Stránka 4 z 4

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: pon črc 18, 2011 15:04
od micho
Zdravim!

Tak ta tlmena plechova rana (tuknutie) sa objavuje aj u mna a hlavne ak dlhsie auto stoji. Mozno je to specificke iba pre novsi typ 1.8L (?), ja mam MY2011.
Momentalne ho mam v servise kvoli rezonancii z oblasti motoroveho priestoru pri otackach motora cca 2200 - 2600 ot/min. Vraveli, ze sa pozru aj na to zahadne tuknutie, kedze auto tam bude nocovat :(
Snad to budu pocut a nieco mi k tomu budu vediet povedat. Potom sa podelim o info.

---
Update 20.07.2011: Tak, tu plechovu ranu v servise nepoculi. Mam to sledovat, aby som im vedel povedat pri akom postupe ju zacuju aj oni. Nevedeli ani teoreticky povedat, ze co by to mohlo byt.

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: pon zář 26, 2011 12:46
od micho
Takze dnes som sa previezol s technikom na mojom aute a ten to buchnutie pri cca 20kmh pripisuje ABS. To si, vraj, po dlhsom odstaveni pravdepodobne robi autodiagnostiku a overuje funkcnost cerpadla jeho kratkym aktivovanim, co sa moze javit ako plechove buchnutie. Udajne ABS dokaze to cerpadlo na kratko aktivovat bez toho aby doslo k samotnej aktivacii brzd.
Mne uz len napadlo, ak by to bola pravda, ze asi preto sa to deje pri takej nizkej rychlosti, aby v pripade zlej funkcie ABS (zablokovania kolies) nevznikli nejake velke skody :)
Neviem naisto, ci to je ono :?:

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: pon zář 26, 2011 22:06
od VIP
Mě to asi dělá taky. Takový slabý plechový bouchnutíčko. Dělá to při rozjezdu. Asi je fakt, že když auto delší dobu stojí, tak to pak udělá. Jindy jsem to asi taky nezaregistroval. Většinou, když zařadím z 1 na 2, tak se to pak ozve, jinak ne.

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: úte zář 27, 2011 00:15
od lomngi
micho píše:Takze dnes som sa previezol s technikom na mojom aute a ten to buchnutie pri cca 20kmh pripisuje ABS. To si, vraj, po dlhsom odstaveni pravdepodobne robi autodiagnostiku a overuje funkcnost cerpadla jeho kratkym aktivovanim, co sa moze javit ako plechove buchnutie. Udajne ABS dokaze to cerpadlo na kratko aktivovat bez toho aby doslo k samotnej aktivacii brzd.
Mne uz len napadlo, ak by to bola pravda, ze asi preto sa to deje pri takej nizkej rychlosti, aby v pripade zlej funkcie ABS (zablokovania kolies) nevznikli nejake velke skody :)
Neviem naisto, ci to je ono :?:
Tak s týmto problémom čo opisujete chcem ísť tiež do servisu. Ale pochybujem že je to ABS. Ja som to skúmal a zisťoval som to. Tak že predok auta som zdvihol tak aby s kolesami sa dalo točiť. Zaradil som rýchlosť bez naštartovania a pomali začal točiť ľavím kolesom. Moje zistenie je že to robí poloos v prevodovke. Lepšie povedane poloos je uložený do diferenciaľu cez takzvany satelit. Pri malich rýchlostiach je počuť klepnutie kov o kov. Tak že je tam veľká vôľa buď satelitu alebo poloosa. Uvidím čo mi budú chcet natlačiť do hlavy. Ale budú mať dosť veľký problém ma presvečiť, lebo denne takých prevodoviek vyrábam 420ks a už nijakých 16 rokov. A robí to iba ľavá strana. Pravé koleso je ok.. Tak že ten klepot sa prejaví počas jazdy keď začnú zaberať kolesa alebo pri brzdeni motora keď sa rýchlosť zníži a otáčky prevodovky ,lepšie povedane otáčky diferencialu sú rovnaké. Keď sú kolesa stále v záberu tak je všetko ok. Čo sa týka ABS je to štandartne nástavene tak že je aktyvny od 20km/h a viac. Je to z dôvodu meranie brzdnej sily. Keď spiklad merajú učinnosť brz na stk tak na valcoch otáčky dosahujú 18km/h. Moje zistenie je že to robí poloos v prevodovke. Lepšie povedane poloos je uložený do diferenciaľu cez takzvany satelit. Pri malich rýchlostiach je počuť klepnutie kov o kov. Tak že je tam veľká vôľa buď satelitu alebo poloosa. Uvidím čo mi budú chcet natlačiť do hlavy. Ale budú mať dosť veľký problém ma presvečiť, lebo denne takých prevodoviek vyrábam 420ks a už nijakých 16 rokov. A robí to iba ľavá strana. Pravé koleso je ok.. Tak že ten klepot sa prejaví počas jazdy keď začnú zaberať kolesa alebo pri brzdeni motora keď sa rýchlosť zníži a otáčky prevodovky ,lepšie povedane otáčky diferencialu sú rovnaké. Keď sú kolesa stále v záberu tak je všetko ok. Čo sa týka ABS je to štandartne nástavene tak že je aktyvny od 20km/h a viac. Je to z dôvodu meranie brzdnej sily. Keď spiklad merajú učinnosť brz na stk tak na valcoch otáčky dosahujú 18km/h.

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: úte zář 27, 2011 09:21
od getrewt
caute,
mam ten isty problem s tuknutim pri 20km/h.

moje zistenie je, ze to tuknutie sa neprejavuje po rovnakom case odstavenia vozidla.
s vysokou pravdepodobnostou sa prejavuje pri urcitej konkretnej teplote motora. v zime totiz stacilo kratsie odstavenie vozidla, ako v lete pri vyssich teplotach vzduchu, aby sa tuknutie objavilo.

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: úte lis 01, 2011 22:20
od micho
Hľadal som aj na EN fórach a zatiaľ najpravdepodobnejší vychádza ten ABS self-check:
http://answers.edmunds.com/question-Whe ... 37714.aspx
Each time the vehicle is driven, as soon as vehicle speed reaches approximately 20 km/h (12 mph), the anti-lock brake control module turns on the pump motor for approximately one-half second. At this time, a mechanical noise may be heard. This is a normal function of the self-check by the anti-lock brake control module.
Na ten zvuk sa stažujú aj používatelia na chevroletcruzeforum.com a najčastejšia odpoveď je ABS self-check. Skúšal som študovať v servisnej príručke, no nič tam o tom nie je. Že sa vykonáva nejaký self-check je jasné, ale kedy a za akých podmienok som sa nedozvedel. Ale možno len neviem poriadne čítať :D

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: úte lis 01, 2011 22:59
od klm121
Ja som si to zatiaľ nevšimol, ale na Zafire nám to robí tiež a tam som sa nakoniec dozvedel, že je to test ABS ak sa dobre pamätám.

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: úte kvě 22, 2012 22:39
od kalos26
Taky mi to dělá a štve mě to. Připadá mi to jako zvuk vystřelující pružiny :-D

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: úte kvě 22, 2012 22:50
od smire666
Je to nabetón to ABS, píšu to aj vo FAQ na my-chevrolet.eu

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: stř kvě 23, 2012 18:49
od Kjub
Mne to tukne tiez, ked sa rozbieham, vacsinou ked sa rozbieham pomalicky, 1, 2 a tuk.. Ale ne vzdy, niekedy si tukne, nieledy ne. Uz mi to kukli aj v servise ale nic nenasli... Takze to ignorujem, aj tak to spraby iba raz a konec (ak to spravi)...

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: stř kvě 23, 2012 18:52
od smire666
Mno, malo by to robiť iba pri rozbiehaní sa po naštartovaní. Keď sa rozbiehaš ďaľší krát, už by to nemalo byť ono.

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: stř kvě 23, 2012 22:05
od Kjub
Ano, iba raz po nastartovani. Aj ked vypnem motor a neni dlho odstaveny tak uz netukne...

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: ned čer 10, 2012 14:36
od Luking
to ťuknutí není bohužel závada , je to nepříjemné ale je to správná funkčnost vozidla. Přesně si už nevybavím čím to přesně bylo ale myslím že nějakou klapkou ...

Re: Závada Cruze 1.8

Napsal: pon úno 18, 2013 13:24
od maccahos
Mám úplně stejný problém na mém CRUZE 1.6 16V 91kW rok výroby 2011, v servisu nic nezjistili. Dělá to jen při prvním startu denně při řazení 2. Pak už je klid. Připadá mi, že zvuk jde někde od zadní napravy z prava.