Stránka 3 z 9
Napsal: pát pro 28, 2007 08:46
od Rado77
Vsimol
Ahojte
Napsal: pát pro 28, 2007 09:34
od V.Brousek
Tak pozoruji poslední dobou, že se mi občas motor na křižovatce zastaví. Včera mi to udělalo po Praze asi třikrát (
asi Matízovi nesvědčil pražský vzduch
). a tak pokud se závada neodstraní sama (občas se to stává) budu muset někde začít hledat příčinu. Pročetl jsem celé fórum (snad) a jsou tu možnosti jak krokového motorku, tak i benzinového čerpadla. U toho benzinového čerpadla bych se chtěl zastavit. Dá se nějak objektivně posoudit jaký má tlak benzinové čerpadlo ? V mém případě je již trochu hlučnější, ale nepíská, což bývá předzvěst jeho zániku.
Napsal: pát pro 28, 2007 10:32
od sepo
no to je pravda ze sme sa bavili o rozdelovaci ale vsetko to zacal krokovy motorcek no a ten mam tiez novy lebo tomu staremu sa nechcelo chodit dnu-von...
Napsal: pát pro 28, 2007 15:33
od Rado77
Vaclav --> tam je tusim este regulator tlaku paliva nie? Nemas skor ten na mysli, ako samotne to cerpadlo?
Napsal: pát pro 28, 2007 20:27
od V.Brousek
Rado77 píše:Vaclav --> tam je tusim este regulator tlaku paliva nie? Nemas skor ten na mysli, ako samotne to cerpadlo?
A kde by ten regulátor měl být ? Zatím jsem se tím nezabýval, jenom sonduji, kdo má jaké zkušenosti, než se do něčeho pustím. Dnes jsem byl s Matízem v Liberci a motor zhasnul jenom jednou na křižovatce. Pozoruji že otáčky motoru klesnou jakoby pod 500 ot/min a potom se vrátí zpět na normál.
Napsal: pát pro 28, 2007 21:30
od Robert
Funkčnost benzínového čerpadla se dá objektivně posoudit pouze měřákem. Subjektivně si můžeš myslet, že je třeba v pořádku
Napsal: sob pro 29, 2007 10:54
od Rado77
Nasiel som v "Jak na to" :
cerpadlo dodava tlak 490 - 870 kPa, ale tlak v sustave riadi regulator , ktory je pri cerpadle, a to v rozmnedzi 284 - 325 kPa. V knihe hovoria, ze "poskodeny ventil, pohlcovac a jeho potrubie mozu byt pricinou zhasinania motoru, nepravidelneho volnobehu al. horsieho vykonu" (str. 65 a 66). Ale viac tam nepisu, ci sa tlak da zmerat atd...
V RO manuale je toto, reg. tlaku je priamo na cerpadle namonteny:
http://imajr.com/Benz_sust_586694
Napsal: sob pro 29, 2007 11:08
od V.Brousek
Tlak se dá určitě změřit, jenom si musíš udělat vše potřebné k měření, pokud nechceš navštívit autorizovaný servis, kde by to "měli" umět. Jinak Rado77 díky za informace. A protože to mám do odborného servisu na všechny světové strany zhruba 50- 60 km , budu to řešit vlastními silami. Hned po Novém roce , nyní se musím připravit na
Napsal: sob pro 29, 2007 15:15
od Rado77
Vaclav, myslis ze to obcasne zdochnutie motoru bude nizkym tlakom? Uvazujem, ze ak je tlak benzinu nizsi stale, bolo by to citit aj na znizenom vykone motora? A ozaj - deje sa to len pri zahriatom motore?
Napsal: sob pro 29, 2007 15:34
od V.Brousek
Ahoj. Právě že výkon motoru je dobrý, tak bych zatím vyloučil benzinové čerpadlo, nehledě na to, že bych musel teprve vymyslet již vymyšlené a udělat si přípravek na z měření výstupního tlaku s benz. čerpadla. A to nemám hotové za týden. Proto to spíše jen sondování ostatních účastníků , kdo jaké má zkušenosti a je ochoten je předat. Pokud by se zhoršovalo zhasínání motoru, chci být připraven to řešit a né teprve shánět informace. Hezký den Rado77
Zhasíná občas při teplém motoru.
matiz
Napsal: sob pro 29, 2007 16:56
od Serpico
....to Brousek a ostatní malý tlak v liště ( benzínové čerpadlo ) se projevuje tím, že motor špatně akceleruje...je dodáváno málo paliva v mém případě 1,5 místo 2,9 - 3,3 no a další následný projev škubání....při výměně čerpadla je třeba vyměnit gumové těsnění - je vymačkané - to Brousek potřebuješ obyčejný manometr, ale problém můžeš mít s koncovkama na zapojení do okruhu, já nevím jaké má koncovky matiz ale u nexie jsou šikovný na zamáčknutí...a drží von ten tlak není zase tak malý a vyhořelých aut z této příčiny bylo už taky dost...
Mějte se fajn
Napsal: sob pro 29, 2007 17:04
od V.Brousek
Serpico není to pro mě problém si udělat měření tlaku čerpadla, ani s připojením k čerpadlu bych neviděl problém. Ani nepředpokládám že by to bylo benz. čerpadlo, protože Matíz jezdí dobře. Spíše bych viděl tu závadu v krokovém motorku, ale nechci se ukvapovat, protože to fakt zhasne jenom občas.
Napsal: sob pro 29, 2007 18:42
od Rado77
Mne tiez obcas zhasol motor na volnobehu, ale ozaj len obcas, t.j. cca 3 krat za rok. Minule leto som cistil krokac (ale aj kopec dalsich ventliov a cidiel) a odvtedy sa to uz nestalo. Takze neviem posudit, cim to bolo, navyse som menil to veko a palec rozdelovaca + sviecky a kable. Takze tazko povedat. Aj cerpadlo uz pocujem, ako si bzuci...ale je to take tiche bzucanie, ze ho pocujem iba na volnobehu a v noci, ked je celkovo ticho vonku. Toto bzucanie uz ale badam dlhu dobu (aj 2 roky) a nezhorsuje sa. Neviem, ci uz mam cerpadlo menit al. nie. Mam najazdene 91 tkm a auto je 99.
Napsal: sob pro 29, 2007 18:55
od V.Brousek
U nás byli jeden čas služební Matízi a u nich se čerpadla měnily zhruba při 60000 km a začátek skonu bylo pískání v čerpadle které vydrželo zhruba dalších 2000 km než nastala totální smrt čerpadla.
Napsal: sob pro 29, 2007 19:42
od Rado77
Mne uz "piska", resp. "ticho bzuci" cca 20 tkm a nezhorsuje sa to. Tak teraz neviem, ci uz menit al. este pockam...
Jo a ten regulator tlaku paliva:
http://imajr.com/Regulator_tlaku_paliva_588218