Stránka 4 z 46
Re: Orlando a LPG
Napsal: pát říj 07, 2011 21:02
od jmatyas
Klasika 2 roky. Ze zákona ani na jakékoliv zboží koncovému zákazníkovi nemohou dát kratší (nejsem firma). Na řídící jednotku systému OSCAR-N OBD/CAN poskytuje výrobce záruku 5 let. Zatím ten "jejich krám" funguje v pohodě, uvidíme časem.
Re: Orlando a LPG
Napsal: pát říj 07, 2011 21:09
od Hanzy
Jenze ti vycurove to davali do montaze nebo oni ti neprodavaji jednotlive soucastky ale cely komplet s montazi a to mi tlacili do hlavy ale jak jsem psal poslal jsem je kam patri...
Tak parada at slouzi
Re: Orlando a LPG
Napsal: ned říj 09, 2011 21:45
od vasa.prokop
Pánové mám asi první problém s Orlem.
Dneska jsem vezl zákazníka z NJ do Brna a po cestě tam mi spadla ručička palivoměru z 3/4 nádrže úplně na nulu.
Když jsem dojel zpátky, tak jsem ještě asi půl hodiny popojížděl po městě a ručička za tu půlhodinu opět pozvolna stoupala až na původní hodnotu.
Myslíte, že to může mít něco společného s přestavbou na LPG, jako že je ten počítač zmatený a neví kolik má vlastně benzínu v nádrži?
Tohle se mi stalo už podruhé a vždy při konstantní rychlostí na dálnici.
Re: Orlando a LPG
Napsal: ned říj 09, 2011 22:05
od inza
Třeba se bojí Orlík do Brna
No s plynem to samozřejmě souvislost mít může, může to být jen nějaký kontakt, v nejhorším plovák.
Tobě to na plyn ukazuje normálně stav v nádrži? Resp. v nádrži plynu nebo benzínu? Pokud na plyn, tak to bude jen zapojením / nějakou modulací toho vstupu, který udává stav v plynové nádrži. Pokud ti to standardně má ukazovat stav benzínu i při provozu na plyn, tak to může být nějakou drobností v zásahu při montáži plynu.
Re: Orlando a LPG
Napsal: ned říj 09, 2011 22:22
od vasa.prokop
Plyn má samostatný ukazatel. Ten problém dělá ukazatel benzínového palivoměru.
Ve středu jedu do Brna zas, tak to zkusím čistě na benzín, jestli se to bude chovat stejně.
Re: Orlando a LPG
Napsal: čtv říj 13, 2011 11:35
od vasa.prokop
Takže po cestě do Brna a zpátky to neudělalo nic.
nicméně dneska se mi to stalo při běžné cestě po městě, takže předpokládám, že tam bude nějaká porucha čidla a s LPG no temá nic společného.
Re: Orlando a LPG
Napsal: čtv říj 13, 2011 11:56
od honza72
Koukni se na to takhle: auto běží na CANu, poruchy řídících jednotek jsou ohlášeny chybovým kódem, chyby akčních členů taky (mimo meze, apod.), takže pokud není chybová zpráva, je to problém čidla, asi běžný problém s plovákem v nádrži... (Funguje, ale nesprávně.) Já už to zažil na Daewoo / Chevy u předešlého auta. Vyměnili a hotovo.
Re: Orlando a LPG
Napsal: stř říj 19, 2011 16:41
od jmatyas
Tak jsem si právě (čirou náhodou) všiml, že mi při zápisu přestavby na LPG do velkého TP provedli menší úpravy v TTD auta. Provozní hmotnost původně 1603-1685 kg, nyní 1658-1740 kg a tím pádem změna počtu míst k sezení ze 7 na 6.
Je to logické, plná nádrž něco váží, jen jsem to tak nějak nečekal. Takže bacha, ať si plynaři nepřetížíte auto
Re: Orlando a LPG
Napsal: stř říj 19, 2011 16:58
od vasa.prokop
jmatyas píše:Tak jsem si právě (čirou náhodou) všiml, že mi při zápisu přestavby na LPG do velkého TP provedli menší úpravy v TTD auta. Provozní hmotnost původně 1603-1685 kg, nyní 1658-1740 kg a tím pádem změna počtu míst k sezení ze 7 na 6.
Je to logické, plná nádrž něco váží, jen jsem to tak nějak nečekal. Takže bacha, ať si plynaři nepřetížíte auto
tak to je nejake divne...ja tam nic zmenene nemam...navic se mi to zda jako blbost, jelikoz kdyby ti tam misto plynove nadrze namontovali rezeru, ktera taky docela dost vazi tak tam taky nebudou psat nejake nesmysly...a nechat si do TP zapsat 6 mist misto 7, to bych je asi poslal do prdele
Re: Orlando a LPG
Napsal: stř říj 19, 2011 18:06
od vasek
jmatyas píše:Tak jsem si právě (čirou náhodou) všiml, že mi při zápisu přestavby na LPG do velkého TP provedli menší úpravy v TTD auta. Provozní hmotnost původně 1603-1685 kg, nyní 1658-1740 kg a tím pádem změna počtu míst k sezení ze 7 na 6.
Je to logické, plná nádrž něco váží, jen jsem to tak nějak nečekal. Takže bacha, ať si plynaři nepřetížíte auto
Prostě samé výhody, ušetříš za benzin a ještě můžeš výhodně prodat jednu sedačku
Nic ve zlém. Je to od nich pěkná sviňárna!
Re: Orlando a LPG
Napsal: stř říj 19, 2011 21:31
od Roman T.
Ahoj , mám najeto nyní 4000 km, za tu dobu jsem měl stejný problém s ukazatelem paliva asi pětkrát.I když je plná nebo skoro plná nádrž, spadl ukazatel na nulu.Poté se mu nechtělo zpátky nahoru. Nakonec asi po hodině se vrátil na původní polohu.Mám přestavbu na lpg a vždy jsem jel zrovna na plyn.Tak taky nevím zda to nemá souvislost
Re: Orlando a LPG
Napsal: stř říj 19, 2011 22:01
od inza
Máte už někdo najeto o něco víc km? Jak tedy vychází spotřeba a kolik je potřeba ještě benzínu? Standardně to vychází většinou kolem litru - 1,5 litru na 100km, tak mě zajímá jestli je to podobné.
Nechávali jste všichni u LPG dělat i systém domazávání ventilů nebo ne?
Re: Orlando a LPG
Napsal: stř říj 19, 2011 22:16
od Roman T.
Když jedu na benzín tak mám spotřebu okolo 8 litrů , umím i za 7,5 ale je to nuda. S plynem jezdím kolem 9,5 . Nerozumím co jsi mylel 1,5 l benzínu na 100 km při jízdě s plynem.Benzín je tam na nastartování a zahřátí motoru, to je chvilka, pak už to bere pouze plyn, teda jestli mám pravdu
Přímaz ventilů jsem si dal taky , mám orlíka rád tak jsem mu to dopřál
Re: Orlando a LPG
Napsal: stř říj 19, 2011 22:31
od inza
Přesně tak - máš pravdu - z dlouhodobého pohledu všem co znám a jezdí LPG to vychází tak, že na nastartování a zahřátí motoru vychází zhruba 1l benzínu na 100km, tedy na 50l v nádrži najedeš třeba 5000km, tedy neřešíš to, ale po 5000km je potřeba dotankovat jednu nádrž benzínu.
Tím se otázka LPG trošku mění - spotřeba je tedy o 1,5 litru vyšší plus asi 1-1,5 benzínu, tedy benzín - 8l krát 35 je 2,80 Kč / km, u LPG tedy 9,5x18 plus 1,5x35= 2,2 Kč / km a to neberu nějaké přimazávání atd.
Reálná úspora je tedy 0,6 Kč na 1 km... a to už zdaleka není všemi propagátory slibovaná polovina.
Mimochodem v naftě řekněme o litr méně jak v benzínu = 7x35 = 2,45 Kč / km
Nesmím zapomenout silniční daň u LPG 0 Kč, i když u nového je stejně snížená skoro na minimum.
Je pravda, že ten pocit, že nádrž LPG stojí asi polovinu je k nezaplacení (na všechno ostatní je tady MasterCard
)
... všechny úvahy se vztahují k ježdění s velkým podílem města... časté starty, studené starty, krátké trasy atd. Na cestování Pha - Brno každý den se LPG jednoznačně vyplatí víc.
Re: Orlando a LPG
Napsal: čtv říj 20, 2011 21:12
od luke1
Trochu bych Tvuj vypocet poupravil (myslim, ze vice k aktualni realite)
1) Cena LPG - ja jsem tedy vcera videl cenu 15,90, na lpg.cz je prumerna cena 16,80, tak dejme 17, at nezeru
2) 1.5 litru benzinu na 100 km jen na starty a rozjezdy, to mi prijde prehnane, to bys musel jezdit pravidelne jen cca sedmikilometrove useky...na to si myslim vetsina lidi koupi jine auto nez Orlika...do toho vzorce bych dal tak maximalne polovicku, tedy rekneme 0,8 l/100km
Poupraveny vypocet pro LPG by tedy byl:
9,5x17 + 0,8x35= 1,9 Kč / km
Uspora tedy okolo 0,9 Kc/km (0,55 Kc/km oproti dieselu). Pokud najedes rekneme 20 000 km rocne (predpokladam, ze kdo najede rocne 8 000 km, do LPG nepujde), mas rocne usetreno 18 000 Kc. To si myslim, ze je docela zajimave.... (pridavne naklady na servis LPG zarizeni myslim budou max do 1500 Kc/rok)