Stránka 21 z 49

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: úte bře 08, 2011 15:11
od chrudoš
Podivej me diesel moc pod nos nejde, jeste aby mi jim smrdela baba! :) to si ji radeji nech...akorat jak se budete v tom rachotu domlouvat? "Pojd ke me, chci te..." " CO JSI RIKAAAALLL???? " :)

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 06:55
od Dimco Nubira 97
Chrudoši mal by si sa menej voziť na MHD-čke evidentne ti to skresluje realitu :D

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 07:57
od chrudoš
Pravda, nevim proc, ale tam mi to nabalovani moc nejde... :D

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 08:04
od jece
mzprx píše: 1. Mal som na mysli otacky daleko nizsie, pred vyraznejsim roztocenim turba. (take v tych grafoch ani nemas).
2. Stojim si za tym, ze minimalne u 150k 2.0VCDI je turboefekt vyrazny, mozno je mensi, ako je na inych autach, ale oproti benzinu je to vyrazne.
(preco asi automat drzi diesle pri vyssich otackach ?)
3. Mozes, ked stlacis spojku, klesnu ti otacky pod otacky, ked zabera turbo a si v keli - aj s pruznostou.
1. Turbo sa toci stale, aj pri volnobehu. Turbina turbokompresora je pohanana vyfukovymi plynmi a aj pri relativne nizkych otackach (1300/min) je k dispozicii dostatocny tlak na strane kompresora, ak samozrejme na to slapnes a tym vytvoris v spalovacom priestore dostatocne mnozstvo vyfukovych plynov. A s otackami nizsimi ako 1300 nejazdim a uz vobec sa s takymi nerozbieham. A ak by som sa aj na nizkych otackach rozbehol, tak predsa preradim az v otackach vyssich, napriklad viac ako 2000 a vtedy ma turbina uz aj 100 tisic otacok (podla zataze motora/mnozstva vyfukovych plynov) a turbina sa za tu jednu sekundu pocas preradenia nestihne zastavit. Diesel na rozdiel od benzinu nema skrtiacu klapku, a preto kompresor pocas preradovania nie je brzdeny pretlakom v sacom potrubi. Pri benzinovom motore s turbom to samozrejme hrozi, a preto sa do benzinovych motorov s turbom na potlacenie turbodiery zvyknu dodatocne montovat Blow-off ventily. http://www.motortuning.sk/clanky/55-nac ... entil.html
2. K motoru VDCI sa neviem vyjadrit. Ale 16 ventilovy benzin ma od 3000 otacok vacssi "turboefekt" ako moderny diesel ;)
3. V podstate odpovedane v bode 1. Otacky motora sice klesnu, ale turbina sa este toci. Diesel stale hlta vzduch, a ten prejde cez valce do vyfuku a tlaci na turbinu aj pri uvolneni plynoveho pedalu. Menej, ale tlaci. A zaroven neexistenciou skrtiacej klapky kompresor nie je brzdeny.
Tu je ten zasadny rozdiel medzi turbobenzinom a turbonaftou.

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 08:11
od chrudoš
Tak turbodira u dieselu byla a bude, nejsem technik, ale vseobecne se vi, ze tam vznika, nevim, proc by tam nemela byt (i kdyz uz notne potlacena). A je pravda ze i u 1,8 je neco pres 3000 docela dobrej kopanec, je to zajimave, ale je to tak :)

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 08:22
od honza72
U služebního Peugeotu s HDi (common rail s turbem) mám turbodíru do cca 2100 rpm. Do těchto otáček a na volnoběh vůbec netáhne, ba při rychlejším puštění spojky "bez přidání plynu" scypne.....

Jo a Chrudoši, ty změny tahu v benzínech od GM dělá ten systém variabilního časování ventilů.

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 08:41
od chrudoš
Jako co ja vim (pouze z testu), tak ta turbodira je u dieselu v Cruzovi znatelna, a je od 2000, ale mam to jen z testu. Ale nezda se mi, ze by si nejak vymysleli, proto se mi nejak nechce verit, ze by turbo poradne tahlo jiz od 1300 a jeste by nebyla poznat turbodira.
Takze tohle dela to variabilni casovani ventilu jo? Ja jsem technicky uplne drevo, takze tady se konecne trosku i vzdelam :)

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 12:59
od Dimco Nubira 97
Turbodiera už je pekne zahľadená a neciteľná :) dvohmotnostný zotrvák to rieši ak sa nemýlim.

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 13:08
od chrudoš
Ale neresi to uplne, to zas nepopirejte. Prece mi nechcete rict, za v atmobenzinu je vetsi turbodira jak v turbodieselu :)

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 13:15
od Dimco Nubira 97
To nééé ale keď vieš na dieseli jazdiť tak na tom novom turbodieru nikdy nepocítiš ;)

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 13:16
od Hanzy
Resi hlavne penezenku jak se posere i u spojky -50000kc takze jste s vyhodnosti dieslu uz uplne vite kde :D

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 13:17
od Hanzy
Dimco Nubira 97 píše:To nééé ale keď vieš na dieseli jazdiť tak na tom novom turbodieru nikdy nepocítiš ;)
Co je novy diesel?Jezdil jsem s Captivou slapnu na plyn pak napisu sms a pak se az rozjedu :D

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 13:23
od Dimco Nubira 97
Ji vidieť že stým nevieš jadzdiť :D :D :D s tým by si sa tu moc nemal chváliť plynár :D

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 13:36
od honza72
Ježíšmarjá Dimco, dvouhmoťák je na potlačení chvění a rázů dieseláků v nízkých a volnoběžných otáčkách!!! Nemá nic společného s turbem, turbodírou a ani s výkonem, apod. Prostě se motor ve volnoběhu tak netřepe a při rozjíždění se do spojky nepřenáší trhané rázy!!! Hernajs.

Re: Benzin vs. diesel :)

Napsal: stř bře 09, 2011 13:37
od Hanzy
Kecalo co ty mas najezdene dopredu ja mam odcouvane :o)
Je tam strasna dira po slapnuti na plyn,jak jsem napsal slapnu na plyn napisu sms nebo kdybych kouril zapalim si a jedu :D
Ja diry zadne nemam slapnu otacky vyleti hned a jedu ;)