MAP, oba boli v oboch autach, takze MAP je ok. ALe neviem preco mam teda taky vysoky tlak v sani. Na nubire bol tlak na volnobehu okolo 35 az 40kPa, pri klesani otacok motora pri zavretej klapke klesal az na 20kPa. To zodpoveda cca 1.5V na volnobehu a 0.5V pri zvysenych otackach ale zavretej klapke.
Na youtube som nasiel dve videa:
http://www.youtube.com/watch?v=cO1SxFP501U
http://www.youtube.com/watch?v=gEU1ZCuIDJ4
obe mali pri volnobehu cca 1.5V tak ako otcova nubira. Lenze ja mam az takmer 4V. A samozrejme motor mi neskutocne na volnobehu vynechava.
Takze teraz neviem cim je to sposobene. Napadaju ma len dve veci a to bud netesniace sacie ventily, alebo odpor vo vyfukovom potrubi. Neviem ci je tato uvaha spravna ani ci su este ine moznosti. Jedine co ma napada, skusit dat zmerat kompresiu ale neviem ci a co z nej zistim. Ak bude jeden alebo dva valce mimo tak to budu ventily, tak je motor v haji a mozem ho generalkovat. Ak budu mat ale vsetky valce rovnaku komrepsiu tak som tam kde som bol a ostava mi len zhanat novy vysuk a modlit sa aby to bolo nim.
- Reklama
Re: motor umrel, nech zije motor
este som nasiel zaujimavy clanok:
http://www.gnttype.org/techarea/faq/BLMINT.html
takze zajtra sa este pozriem poriadne na fuel integrator a block learn multiplier, tie som si dnes nevedel vysvetlit, tak som si ich hodnoty ani poriadne nezapamatal. Viem len ze fiel integrator som mal od cca 120 az po cca 80, ale uz neviem v akom vztahu k udajom z lambdy a vynechavaniu a otackam a block learn multiplier si vobec nepamatam. Ani BLM cell.
Este chcem doplnit k tomu co som dnes zistil. Nizky podtlak, cize vysoky tlak v sani podla mna nie je netesnostou v sani za klapkou, pretoze keby bolo nieco netesne, tak
1. otacky su vysoke a neklesaju
2. otacky by si uskrtila RJ skrtakom, lenze ten nechava na 60 aby udrzala motor v chode na cca 850ot/min. Po odpojeni hadicky co vedie k ovladaniu ventilu na uhlikovom filtri, si akurat RJ ubrala skrtak na 58 aby znizila otazky, ktore dodanym vzduchom poskocili o cca 50/min.
http://www.gnttype.org/techarea/faq/BLMINT.html
takze zajtra sa este pozriem poriadne na fuel integrator a block learn multiplier, tie som si dnes nevedel vysvetlit, tak som si ich hodnoty ani poriadne nezapamatal. Viem len ze fiel integrator som mal od cca 120 az po cca 80, ale uz neviem v akom vztahu k udajom z lambdy a vynechavaniu a otackam a block learn multiplier si vobec nepamatam. Ani BLM cell.
Este chcem doplnit k tomu co som dnes zistil. Nizky podtlak, cize vysoky tlak v sani podla mna nie je netesnostou v sani za klapkou, pretoze keby bolo nieco netesne, tak
1. otacky su vysoke a neklesaju
2. otacky by si uskrtila RJ skrtakom, lenze ten nechava na 60 aby udrzala motor v chode na cca 850ot/min. Po odpojeni hadicky co vedie k ovladaniu ventilu na uhlikovom filtri, si akurat RJ ubrala skrtak na 58 aby znizila otazky, ktore dodanym vzduchom poskocili o cca 50/min.
Re: motor umrel, nech zije motor
este ma napadlo, je vobec mozne mat netesniaci saci ventil bez toho aby to na ani benzin ani na lpg nezapalilo zmes v sani?
Re: motor umrel, nech zije motor
Uz vazne neviem, skusil som zmerat tlak vo vyfukovom potrubi cez otvor pre lambdu akurat nemam dobyr tlakomer a neviem pri akom tlaku sa pohne strelka pneumeraca do 3.5atm. Ja nenafukam nic a pri tomto akozemerani sa pohla len ked som uvolnil na meraci tlak a aj to bolo pohnutie len o vlas. Viem ze 1atm ukaze bez problemov, takze vyfuk sa zda byt ok, inak by snad tych 0.5atm nameralo aspon pri zvysenych otackach.
Re: motor umrel, nech zije motor
Natocil som teda chovanie sa motoru cez tyranus daewoo scanner, skuste sa na to prosim pozriet ci vas nieco nenapadne alebo vam to nieco nepripomina. Najdivnejsie hodnoty su MAP a fuel intergator, na otcovej nubire su map 1.5V a fuel integrator cca 120 pri volnobehu 850/minutu
http://www.youtube.com/watch?v=vFhOdJLe ... e=youtu.be
Za vibracie obrazu sa ospravedlnujem, ale ani stativ by tomu nepomohol, pretoze to su vibracie auta. Jedine mat notebook mimo auta, ale to ma napadlo az teraz.
http://www.youtube.com/watch?v=vFhOdJLe ... e=youtu.be
Za vibracie obrazu sa ospravedlnujem, ale ani stativ by tomu nepomohol, pretoze to su vibracie auta. Jedine mat notebook mimo auta, ale to ma napadlo az teraz.
Re: motor umrel, nech zije motor
Hotovo, uz som na to prisiel, Bolo to mojou blbostou a tym ze vdaka mojej blbosti si neviem spravit v pivnici lepsie osvetlenie, takze som zle poskladal rozvody.
Najprv ma napadlo ci som neprehodil kolesa vaciek ale neprehodil, lenze ked som ich nastavoval aby sipky boli oproti sebe, tak som neustrazil aby boli aj vodorovne, takze vacky boli pootocene o jeden zub nadol. Cize vyfuk otvaral a zatvaral o zub neskor a sanie otvaralo za zatvaralo zase o zub skor. Po naprave je uz vsetko v poriadku.
No co aspon mam novu cievku, ta stara uz prebijala aj ked auto by na nu asi dokazalo jazdit.
A mam inu prevodovku, ktora uz nema problem s radenim 1,2,R pri bocnom pretazeni. Akurat terajsia prevodovka nema montazny otvor pre spojku.
Vcera vecer som vyse dve a pol hodiny rozoberal rozvody a skladal s tym, ze som poslednu hodinu robil uz za sera a tmy, co sa robilo dost zle. Zacal som nieco po 18:50, to viem lebo som si zapisal cas a napatie cinskeho akumulatoru pre mobil, ktoremu testujem kapacitu a koncil som pred 21:46, ked som uz umyty a prezleceny z monterok zapisoval konecny cas, samozrejme akumulator so mobilu vybity, takze mozem testovat znovu . A dnes som este musel nahodit alternator s drziakom (ten musi ist dolu ak nemate specialne naradie na vodne cerpadlo a mate len hasak), filterbox s kolenom, koleso, spodny plastovy kryt motora, odvzdusnit a poupratovat a prebehnut to. Cize dnes este tiez tak 2.5hodinky.
Najprv ma napadlo ci som neprehodil kolesa vaciek ale neprehodil, lenze ked som ich nastavoval aby sipky boli oproti sebe, tak som neustrazil aby boli aj vodorovne, takze vacky boli pootocene o jeden zub nadol. Cize vyfuk otvaral a zatvaral o zub neskor a sanie otvaralo za zatvaralo zase o zub skor. Po naprave je uz vsetko v poriadku.
No co aspon mam novu cievku, ta stara uz prebijala aj ked auto by na nu asi dokazalo jazdit.
A mam inu prevodovku, ktora uz nema problem s radenim 1,2,R pri bocnom pretazeni. Akurat terajsia prevodovka nema montazny otvor pre spojku.
Vcera vecer som vyse dve a pol hodiny rozoberal rozvody a skladal s tym, ze som poslednu hodinu robil uz za sera a tmy, co sa robilo dost zle. Zacal som nieco po 18:50, to viem lebo som si zapisal cas a napatie cinskeho akumulatoru pre mobil, ktoremu testujem kapacitu a koncil som pred 21:46, ked som uz umyty a prezleceny z monterok zapisoval konecny cas, samozrejme akumulator so mobilu vybity, takze mozem testovat znovu . A dnes som este musel nahodit alternator s drziakom (ten musi ist dolu ak nemate specialne naradie na vodne cerpadlo a mate len hasak), filterbox s kolenom, koleso, spodny plastovy kryt motora, odvzdusnit a poupratovat a prebehnut to. Cize dnes este tiez tak 2.5hodinky.
- LordMMX
- Příspěvky: 1535
- Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
- Bydliště: Halič /SVK/
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor umrel, nech zije motor
prosím ťa, čím si zaistil vačky? keď si robil rozvod. lebo mňa to čaká a nerád by som zase menil motor
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Re: motor umrel, nech zije motor
nicim
teda skrutky som povolil elektrickym razovym utahovakom (v ulohe povolovaku ), a ked som daval kolesa nazad, tak som utahoval a pridrziaval kolesa a potom som ich dotiahol este ked uz bol remen napnuty. Akurat je dobre mat bud pripravok alebo pomocnika, lebo sacia vacka sa rada pootoci o zub nadol a vtedy sa blbo nasadzuje remen, ale ked ju zaistis tak aby malo jej ozubene koleso sipku vodorovne oproti sipke na kolese vyfukovej vacky, tak sa remen nasadzuje lahko. Takze mi ju na tych par sekund pridrzal otec.
Ozaj a preco pises "nerad by som ZASE menil motor" ? Ale prinajhorsom tu maco-l predaval motor zo svojho stareho alebo "noveho" espera.
teda skrutky som povolil elektrickym razovym utahovakom (v ulohe povolovaku ), a ked som daval kolesa nazad, tak som utahoval a pridrziaval kolesa a potom som ich dotiahol este ked uz bol remen napnuty. Akurat je dobre mat bud pripravok alebo pomocnika, lebo sacia vacka sa rada pootoci o zub nadol a vtedy sa blbo nasadzuje remen, ale ked ju zaistis tak aby malo jej ozubene koleso sipku vodorovne oproti sipke na kolese vyfukovej vacky, tak sa remen nasadzuje lahko. Takze mi ju na tych par sekund pridrzal otec.
Ozaj a preco pises "nerad by som ZASE menil motor" ? Ale prinajhorsom tu maco-l predaval motor zo svojho stareho alebo "noveho" espera.
Re: motor umrel, nech zije motor
Takze konecne jazdis.
Serial na pokracovanie sa tymto padom konci.
Vela stastnych km s novym motorom.
Serial na pokracovanie sa tymto padom konci.
Vela stastnych km s novym motorom.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
- LordMMX
- Příspěvky: 1535
- Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
- Bydliště: Halič /SVK/
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor umrel, nech zije motor
PPP píšem to preto, lebo pôvodný motor po výmene rozvodov, išiel do večných lovíšť. chlap to proste zvoral, zle vymenil rozvod a odniesla to kľuková hriadeľ, zlomila sa...
tentokrát rozvody ide meniť strýko, ktorý každý deň rozoberie a spraví GO na niekoľkých motoroch. lenže DOHC rozvod zatiaľ nerobil, preto sa ja snažím zistiť či si nejako zaisťoval vačky. hovoril že je náročnejšia výmena rozvodov ako pri OHC rozvodoch.
tentokrát rozvody ide meniť strýko, ktorý každý deň rozoberie a spraví GO na niekoľkých motoroch. lenže DOHC rozvod zatiaľ nerobil, preto sa ja snažím zistiť či si nejako zaisťoval vačky. hovoril že je náročnejšia výmena rozvodov ako pri OHC rozvodoch.
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Re: motor umrel, nech zije motor
Tak to cumim co za umelca to muselo byt, ani si neviem predstavit ako sa moze zlomit klukovka od zle vymenenych rozvodov, ale ja zase nie som ktovieaky praktik o com som sa v piatok presvedcil (slabo utiahnute skrutky na novej naprave, takze sa za rok povolili a to tak ze cap v ramene lietal aj cap v tehlici - rec je o nubire - a to som ich tahal ockovym klucom jednou rukou a posuvnym T klucom s nastrckovym klucom v druhej ruke a co to dalo proti sebe, takze neviem ci som taky slaby alebo som spravil chybu inde).
Kazdopadne vymena rozvodov na 16v espero - nexia - nubira je lahka, treba si vsetko okolo pekne rozobrat kvoli pristupu a pri nasadzovani a napinani remena pamatat ze sa koleso remenice o pol zuba pootoci a vsimnut si ako som pisal, ze vacka sania sa snazi o zub skocit nadol, tak si ju nejako pridrzat (pomocnikom napriklad) v spravenj polohe aby sa vobec dal nasadit remen, potom to uz ide lahko. A kedze nexia 16=espero 16v tak ak nema specialny kluc na otacanie vodneho cerpadla asi bude najlepsie ked si zlozi alternator aj s drziakom.
Kazdopadne vymena rozvodov na 16v espero - nexia - nubira je lahka, treba si vsetko okolo pekne rozobrat kvoli pristupu a pri nasadzovani a napinani remena pamatat ze sa koleso remenice o pol zuba pootoci a vsimnut si ako som pisal, ze vacka sania sa snazi o zub skocit nadol, tak si ju nejako pridrzat (pomocnikom napriklad) v spravenj polohe aby sa vobec dal nasadit remen, potom to uz ide lahko. A kedze nexia 16=espero 16v tak ak nema specialny kluc na otacanie vodneho cerpadla asi bude najlepsie ked si zlozi alternator aj s drziakom.
Re: motor umrel, nech zije motor
Tak ako ti sluzi novy motor?
Uz si chytil vsetky muchy?
Uz si chytil vsetky muchy?
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Re: motor umrel, nech zije motor
Novy motor plne funkcny, prave meriam spotrebu - lpg a oleja , este musim par tisic km nabehat nez budu vysledky.
Aj som opravil par dier a prasklin na filterboxe, aj som nan dal nove zaistovacie pliesky zaistene gumickami aby pri dalsom spatnom zaslahu neodleteli ako stare pliesky.
A musim porobit nejake veci co sice nesuvisia s novym motorom ale suvisia s mojou ludovou tvorivostou (nahradit svorkovnicu - cokoladu kvoli stahovackam vo dverach poriadnou svorkovnicou asi z fastonov, kuprexitu a krabicky alebo konektorami so zamkom, len tie co mam nemaju taku prudovu zatazitelnost) a este urobit releovu skrinku na rele pre svetla, hodene zatial len tak pri motore a spravit poriadnu kostru pre interier a poriadne plus pre voltmeter, lebo meria o pol volta menej nez je na baterke. Cize bud blba kostra, alebo je plusovy kablik s poistkou asi trochu zatazeny inymi spotrebicmi. Voltmeter je pritom napojeny na zasuvku zapalovaca.
A prevodovka je fajn, radi aj vz akrute a pri naklone bez problemov, nie ako stara, alen neviem ci mi preskakuje alebo preskakuje prevodovke, obcas som presvedceny ze som vyradil z 3 a na krizovatke zistim, ze tam mam 4, takze bud som potiahol paku prilis k sebe alebo preskocila sama. Na skodovke sa mi to obcas stavalo, ze mi skocila paka oproti, raz dokonca na spiatocku co z 5tky nebolo ktovieco , myslel som ze sa z prevodovky vysypali vsetky zuby na cestu.
Aj som opravil par dier a prasklin na filterboxe, aj som nan dal nove zaistovacie pliesky zaistene gumickami aby pri dalsom spatnom zaslahu neodleteli ako stare pliesky.
A musim porobit nejake veci co sice nesuvisia s novym motorom ale suvisia s mojou ludovou tvorivostou (nahradit svorkovnicu - cokoladu kvoli stahovackam vo dverach poriadnou svorkovnicou asi z fastonov, kuprexitu a krabicky alebo konektorami so zamkom, len tie co mam nemaju taku prudovu zatazitelnost) a este urobit releovu skrinku na rele pre svetla, hodene zatial len tak pri motore a spravit poriadnu kostru pre interier a poriadne plus pre voltmeter, lebo meria o pol volta menej nez je na baterke. Cize bud blba kostra, alebo je plusovy kablik s poistkou asi trochu zatazeny inymi spotrebicmi. Voltmeter je pritom napojeny na zasuvku zapalovaca.
A prevodovka je fajn, radi aj vz akrute a pri naklone bez problemov, nie ako stara, alen neviem ci mi preskakuje alebo preskakuje prevodovke, obcas som presvedceny ze som vyradil z 3 a na krizovatke zistim, ze tam mam 4, takze bud som potiahol paku prilis k sebe alebo preskocila sama. Na skodovke sa mi to obcas stavalo, ze mi skocila paka oproti, raz dokonca na spiatocku co z 5tky nebolo ktovieco , myslel som ze sa z prevodovky vysypali vsetky zuby na cestu.
Re: motor umrel, nech zije motor
Ono novu poistkovu skrinku nemusis robit.
Relatka sa pekne zmestia do volnych slotov v poistkovo relatkovej skrinky pri baterke.
Ja som to tak mal spravene. Pouzil som 1klasicke relatko na tlmene a 1daewoo male relatko na dialkove.
Mam 1zvysnu poistkovu skrinku ak by si mal cestu cez BB mozem ti ju ,,posunut,, a nachystas si to pekne na stole.
Relatka sa pekne zmestia do volnych slotov v poistkovo relatkovej skrinky pri baterke.
Ja som to tak mal spravene. Pouzil som 1klasicke relatko na tlmene a 1daewoo male relatko na dialkove.
Mam 1zvysnu poistkovu skrinku ak by si mal cestu cez BB mozem ti ju ,,posunut,, a nachystas si to pekne na stole.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Re: motor umrel, nech zije motor
ja mam trochu viac relatok okrem svetiel (lpg, radio, zapalovac) a par poistiek (lpg1,2, radio, zapalovac, nastavovanie svetiel, pren som totiz vobec nemal kabelaz v aute) takze radsej spravim celu skrinku.