Krtek píše:Takhle dlouho čekal kdysi kámoš na Yarise. Dal zálohu a skoro půl roku nic. A to chtěl akorát nějakou běžnou výbavu a myslim navíc jenom klimu nebo tak něco. Odstoupit od tý smlouvy nějak nešlo, asi tam neměli dobu dodání. Jenže to bylo v době kdy se auta prodávaly.
Kdo mně neznáte pracuji v AUTOSALON DĚDEK v Rychnově nad Kněžnou - toto co však píšu je z toho co jsem osobně vypozoroval a je to mé stanovisko nikoliv firemní a odpozorované.
Jenom zkusím něco vysvětlit -
Rozdil mezi dobou kdy se auta prodávaly a dobou kdy se "neprodávají"
1)doba kdy se prodávaly - Automobilky díky velkému obratu držely skutečně velké množství aut na svých skladech. Např CHEVROLET 10 000 vozů pro náš středoevropský region. Takže nebyl problém vlézt do systému a auto zhruba za 2-3 týdny se objevilo na dealerství. V podstatě záleželo jenom na tom jak Maďarská logistika sehnala kamion.
Maďarská nejenom v tom:-) že centrálá pro náš region je v MaĎarsku, ale i Maďarsky opravu organizuje tzn. že se často stane, že auta která máte na sklad Vám dopraví přednostně a auta na zákazníky přijedou poslední:-( za x let nebyl nikdo schopen donutit je rozlišovat na která auta spěcháme a která ne:-( prostě Maďar.
2)doba kdy se auta "neprodávají" - Většina automobilek se snažila upravit své výrobní plány tak aby to více vyhovovalo současné snížené poptávce - tzn, výroba se spomalila, odřekli se některé nasmlouvané přepravy - a navíc drasticky ze zlevnila skladová auta a také velmi rychle vyprodala. Např CHEVROLET z 10 000 vozů nyní skladuje 3500 vozů což, je ale v podstatě operativní zasoba tzn vyloží se loď - rozváží se auta - předservisují se auta atd - takže těch 3500 aut jsou vpodstatě už rozebraná auta na sklad dealerů, nebo už mají přřazeného zákazníka (jsou v podstatě mezi lodí a dealerem - takže na skladě volná auta skoro nenajdete)
Tzn - dealeři jsou teď ve fázi - kdy za a) tuto věc pochopili a jejich finanční možnosti jim dovolí vytvořit si svůj sklad skladových vozů - takže podle mně nastane opravdu čistka mezi dealery u všech značek protože kdo bude mít finance - bude mít auta - bude prodávat - a ti slabší budou mít sice vystaveného něco na prodejně ale budou mít dlouhou čekací dobu a to je postupně "vyhubí" a budou spolknuti těmi silnějšími.
Pro zajímavost my máme v tuto chvíli v systému kolem 170 skladových vozidel - které jdou k nám na sklad - výroba - lodě - a přeprava v EU. což je zhruba 3 x více než za doby kdy se auta "prodávala".
Navíc s tímto podle mně skončí dost velké skladové podpory na jejich "ležáky" které když se na ně narazilo - tak se dají koupit opravdu za zajímavé peníza - ale jakmile je auto u prodejce je zaplacené a CHEVROLET už to nebude tak tlačit ho prodat - protože skladovací náklady jdou na vrub dealera.
A teď specifikum trhu v ČR - auta se prodávají pořád a některé značky vč. CHEVY neustále rostou - CHEVROLET (a asi nejen CHEVROLET)právě brzdí že v jiných zemích stagnuje nebo se propadl - situace optimalizování skladu vyhovuje jiným zemím, ale ne ČR, která auta potřebuje - takže se shání auta i z přebytků jiných trhů. - a druhá je nesmyslné šrotovné - kdy značky preferují dodávky hlavně do Německa kde stále ještě chybí dodat asi 500 až 700 000 vozů - které jsou jasné - dodání pro automobilky bez skladovacíh nákladů a s daleko menším úsilím prodat - tzn - menší kampaň - větší zisk pro výrobce auta.
A teď specifikum CRUZE
CRUZE je nový model - CRUZE je prostě pěkné auto - CRUZE je povedené auto - CRUZE je nej nej nej CHEVROLET, který se dal kdy koupit a je počátkem nové ery - a tak ho vnímá svět tak ho vnímají zákazníci - a podle toho se taky prodává - nebo spíše vygenerovaly objednávky na to auto z celého světa, které prostě převýšily několikanásobně možnosti výroby.
Například Rusko mělo dostat auta i z Koreje, nakonec představení CRUZE v Rusku bylo odloženo a CRUZE se tam začal prodávat se spuštěním výroby v Petrohradě pro Ruský trh. Protože, kdyby na auta z Koreje začališahat rusové , pak bychom čekali už přes rok.
Teď jenom upozorním na vlažné přijetí CRUZE v ČR - když dorazili první CRUZE do EU tak jich tam bylo dost - ale jiné země a jejich zákazníci byly daleko rychlejší - a objednaly během prvních dnů obrovské množství a zadaly také obrovské množství aut do výroby. Takže nyní se vyrábějí auta pro zákaznické objednávky - skoro nic na sklad - a každá země dostává určitou kvotů vozů kolik jim přiděli.
Takže asi takovéhle vysvětlení - prosím buďte trpěliví a na CRUZE se snažte vydržet - stojí opravdu zato.
I já rodičům scháněl CRUZE 1.8 LT v černé barvě a objednával jsem ho hned na začátku prodeje - ale 1.8 skoro vůbec nepřišly a protekčně jsem čekal 3,5 měsíce:-( Ale stálo to za to.
Jinak ještě k těm testům - srovnání 1.6 a 1.8 - s tímže 1.8 proti 1.6 o moc líp nejede - je to blbost - s předváděcím CRUZE v 1.6 LS PLUS jsem najezdil asi 2000 km - ze začátku trochu zklamání ale s každou 100 km se ten motor zlepšoval, alek když jsem sedl do 1.8 nezajeté je hned od začátku znát že tomuhle motoru se chce jezdit a navíc si taky sedá a rozjíždí.
Jesli chcete nějaké další info budu tuto diskuzi sledovat.