Píská mi alternátor
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Re: Píská mi alternátor
Nikto nevie presne poradit??? Potrebujem to vediet ze sa pustim do prace este teraz tento vikend....
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
- Reklama
-
- Příspěvky: 315
- Registrován: úte říj 24, 2006 19:21
- Bydliště: Nové Zámky - SK
Re: Píská mi alternátor
Moja skúsenosť s pískaním alternátora. Zo začiatku pískanie , neskôr slabé , potom stále zosilňujúce praskanie a napokon rozpadnutie ložiska alternátora. Po výmene ložiska je kľud.
Miki
______________________________
Škoda 110 - červená
Daewoo Nexia GLE , 1,5 SOHC, 8V , 1996 - zlatá metalíza
______________________________
Škoda 110 - červená
Daewoo Nexia GLE , 1,5 SOHC, 8V , 1996 - zlatá metalíza
Re: Píská mi alternátor
Lozisko to nieje, mam rozobraty alternator a ani remen nepiska... Bude to diodovy mostik alebo regulator napätia.... Tak viete mi poradit??? Ci mozem vymenit funkcne dieli medzi 85A alternatorom a 80A alternatorom...Kedze v jednom je asi chybny diodovy mostik a v druhom regulator, rad by som z tych dvoch alternatorov urobil jeden...
Este by som sa chcel opytat ako zistim alebo zmeram ci je funkcny diodovy mostik alebo regulator napätia....
Alternatory su uz po demontazi a cakam len na odpovede..
Jedine co viem je to, ze uhliky na alternatore vyrobcu Delco-Remy maju mat minimalnu velkost 11,00 mm
Este by som sa chcel opytat ako zistim alebo zmeram ci je funkcny diodovy mostik alebo regulator napätia....
Alternatory su uz po demontazi a cakam len na odpovede..
Jedine co viem je to, ze uhliky na alternatore vyrobcu Delco-Remy maju mat minimalnu velkost 11,00 mm
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: Píská mi alternátor
Ak je rozmerovo a kontaktovo zhodny tak mozes regulator aj usmernovac vymenit. 5A nie je nic hrozne, navyse oba mostiky su mozno zhodne, max prud je udavany nie podla regulatora a mostika ale konstrukcie rotoru a statoru. Usmernovaci mostik a regulator mozu ale nemusia prisposobit v ramci setrenia slabsim verziam. AK by aj usmernovac bol menej dimenzovany tak sa bude maximalne o trochu viac zahrievat. Samozrejme len ak vyuzijes plny vykon alternatora co okrem par okamihov po starte, ked je este cely alternator studeny, byva malokedy.
Re: Píská mi alternátor
Obávam sa že ked na jednom odišiel mostík a na druhom regulator tak ked ich dáš dokopy tak neviem koľko to vydrží.predsa už to má svoje roky.
Nexia 1,5 8V GLE + Cruze 1,8 LT
mikikoti@azet.sk
mikikoti@azet.sk
Re: Píská mi alternátor
To ppp: v ND predajniach asi nerozlisuju diodove mostiky na 85A a 80A alternator, je iba jeden typ asi, len si niesom isty Zajtra zavolam do Daewaa v KE a opytam sa.....
to mikikoti: Mna to netrapy kolko vydrzi, ak oddide, tak si ho zas opravim ako teraz zadarmo doma. I tak za druhy rok to uz je druhy alternator co mi odisiel....
Hlavne by som chcel vediet ako mam zmerat diodovy mostik alebo regulator...Potrebujem na 100% vediet co na tych dvoch alternatoroch je chybne.... Nenajde sa niekto kto poradi ako?? A ake hodnoty to ma mat pri merani?
to mikikoti: Mna to netrapy kolko vydrzi, ak oddide, tak si ho zas opravim ako teraz zadarmo doma. I tak za druhy rok to uz je druhy alternator co mi odisiel....
Hlavne by som chcel vediet ako mam zmerat diodovy mostik alebo regulator...Potrebujem na 100% vediet co na tych dvoch alternatoroch je chybne.... Nenajde sa niekto kto poradi ako?? A ake hodnoty to ma mat pri merani?
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: Píská mi alternátor
Ak nemas osciloskop, tak to spolahlivo nezmerias. Alternator by musel byt "pohromade", musel by sa tocit a davat prud do zataze, popri tom merat.
Mozno so stastim to poskladat, nahodit do auta a skusit merat napatie pri volnobeznych otackach (napr. 13.4 V, zalezi co vsetko je zapnute) a pri zvysenych otackach (14.1 V max 14.4 V viac urcite nie ani pri max. otackach motora).
Mozno so stastim to poskladat, nahodit do auta a skusit merat napatie pri volnobeznych otackach (napr. 13.4 V, zalezi co vsetko je zapnute) a pri zvysenych otackach (14.1 V max 14.4 V viac urcite nie ani pri max. otackach motora).
Re: Píská mi alternátor
To Dark69 : Gratulujem k jubileju 1000 prispevok
Sorry za OT v teme, no musel som
Sorry za OT v teme, no musel som
Re: Píská mi alternátor
to ferino28 : Heh ani som si nevsimol ze uz to bola rovna tisicka vdaka
A k alternatoru, dam ho zmerat do servisu, uvidim ze co a potom si ich poskladam....
A k alternatoru, dam ho zmerat do servisu, uvidim ze co a potom si ich poskladam....
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: Píská mi alternátor
No....tak som si poradil sam..... Rozobral som alternator a premeral si diody, boli dobre a aj regulator napätia....Tak som vsetky kontakty prepajkoval , uhliky vycistil a medene zberne kruzky prebrusil...Cuduj sa svätu alternator slape teraz ako novy...
Na volnobehu dobija 14,10V a pri 3000ot/m 14.50V .... Ak mam zapnutu komplet elektriku aj so spotrebicmi tak dobija pri volnobehu 13.50V a pri 3000ot/m 14.10V...
Na volnobehu dobija 14,10V a pri 3000ot/m 14.50V .... Ak mam zapnutu komplet elektriku aj so spotrebicmi tak dobija pri volnobehu 13.50V a pri 3000ot/m 14.10V...
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: Píská mi alternátor
No....tak som si poradil sam..... Rozobral som alternator a premeral si diody, boli dobre a aj regulator napätia....Tak som vsetky kontakty prepajkoval , uhliky vycistil a medene zberne kruzky prebrusil...Cuduj sa svätu alternator slape teraz ako novy...
Na volnobehu dobija 14,10V a pri 3000ot/m 14.50V .... Ak mam zapnutu komplet elektriku aj so spotrebicmi tak dobija pri volnobehu 13.50V a pri 3000ot/m 14.10V...
viem že staršia téma ale mám podobný zámer poskladať alternátor ako sa premerajú diody?
Na volnobehu dobija 14,10V a pri 3000ot/m 14.50V .... Ak mam zapnutu komplet elektriku aj so spotrebicmi tak dobija pri volnobehu 13.50V a pri 3000ot/m 14.10V...
viem že staršia téma ale mám podobný zámer poskladať alternátor ako sa premerajú diody?