Stránka 4 z 5
xenon
Napsal: úte zář 23, 2008 18:48
od patrick1986
SkylineGTR píše:Miloš má vyjímečně pravdu. Jak hodíš xenony do parabol, které jsou dělané na halogeny, tak to svítí i Pánu Bohu do oken. Jediný smysl to má, pokud to dáš do čoček. To je samozřejmě už záležitost daleko většího obnosu peněz, ale pak to i vypadá k světu.
asi nemas pravdu vzdyt xenon a halogen zarovka je stejneho prumeru a delky takze ohniskova vzdalenost od paraboly je stejna. Druha věc je že spousta ko*kotu je nema serizene.
Napsal: úte zář 23, 2008 18:49
od Ivan
Hoď sem prosím nějaké fotky. Díky.
Napsal: úte zář 23, 2008 18:50
od SkylineGTR
Neříkám, že pro xenony jsou jen čočky, ale v případě, že je chceš do parabol, které nejsou dělané na xenony, tak raději předělat komplet celé světla na čočky. Ty auta, o kterých mluvíš, to sice mají v parabolách, ale ty paraboly jsou jinak stavěné, než paraboly pro halogeny.
Neber to tak, že jsem proti Tobě, ale sám určitě uznáš, že to není košer. Jen kompromis. Navíc budeš více přitahovat pozornost policajtů.
Napsal: úte zář 23, 2008 18:55
od patrick1986
SkylineGTR píše:Neříkám, že pro xenony jsou jen čočky, ale v případě, že je chceš do parabol, které nejsou dělané na xenony, tak raději předělat komplet celé světla na čočky. Ty auta, o kterých mluvíš, to sice mají v parabolách, ale ty paraboly jsou jinak stavěné, než paraboly pro halogeny.
Neber to tak, že jsem proti Tobě, ale sám určitě uznáš, že to není košer. Jen kompromis. Navíc budeš více přitahovat pozornost policajtů.
ale čočky jsou lepsi to maš rozhodně pravdu
Napsal: úte zář 23, 2008 20:20
od Petr S.
Chlapi co to tady zase vedete za debatu. Jasně,že xenony jdou do světel kde byli normální žárovky,ale ty světla se pak musí znovu seřídit! Jo a o těch čočkách je to blbost. Je dokonce povoleno mít HID sadu,ale jen má li vozidlo čirou optiku a ostřikovače světlometů!
Napsal: úte zář 23, 2008 20:29
od ppp
Podla toho videa co som sem dal je problem xenonov v tom, ze vyboj ma iny tvar nez rozzeravene vlakno takze ked nan nie je optika prisposobena tak lom svetla nebude taky ako by mal byt, ale ked uvidime fotky Franty P. (teda nie jeho ale odrazu svetla na stene
) budeme mudrejsi.
A neviem ako v cechach ale u nas su xenony (az na schvalene vynimky) dovolene len s automatikou nastavenia (to kvoli debilom co o moznosti nastavenia ani netusia) a s ostrekovacmi, pretoze aj heligon dokaze vrchnu polovicu skla ked je spinave celkom pekne rozziarit, takze vybojka z nej spravi oslnujuci iluminofor
.
Napsal: úte zář 23, 2008 20:37
od Franta P.
Fotky dodám co nejdříve. Zatim jak to svítí a na stěně až budu mít volnou garáž. naši mě na pár dní vyhodily protože tam nastěhovali pytle s bramborama.
Napsal: úte zář 23, 2008 21:06
od jandaxx
Petr Soukup píše:Chlapi co to tady zase vedete za debatu. Jasně,že xenony jdou do světel kde byli normální žárovky,ale ty světla se pak musí znovu seřídit! Jo a o těch čočkách je to blbost. Je dokonce povoleno mít HID sadu,ale jen má li vozidlo čirou optiku a ostřikovače světlometů!
No to je zase blbost. Žádná HID sada není povolená ani homologovaná. Pro xenon musíš mít automatickou regulaci, ostřikovače a hlavně,
musí být pro výbojku homologovaný celý zdroj světla - světlomet Nešiř tady bludy
Napiš mi, kde máš na sadě nějakou homologaci.
Napsal: úte zář 23, 2008 21:52
od Hawlinka
Jandaxx má pravdu ty bludy co na sadu napíše výrobce neberte vůbec na zřetel. xenon se nesmí rvát kam chcete. Jasně že tam jde ,konec konců ono jde vždy všecho když se chce ,ale přijde na cestě plácačka která to pozná a je flastr na světě.
Napsal: stř zář 24, 2008 20:17
od Franta P.
Neni to homologovaný je to napsaný i v záručáku. Tady sem nafotil pár fotek i denní světla. Bohužel pršelo a snad to stačí. Jo foták nechce moc brát bez bleskufocení z auta jak to svítí. Jsou tam i fotky denních světel
https://www.nexiaclub.com/vase-auta/franta-p/
Jo mimochodem odbočím: pro zapojení denních světel aby se s klíčkem rozsvítila a při parkovačkách zhasla stačí pouhé relátko na hlavní světla z nexie já měl doma jedno náhradní.
Napsal: stř zář 24, 2008 23:03
od ppp
ten lom svetla by chcelo tsoku menej preexponovat, takto nie je jasne ci je to skutocne v strede lucov s jasnym hrbom alebo nie.
Napsal: čtv zář 25, 2008 17:59
od Franta P.
ppp píše:ten lom svetla by chcelo tsoku menej preexponovat, takto nie je jasne ci je to skutocne v strede lucov s jasnym hrbom alebo nie.
Co?
Napsal: čtv zář 25, 2008 20:07
od ppp
kedze vlakno je tenke ale vyboj je "gula" s vacsim priemerom ako vlakno, aspon si myslim, tak lom svelta nebude priamka ale bude v ohnisku mat svetelny kopec nad priamku, ktory v pripade ziaroviek nie je, aspon podla toho ako ukazovali obrazok z regloskopu vo videu co som sem dal odkaz a odraz svetla na stene co si sem umiestnil to zda sa potvrdzuje ale velmi to nevidno, kedze je fotka preexponovana
Napsal: čtv zář 25, 2008 20:39
od jandaxx
Přesně. Světlo z vlákna z klasické halogenky vychází z jednoho místa. Kdežto výboj z xenonu vychází z podstatně větší plochy. Proto při umístění do klasické paraboly, oslní, i když je světlo seřízené. A navíc, xenon má cca 3X větší světelný tok. Takže to světlo je nepříjemné, i když nesvítí přímo do obličeje. Vy kteří máte na ballastu E11 v v kroužku, není to žádná homologace pro xenon do světla místo halogenky. Znamená to homologaci pro elektromagnetickou kompatibilitu/odrušení.
Takže něvěřte na žádné bludy. Žádná z běžně prodávaných přestavbových sad nemá homologaci a nikdy jí neměla. Jediné schválené a homologované přestavbové sady na xenony jsou od Helly. Ty jsou ale jen pro několik typů nejprodávanějších evropských vozů - Golf, Astra BMW3, Focus, Leon a několik dalších. Tato sada obsahuje kompletní světlomety, tlakové ostřikovače a jednotku automatického naklápění se snímači na nápravách. Sady stojí okolo 30 000. A jak policajt okamžitě pozná, že je světlomet určen pro halogen? Naprosto jednoduše.
1. v interiéru auta je kolečko pro naklápění světel - xenon má vždy automatickou regulaci. Pokud bude poučen, tak ani nemusí koukat do auta.
2. Na každém světlometu je totiž značka, která určuje, pro jaký zdroj světla je světlomet homologován. Jestliže tam je HC/R nebo HR/C, je světlomet určen pro halogen. Jsou tam i další značky, ze kterých se dají vyčíst další věci, tohle je ale nejpodstatnější.
Napsal: ned zář 28, 2008 00:04
od Granko
cim dalej tym viac ma zacinaju srat exprti, ktori nemaju sudnost a nechaju to aj v autach, kde to zjavne nepatri (napr. fabie, golf I a II, a pod.). co sa tyka policajtov, serie ma, ze za to neberu technicaky, ale rozmyslam ako by "dokazali", ze je tam naozaj xenon (aj ked je to evidentne) - imho nie su ziadni "znalci", a asi cloveku nemozu prikazat, aby si zacal rozoberat auto, aby dosli k "podstate".
moja skusenosti - zhruba 80% "do it yourself" xenonov rozoznam uz z dialky, bud kvoli tomu, ze tam maju minimalne 20K kelvinov
, aby to bolo cool, alebo to proste v originalnom svetle svieti brutalne mimo. zvysnych 20% rozoznam najneskor v momente, ked okolo mna prejdu. pomer znesitelnych prestavieb a tych uplne mimo je okolo 50:50.
rozmyslal som nad xenonom do motorky, ale ked som zistil, ze mam dost poskrabane plexi svetla, tak som to zavrhol, lebo aj ked mam sosovku, tak by svietilo cele predne plexi od tych skrabancov (typicky priklad fabie so zasratym svetlom - nesvieti "len" vybojka, ale pecie cela predna plocha svetla vsade do priestoru....)... do nexie by som to urcite nedaval, ale to je len moj nazor.