..hmmmm..
cumiiimm...
To martinko:
No meraj nasledovne:
Pri vymnutom "uplne seckom":
Rozsah si najprv pre istotu daj na
2A resp. 4A, ked uvudish 0.0nic..
mozesh uberat na 200mA -> 20mA ..atd.
(pokial mash automatiku, taq horeuvedene rozsahy su nepodstatne)
Ampermeter (e.g. Mutimeter) zapoj medzi "kostru" a minus pol baterky..
"cerveny dratik MM" na kostru, "cierny dratik MM" na minus baterky..
TU MERIAS ODBER Z BATERKY V KLUDOVOM STAVE
==========================================================
..nahod kontakt nas5 na baterku, a nastartuj, a nemaj o5 nic pustene..
(vetraky svetla, radio a pod)
..ked motor bude bezat, mozeme ist zase merat..
Pri zapnutom "motore":
Rozsah nastav na
20A resp. 40A, a "uberat z rozsahu" sa bude
tak isto ako v prvom pripade...aj ked pochybujem..
(WARNING: vacsina "lacnych" multimetrov nema na rozsahu 20A poistku)
O5 vlezesh pod kapotu, odpojish svorku na MINUS pole baterky
- ano ferino28 pri nastartovanom motore -
ak to zdochne, alebo bude mat tendenciu skapinat, je zle dobijanie,
ak sa motoru "ulavy" teda jemne stupnu otacku, da sa to pocut, dobijanie
asi funguje.
Dratiky z MM zapoj tak isto ako v prvom pripade, a uz meriash..
Merany prud by mal mat minusovu hodnotu, to preto, ze tu uz
by nemal byt odber z baterky, ale dodavka do baterky.
Teda ak je hodnota kladna (odber), dobijanie je nespolahlive,
ak je hodnota zaporna, dobijanie funguje, teda "elektrinu" dodavash do baterky.
TU MERIAS SPRAVNU FUNKCIU DOBIJANIA
===============================================================
Odber pri startovani (sam) nezmeriash, lebo na to je najlepsi "Kliestovy Ampermeter"
a ten nemam ani ja, a to som "relativne dobre vybaveny"..
..a este nieco pre info..
"Neveriaci Tomas" nech sa pozrie sem
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... highlight=