Stránka 23 z 82
Re: Repro
Napsal: úte bře 29, 2011 08:54
od FoXo
12 tky sa robili to Lanosa
Pochybijem zeby 10 dali do ave dopredu
skor sa priklanam 13 tkam
Re: Repro
Napsal: úte bře 29, 2011 09:31
od klm121
No originál sú vpredu vložené 10tky v takej plastovej somarine, ktorá sa zakladá do dverí. Keď ju vyberieš, dáš tam aj 13tky, ale musíš dať pod to podložku, ináč by ti to nevošlo na hĺbku a zavadzalo oknu.
Re: Repro
Napsal: úte bře 29, 2011 10:42
od jamal89
aj 16-kz tam das ked chces
Re: Repro
Napsal: úte bře 29, 2011 12:54
od FoXo
Kokos to vazne su tam 10 tky? Ja to nechapem ako to mozu v tejto dobe tam dat 10 tky
Re: Repro
Napsal: úte bře 29, 2011 15:51
od p.lorant
Ďakujem ... taže si budem musieť vyrobiť tie krúžky z MDF ... no jooo a ja som si mylel,že to bude také jednoduché
oks ešte raz dakujem
Re: Repro
Napsal: úte bře 29, 2011 16:50
od klm121
Ja som tam cez víkend nahodil toto:
http://www.pioneer.eu/uk/products/archi ... index.html
Konečne počuť, že sú reproduktory aj vpredu, nie len vzadu
Re: Repro
Napsal: stř bře 30, 2011 11:11
od martyr
Koľko si dal za tie Pioneerky?
Re: Repro
Napsal: stř bře 30, 2011 14:51
od klm121
50€ stáli, kupoval som NAYku
Re: Repro
Napsal: pát dub 01, 2011 15:50
od jece
mino píše:Presne tak aj ja sa niekedy tu smejem nad výkonmi ktoré tu uvádzate.... Aj niektoré špičkové rádia maju oficialne výkon len niekde okolo 4x 10 W, podla profi meraní.
Technicky je mozne pri napajani 12V a impedancii reproduktora 4Ω dodat vykon maximalne 7W. Pri napati palubnej siete 14,4V je to cca 12W, pricom aj to len so skreslenim THD = 10%
Lepsie autoradia pouzivaju mostikove zapojenie koncoveho stupna a vtedy je technicky mozne pri 14,4V dodat do zataze 4Ω az 24W, ale az so skreslenim THD = 10% Pokial sa vam skreslenie 10% nepozdava, tak sa musite uspokojit s vykonom maximalne cca 19W pri 14,4V. Pri 12V, cize nenastartovanom aute to je len cca 11W na 4Ω reproduktor. (Pozri stranu 15 datasheetu kvalitneho autozosilnovaca TDA8561Q, ktory pouziva napriklad aj vyrobca autoradii Volvo).
http://dac.ge/pdfs/23/885.pdf
Vyssi vykon ako tu uvadzany, je mozne dosiahnut iba zvysenim napajacieho napatia koncoveho stupna.
Ohladom reproduktorov: aby ste si urobili urcitu predstavu, ake teplo musi vediet vyziarit napriklad reproduktor so stitkovym udajom 4Ω/100W tak si chytte do ruky 100W ziarovku po 5 minutach svietenia
A to ma ta 100W ziarovka lepsiu ucinnost ako bezny autoreproduktor, takze ked na ziarovke sa na teplo premeni cca 92% dodanej energie, v beznom reproduktore s citlivostou 89dB/1W/1m je to az 99% dodanej energie.
Takze maly reproduktorcek s malou kmitaciou cievkou take teplo asi tazko dokaze vyziarit. A to uz ani nehovorim o tenkom priemere vodica kmitacej cievky, ktory pri 100W musi znasat prud 5A.
Takze neverte vsetkemu, co "vyrobca" udava
Re: Repro
Napsal: sob dub 02, 2011 03:59
od lomngi
Pánove klobúk dole! Konečne sa niekto podujal a vysvetlil tu celé na úrovni. A teraz si predstavte čo to dá námahy v našej škode 100 dosiahnuť na súťaži 150 až 160 dcb prí profi merani.
Re: Repro
Napsal: pon dub 04, 2011 16:17
od jece
Neviem k čomu je dobrých tých 150dB keď 120dB je už prah bolesti. Ale ako zvláštny druh športu to beriem, no na bežné jazdenie to nemá využitie.
S ozvučením v aute je radikálny problém:
Pozícia hlavy poslucháča všeobecne nie je vo vrchole rovnostranného trojuholníka, takže stereoefekt je značne znehodnotený. Najlepšia pozícia poslucháča by bola na zadnom sedadle v strede, ale aj v luxusnej limuzíne toto miesto je pokladané za "núdzové" sedenie. A to by mali žiariť len predné reproduktory a približne smerom k hlave poslucháča. V bežnom aute to prakticky nie je možné, pretože predné stredobasové reproduktory sú umiestnené vo dverách. Čiastočne by to mohli zachrániť výškové reproduktory umiestnené v hornej časti palubnej dosky a odrazom zvuku od predného skla, ale sú zase neúmerne vzdialené od stredobasov.
Druhý problém je s pevnosťou ozvučníc stredobasových reproduktorov. Umiestnenie do dverí z pohľadu väčších výkonov nevyhovuje.
Ďalší problém je so skutočným objemom uzavretej ozvučnice, do ktorej stredobasový reproduktor pracuje, vo dverách je príliš malý, smerom do kufra zase príliš veľký. Pri nedostatočnom objeme zanikajú basové kmitočty a zase pri nadmernom objeme je membrána reproduktora málo tlmená, takže pri väčšom príkone príliš kmitá, skresľuje a hrozí predčasné zničenie kmitacieho systému reproduktora.
Keďže kvalita ozvučenia sa v aute dá dosiahnúť len veľmi ťažko a aj to len za cenu mnohých ústupkov, sú si toho výrobcovia autoreproduktorov vedomí, a preto ponúkajú reproduktory prevažne s nie práve najlepšími parametrami. Väčšina autoreproduktorov sa pre kvalitné počúvanie hudby napríklad v bytových audiosústavách vôbec nehodí a odborníci z oblasti elektroakustiky pri svojich návrhoch kvalitných bytových audiosústav s autoreproduktormi nepočítajú. Preto sa nemusíte obávať do auta použiť práve reproduktory určené pre bytové účely. Možno že nie sú také farebné a nemajú pochrómované mriežky a "neskutočný" výkon stovky wattov, ale zahrajú lepšie
Re: Repro
Napsal: úte dub 05, 2011 00:22
od simone
Jece ale inak by sa tie šmejdy nedali predat...tak šupho plus jedna nula za výkonom a aj za cenou a fasa...
ale predpokladam že ajtak to nie každý pochopil...
Re: Repro
Napsal: úte dub 05, 2011 11:07
od jece
Len pre zaujímavosť, že ako by mali vyzerať údaje o reproduktore, aby som nekúpil "mačku vo vreci"
http://www.monacor.sk/catalogue-product ... SubKtg=512
Pričom sa nejedná o nejaký drahý špičkový reproduktor.
Ak sú udané pri reproduktore napríklad len tieto údaje
http://www.monacor.sk/catalogue-product ... SubKtg=520
tak konštruktéri kvalitných reproduktorových audiosústav sú veľmi opatrní a pokiaľ nemajú možnosť si takýto reproduktor sami premerať, tak vo svojich návrhoch ani s ním neuvažujú.
Re: Repro
Napsal: úte dub 05, 2011 11:28
od lomngi
[quote="jece"]Neviem k čomu je dobrých tých 150dB keď 120dB je už prah bolesti. Ale ako zvláštny druh športu to beriem, no na bežné jazdenie to nemá využitie.
suhlasim sTebou uplne. niekto zbiera znamky a nietko zas zo zaluby chodi na audio tunig sutaze. kde presne meraju kvalitu sili a umiestnenie celeho systemu. ako zaluba je to , ale v skutocnosti na beznej premavke a pouzivani auta to nikdy nevyuzijes.
Re: Repro
Napsal: úte dub 05, 2011 15:52
od FoXo
Alebo si to este frajeri natrieskaju do auta aby mohli machrovat ako im skace skatulka cigariet na streche
Zucastnujem sa tychto sutazi zatial len ako divak a clen jedneho klubu ale ja som osobne skor zamerany na SQ
Ale je to celkom sranda, hlavne ak chlapik tlaci tlaci tlaci a zisti, ze od magnetidckych dveri ma ovladac vo vnuti auta