Hynku,už som to bol písal mám hovadský ,ako sa u nás povie
,obdiv k vznášadlám,v soc krajinách ho postavili kedysi ako prvý Poliaci na báze FIATu 125p,ale čuduj sa svete,čo mňa viac oslovio,ze práve konzervatívni Angličania v niekedy v r.1978 urobili take recesistické preteky samizdatov,trasa viedla ponad jazero,ani stret s chodcom nebol nebezpečný,vraj stačili obeti ľahnúť na zem,ale čo ma najviac udivilo aj vtedy potešilo,mnohé z nich poháňali dvojtaktné motory.dokonca vraj aj značky IFA teda wartburg,ktoré sa do anglicky dovážali do r.1975,než vydali to obmedzenie,potom vraj ich bolo dodané na ich trh pár séerii s motormi Morris Marina 1300aebo ostalo len u plánov,ako bolo v bývalej NDR takmer samozrejme
,ale to je už o inom,len to ma prekvapilo že preáve v anglicku,lietli tieto potvory s poprdkávajúcimi motormi a crstajúcimi oblakmi modrastého dymu,ale aj údajne v bývalej NSR s motormi DKW,ale aj tam ich vytlačil 4.taktný motor,iba u krosiek,teréniek vesdechodiek sa udržaql veľmi dlho. a teď soudruzi následuje kontrolní otázka :
Kto by vedel prečo mali dlhé roky napr krosárske motorky,ale aj iné vozidlá určené zdolávať veľké terénne sklony práve dvojtaktné motory ?je to jednoduché
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L