Stránka 4 z 6
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 20:04
od Feva13
Mne do 1,2 dali 10 W 40 po 15 000 km
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 20:13
od Lucaso1
Feva13 píše:Mne do 1,2 dali 10 W 40 po 15 000 km
a ked si všimneš v papieroch máš isto písaný 10 w 30 kakoswrc mi vravel že sa rýchlejšie zohreje a je aj menšia spotreba a menej sa zafrfle
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 20:16
od Feva13
Neviem čo mám v papieroch sú v aute v garáži zajtra zistím
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 20:18
od Jarik
xwing píše:Jarik píše:Neštartuj to moc skoro, lebo časom ti začne hučat prdlohový hriadel na prevodovke, ten totiš bez pohybu kolies neni mazaný a ide na sucho. Potom to ložisko začína hučat.
Jarik, to je aky "prdlohový hriadel" ? Zrejme je to asi preklep, ale aj tak by som chcel vediet co je to za hriadel
Pardoooon predlohový, to je hriadel náhonu(vstup)od motora do prevodovky.
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 20:41
od lomngi
Jarik píše:xwing píše:Jarik píše:Neštartuj to moc skoro, lebo časom ti začne hučat prdlohový hriadel na prevodovke, ten totiš bez pohybu kolies neni mazaný a ide na sucho. Potom to ložisko začína hučat.
Jarik, to je aky "prdlohový hriadel" ? Zrejme je to asi preklep, ale aj tak by som chcel vediet co je to za hriadel
Pardoooon predlohový, to je hriadel náhonu(vstup)od motora do prevodovky.
jarík tomu sa presne hovorý hnaci hriadel. druhá hriadel v prevodovke sa volá pastorok.
A neviem kto ti to nahovoril že sa hnací hriadel nemaže pri volnobehu ked auto stojí?
možem ti presne potom napísať sistém v pršvodovke ako čo funguje. vyrábam ich už nijakých 15 rokov.
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 20:54
od Lucaso1
hm embéčka ako fungovala ? že som ju najprv zohrial a potom išiel a nič v nej nevrže a má 36 rokov
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 20:56
od Feva13
Ale to bol socializmus a vtedy všetko išlo
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 20:57
od -palck-
Lukasko, pri butylke VODKY si mozme prebrat oleje... ale nie, olej ti dali dobry, cim nizsie prve cislo, tym lepsie parametre za zimy, cim vyssie druhe cislo, tym lepsie parametre za tepla. My do traktorov davame 15W40 a s ten motor je daleko vacsi maznacik (common rail, caps, waster gate turbo, recirkulacia spalin atd...) ako tie co mame v autach... Oil tam mas ok bud bez obav
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 21:09
od Lucaso1
-palck- píše:Lukasko, pri butylke VODKY si mozme prebrat oleje... ale nie, olej ti dali dobry, cim nizsie prve cislo, tym lepsie parametre za zimy, cim vyssie druhe cislo, tym lepsie parametre za tepla. My do traktorov davame 15W40 a s ten motor je daleko vacsi maznacik (common rail, caps, waster gate turbo, recirkulacia spalin atd...) ako tie co mame v autach... Oil tam mas ok bud bez obav
táák díky ked to vravíš takto tak ti verím
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 21:18
od lomngi
niečo pre vás o olejoch
Výber typu motorového oleja
Návod pre vlastníka automobilu obsahuje informácie, aký typ motorového oleja treba použiť. Typy olejov sa špecifikujú podľa nasledujúcich parametrov:
Viskozita
SAE (napr. SAE 5W-40) určuje, aký hustý je olej alebo aká je jeho viskozitná trieda. Čím vyššia je klasifikácia SAE oleja, tým vyššia je jeho viskozita pri 100°C. Viskozita pri 100°C je meradlom prípustného zaťaženia oleja, resp. jeho schopnosti chrániť motor počas prevádzky, zatiaľ čo viskozita pri nízkych teplotách (číslo W, W = winter - zima) charakterizuje vlastnosti oleja pri nízkych teplotách. SAE 5W-40 je multiviskozitný olej, čo znamená, že zabezpečuje dobré štartovanie pri nízkych teplotách a súčasne udržiava mazací film pri vysokých teplotách motora.
Trieda
API (American Petroleum Institute) je americký systém klasifikácie, ktorý označuje úroveň kvality oleja. Systém je rozdelený na dve skupiny: jedna pre benzínové motory, označovaná písmenom S (SA až SM), a druhá pre vznetové motory, označovaná písmenom C (CA až CI-4). Druhé písmeno označuje úroveň triedy. Čím je toto písmeno ďalej v abecede, tým vyšším požiadavkám olej vyhovuje.
ACEA (Európska organizácia výrobcov automobilov). Európsky klasifikačný systém, ktorý tiež označuje úroveň triedy motorového oleja. Tento systém je rozdelený na tri skupiny: jednu pre benzínové a ľahké vznetové motory s označením A/B (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5). Druhú novú pre motory s pomôckami na následné ošettrenie C (C1, C2, C3), a jednu pre ťažšie vznetové motory s označením E (E2, E4, E6, E7).
ACEA A1/B1 a A5/B5 pokrýva tiež požiadavky na vlastnosti charakterizujúce úspory paliva. Znamená to, že systém ACEA neoznačuje dôsledne vyššiu kvalita vyššími ukazovateľmi.
Dôležité je uvedomiť si, že intervaly výmeny olej uvádzané výrobcami automobilov sú iba orientačné hodnoty platné za priaznivých jazdných podmienok. Medzi nepriaznivé jazdné podmienky môžeme zaradiť:
* jazda na vzdialenosť kratšiu ako 10 km,
* teploty pod 5°C,
* nadmerný podiel jazdy v dopravných zápchach a voľnobeh,
* vysoké teploty motora, napr. pri jazde s karavanom alebo s iným prívesom.
V Škandinávii ľudia často jazdia na krátke vzdialenosti v chladnom, vlhkom počasí. Práve to sú prevádzkové podmienky, ktoré trvale a negatívne vplývajú na mazacie a ochranné vlastnosti. Preto je dobrým pravidlom vymieňať olej najmenej dvakrát do roka,- na jar a na jeseň.
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 21:31
od Jarik
Lomngi tieto drobnosti mám od starého mechanika u nás v robote a to je chlap čo spraví od škodice až po medveda, takže som dal na jeho rady aj pri zábehu a sposobe jazdy a iné. Odporúčali mi to aj u nás v predajni, tak teraz som z toho jelen
.
Čo je teda dobré pre auto na zimu?
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 21:35
od lomngi
Jarik píše:Lomngi tieto drobnosti mám od starého mechanika u nás v robote a to je chlap čo spraví od škodice až po medveda, takže som dal na jeho rady aj pri zábehu a sposobe jazdy a iné. Odporúčali mi to aj u nás v predajni, tak teraz som z toho jelen
.
Čo je teda dobré pre auto na zimu?
Ja netvrdím že je zlé zabehať auto ako si písal ja som len povedal že hnací hriadel je mazaný aj ked auto stojí a ide na volnobech. len tolko som chcel povedať
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 21:41
od Jarik
Ja viem, len ide o to, že olej v prevodovke je stečený na spodu skrine a pri volnobežnom chode je vpohybe iba horný hnací hriadel a spodok nie, takže olej nemá čo rozstrekovat a tým sa hnací hr. točí nasucho a pridiera ložisko. Tak mi to bolo vysvetlené a ukázané na obrázku rezu prevodovky
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 21:46
od lomngi
Jarik píše:Ja viem, len ide o to, že olej v prevodovke je stečený na spodu skrine a pri volnobežnom chode je vpohybe iba horný hnací hriadel a spodok nie, takže olej nemá čo rozstrekovat a tým sa hnací hr. točí nasucho a pridiera ložisko. Tak mi to bolo vysvetlené a ukázané na obrázku rezu prevodovky
na akom type to ukazoval na škodováckom? ktorý tiekol od novoty?, Tak ja to to presne nakreslím a pošlem potom a sistém, ako teraz funguje v prevofdovke mazanie
Re: Aveo a mínusové stupně
Napsal: pát pro 25, 2009 21:53
od Jarik
lomngi píše:Jarik píše:Ja viem, len ide o to, že olej v prevodovke je stečený na spodu skrine a pri volnobežnom chode je vpohybe iba horný hnací hriadel a spodok nie, takže olej nemá čo rozstrekovat a tým sa hnací hr. točí nasucho a pridiera ložisko. Tak mi to bolo vysvetlené a ukázané na obrázku rezu prevodovky
na akom type to ukazoval na škodováckom? ktorý tiekol od novoty?, Tak ja to to presne nakreslím a pošlem potom a sistém, ako teraz funguje v prevofdovke mazanie
Noooo, tak to ti už neprezradím