mino píše:Presne tak aj ja sa niekedy tu smejem nad výkonmi ktoré tu uvádzate.... Aj niektoré špičkové rádia maju oficialne výkon len niekde okolo 4x 10 W, podla profi meraní.
Technicky je mozne pri napajani 12V a impedancii reproduktora 4Ω dodat vykon maximalne 7W. Pri napati palubnej siete 14,4V je to cca 12W, pricom aj to len so skreslenim THD = 10%
Lepsie autoradia pouzivaju mostikove zapojenie koncoveho stupna a vtedy je technicky mozne pri 14,4V dodat do zataze 4Ω az 24W, ale az so skreslenim THD = 10% Pokial sa vam skreslenie 10% nepozdava, tak sa musite uspokojit s vykonom maximalne cca 19W pri 14,4V. Pri 12V, cize nenastartovanom aute to je len cca 11W na 4Ω reproduktor. (Pozri stranu 15 datasheetu kvalitneho autozosilnovaca TDA8561Q, ktory pouziva napriklad aj vyrobca autoradii Volvo).
http://dac.ge/pdfs/23/885.pdf
Vyssi vykon ako tu uvadzany, je mozne dosiahnut iba zvysenim napajacieho napatia koncoveho stupna.
Ohladom reproduktorov: aby ste si urobili urcitu predstavu, ake teplo musi vediet vyziarit napriklad reproduktor so stitkovym udajom 4Ω/100W tak si chytte do ruky 100W ziarovku po 5 minutach svietenia
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
A to ma ta 100W ziarovka lepsiu ucinnost ako bezny autoreproduktor, takze ked na ziarovke sa na teplo premeni cca 92% dodanej energie, v beznom reproduktore s citlivostou 89dB/1W/1m je to az 99% dodanej energie.
Takze maly reproduktorcek s malou kmitaciou cievkou take teplo asi tazko dokaze vyziarit. A to uz ani nehovorim o tenkom priemere vodica kmitacej cievky, ktory pri 100W musi znasat prud 5A.
Takze neverte vsetkemu, co "vyrobca" udava
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)