Stránka 4 z 6
Napsal: stř bře 19, 2008 10:18
od Hanzy
Je to olej vyrobeny v Nemecku a cetl jsem o tom taky nekde ted uz nevim kde o lehkobeznych olejich a jedno z oznaceni je dnes na olejich primo Fuel Economy mozna to bylo prave na
www.olej.cz
Napsal: stř bře 19, 2008 10:32
od Hanzy
Tady jsem o tom neco cetl a co je hlavni motor jede o poznani lepe a hlavne studeny start je upne o necem jinem a nepocituju zadnou stuhlost jako u predchoziho 10W...
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3
Napsal: stř bře 19, 2008 10:44
od Hanzy
Napsal: stř bře 19, 2008 10:53
od Serpico
...to Hanzy mě právě vadí označení " Fuel Economy " u HTHS A3 / B3 sám s to přdložil viz:
Jak je vidět, znatelnou úsporu paliva lze dosáhnout většinou pouze s oleji se sníženou HTHS viskozitou, tedy se specifikací ACEA A1/B1 nebo A5/B5, které se tak oprávněně nazývají lehkoběžné. Na našem trhu to jsou některé motorové oleje ve viskozitních třídách SAE 5W-30 či long-life II oleje SAE 0W-30 pro vozy VW. Při jejich použití je však nutné pravidelně kontrolovat hladinu oleje v motoru. Nejsou tedy příliš použitelné pro motory, které mají průměrnou až vyšší spotřebu oleje.
je to jenom další příspěvek do diskuse...a nechci něco vytrhovat z kontextu...navíc nejsem objektivní - nedůvěra ve vše co je označeno " polsche "
Mějte se fajn
Napsal: stř bře 19, 2008 11:11
od Hanzy
oleje
Napsal: stř bře 19, 2008 11:56
od Serpico
...to Hanzy nevím...při dnešních přesunech výroby, tam kde je levnější pracovní síla, se v tom už asi nikdo nevyzná ale podle označení se jedná o kvalitní olej ( kromě toho Fuel Economy ), nemám co více dodat, budu si asi protiřečit - ale například TOYOTA postavila v polsku továrnu na výrobu motorů pro evropu , to uvádím jenom proto, že se snažím sledovat technické novinky...a tak fakt nevím, navíc sám asi budu odcházet od Castrolu Magnatec 10W - 40 ( dražší oleje s magnetickou přitažlivostí molekul - a to je řekněme " zvláštní ", vono už to tady bylo magnetické náramky, magnetické nesmysly na palivovém systému ap.,...)prostě to řeším, tak se snažím absorbovat vše a sám si to vyhodnotit...
Mějte se fajn
olej
Napsal: čtv bře 20, 2008 16:51
od Serpico
...to Hanzy za kolik ho máš z polska ? ( líbí se mi tam GM ) - ani 1250 Kč není u tohoho druhu špatná cena 250 Kč za litr - tahle třída se prodává za 500 - 700 Kč / 1 litr...osobně jsem to vyřešil nákupem 6 litrů Texaco Havoline Ultra 5W - 40 ACEA A3/B3 - B4 API SL / CF schváleno OPEL / SAAB / VAUXHALL GM - LL - 025 a to za 166 Kč / 1 litr ( budu proplachovat, jezdil jsem na tzv. polosyntetiku Castrol Magnatec )
Mějte se fajn
Napsal: čtv bře 20, 2008 17:05
od Hanzy
Tady jsem nasel nejnizsi cenu asi u nas...
http://www.master-shop.cz/motorovy-olej ... -86493.htm
Jinak v Polsku me vysel 5L baleni asi na 770kc takze hodne pekna cena a proto jsem nevahal...a 1L mi zustal na doliti jsem zvedav kdyz se uvadi vyssi spotreba oleje zatim to bylo od vymeny do vymeny bez doliti 15000km bez problemu...
olej
Napsal: čtv bře 20, 2008 18:01
od Serpico
...to Hanzy gratuluji super preis 156 Kč - s tou spotřebou si nemusíš dělat starosti je tam ACEA A 3 / B 3 tak že vizskozita normal ( není to A1 / B1 nebo A5 / B5...dobrý díky aneb jeden vše neví a nett je především tok informací...
Mějte se fajn
Napsal: ned čer 08, 2008 09:43
od Bulldog1988
Mám dotázek... Na Nexinku 1.5 rv95, je lepší použít polo a nebo full syntetiku? Používal jsem vždy 10W40, ale jak to tu čtu, tak na full Vám to jezdí lépe...Jezdívám na tom delší trasy...
olej
Napsal: ned čer 08, 2008 10:47
od Serpico
...to Dandy označení polo a plná syntetika není už docela přesné, i když se používají a to i na obalech olejů - všechny oleje jsou minerální upravené syntézou - tedy renovované média používají označení třídy - 0W + 5W dříve promažou motor v zimě při - 20°C může být rozdíl i více než minuta! , při O°C se rozdíly snižují - dle zkušeností " palikxe " je lepší 5W - neboli dle Tebe plná syntetika - a to zejména k vůli " hydroštelům " jsou docela drahý...
Mějte se fajn
Napsal: ned čer 08, 2008 11:06
od Bulldog1988
Serpico: Díky za vysvětlení
Jelikož v pondělí du na výměnu oleje, tak vyzkouším tu 5W
Napsal: pon čer 09, 2008 13:13
od Honza Beneš
Nedávno jsem byl kupovat olej v Paramu, a na dotaz na rozdíl mezi Mogul GX FE PRO 10W 40 a PARAMO Trysk SPEED 10W 40 mi prodavač sdělil, že se jedná o jeden a ten samý olej, pouze prodávaný pod různými značkami!! Jinak údajně PARAMO používá aditiva Shell. S tím jsem se spokojil a leju teď výše uvedený olej z Pardubic. 460 Kč za 4 litry (Mogul stojí 610). Ale nesmíte to kupovat v Tescu, tam si na to narazili dalších 200 Kč, jak jsem zjistil.
Napsal: pon čer 09, 2008 13:28
od Seoma [Crawler]
Honzo, kupuj oleje jenom v Pcích v Paramu,tam Tě vyjdou nejlevněji
10W/40 SPEED
Napsal: pon čer 09, 2008 13:37
od Honza Beneš
Samozřejmě nakupuju v Paramu v podnikový prodejně, ta cena nemá chybu
. V Tescu jsem na cenu koukal jen ze zvědavosti, když jsem tam byl kupovat něco úplně jinýho..