Stránka 4 z 5
Napsal: ned pro 30, 2007 17:12
od V.Brousek
To palikx: asi se to nedozvíme, ale odhaduji, že závada byla v brzdiči a né v hadičce. Protože jak jsi již psal ty a já s tebou souhlasím, tato závada by se mohla vyskytnout tak 1:100000.
Napsal: ned pro 30, 2007 17:39
od Rado77
Ani mne sa to nezda, od zaciatku som tipoval na vacek & tesnenie, prip. brzdovy valec. A kedze su brzdy do kriza a bol by to dlho-trvajuci problem, bolo by zrejme aj po kontrole zadnych celusi vidno, ze su viac al. menej "sjete" ako na druhej strane... Preto som odporucal radsej dokladnu kontrolu celej sustavy...
Napsal: ned pro 30, 2007 18:01
od palikx
no uvidime.
ale pokud mu neslo tlacit valecek dovnitr mohlo tam neco byt.jen mi neni jasne kde by se to tam vzalo.(mozna se rozleptala nebo popraskala hadicka )
je to divny.
Napsal: stř led 02, 2008 16:07
od keegan.sk
no chalani neviem.. mna debila to nenapadlo tie hadičky napr rozrezať alebo niečo. prefukol som ju vtedy, sice ťazko ale išlo to.. este tolko že ked som sa do nej pozrel tak jedna strana bola hrdzava.. tak neviem.. ale odvtedy mi zatial funguje ta brzda bez problémov a presiel som cca 500 km.. tak vážne neviem, možno som bol ten jeden pripad z miliona.... RADO len tolko vraviš že su brzdy do križa ale mne pravá zadná nebrzdila. len lavá predná... a + pikoška ked mi to este nebrzdilo tak extrem že by som si to všimol a tych niekolko kilometrov ked to už bolo brzdilo velmi spotreba matizka bola okolo 9 litrov
Napsal: stř led 02, 2008 19:49
od Rado77
No bol to zahadny problem, ale 3 x klopme, ze to brzdi OK
Mne uz predne nebrzdili skoro vobec a cca mesiac som sa pripravoval, kym som isiel menit platnicky a zadne celuste
A aj napriek pripravam som vtedy zistil, ze PZ celuste su takmer ako nove, pricom LZ boli uz ulpne na doraz...a hla, vadny zadny PZ brzdovy valcek, cez ktory veselo presakovala kvapalinka von.Tak som si nacvicil aj vymenu valceka, vymenu zadnych celusti, prednych platniciek, dostelovanie rucnej a odvzdusnovanie...
Na stare kolena (30) sa clovek nauci vselico
Napsal: stř led 02, 2008 21:01
od keegan.sk
... no ja ako maximálni amatér ti lem dakujem za ten návod čo si mi poslal.... tak som to vedel rozobrat.. skladal som to potom uť s kamosom mechanikom. tak tiež viem ako zložiť, samazrejme vymeniť hadičky
a dovzdusnit... teda prednu brzdu...
Napsal: čtv led 03, 2008 11:59
od Rado77
Odvzdusnit bude ale treba vsetky brzdy. Neviem, ako ste to presne robili, ci ste brzdovku vypustali, alebo len zablendovali hadicku, ale ja by som to odvzdusnil cele
Napsal: čtv led 03, 2008 15:19
od keegan.sk
vypustili sme kvapalinu len z tych hadiciek.... menil som totiž ked žu tak obe... aj sa tak predávaju v pároch...
Napsal: čtv led 03, 2008 21:04
od palikx
jo ja taky jelikoz pumpa byla uplne sucha pokud jste vymenili obe predni.takze se do zadnich brzd dostalo trosku vzduchu taky.
Napsal: pát led 04, 2008 12:31
od keegan.sk
fuhaa. no tak to by bolo dobre čim skor asi odvzdusniť aj tie zadneee že?? sakra v takejto zime
Napsal: pát led 04, 2008 12:40
od Rado77
Hej hej, treba. Ved nech ten tvoj kolega/mechanik nech odvzusnuje, a ty budes sediet vnutri a slapat na brzdu
Napsal: ned led 06, 2008 19:21
od keegan.sk
jasne ... tak to bolo aj pri predných
Napsal: ned led 06, 2008 21:20
od Rado77
Ja som potom este na zaver urobil inspekciooo podtlaku posilovaca, ze som z neho pri nastart. motore vytiahol tu hadicu, co vedie do sacieho potrubia a skusil rukou, mala by nacucavat vzduch (vcelku dost silno). Na tej hadici je cca v strede taky biely ventil.
Dodatok k posilovacu - jednoduchy test laika...pri vypnutom motore 3 x slapnut na brzdu (vypumpovat podtlak) a drzat. Nastartovat motor. Pedal musi klesnut
Napsal: pát bře 07, 2008 23:31
od Rado77
Uvaha o tom, ako mi moze zly posilovac brzd sposobovat rozne problemy:
Takze poporiadku: Davnejsie som pisal o sycani, ktore pocujem z oblasti sacieho potrubia (niekde nad/za motorom). Dalsia vec - vymenil som komplet brzdove oblozenia, X-krat odvzdusnoval, ale ucinok brzd nieje taky, ako som ocakaval. Dalej uz dlsiu dobu badam, ze spotreba akosik stupla. A teraz ta uvaha - co ak prepusta (resp. nasava) zvonku trochu vzduchu posilovac brzd? To by vysvetlovalo:
1, slabsiu ucinnost brzd
2, sycanie v oblasti sacieho potrubia
3, vyssiu spotrebu, lebo motor dostava vela vzduchu, a k tomu musi pridavat viac paliva
Co vy na to? Znie to real?
Chválím
Napsal: ned bře 16, 2008 09:06
od Vazoun
Zdravim všechny kluky řešící - problémy s bržděním - jsem přesvědčen o tom - že i tací " fachmani
jakými jsou kolegáčci " Palix - Václav - aj ti ostatní mně musejí dát za pravdu
že nejlépe a nejfundovaněji v tomto případě radil - mladík " Rado77 "velice odborně a dle vlastních zkušeností. Fandím Ti " Rado77 " co se sledovaných akcí demontáže ale i zpětné montáže " Matízka " jsi jednička - to musí uznat i kolega " Ondráš "
a ten v době kdy vlastnil Matize - byl rovněž jednička ve svých odborných
posudcích a fundovaných radách - nám začátečníkům
Matízkářům .
Není to poprve co zde na foru zjištuji že " Rado77 " pochválit - před rozbaleným bandalírem opravdu zasluhuje - jen tak dál
nakonec i ta fotodokumentace jím založená tomu nasvědčuje . Zdraví " Vazoun " a těším se na další vyřešený problém - sleduji vše velice pozorně.
-------------------------------
Člen Matiz clubu reg.čís. 20