Stránka 4 z 4

Napsal: úte čer 03, 2008 21:49
od Rado77
No dufam ze posluzi, predsa ma len dva roky zatial. Ale co som cital na Renault forach, tak aj tam byvaju problemy, napr. obcas vstreky odchadzaju, riadiace jednotky atd... Tie problemy su vsade :)

matiz

Napsal: stř čer 04, 2008 11:36
od Serpico
...no Václave neustále mi nutíš...samozřejmě, že odvzdušnování se provádí celkově, ale musíš zachovávat jednotlivé rozvody - okruhy dané výrobcem - jinak pokud to máš křížem a to já netvrdím, neznám matize - pak stlačuješ opětovně v okruhu - rozvodu, který neděláš kapalinu a tím i případný vzduch ale fakt se nechci přít...

Mějte se fajn a promiňte nám náš spor, ale oběma nám jde o správnost postupu a jeho případných důsledků

Napsal: stř čer 04, 2008 11:41
od Rado77
Je to diskutabilne, lebo "Jak na to" pise najprv obe zadne, potom obe predne. Kdezto na vecsine inych beznych aut (bez ABS) sa odvzdusnuje do kriza, prave "po okruhoch". Neviem teda, preco je Matizek vynimkou, napriek tomu sa riadim manualom.

brzdy

Napsal: stř čer 04, 2008 12:14
od Serpico
...to Rado 77 v tom je jádro pudla, jde o to, že mušíš začít odvzdušnovat jeden okruh a ten dokončit...kniha " Jak na to " , to uvádí ve shodě se skutečností právě u nexie s ABS nejdřív zadek a pak předek, bez ABS křížem...a není nic snadnějšího než se prostě podívat po " trubkách ", máš na hlavním brzdovým válci dva a dva výstupy, podle tandemového uspořádání pístů za sebou...a dojdeš k jednotlivým prasátkům a brzdičům...a není o čem se dohadovat, aneb co vidím na vlastní oči, tomu věřím...

Mějte se fajn

matiz

Napsal: stř čer 04, 2008 12:17
od Serpico
...to Rado jinak může mít Matiz rozdělení předek / zadek i bez ABS, to záleží na výrobci, uvedl jsem, že Matize neznám a tedy nevím...

Mějte se fajn

Napsal: stř čer 04, 2008 12:23
od Rado77
Ano, Matiz s ABS je najprv obe predne, a potom zadne. Este take detajly pre tych, co sa chystaju odvzdusnovat - nezabudnite zhodit rucnu brzdu, pri odvzdusnovani si nechajte otvorenu nadrzku,a po kazdom kolese vzdy kuknite stav v nadrzke, ci netreba doliat. Ked budete pouzivat na odvzdusnovanie, resp. vypustanie tu istu flasku al. nadobu, uz budete mat v oku, kolko cca naplnite a o kolko sa zaroven znizi hladina v nadrzke. A bacha na oblecenie a kasnu, ta brzdovka je fakt svina.

matiz

Napsal: stř čer 04, 2008 12:43
od Serpico
...to Rado to jseš zase u ABS...ale s Václavem se přeme bez ABS

Mějte se fajn

Re: matiz

Napsal: stř čer 04, 2008 13:00
od V.Brousek
Serpico píše:...to Rado to jseš zase u ABS...ale s Václavem se přeme bez ABS

Mějte se fajn
Milane já se nepřu, pouze čerpám ze svých zkušeností, ale máš pravdu, že bez ABS, takové auto jsem ještě neměl.
:lol: já umím brzdit i bez ABS :lol:

Napsal: stř čer 04, 2008 13:16
od V.Brousek
A nakonec již ale opravdu poslední příspěvek na toto téma. Když jsem byl na garanční prohlídce, tuším že to bylo po ujetí 30000 km a ta byla tenkrát zdarma, v prohlídce byla i výměna brzdové kapaliny. Protože jsem byl v servisu, kde mi nechají u auta, pomáhal jsem mechanikovi našlapat do okruhu novou kapalinu. A postupoval tak jak jsem předpokládal, pravé zadní, levé zadní, přední pravé a přední levé. A poslední postřeh jedná se o Matíze r.v.1999 bez ABS. Jak je to u jiných aut nevím, ale vždy by se mělo postupovat podle návodu k danému typu vozidla.
Proto má Hynek samozřejmě pravdu, pokud čerpá postup odvzdušnění brzd s příručky a toho by se měl každý držet, protože odpovídá za stav brzdového systému.