Stránka 4 z 4
Re: Autobateria
Napsal: sob lis 07, 2009 17:46
od ppp
pretoze jazdi sna nekvalitne palivo ako je benzin, keby si jazdil na kvalitne lpg tak to mas naopak
vlhkost vo vzduchu ludovo povedane pridava palivu oktany
Re: Autobateria
Napsal: sob lis 07, 2009 18:28
od Dark69
to ppp : trafil si do cierneho !!! Nikdy by ma nenapadlo aby to mohlo byt benzinom
A uz viem kde je problem, nasa benzinka ma najhorsi benzin v okoli uz dost rokov a nie jeden motor z nej odisiel rovno do servisu. Bohuzial tankujem vzdy na nej kedze ju mam 200 metrov po ruke a jazdim skoro iba doma.Inu kvalitnu benzinku mam 30 km.Nevenoval som pozornost benzinu aby to bolo nim... Ale skoncilo to, budem teraz v kuse na inej benzinke tankovat a napisem ako to dopadlo po case. Ja som mal dojem ze cidlo teploty vody odislo alebo nejake ine
Re: Autobateria
Napsal: pát pro 04, 2009 21:13
od Serpico
...to vlhkost,déšt dělá větší objem následně nasátého vzduchu a tím nepatrně chudší směs a vše je o poměru objem vzduchu kontra objem paliva no zvlášt na dvoutakty, to platilo za vlhka nám to prostě jelo ...no částečně to platí i pro 4takt, oktanové číslo to ale nenavyšuje...
Mějte se fajn
Re: Autobateria
Napsal: pát pro 04, 2009 23:46
od ppp
Nlhkost oktanove cislo paliva nenavysuje (najma ked je v palive
) ale zmes paliva vzduchu a vody (vody vo vhodnom mnozstve) sa chova ako keby palivo malo vyssie oktanove cislo. Je to pravdepodobne tym, ze pocas horenia zmesi, vlhkost brani rychlemu prehriatiu sa zmesi, predsa len voda ma vysoku tepelnu kapacitu a tak zabranuje detonacnemu horeniu. Samozrejme ze to musi motor dokazat vyuzit. Napr. skodovky 120cky sice boli stavane na 91 ale majitelia potvrdia ze po natankovani 95 to proste islo lepsie. Takisto aj za dazda.
A dazd nemeni objem nasateho vzduchu ani chudobnejsiu zmes. Chudobnejsiu zmes a viac vzduchu (nepouzival by som slovo objem, skor pocet molekul) robi chlad.
Re: Autobateria
Napsal: sob pro 05, 2009 00:21
od Serpico
... pro ppp souhlasím s teplotou i počtem molekul H2O, zjednodušil jsem to " názorněji " tzv. objem vzduchu mokro-vlhko má víc molekul vzduchu v okamžiku kdy se mokro-vlhko mění na páru-vzduch je tam toho prostě víc ( vlastně na tom principu byly postaveny první parostroje...), nejspíš se i zpomalí hoření jsou to ale tuším mili - sekundy, pro motor je důležitý poměr objemu paliva a řekněme vzduchu viz. tzv. váhy nyní už i u sériových vozů, markantní to je pro závodní motory, prostě naladit to na to které " počasí " je nesmírně složitá záležitost využívající mapování chodu motoru při jeho různém zatížení spolu s x čidly a následným vyhodnocováním v počítači ....
Mějte se fajn
Re: Autobateria
Napsal: ned pro 06, 2009 11:41
od Franta P.