Stránka 4 z 4

Napsal: stř srp 24, 2005 21:16
od ppp
Startovaci prud dalej zvysuje lepsia technologia, napriklad exide maxxima ma 800A podla EN pri kapacite 40Ah a takych rozmeroch ze sa zmesti aj do kaslika v skodovke :).
Navyse cim vyssi startovaci prud, tym menej baterka trpi pri starte. Cimmenej trpi, tym dlhsie zije. A cim ma baterka vacsiu rezervu, tym najma v zime musite menej tocit s motorom, lebo dokaze starter roztocit na vyssie otacky a tym menej ju pocas startovania vybijete = tym skor ju zase jazdou nabijete. Takze vacsinou plati opacna umera nez veri vacsina ludstva. Cim vyssia kapacita tym menej problemov s dobijanim baterky.
Jediny problem pri vyssich kapacitach je samovybijanie. Najma pri starych technologiach (tie najlacnejsie baterky) maju relativne vysoke samovybijanie (1 pripadne az niekolko % zo zvyskovej kapacity denne) a sviatocni jazdci pripadne lestenky ktore su vytiahnute z garaze nanajvys raz tyzdenne na par mk jazdu baterku naozaj nemusia dobit. ALe bezne denne jazdenie do prace, alebo dochadzanie na tyzdnovky do vzdialenejsieho mesta je dostatocnou zarukou ze baterke nebude chybat potrebny naboj.

Napsal: stř srp 24, 2005 21:22
od ppp
Moderjensie technologie (mensi obsah antimonu, alebo tzv. vapnikove Ca-Ca alebo najnovsie strieborne) maju nizsie samovybijanie a na pultoch predajni kludne vydrzia bez citelneho vybitia a nasledneho poskodenia (kazdej baterke ublizuje dlhe vybite) omnoho dlhsie nez klasika.
V tejto suvislosti si pri kupe baterky pozrite kedy bola nabita (slusny vyrobca to uvadza) a starsie nez mesiac pri klasike neberte.
Ak niekto spomina ze exide je shit. Nuz ma pravdu. Lenze exide robi mnoho typov a kapacit bateriek. Ak si kupil klasiku, tak ta dokonca v testoch dost prepadla. Lenze armada nie je klasika, je to vapnikova technologia, ma lepsie vyriesene mriekzy a prepazky a odvetravanie. Takze predpokladam, ze dotycny sa nechal nachytat reklamou na kvalitne exide, ale kupil od nich lacny smejd. Okrem exide (k nam sa vozia z polska, ale tam je len vyrobny zavod) robi vapnikove baterky aj delphi (francuzi), ktore maju sice horsie odvetravanie (pri prevrateni moze uniknut kyselina), ale su lacnejsie.

Napsal: stř srp 24, 2005 21:29
od ppp
Urcite vapnikove robi aj kopu dalsich vyrobcov ale napriklad bosh ich ma urcite drahsie, takze ich nasi predajcovia obvykle ani nemaju. V PP som videl len exide (v kamico) a deplphi (v segate).
Radovi Holoskovi armadu schvalujem :). Podla mna mu vydrzi aspon tolko co povodna. Inac ja som si pred dvoma rokmi kupil tiez armadu do skodovky s tym, ze pojde z auta do auta :), akurat 65Ah (680A) a nebol problem ani pri -20 nastartovat na lpg. Dizlaci to vtedy vzadali, felicie startovali ako skodovky bez udrzby, ale ja som nemal problem :).
V espere mam zatail daky smejd (star alebo ako) 55Ah, startovaci prud si nepamatam. Ma len dva roky, takze ho budem pouzivat kym bude zit a pri prvom naznaku ze odchadza ide prec.
Kavlitna baterka ma este dalsiu vyhodu. Usetrite si cas raz za 4 roky, ked namiesto kupovania novej budete nadalej len jazdit :) a neprekvapi vas raz rano, ze na nej umrel clanok a vy dnes pojdete do prace mhd.

Este otazocka, tu exide si kupil v kamicu, alebo kde?

Napsal: stř srp 24, 2005 21:39
od ppp
Inac sorry sa serial, ale pripojenie mi nedovoli odoslat vacsi prispevok naraz :).

SANDo->centra and exide is made by the same firm - exide,maybe in the same factory :)

Pre ostatnych->centra je vyrabana tou istou firmou ako exide, mozno na tej istej linke :). AKurat je urena pre ine trhy, preto ina nalepka. Inac aj krabica (niekedy aj odtien plastu) je uplne rovnaka a typy su rovnake ako u exide :). Akurat na slovensku ju nedostanete. Pre nas ma nalepku exide :).

fisi-> gelove baterky vraj nie su vhodne ako startovacie akumulatory (skor ako zalozne). Ani vyrobca u nich startovaci prud neuvadza, kedze ich na to nevyraba (napriklad aby sme to zmenila tak taky exide :) ). Akurat nasi mili dovozcvia v snahe vytriekat prachy na menej informovanych ich ponukaju ako startovacie akumulatory a to vraj dokonca ako velmi dobre :).