Stránka 229 z 368
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: sob lis 07, 2009 17:08
od Vojta
Konečně jsem si pořídil nový klasický gramofon, ale samozřejmě s výstupem USB. A tak jsem si mohl skoro po třiceti letech zase poslechnout kapely jako Hollies, Beach boys, Bee Gees, Rolling Stones, aj.
Mám taky soubor sedmi desek s hudbou z Osvobozeného divadla - Ježek+Voskovec+Werich. Na to už se těším.
Samozřejmě, že jsem hned začal digitalizovat a dávat na CD. Ještě se tak naučit to čistit a upravovat. Jenže program je v angličtině
Ale je to paráda
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: sob lis 07, 2009 18:04
od alvin
Chlapci to je super,to sú moje prvé hudobné zážitky,ale z Hollies najviac pamätám z detstva túto
http://www.youtube.com/watch?v=G_-vjoiMTTQ
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: čtv lis 12, 2009 00:14
od Topol
Pěkný den
Nevěděl jsem kam to dát
Ale sem se to docela hodí.letos mě čekají dvě návštěvy.I když na to nemám tak se aspoň rád podívám
http://www.vll.cz/aktualni-vystava.php
No a ještě tento
http://www.tzb-info.cz/t.py?t=1&i=22
Hlavně ať nám jezdí a nezlobí
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: stř lis 18, 2009 21:34
od palikx
ja musim taky pridat prispevek
dnes me potesilo ze jsem konecne dokazal vyfotit moje auto a upravit ho tak aby tady mohlo byt jako ikonka.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: úte pro 08, 2009 21:10
od Vojta
Dnes mě moc potěšilo, že jsem si konečně po padesáti letech pořídil nový akordeon (harmoniku). Jel jsem pro ni do Ondřejova u Prahy. Maťulka těch 492km zvládl za hnusného deštivého počasí na otočku za čistých 8:42 bez dálnice (a bez pokut
).
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: úte pro 08, 2009 21:17
od -peha-
No počkej a to budeme mať takovýho hlučnýho souseda jó
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: úte pro 08, 2009 23:31
od Serpico
...to Vojto tak ať Ti drží ten správný tón, harmonikáře mám rád, na jedneho jsem si teď vzpomněl Sklenka Josef...no nic a tak přeji hodně dobrou notu, a chuť to pěkně tahat...
Mějte se fajn
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: sob pro 12, 2009 17:49
od alvin
Mňa dnes potešili maílíky od Serpica,kompletne naskenovaná história vývoja škodoviek,,tie to protypy som už bol videl na obráku,dokonca an na serveri auta 5p sa nachádzajú s technickým popisom,ale ten postupný vývoj ,spolu so zákulisnými informáciami,naozaj hodnotné dokumenty,teším sa im.
čo sa týka pochovania spoločného projektu s NDR, o tom viem,od toho skutočne odskočili DDR-óni,ale dôvod bol jednoduchý,nedostatok peňanzí,tam bol automobilový priemysel v oveľa väčšom závoze ako u nás,podstatne menej sa inestovalo do inovácii,vývoj prebiehal,ale bol stopnutý súdruhmi s SED. Už v r.1970 bol vyvinutý konštruktérom p. Ing. Wernerom Langom nový prototyp trabantu s karoériou hatchback aká len vtedy prichádzala do módy a motor bol použitý s fiatu 850,
http://digilander.libero.it/cuoccimix/trabi603_01.jpg
celý článok
http://digilander.libero.it/cuoccimix/E ... ant%29.htm
ale súdruhovia z SED to stopli,taktiež wartburg 610 z r.1978 o ktorom som vtedy bol sníval
http://auta5p.eu/katalog/wartburg/wartburg_610_01.htm
,už som to bol spomínal,napokon aj tá inovácia po r.1988 bola už skôr trapnosťou než inováciou,miesto nových vozov, ponúkli len facelift,ktorý by sa bol hodil ako dôstojná rozlúčka s existujúcimi typmi a pôdnymi motormi,ale to už vtedy chcelo úplne nové karosérie,lenže prestavbou technológii sa dederóni úplne vyhádzali z peňazí a na ´dalšie inovácie neostalo.
ďalšia vec je zarážajúca,koľko vtedy trval vývoj auta,že favorit podpísali 1.7.1983 a ériovka začala až v r.1988,no dnes a o 5 rokov
,chaha, adivnme sa,prečo nedokázal favorit držať krok s dobou a tak skoro šiel k vode.
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: sob pro 12, 2009 18:28
od Serpico
...to Vlado historie je někdy až příliš složitá, jen tak mimochodem víš o tom, že se v MB jeden čas vyráběli i Tatraplány z Kopřivnice, po nařízení vlády - dnes jsou daleko hůře hodnoceny, ve škodovce je dělali neradi a z nechutí...
Inu mějte se fajn
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: sob pro 12, 2009 19:05
od alvin
Samozrejme,ešte mali aj tie šípky na blatníkoch s nápisom Tatraplan,obdobne ako ich mali škodovky,holt to bolo to socialistické plánovanie. a v tých článkoch som nechápal ešte jednej veci
Vraj na výrobu normálneho auta s motorom vpredu a pohon predných kolies potrebovali bu´d licenciu na výrobu klbov,či ich dovoz ? dobre dalo by sa to riešiť dovozomv rámci RVHP z NDR či Poľska,kde sa autá tej koncepcie vyrábali,ale čo naše Aerovky a Minory?
http://auta5p.eu/srazy/chomutov_2005/cv_058.htm
http://auta5p.eu/srazy/roztoky_2002/roztoky_095x.htm
predsa aj u nás bola tradícia výroby vozov s pohonom predných kolies,či Z5-ka
http://auta5p.eu/srazy/slavkov_2004/slavkov_029.htm
takže ani u nás nič nové a nepoznané.
Ale,ke´D SME ZAS U TýCH vozov s dvojdobými motormi a nevyrábanámi prototypmi súčasne,spomenie si niekto na 2 prototypy minivozidielka s dvojtakttným motorom Jawa uloženým vzadu,ktoré mali postaviť vtedajšiu ČSR,koncom 50 rokov na kolesá, Malo ísť o cenovo dostupné,ľahké a neanáročne vozidlo,preto bol tvolený dvojdobý motor a boli 2 prototypy MORAVAN a AVIA
http://auta5p.eu/katalog/moravan/moravan.htm
http://auta5p.eu/katalog/avia/avia_350_01.htm
http://auta5p.eu/katalog/avia/avia.htm
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: sob pro 12, 2009 23:51
od Serpico
...inu ke kloubům aero - minor technicky vyřešeny a to tak, že držely a byly v podstatě bez gumových prahovek, teď jsem na Zbraslavi už viděl i minorech " gumové prachovky ", s DDR byla předběžná dohoda o spolupráci tedy společnému vývoji ale nedošlo v podstatě k němu ( najdeš to při vývoji našeho typu předokolky... ).
...ještě k Jawa - Minor ( i Waltrovka v to jela...) Minor měl slušný úspěch ale nestačily jsme uspokojit poptávku ale hlavně nastupují komunisti řízeni už z ruska s nesmyslným překopáním našeho lehkého vyspělého průmyslu na těžký... pro potřeby našeho velkého zaostalého bratra...
...ale veselejší poznámku k Aeru to chtěl jako licenci koupit SAAB a pozor ještě nedávno jsem na jejich vozech viděl označení Aero...a první Saab -y motor vpředu, předokolka a dvoutakt ( jakoby vypadl z oka Minora...), teprve později se montovaly 4t. motory angl. Fordy...
A tak se mějte s historií rádi, stojí nám za to...
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned pro 13, 2009 09:22
od alvin
Saab napokon zobral licenciu od DKW ,podobne ako Jawa na dvojtaktný motor do Minora I.
Ten prvý SAABík 92 mal taký chutný žabí vzhľad,veľmi sa mi dodnes páči
http://auta5p.eu/katalog/saab/saab_92_01.htm
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned pro 13, 2009 11:16
od Serpico
...a Alvine ještě jednou Tě doplním, ...Saaby vyhrávaly Monte Carlo a to opakovaně, lehký auto s dvoutaktem, který se snadno " naladil " na vyšší výkon, teď mi ale můžeš nachytat nevím, nepoužívaly už v té době aerodynamické tunely jako letecká fy. pro vývoj, docela by mi zajímal naměřený odpor proudění vzduchu " žabáka " možná by jsme byli překvapeni oba...
...jinak k licenci DKW jasně ale Minora tam měli fyzicky taky ale nedošlo k dohodě a tak mi vychází podobnost spíše do toho Minora, to máš jako s Tatrou V 570, jediný prototyp stojí v Kopřivnici v muzeu Tatry a odborníci se přou o původ " brouka " a jsme u toho Ledvinka, Porsche a oba se znali. Nakonec podvozek pro favorita byl laděn s fy. Porsche, to možná leckoho překvapí ale je tomu tak dočtes se to v tom co sem Ti poslal, nicméně i za totality existovalo spojení Tatra a Porsche, měl jsem spolužáka v opravně Tatry na Smíchově ( a jako ekonom jezdil do Kopřivnice ). A když na Tatře 613 Štrougalově manželce " vylítla " spojka oknem, byl z toho docela mazec, ale ti chlapci tam uměli, proč se to stalo, snad vada materiálu.
...no ale omlouvám se jsme v jiném tématu, ale vlastně nás to těší taky.
Mějte se fajn
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned pro 13, 2009 13:39
od alvin
Re: co ma dnes potešilo
Napsal: ned pro 13, 2009 18:01
od Hanzy
Me potesilo ze konecne zacali dnes strikat snih a snad pristi vikend uz by to melo ficat