kúrenie (Topení)

Diskusní forum Daewoo Lanos Clubu.

Moderátor: Blue Lanos

Igi
Příspěvky: 234
Registrován: úte čer 14, 2005 01:03
Bydliště: PK (SR)

Re: kúrenie (Topení)

Příspěvek od Igi »

Zdravím všetkých.
Problém s kúrením dostihol aj mňa. Ale u mňa sa to správa inak.
Motor sa viacmenej normálne zohreje, ale kúrenie funguje iba pri vyšších otáčkach motora. Dnes posúvanie na dialnici v kolóne, a na volnobehu to nekúrilo vobec, alebo minimálne. Kúrenie zapnuté na plno, ventilátor na prvom stupni. Pokial bol motor v otáčkach, tak to kúrilo poriadne. Ešte minulý štvrtok kúrenie šlapalo normálne, v piatok som si to všimol prvý krát a dnes sa to potvrdilo.
Ja to tipujem na upchatý radiátor (bohužial). Myslíte, že je teoretická šanca, žeby to bol termostat, alebo niečo menej náročné na opravu ako výmena/preplach radiátoru? :D
Trošku ma zaráža, že sa to stalo zo dňa na deň. Vačšinou sa to zhoršuje postupne.
Lanos 1,5l, 5dv., BRC-LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1535
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: kúrenie (Topení)

Příspěvek od LordMMX »

radiator je upchatý stopercentne. mne to robila nexia, nekúrila ani pri vyšších otáčkach. dvojity preplach okruhu a bolo po probleme. tebe to pri vyšších otáčkach ešte vodu pretlačí cez potrubie.
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Igi
Příspěvky: 234
Registrován: úte čer 14, 2005 01:03
Bydliště: PK (SR)

Re: kúrenie (Topení)

Příspěvek od Igi »

Tak zdá sa, že problém je identifikovaný. Človek asi nemôže chcieť, aby auto kúrilo, ked tam nie je voda, všakže :roll: Ráno som pozrel do expanzky a sucho. Zmestilo sa tam cca 3l vody. Kým som došiel do roboty (35km), tak chýbal liter vody. Také množstvo vody musí byť vidieť - pochopiteľne plast pod motorom zo strany rozvodov mokrý,
poloos mokrá, rameno nápravy mokré. Najprv som to tipoval na splyňovač, zdal sa mokrý, ale keď som ho pozrel lepšie, tak sa ukázalo, že je suchý. Hľadal som únik pri naštartovanom motore a voda kvapká v okolí remenice na klukovke. Konzultoval som to zo servisákom a na tej strane to bude na 99% vodná pumpa. Hneď sa môžu spraviť aj rozvody, už majú najvyšší čas.
Inak po doliatí vody auto začalo kúriť. Nenapadlo ma to hneď, lebo vodu som kontroloval nedávno a bolo všetko ok. Za celý čas čo to auto mám, a to je už 13 rokov, som dolial max 3l vody.
Lanos 1,5l, 5dv., BRC-LPG
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: kúrenie (Topení)

Příspěvek od Richard »

No tak to jo, ona někdy bývá ta nejjednodušší příčina přehlédnuta: nejde motor = sucho v nádrži, netopí to = není voda atd.
Když už bych se zabýval tou vodní pumpou, asi bych už rovnou dal nový rozvody, proč to za např. rok rozebírat znovu? Navíc ta pumpa se mohla nějak přidřít či měla vůli a mohla rozvodový řemen poškodit...
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Igi
Příspěvky: 234
Registrován: úte čer 14, 2005 01:03
Bydliště: PK (SR)

Re: kúrenie (Topení)

Příspěvek od Igi »

Jasné, ak bude "iba" tiecť pumpa, tak sa budú meniť komplet rozvody. V motore mi nejaký čas niečo trochu "chrastilo", odhadoval som to na napínaciu kladku v rozvodoch, čiže rozvody by som menil v dohľadnom čase aj tak.
Do servisu mi to zoberú až zajtra, dnes s tým potrebujem dojsť domov a zajtra do Bratislavy. Dúfam, že to vydrží.
Lanos 1,5l, 5dv., BRC-LPG
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Re: kúrenie (Topení)

Příspěvek od Blue Lanos »

Vydrzalo?
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Igi
Příspěvky: 234
Registrován: úte čer 14, 2005 01:03
Bydliště: PK (SR)

Re: kúrenie (Topení)

Příspěvek od Igi »

Jasne, že vydržalo. Dejvolet vydrží ťahať 800kg (vozík štrku), aj keď by sa mal veľký techničák natrhnúť :D
Na cestu do práce/servisu som zobral 8l vody a v pohode a po 35km chýbalo možno 0,2l vody. Menili rozvody, výfukový diel s pletencom (ten som dodal ja) a stálo to 220eur. Motor ide tichšie, pletence som nemal deravé, ale trochu to zmenilo zvuk a subjektívne sa mi zdá, že ide aj lepšie o trochu.
Inak rozvody mali asi 136tis km, čiže najvyšší čas :roll: . Čo ma prekvapilo, že sa mi vylepšila spotreba po výmene rozvodov. Na 36,5l LPG som predtým najazdil 360km a teraz cca 400km.
Ešte som sa zahral na automechnika-vymenil som oba čapy riadenia (jeden po smrti a druhý pred), dal spraviť geometriu a pekne to sedí na ceste.
Inak auto má 17r a 300tis bude za pár.
Lanos 1,5l, 5dv., BRC-LPG
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1535
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: kúrenie (Topení)

Příspěvek od LordMMX »

super, mňa čakajú na lanose rozvody už toto leto. majú ešte dobrých 20 tisíc do konca ,ale majú 5 rokov... takže radšej vymeniť než potom meniť motor.

Daewoo je vďačné auto, keď je o neho dobre postarané. moja nebohá nexia mala smolu , že som ju nemal od novoty ja, ale najprv rodičia. tým starostlivosť o auto hovorí asi toľko že kým to vrčí tak môže svietiť aj check.
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Igi
Příspěvky: 234
Registrován: úte čer 14, 2005 01:03
Bydliště: PK (SR)

Re: kúrenie (Topení)

Příspěvek od Igi »

Svietaci check ma nemôže rozhodit - svietil mi tak vyše roka. Mám to prerobené na LPG, občasné svietenie checku je vraj v tom prípade bežné. Takto som na plyn najazdil 220tkm. Zhruba rok dozadu sa občas objavilo také podivné trhnutie vo vyšších otáčkach a občas to zdochlo pri rozbehu. Odhadoval som to na problém s plynom, tak som jazdil na benzín a tam to nerobilo. Bol som na ceste k plynárom a spravilo to aj na benzíne, to už bolo jasné, že to nebude iba záležitosť plynu. Robilo to zriedka, takže som jazdil ďalej, to už check viac svietil než nie. Raz to skapalo za sprievodu podivnej kovovej rany. Už som sa lúčil s autom, ale po naštartovaní všetko ok. Ibaže podivné trhnutia a zdochýnania pri rozbehu pribúdali a pribúdali. Až hodne neskôr som si všimol, že na airboxe mi chýba jedna spona a je otvorený. Docvaklo mi, že to šľahlo do sania. Odporúča sa vymeniť sviečky a káble. Sviečky som vymenil, káble vyzerali ok. To nepomohlo. Tak som kúpil káble a až pri výmene som si všimol, že sa mi križujú a oprierajú o seba (moja chyba, ja som ich tak dal). Po výmene káblov auto jednoznačne lepšie ide, žiadne trhnutia, zdochýnania. Na druhej strane mi narástla spotreba na LPG o 10-15%. Check svietil menej a menej a teraz už ani neviem, že tam kontrolka je....stačilo vymeniť káble za 20e. :?

Lanos je nielen že vďačné auto, ale povedal by som nenáročné na údržbu. Olej a filter si mením sám každých 15tkm. Kým som nejazdil po diaľnici, tak medzi výmenami to nezobralo ani liter oleja. Inak občas vzduch. filter, brzdové obloženie. Na to že má 17r a polku života bolo vonku, tak má jeden náznak hrdze na zadnom blatníku. Nečakal som, že toľko vydrží a som rád, že ma kamarát pred 13r. odhovoril od feldy a prehovoril na lanosa.
Lanos 1,5l, 5dv., BRC-LPG
Odpovědět

Zpět na „LANOS“