Stránka 4 z 4

Napsal: čtv lis 20, 2008 22:53
od V.Brousek
Kluci nechci prudit, ale správně vybavené auto, má startovací kabely. Teda můj Matíz je vozí sebou.

Napsal: čtv lis 20, 2008 23:09
od Hynek
No Vendo u nás na sídlišti bys těch kabelů mohl mít osum v každý ruce a bylo by ti to plat prtný! V půl šestý ráno, když se spěchá do práce ti nikdo nepomůže ani omylem! Je lepší mít baterku OK! :roll:

Napsal: čtv lis 20, 2008 23:18
od V.Brousek
No jo Hynku to máš pravdu, ale kdyby jsi potkal mě, máš šanci, že ti pomůžu. A nejen tobě. Jenom nesmíš mít náklaďák, to jsem v pr....li i s kabelama :D

Akumulátor....

Napsal: pát lis 21, 2008 07:23
od MilosB
Chlapci,

pokud můžu poradit, tak se při koupi zaměřte na akumulátor od firmy EXIDE. Není o mnoho dražší než zaužívané, ale jejich zivotnost i při hrubém zacházení je téměř dvojnásobná. Já mám v Nubiře EXIDE ULTRA F2-380, 61 Ah a startovací proud při -18°C je 640 A. Před šesti lety stál cca 2100 Čk. Pasuje tam jako originál. Zatím má jenom 6 let, ale funguje neustále jako nový. Doposud jsem nemusel dolévat destilovanou vodu. U tohoto typu se to dá, ale prodávají i bezúdržbové, armádní provedení atp. ale ty v době koupě na skladě neměli. Z "morální povinnosti" jsem jej dobíjel před zimou zatím 1x pred dvěma lety. V Lade 2107 jsem měl EXIDE 10,5 roku, jak skončil nevím, protože jsem žiguláka prodal. Mimochodem tyto akumulátory jsou dodávané pro USA armádu, BMW a pod. Podívejte se na nete, tam se o tomto typu dozvíte více. např.:

===============================================
EXIDE ULTRA:

Centrální odplynování
Speciální systém zátek propojených kanálky snižuje nebezpečí exploze akumulátoru. Plyny vznikající při práci akumulátoru jsou odváděny vnějším otvorem.

Hybridní konstrukce
Nejnovější technologie kontinuálního odlévání (Continuous Casting Technology) záporné mřížky a hybridní konstrukce komponentů desek výrazně zlepšují provozní charakteristiky akumulátoru. Úbytek vody u akumulátoru EXIDE ULTRA v porovnání s klasickými konstrukcemi vyráběnými ze slitin antimonu a olova se snížil o 40% a samovybíjení o 15%.

Zvýšený vybíjecí proud
EXIDE ULTRA je akumulátor s 30% navýšením startovacího výkonu v porovnání s klasickými konstrukcemi. Akumulátor je testován a přizpůsoben práci v extrémních povětrnostních podmínkách a v době silných mrazů.

Je určen pro silné benzínové a dieselové motory.

EXIDE ULTRA je nejprodávanějším akumulátorem v Evropě !

Typ Kapacita vyb. proud při -18°C, polarita +/-, d/š/v, váha
F2-380 61 640 L 242 175 190 16.4
==============================================

Pěkný den, Miloš

Re: Akumulátor....

Napsal: pát lis 21, 2008 08:53
od Telekom [Bot]
MilosB píše:startovací proud při -18°C je 640 A.
Jakej je na tohle průměr kabelu ke startéru :shock: ?

Re: Akumulátor....

Napsal: pát lis 21, 2008 09:28
od Mikeš
Reinkarnace Docenta píše:
MilosB píše:startovací proud při -18°C je 640 A.
Jakej je na tohle průměr kabelu ke startéru :shock: ?
Normální :D. Ten startér si z "toho veme" sotva třetinu :)

Napsal: pát lis 21, 2008 15:34
od Hynek
To MilosB : Já jsem o ní slyšel, ale už jsem se s tím "názvem" nikdy nikde nesetkal. Dostal jsem tenkrát stejně dobré reference , jako od tebe. Diky za typ!!! :)

Napsal: čtv lis 27, 2008 15:58
od Mauner78
Tak jsem nakonec u AutoKelly koupil baterku starline 56Ah, bohužel měli akci jen na pravou (1600 kč s DPH), tak jsem trochu přemlouval kabely a přemluvil. Sice tlačí na vyrovnávací nádržku ale ta to snad promine.

Jinak stará baterka se nabíjela z 12,4V na 13,3V za 5 min! Po odpojení se sama od sebe vybila na 12,5V za cca 10min. Prostě kaput.

Jo a jako u všeho nového, má teď pocit že auto "lépe táhne" :lol: a doufám že spotřeba klesla na normál, tedy aspoň o 5 litrů. :lol:

Napsal: čtv lis 27, 2008 18:07
od Hynek
:shock: Možná bys ani nevěřil, jaká brzda je alternátor "makající" na plný pecky! :shock: ;) :)