Stránka 22 z 100

Re: spotřeba

Napsal: úte úno 08, 2011 22:42
od 666
Víc písmen -víc Adidas?

Re: spotřeba

Napsal: úte úno 08, 2011 22:49
od tomask
A Richarde jaký je rozdíl mezi JTD, DCI, VCDI, TDI, HDI, TDCI, atd...... :lol: :D

Re: spotřeba

Napsal: úte úno 08, 2011 23:07
od Richard
v podstatě žádný ..... to jsou jen označení automobilek naprosto převažuje systém common rail, tedy systém s jedním vysokotlakým čerpadlem a takovou trubkou (railem) ve který je potřebný tlak dnes už 1500 až 1600 i víc atmosfér (nezvyknu si na nový jednotky) a do ní jsou napojeny jednotlivý vstřikovače ovládaný piezoelektricky, tedy řídící jednotkou. Ten vstřik zvládne dávku paliva rozložit až na 5 jednotlivých vstřiků v jednom cyklu, tedy je to značně namáhaná, citlivá a drahá část motoru.
Když už jsem zapad takhle hluboko, dodám i něco o turbech, každý turbo musí mít regulaci tlaku, první měly tzv. bloow off tedy s přetlakovým ventilem který nadbytečný tlak odfoukl (krásnej zvuk u závodních motorů) pak přišla regulace obtokem, tedy když by turbo tlačilo moc, část výf. plynů jde turbem a část okolo a tím se tlak reguluje. No a poslední způsob regulace je ten s varibilní nastavením lopatek, tedy vše z výfuku jde zkrz turbo a směrováním toku plynů na lopatky turba se reguluje tlak výstupu.

TDI používaný např. u škodovek funguje trochu jinak, ale i škodovky přecházejí na common rail.....

Re: spotřeba

Napsal: úte úno 08, 2011 23:11
od tomask
Hezkýýýýýý... děkujeme, já jsem je kousek rejpal na ten dotaz Dimca :D

Re: spotřeba

Napsal: úte úno 08, 2011 23:18
od Richard
je to tak trochu off topic ale podobný je ESP a ESC tedy systémy jízdní stabilty, to první používá např. VW a to druhý Chevy a principem je to to samý jen se to jinak jmenuje. Ty common raily jsou ještě generačně rozděleny na tuším dnes už 4 generaci. Samo se to liší tlakem v railu. 1 generace měla něco kolem 1000 at. druhá 1300 atd. Vše ostatní je jen o regulaci a řízení motoru.....

Re: spotřeba

Napsal: stř úno 09, 2011 08:11
od Dimco Nubira 97
Nooo ok ale vieš mi teda povedať rozdiel medzi VCDI a CDI ? Aj keď v podstate žiadny, rozdiel tam určite nejaký je inak by nemal väčší výkon napríklad ale mňa zaujíma hlavne čo tam je iné ?

Re: spotřeba

Napsal: stř úno 09, 2011 09:04
od Hanzy
Proc te zajima tohle oznaceni?Koukal jsem na novy motor ma stejne znaceni VCDI a to CDI co vim ma myslim oznaceny tak mercedes a jak psal Rychard je to system v postate vsude dnes stejny jen kazda automobilka to znaci po svem.

Re: spotřeba

Napsal: stř úno 09, 2011 09:14
od Dimco Nubira 97
Preo tlebo Chevrolet Cruze má od 2011 označenie CDi.... VCDI je zlé značenie !

Re: spotřeba

Napsal: stř úno 09, 2011 09:20
od Hanzy
Nevim kde u nas v CR je znaceni VCDI i u 120KW motoru ;)
http://www.chevrolet.cz/modely/cruze/vy ... udaje.html
Mozna uz CR berou jako zapadni trh a davaji nam to nejlepsi a na vychod smer Rusko atd jdou osekane verce tudiz CDI jim staci :D

Re: spotřeba

Napsal: stř úno 09, 2011 09:32
od Richard
Tak dalece do toho nevidím, já se zúčastňoval školení při uvádění Cruze do prodej předloni, nyní už u Chevy nedělám, ale motor zůstává dle mě stejný od VM motori, tak změny budou zřejmě jen v řízení motoru a v turbu. Tedy v obou případech se bude jednat o zvýšení tlaků. Když se zvýší tlak v railu je jemnější rozprášení tudíš lepší využití směsi, při zvýšení tlaku turba je možné dát víc paliva, tedy zvýšit výkon. Prostě každý motor se dá naladit jinak i když ten základ zůstává. V podstatě ten 125k a 150 k motor se liší hlavně nastavením, většina součástí je stejná. Může se ještě lišit výkon turba, či způsob regulace turba.

Re: spotřeba

Napsal: stř úno 09, 2011 10:55
od Richard
no trochu jsem se poptal, a ten motor v modelu 2011 je hodně předělanej oproti předchozím, je tam zřejmě jiné turbo a nejzásadnější změnou je rozvod retězem, místo řemene a samozřejmě jiný motormanagment. Jedná se ale stále o motor od VM motori.... ale jak jsem psal výše označení pro jednu věc má každá automoblika jiný..... Chevy používá systém common rail....

Re: spotřeba

Napsal: stř úno 09, 2011 11:05
od Dimco Nubira 97
jj to už dneska asi všetci. Už aj koncern VW upustil od PD - čiek a montuje common-raill-y. Je to šikovná vec ale podla mňa na Slovenko trošku nešťastná elbo nemáme podla mňa dostatočne kvalitnú naftu a tieto motory sú moc háklivé na kvalitu nafty....

Re: spotřeba

Napsal: stř úno 09, 2011 11:10
od Corpus2009
Dimco, to ako myslíš, že nemáme kvalitnú naftu? Takže aj keď budem tankovať na Slovnafte príp. OMW, aj tak sa musím báť, že ta nafta je nekvalitná? :shock:

Re: spotřeba

Napsal: stř úno 09, 2011 11:15
od Dimco Nubira 97
Presne tak. Napríklad v čechách minulý rok spravili prieskum odobrali 5 vzoriek náft a testovali ich. A zistili že nafta od OMW aj od SHELL je tá istá nafta čo aj na všetkých ostatných pumpách len je v nej voláke aditívum na čistenie vstrekovačov a protikorózne aditívum. Cetanové číslo bolo také ako napríklad normálna nafta na Slovnafte... Inak je to hanba že také peniaze pýtajú za nič. V tom teste sa vybrali aj do Nemecka a odobrali vzorku zo shell v-power diesel a to bola neporovnateľne kvalitnejšia nafta ako tá čo sa pod tým istým názvom predáva tam. A keď to je tak v čechách pochybujem že na SLovenksu je zrovna tá kvalitná ako v nemecku. Ono tie nafty čo kúpiš na Slovnafte OMW alebo Shell sú štandard a motoru nijako neublížia ale to čo sa má predávať ako prémiová nafta za ktorú si tu priplatíš pekné peniažky by mala motoru doslova lahodiť, len by sa tu taká musela nachádzať. Jednoducho keď si kúpiš obyčajnú naftu zo Slovnaftu a praskneš do nej aditíva máš to isté čo sa predáva na Shell ako v-power diesel za omnoho vyššiu sumu :( je to smutné
EDIT: ešte k tomu dodatok neublížia motoru ale do common-raillu by sa mala tankovať prémiová nafta s vyšších cetanovým číslom lebo je tam vyšší tlak... nafta s vyšším cetanovým číslom lepšie horí a to by bolo pre common-raill práve to čo potrebuje...

Re: spotřeba

Napsal: stř úno 09, 2011 13:15
od Richard
no jo, čím větší vstřikovací tlaky a složitější vstřiky a řízení motoru, tím je vše dražší, poruchovější, míň to vydrží a háklivější na kvalitu nafty..... :roll: :roll: :roll: Zlatý nesmrtelný nafťáky s nepřímým vstřikem, tam jsi moh nalejt olej z fritůry a jelo to i pod vodou, pokud jsi měl zvednutý sání..... :D

My často bereme naftu v Polsku, tam se až do konce roku 2010 nedávala žádná rostlinná složka a kromě toho používáme jen naftu od benziny, dle nálady vervu, nebo obyčejnou a dáváme do obou VIF aditiv zimní, nebo letní (zdraží litr asi o 40 halířů)