Stránka 4 z 8
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: čtv říj 22, 2009 14:58
od Hanzy
Jj jsou na nich zimaky
Tak tak pojizdny obyvycek ted prohanim od kvetna Evandu v automatu a krasa ani radit nemusim a to jsem zpocatku na to nadaval a ted si to uzivamam jak si to samo radi
3M3 je mi jasne ze nevadi ze ti to cmoudi nebo je to az za tebou ale na nas se to vali ta rakovina spinava!
Joo to poznam jak proletis pres FM zase se zatahne
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: čtv říj 22, 2009 15:02
od PeS
Hanzy píše:Jediny olej vhodny pro PDF od Shell podle tohodle jsem nasel tento SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30
http://oleje-levne.com/?sekce=katalog&i ... i=baleni1l
a jak to ctu mit pred barakem takove auto tak bych sel nasedl do auta a hodil ho ze skaly a sel do salonu pro benzin a s usmevem domu a dal tam LPG a usmevy by byly 2
Jo jo, přesně tak uvažuji já - počkám, až skončí leasing a auto jde pryč. Sice na tom prodělám, ale nečekal jsem, a asi nikdo,m že to bude tak nákladný udržovat v chodu tento diesel.
To chevyman: máte pravdu, je tam specifikace B3. Mluvil jsem s prodejcem a změní to na správný. i tak ale Ultra AX nesplňuje podmínky...
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: čtv říj 22, 2009 15:24
od chevyman
PeS píše:Hanzy píše:Jediny olej vhodny pro PDF od Shell podle tohodle jsem nasel tento SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30
http://oleje-levne.com/?sekce=katalog&i ... i=baleni1l
a jak to ctu mit pred barakem takove auto tak bych sel nasedl do auta a hodil ho ze skaly a sel do salonu pro benzin a s usmevem domu a dal tam LPG a usmevy by byly 2
Jo jo, přesně tak uvažuji já - počkám, až skončí leasing a auto jde pryč. Sice na tom prodělám, ale nečekal jsem, a asi nikdo,m že to bude tak nákladný udržovat v chodu tento diesel.
To chevyman: máte pravdu, je tam specifikace B3. Mluvil jsem s prodejcem a změní to na správný. i tak ale Ultra AX nesplňuje podmínky...
Podle doporučení Shellu můžete použít jako standard SHELL HELIX ULTRA AX 5W-30 (g) nebo jako premium olej HELIX ULTRA EXTRA 5W-30 (g) a to (G) znamená, že je to plnohodnotná náhrada za EO MBZ 229.31 5W-40 dle servisního manuálu.
Oni vědí co tam nalít bez následků oni to dávají písemně a veřejně - na rozdíl toho co tvrdí nějaký prodejce, který Vám poradí kde co místo toho, aby se podíval na shell.cz a jejich mazací plány.
¨
Je zajímavý, že tu řešíme otázku 1000 kč při výměně oleje, že tu řešíme jestli auto má spotřebu tu a tu a nakonec jak doběhne leasing já to stejně prodám i když na tom budu tratit.... a koupím něco jinýho
Takže za dobu leasingu vyměním olej třeba 7 x rozdíl proti benzínový 1.8 2,5 l *343 = 857 Kč *7 = 5 999 Kč za 7 let vyměnil jsem 7 x olej tzn najel 7*15 000 = najel 105 000 - kdyby ten diesel bral o 1l míň než benzínová 1.8 tak za těch 105 000 km ušetřím 24 150 Kč tak pořád nějak nevidím tu finanční nákladnost toho motoru - když vemu jenom tyto dva parametry. neberu v podtaz třeba pořizovací cenu auta atd...
Jinač já bych taky nedržel žádný auto dýl jak 5-let.... jednak by mně už nebavilo a prostě tak... no nikdy jsem to nevydržel a tratil na tom už peněz - takže jsem auto nikdy podle oleje nebo množství l oleje nesoudil - v těch prodělcích koupím auto prodám auto je to fakt nic..
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: čtv říj 22, 2009 15:41
od PeS
chevyman píše:Je zajímavý, že tu řešíme otázku 1000 kč při výměně oleje, že tu řešíme jestli auto má spotřebu tu a tu a nakonec jak doběhne leasing já to stejně prodám i když na tom budu tratit.... a koupím něco jinýho
Takže za dobu leasingu vyměním olej třeba 7 x rozdíl proti benzínový 1.8 2,5 l *343 = 857 Kč *7 = 5 999 Kč za 7 let vyměnil jsem 7 x olej tzn najel 7*15 000 = najel 105 000 - kdyby ten diesel bral o 1l míň než benzínová 1.8 tak za těch 105 000 km ušetřím 24 150 Kč tak pořád nějak nevidím tu finanční nákladnost toho motoru - když vemu jenom tyto dva parametry. neberu v podtaz třeba pořizovací cenu auta atd...
Jinač já bych taky nedržel žádný auto dýl jak 5-let.... jednak by mně už nebavilo a prostě tak... no nikdy jsem to nevydržel a tratil na tom už peněz - takže jsem auto nikdy podle oleje nebo množství l oleje nesoudil - v těch prodělcích koupím auto prodám auto je to fakt nic..
No, ono záleží, zda člověk má Chevrolet nebo něco jiného. Měl jsem před tímto autem Renault Thalii 1.4 16V předělaný na LPG. Servis byl 1x za 2 roky nebo 30 000km. Tam už rozdíl je opravdu znatelný.
Chevyman - to není o celkových servisních nákladech, ale o nákladech na 1 výměnu oleje. Půjdu-li koupit do obchodu máslo a budou vedle sebe 2 druhy: Madeta za 32,-Kč nebo OLMA máslo za 29,- Rozdíl jsou pitomé 3,- Kč. Které z těchto dvou másel koupíte? A tady je rozdíl na 1 výměnu 1000,-Kč.
Jinak samozřejmě Shell má svou listinu, kterou má třeba i Castrol
http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_ide=3821a nabízí také 2 druhy. Je to v podstatě všechno o másle. Buď Madeta nebo Olma
(a mají-li obě 82% tuku, je to jedno...)
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: čtv říj 22, 2009 16:16
od chevyman
To byla jenom takový odbočení.... ta finanční kalkulace - jenom zase zamyšlení spíš to jak to nahoře psal 3M3, dalo by se popsat spousta knih dělat kupu propočtu, ale reálu by jsme se dopočítali tak že bychom spolu najezdili těch 100 000 km ve vláčku jeden s benzínem a jeden s naftou - a prostě na konci to sečetli a vidělo by se. A stejně by to mohl někdo napadnout - ne jednom autě by se třeba něco opravovalo na druhém ne.... prostě se to asi spočítat nikdy nedá a proto svět je vždy rozdělený na něco - někdo má rád blondýny, někdo brunety, někdo rád pivo druhý víno, někdo by s benzínem nikdy nejezdil a někdo zase obráceně... a vlastně všichni mají pravdu. Všechno má vždy nějaký pro a proti.....
Já se nikky nebránil ničemu jinému než Shellu, nebránil se ani tomu že si přinesete olej svůj. Což by asi třeba v jiných servisech těžko rozdýchávali....
Na čem se shodneme je to, že tam musíme nalít to co tam patří...
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: čtv říj 22, 2009 16:29
od PeS
chevyman píše:To byla jenom takový odbočení.... ta finanční kalkulace - jenom zase zamyšlení spíš to jak to nahoře psal 3M3, dalo by se popsat spousta knih dělat kupu propočtu, ale reálu by jsme se dopočítali tak že bychom spolu najezdili těch 100 000 km ve vláčku jeden s benzínem a jeden s naftou - a prostě na konci to sečetli a vidělo by se. A stejně by to mohl někdo napadnout - ne jednom autě by se třeba něco opravovalo na druhém ne.... prostě se to asi spočítat nikdy nedá a proto svět je vždy rozdělený na něco - někdo má rád blondýny, někdo brunety, někdo rád pivo druhý víno, někdo by s benzínem nikdy nejezdil a někdo zase obráceně... a vlastně všichni mají pravdu. Všechno má vždy nějaký pro a proti.....
Já se nikky nebránil ničemu jinému než Shellu, nebránil se ani tomu že si přinesete olej svůj. Což by asi třeba v jiných servisech těžko rozdýchávali....
Na čem se shodneme je to, že tam musíme nalít to co tam patří...
Amen.
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: čtv říj 22, 2009 18:55
od bobpe
na 1.4 benzin je na tej castrol stranke doporuceny edge 0W-30. Co sa stane ak tam pôjde castrol edge 0W-40 ?
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: pát říj 23, 2009 12:09
od PeS
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: sob říj 24, 2009 15:46
od PeS
Tak už mám koupený olej...
7 litrů
Castrol Magnatec DIESEL 5W-40 B4 (ACEA A3/B3/B4, C3, API/ ILSAC CF, VW 505 00, MB-Approval 229.31) za krásnou cenu
1260,-Kč. Čímž oproti Shell Helix Ultra AX ušetřím 1110,- Kč = sice nevím, kolik je to na 1 km
, ale zato vím, že je to skoro 1 nádrž.
Dokonce tento olej, oproti Shellu, splňuje podmínky dané výrobcem, tzn., splňuje teplotní rozsah specifikovaný pro klimatické podmínky.
Cena se mi zdá přiměřená a jsem ochoten za tuto cenu 1x za 10000km měnit olej v motoru.
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: sob říj 24, 2009 16:00
od PeS
3M3 píše:…já byl zvyklej na auta co šlapali jak hodinky a to můžu chevykovi v deieselu prohlásit že je to šlapák, že jsem se v něm svezl líp než v Octavii TDi . Ticho ve voze , měkčí , prostornější a svižný. Ale to popíšu v jiném pokecu.
S Tebou souhlasím. Já nevytýkám autu v podstatě nic. Jsem velice spokojen s jízdními vlastnostmi. Motor jede a táhne nádherně. Tichounký, prostě je radost sedět za volantem a to auto řídit. Nejsem sportovní typ, takže si jízdu opravdu užívám. A hlavně vím, že když šlápnu na plyn, tak to prostě jede.
Zklamán jsem trochu z toho, co je deklarované na papíře a jaká je skutečnost. Kupoval jsem toto auto jako 5 nové. Přiznám se, že nikdy jsem neuvažoval nad tím, kolik se leje do motoru oleje a jak často se mění. V tom mě velice mile překvapila Thalia
(Renault), kde jsem chodil opravdu 1x za 2 roky nebo po 30 000 km. I diesely, které Reanult má, mají interval 20 000km a jen necelých 5 litrů oleje.
A deklarovaná spotřeba? Ukažte mi jediného majitele Lacetti, který se byť jen zádlky přiblížil deklarovaným hodnotám. No, pak je člověk krapet zklamaný. Ale uvidíme, co udělá s DPF nový soft.
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: sob říj 24, 2009 16:27
od PeS
bobpe píše:na 1.4 benzin je na tej castrol stranke doporuceny edge 0W-30. Co sa stane ak tam pôjde castrol edge 0W-40 ?
Já nevím, myslím, že v manuálu je uveden rozsah až 40. Takže nic...
Já až do této doby netušil, co to je za umění vybrat správný olej
pro Chevyman: stejně mě nadále překvapuje, že Shell Helix Ultra AX nesplňuje parametry výrobce. Co uvádí firma Shell mě toilk nezajímá. Ona prostě nevyrábí olej, který je předepsán výrobcem a tak přikládá nejbližší vhodný. Je to uvedeno v poznámce - pouze jako alternativa - a to právě z důvodu, že tento olej Shell prostě nevyrábí.
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: ned říj 25, 2009 14:29
od PeS
3M3 - já s Tebou souhlasím. Taky jsem říkal, že jízda v Lacetti je nesrovnatelná. Vím, že výměna oleje je předepsaná po 15000km, ale mě už po 10000km se rozsvítí kontrolka vyžadující výměnu oleje. Řešili jsme to poprvé vynulováním řídící jednotky a výměnou po 15000km a teď jsem se rozhodl, že raději budu měnit po 10000km. Taky kvůli tomu, aby motor dostal olej, který potřebuje.
Srovnání s Thálií jsem dával hlavně kvůli srovnání s benzinovými motory, které vyžadují u Chevroletu také výměnu po 15000km.
3M3 - jak jsem psal výše - moje zklamání vyšlo hlavně z ceny, která se hradí v autorizovaných servisech, myslím, že by se věci daly řešit levněji. Teď už jsem v klidu. Po sáhodlouhé diskuzi jsem pochopil, jak to s oleji je a pomalu se ze mne stává "odborník"
Pročetl jsem spoustu informací a už konečně vím, jaké oleje do DPF mohou přijít. Mnoho jich není, ale jsou a vesměs se jedná pouze o oleje vrcholných tříd jednotlivých značek. Zálusk jsem měl především na Mogul Extreme, ale ten je opravdu drahý
(tedy ne tak, jako Shell… ale drahý).
Omlouvám se, pokud tato sáhodlouhá diskuze o olejích někoho unavila, pro mne byla důležitá. Teď už se nebojím jezdit s autem i při vědomí, že budu moci každých 10000 km vyměit olej a nepřijdu o polovinu svého platu
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: ned říj 25, 2009 21:58
od PeS
3M3 - díky, sice jsem tyto informace úplně nevěděl, ale postupně jsme k nim došel. Zkoušel jsem totiž postupně něolik druhů jízd - jedna taková kasická od všech majitelů TDi (Škoda) - nízké otáčky a rychle přeřazovat. Jezdil jsem 50km po městě běže na 5 stupeň. Jezdil jsem stylem, že jsem motor dotočil do 2000 otáček a řadil. Jezdil jsem v podstatě v otáčkách od nšějakých 1200 do 2000. - Nedoporučuju!
Spotřeba byla hrozná a pohodlí jízdy nulové.
Nejpříjemnější jízdu jsem s tímto motorem zažil, když jsem častěji přeřazoval a točím motoro v podstatě mezi hrancicí 2000-3000 otáček. Je plynulý, krásně táhne, tichounký. Nakonec spotřeba byla o něco nižší než u Škodováckého stylu jízdy.
Takže tímto stylem 2000-3000 oráček teď jezdím. Častěji řadím, ale to mi nevadí, neb mě šaltrpáka baví
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: stř říj 28, 2009 19:38
od džordž
Zdravím, tak si tady pročítám o spotřebě 2,0 TCDI (nikoli cdti) a nechápu jak to lidem může jezdit přes 7 litrů, já ho mám taky a po roce jsem si spočítal průměrnou spotřebu (eviduji si vše). Auto mám 10 měsíců a najeto 23000 km. Nejsem vůbec šetřivej řidič, když chci tak mu pěkně zatopim, po dálnici jedu furt 140, po okreskách furt 100,110, dost i předjíždím, někdy zas jedu na dědu, někdy plnej, někdy prázdnej. Prostě normální ježdění. Ta spotřeba mi vyšla 6,3l. Je to snad moc na 1430 kg prostrnýho auta? A to se člověk sveze, nevím, jestli by benzínová 1,4 nebo 1,6 jela pod 7 litrů a řidič by se zabavil. Z vlastní praxe vím, že asi těžko. A přečtěte si kolik v praxi berou jiný diesely (TDI, CRDi 1,6, a jiné), všechno to jede za 6 litrů a taky se to sere. Takže já jsem spokojenej, vím, že když to budu chtít roztrhnout, budu tomu dávat, tak pojedu za 7 plus mínus něco, a to je v poho. A ještě něco ke spolehlivosti, ty auta dnes vyrábný jsou nemlich to samý (myslím samozřejmě ve stejný cenový třídě). Mám zkušenosti s mnoha značkama, a nikdy žádná v ničem nevynikala nad tou druhou, jsou to jen stroje a záleží na jakej kus člověk narazí a jak se vo to stará. Radši si koupím korejský auto který je o 120000,-- korun levnější než evropský auto, který mi udělá stejnou službu. (za 30 táců ho poladim na podvozku, koupím za 20 táců fešný kola a ještě mi zbyde 70 táců na naftu
nebo na pivo) těbuch.
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: čtv říj 29, 2009 20:39
od PeS
džordž píše:...Ta spotřeba mi vyšla 6,3l. Je to snad moc na 1430 kg prostrnýho auta? A to se člověk sveze, nevím, jestli by benzínová 1,4 nebo 1,6 jela pod 7 litrů a řidič by se zabavil....
džordži, taky mi vychází spotřeba někde kolem 6,5, bohužel občas to vylítne na 10 - 11 litrů, nebo průměr na 9,19. Poslední tankování
(tankuji dočistadoplna) a spotřeba 6,43.
Teď mi v servise nahráli při garanční prohlídce nový firmware, tak jsem zvědav, jak se to projeví. Vše je vidět na spritmonitor.de v podpise mých příspěvků. Jo, pokud budu mít nadále 6,5 l/100km , budu spokojený