Stránka 3 z 5

Napsal: pon čer 11, 2007 19:00
od -peha-
Tak to si môžeme blahoželať :twisted: To je na porážku tu neprší keď auto neumyjem ale ako náhle zoberiem jelenicu šup a záhradkáry majú radosť a to nehovorým o hmyze ktorý ledva ju omyjem a začnem leštiť tak začne serkať na autíčko a robí to tam také čiarky a keď to zotriem tak je pod tým žlto :twisted: už aby bola zima v tedy nelietajú vtáky a hmyz :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Tak umyvárkám zdar :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv bře 27, 2008 13:07
od Slam
MiSedl píše:Čus Slame, ptal jsi se na to? Já jen přeložil co psal ten článek, nevím jestli to někdo řeší i v ČR.Já si myslím,že je jedno co má kdo za ročník,důležité je v jakém má ten svůj vůz stavu.Dál si myslím, že tě nikdo nechtěl urazit jen takový vtípek o dýmečku no a?
Takze abych udelal nekterym jedincum radost (vid, Hanzy ;)), zacal jsem minuly tyden aktivne resit onen problem s cidlem vackove hridele. Ne, ze bych (zatim?) vyhorel, ale od 5.2.2008 se mi zacala rozsvecovat (a zase zhasinat) kontrolka CHECK... Kontrolka se zpravidla rozsviti, kdyz ujedu kratkou vzdalenost (do 5 km), vypnu motor a po chvili opet nastartuji a rozjedu se (klidne i pri couvani z parkoviste). Takze to ma zrejme souvislost se zahratim motoru...

Poprve (minuly tyden ve ctvrtek) mi v servisu diagnostikovali "nic" (tj. ze pry CHECK sice svitil, ale zadnou chybu to neukazalo), jenze v pondeli se opet rozsvitil, tak jsem tam hned zajel znova, stal jsem u toho a... bylo to tam - chyba cidla vackove hridele, nacez mi bylo receno, ze by se kvuli tomu musely sundavat rozvody, at radsi jezdim dal a az to prestane jezdit, at to tam nechat dotahnout... :shock: :shock: :shock: :!: :!: :!:

Jenze kdyz jsem se pak zeptal palikxe, byl jsem durazne varovan a pak jsem si vzpomnel i na tenhle thread, ze problem muze byt opravdu vazny, takze jsme byl dneska znovu v servise a trval na vymene cidla... Jsem uz objednan (volny termin byl az za tyden a neco, tak snad do te doby nevyhorim), to cidlo dokonce meli skladem (2 kusy), tak ze jsem ho uz drzel v ruce, vypada takto:

Obrázek

...jenze kdyz mi rekl cenu, tak mi spadla celist (neco pres 2,5 tisice, pritom pres rameno jsem videl, ze nakupku tam mel napsanou cca 1500). Jako zcela chapu, ze musi vydelavat, ale skoro trojnasobek bezne ceny se mi zda opravdu hodne, takze jsme si ho pred chvili objednal u Drafela:

http://www.czdrafel.cz/?chapter=detail&id=96418393

...kde mi ho (bohuzel bez klubove slevy 5% - pry neni na vsechny dily, coz nam Goose zamlcel ;)) poslou na dobirku 1090 Kc (a ke vsemu mi pan z Drafelu, co jsem s nim telefonoval, povidal, ze ten muj servis kupuje dily prave u nich, takze maji jiste jeste nejakou mnostevni slevu narozdil ode me... :oops:). Navic minuly tyden si rekli v servisu za 2 hodiny prace skoro tisicovku a vlastne nic neopravili, takze svedomi mam zcela ciste. ;)

Jinak Leganzy se tykaji celkem 2 svolavaci akce (nasel jsem to na inetu vsude po svete - napr. v USA, Kanade, Australii nebo Velke Britanii), jedna plati pro Leganzy 1999-2001 a tyka se zvyseneho nebezpeci poraneni hlavy na prednich sedadlech a druha pak se tyka inkriminovaneho cidla (resp. kondenzatoru v nem), pricemz se jedna o rocniky 1998-2002 (nekde ale pisou, ze az od konce roku 1999). Navic to neni problem ciste Leganzy, ale daewackych motoru, cili se stejne tak tyka Lanose, Nubiry, Tacumy a mozna jeste i Evandy. V britske svolavaci zprave jsem nasel i VIN kody (resp. poslednich 6 cislic z VIN), kterych se to tyka (ale me cislo tam neni - budto u me akutni pozar nehrozi anebo jsou to spis jenom VIN kody aut prodanych v Anglii):

VIN:
Lanos - 00000000000716805 az 00000000000742248
Tacuma - 00000000000778142 az 00000000000861773
Nubira - 00000000000779551 az 00000000000814158
Leganza - 00000000000332027 az 00000000000336861

Pro Leganzy, Lanose a Nubiry jsou ty svolavaci akce pekne pohromade vypsane treba tadyhle:

http://auto-recalls.justia.com/DAEWOO.html

V te svolavaci zprave se vedle vymeny cidla pise jeste o instalaci dodatecne tepelne pojistky - nevi nekdo z Vas nahodou, o co presne se jedna (manik v servisu si nedokazal vzpomenout ani to najit v lejstrech, jen vedel, ze neco takoveho se delalo)? :?:

Taky jsme se nemohli se servisakem shodnout, jestli je treba nebo neni sundavat rozvody? :?: :?: :?: Tadyhle je pozice toho sroubu, co to cidlo drzi, ze servisniho manualu:

http://car.justanswer.com/view_image.as ... 4616_a.jpg

Co jsem nasel na internetu a v servisnim manualu, se rozvody (podle meho laickeho nazoru) sundavat nemuseji (a je to pry prace na hodinku) - tohle je popis primo ze servisniho manualu:

CAMSHAFT POSITION SENSOR

Removal Procedure:
1. Disconnect the negative battery cable.
2. Remove the engine cover.
3. Disconnect the sensor electrical connector.
4. Remove the timing belt front cover.
5. Remove the camshaft position sensor bolts.
6. Remove the camshaft position sensor from the top.

Installation Procedure:
1. Install the camshaft position sensor and bolts.
2. Install the timing belt front cover, the crankshaft pulley, the accessory drive belt, and the air filter.
3. Connect the sensor electrical connector.
4. Install the engine cover.
5. Connect the negative battery cable.

...akorat mi z toho neni jasny bod 2 u zpetne montaze, kdyz pri demontazi se demontovalo akorat viko remene :?: :!: :shock: Takze podle toho popisu se podle me nemusi sundavat rozvody (nekde jsem cetl, ze se ale musi demontovat prave predni kolo)? :?: S tema rozvodama by to totiz byla podstatne drazsi oprava, menene byly pred necelymi 20 tisici km (uz podruhe, poprve byl menen rozvodovy remen na 60 tisici km, pak na 115 komplet vcetne kladek a ted to ma najeto 134)... :? Tadyhle jsou kdyztak dalsi zkusenosti a popisy a nikde tam nic o rozvodech nevidim:

http://wiki.answers.com/Q/Where_can_you ... oo_Leganza
http://www.automotivehelper.com/topic231362.htm

Takze prosim pekne, nema s tim nahodou nekdo ze zde pritomnych nejake zkusenosti - jestli je nutne sundavat rozvody a kam se montuje ta tepelna pojistka? :?: Dik moc predem za pomoc... -i

Napsal: čtv bře 27, 2008 14:30
od -peha-
Slamko škoda že sa teraz nedostanem do servisu ale takto já mám velký dojem že sa sundá kryt rozvodu a vrchný kryt sviečok no a povolí sa jedna skrutka (ta čo je v tom nákresu) a horem sa vytiahne no založí sa nový a poskladá sa to ale prečo by sa mali rozoberať rozvody to nechápem :idea: Já tam ten snímač nemám ale je tam otvor ktorým je vidno aj to miesto kde je to uchytené a vlastne je to uplne mimo rozvodu :idea: Ješte pozriem do servisného manuálu ;)

Napsal: čtv bře 27, 2008 14:30
od KE

Napsal: čtv bře 27, 2008 15:25
od -peha-
šikulka tak ma predbehol je to tak že nieje treba rozoberať rozvody a výmena sa zvládne aj na ceste pred blokom :lol: Je to tak aj v servisnom manuály presne ako to nahodil Peter_KE :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv bře 27, 2008 15:28
od Slam
@peha & Peter_KE: Dik obema za navod, presne takhle si to predstavuju, takze taky nechapu, proc me manik v servisu opakovane tlaci do tech rozvodu, vytisknu mu radsi ten nazorny navod od Peter_KE. 8)

@Peter_KE: Ten ochranny kryt zboku se neda nejak vyndat/vysunout, aniz by se sundaval ten remen? Anebo tomuhle remenu nevadi, kdyz se s nim manipuluje, tj. nemusi se pak menit? Chci mit jen jistotu, ze vysledna cena opravy nepujdu do tisicu... :)

PS: A ohledne te dodatecne tepelne pojistky nevite nikdo nic? :?: Pro uplnost, takhle je ta oprava popisovana v tech oficialnich svolavacich protokolech:

USA:
Dealers will replace the Camshaft Position Sensors and install an additional fuse.

GB:
The sensor will be replaced with a quality assured unit and an in-line fuse added.

Napsal: čtv bře 27, 2008 15:29
od Ivoš
Slam byl určitě ve VK Auto :lol:

Napsal: čtv bře 27, 2008 15:42
od -peha-
No u Legy trocha problémok že ten bočný kryt ide dole len pokud sa sundá ten držiak motora čiže treba motor podložiť a sundať ten držiak no a pak je to lahée rozpojiť konektor a vybrať snímač no a obráteným spôsobom je to hotovo :lol: :lol: :lol: Možno že ten kryt sa dá len odchlípnúť ale ani jeho demontáž nieje hrozná :D

Napsal: čtv bře 27, 2008 16:05
od KE
Slam píše:@Peter_KE: Ten ochranny kryt zboku se neda nejak vyndat/vysunout, aniz by se sundaval ten remen? Anebo tomuhle remenu nevadi, kdyz se s nim manipuluje, tj. nemusi se pak menit? Chci mit jen jistotu, ze vysledna cena opravy nepujdu do tisicu... :)[/i]
no ja niesom do toho odbornik ale asi ten remen je len pre alternator a ten sa podla mna nemusi menit zakazdym ked sa povoluje a utahuje, meni sa len podla opotrebenia.....ked nemam pravdu tak sorry :lol:

Napsal: pát bře 28, 2008 10:07
od KE
Slam píše:Takze abych udelal nekterym jedincum radost (vid, Hanzy ), zacal jsem minuly tyden aktivne resit onen problem s cidlem vackove hridele. Ne, ze bych (zatim?) vyhorel, ale od 5.2.2008 se mi zacala rozsvecovat (a zase zhasinat) kontrolka CHECK... Kontrolka se zpravidla rozsviti, kdyz ujedu kratkou vzdalenost (do 5 km), vypnu motor a po chvili opet nastartuji a rozjedu se (klidne i pri couvani z parkoviste). Takze to ma zrejme souvislost se zahratim motoru...
ako sa ti prejavovala tato chyba na spravani sa motora?

Napsal: pát bře 28, 2008 15:13
od Slam
Peter_KE píše:
Slam píše:Takze abych udelal nekterym jedincum radost (vid, Hanzy ), zacal jsem minuly tyden aktivne resit onen problem s cidlem vackove hridele. Ne, ze bych (zatim?) vyhorel, ale od 5.2.2008 se mi zacala rozsvecovat (a zase zhasinat) kontrolka CHECK... Kontrolka se zpravidla rozsviti, kdyz ujedu kratkou vzdalenost (do 5 km), vypnu motor a po chvili opet nastartuji a rozjedu se (klidne i pri couvani z parkoviste). Takze to ma zrejme souvislost se zahratim motoru...
ako sa ti prejavovala tato chyba na spravani sa motora?
Zatim NIJAK! Ale je fakt, ze pres 4000 ot/min (jak je popisovano v tom Oplackym navodu) opravdu nejezdim - tachometrovych 200 km/h dava sotva 3500 ot/min...

Napsal: pát bře 28, 2008 15:49
od Hanzy
Slamiku to je nejaka blbost ne pri 200km/h 3500ot/min...??? :shock:
Obrázek

Napsal: pát bře 28, 2008 16:16
od Slam
Hanzy píše:Slamiku to je nejaka blbost ne pri 200km/h 3500ot/min...??? :shock:
Obrázek
Mas pravdu, bylo to asi o 1000 vic, stydim se za svou sklerozu... :(

Napsal: pát bře 28, 2008 20:41
od Goose
Spis o 2 tisice vic ne???Nebo chces rict,ze umis jet 200 jen na 4500 otacek za minutu???

Napsal: sob bře 29, 2008 00:26
od Slam
Goose píše:Spis o 2 tisice vic ne???Nebo chces rict,ze umis jet 200 jen na 4500 otacek za minutu???
Nerikam nikde, ze ja tak jezdim, to byl (blbej, jak uz jsem se kal) priklad, ktery jsem nekde zahledl... Me cestovni otacky jsou obvykle 2-2,5 tisice ot/min, coz je sotva pulka onoho nouzoveho stavu motoru, o to slo...

BTW vic nez chytani za slovo stale marne cekam na neci napad, kam by asi mela prijit ta zminovana tepelna pojistka zabranujici vyhoreni... :?: :idea: