Stránka 3 z 5

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: pon říj 24, 2011 07:46
od Pajin
egr najdeš když otevřeš kapotu tak po prave straně motoru takovej valeček s černým plastem tuším. vedou k němu hadičky ze sání. tady ho jde vidět.http://www.google.com/imgres?q=egr+vent ... x=90&ty=83 nebo zde http://www.czdrafel.cz/photos/545/96325535.jpg
:D

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: čtv led 19, 2012 01:39
od Hancci
Ak tam dám ten plech tak riadiaca jednotka nespozná rozdiel že ten prietok je tam zapchatý plechom?

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: čtv led 19, 2012 15:46
od jamal89
nie niest sa nestane nemaj strach.

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: ned čer 17, 2012 08:21
od MiraA
Pajin díky za fotky.

Tak jsem ten ventil vymontoval ven a zjistil , že až tak zakarbonovaný není a byl v zavřeném stavu. Auto mi předtím než se zahřálo cukalo a rozjelo se jen z přidáním plynu na 2000otáček občas po nastartování i chcíplo pokud bylo dost chladno.
Po deseti minutách jizdy už to jezdilo jakž takž dobře.
Když nemám ventil zapojený rozjede se i bez přidání plynu samozřejmě na rovině (samozřejmě ted sívtí CHECK). Nenapadá někoho , kde by ještě mohla být závada. Připadá mi to jako chyba řídící jednotky pokud EGR zavírá a chodí po jeho odpojení jede auto normálně. Jedině , že by řídící jednotka tedy po odpojení vyhodnocovala , že je EGR zavřený a při otevření EGR neprochází zpět nespálené zplodiny do motoru i když si to jednota myslí , že tomu tak je.
Ten ventil má pět vývodů 1,2,3, 4a6 . Mezi 4a6 je cívka. Ty ostatní nevím co jsou zač. Nemá někdo manuál ventilu.

Když jsem měl ventil vymontovaný tak jsem auto skusil nastartovat. Chovalo se to tak , že chvíli motor cukal a pak asi řídící jednotka přidala vstřikování a najel krásně do vyšších otáček , asi problém z váhou vzduchu. Já od toho očekával však něco jiného , že odtud vyrazím případný bordel. Jenže ono se odtud nezačalo ani dýmit. Očekával jsem , že by mělo , když by měl být jeden konec na výfukovém potrubí.
Je tam ještě ta propojovací trubka. Přes tu se to vrací do motoru nebo je to z výfukového potrubí?

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: ned čer 17, 2012 16:25
od Vypravca
Popis konektora:
A: minus z ECM na ovladanie EGR.
B: je spojene s MAP a dalej na kostru EGR.
C: signal EGR.
D: spojene s MAP a dalej do ECM 5V ref.
E: 12V z poistky.
Ako si napisal A a E je cievka.
Ostatne spojene s MAP senzorom. Na opel fore som cital, ze je nejaky EGR cheater. Ktory klame ECM ze je EGR v poriadku.
Lebo po zaslepeni to bude vyhadzovat chybu 401 nedostatocny prietok EGR. Ale kontrolka motora sa nerozsvieti.
ECM kontroluje zmenu tlaku MAP senzorom po otvoreni EGR.

Ja mam EGR zaslepeny antikorovym plechom a raz za cas vymazem chybu cez diagnostiku.
Na EK ziadny problem. Po zaslepeni mam lepsie hodnoty ako ked nebol zaslepeny.

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: ned čer 17, 2012 17:30
od MiraA
Vypravca díky za popis konektoru , ale není to stejný typ rozmístění pinů , ale alespoň se potvrdila má doměnka , že řídící jednotka pomocí zbývajících pinů kontroluje zdali je ventil otevřen.

Já mám typ EEGR valve 96612359 GR1 ten má piny označeny čísly a né písmeny
dvě řady po třech pinech , v první je 1-3 tedy kontrola otevření EGR
druhá řada 4 - 6 neobsahuje pin 5 tam je jen číslo a ostatní dva jsou cívka asi 8 ohmů

Já uvažuju takto - naco zaslepovat , když s tím pak mohou být potíže.
Není jednodušší cvaknout jeden káblík cívky a dát tam izolovanou spojku - připadně malou čokoládku.
V případě potřeby se to dá rychle zapojit zpět.

Když jsme u té diagnostiky , zeptám se i tady , protože jsem nic kloudného nenašel. A všichni co to nabízí za rozumný peníz jsou asi z daleka (okres Vsetín - Daewoo kalos 1.2 2004)
Chtěl bych se zeptat na diagnostiku na Daewoo Kalos 2004 za rozumný peníz. A jaký software funguje na tento typ přes PC , ne v Ruštině , protože i když jsem se osum let učil tak to bych asi dnes nedal. Neví někdo , kde jsou u kalose 2004 umístěny diagnostické zásuvky?

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: ned čer 17, 2012 19:18
od Vypravca
Nemozes odpojit kablik.
Bude ti vyhadzovat chybu EGR. A to ti uz bude svietit kontrolka motora.
Ak zaslepovat, tak funkcny ventil a nic neodpajat.
Nech ECM vie ze EGR funguje.
A ja mam univerzalnu diagnostiku Autel.
Zasuvku neviem kde mas, ale skus pozriet pod volant.

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: ned čer 17, 2012 19:29
od Vypravca
Inak tam by si mal mat uz OBD zasuvku.
Dostat uz aj univerzalne diagnostiky motora aj v cestine.
Napr. takato:
http://www.mtaplus.cz/autodiagnostika-r ... stine.html

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: ned čer 17, 2012 21:49
od MiraA
Vypravca píše:Nemozes odpojit kablik.
Bude ti vyhadzovat chybu EGR. A to ti uz bude svietit kontrolka motora.
Ak zaslepovat, tak funkcny ventil a nic neodpajat.
Já nemyslel celý káblík dát pryč pouze přerušit jeden drát v káblíku vedoucí do cívky.
Jak uvádíš mám na mysli jeden z těchto E: 12V z poistky nebo A: minus z ECM na ovladanie EGR.
Je asi pravděpodobné , že lze přerušit jen jeden , protože druhý může sloužit i jako druhý pól vyhodnocovacích kontaktů.
Takže konektor bych nechal jak je , vede z něj pět drátků , jeden výše zmíněný přerušit a dát čokoládku.
Když budu potřebovat aby EGR jako fungoval jen to zas spojím.
Řídící jednotka bude pořád dostávat signály jako by tam EGR byl a pořád zavřený.
Do cívky nepujde proud a nebude se tudíž zahřívat a spotřebovávat energii z baterky.
Jak tu někdo uvedl , když to zaslepíš tak ti to v servise vyhodí. Když přijdeš na emise tak třeba neprolezeš.
Není lepší pak uschopnit ventil na potřebnou prohlídku a pak jezdit bez EGR usporně.

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: ned čer 17, 2012 22:07
od Vypravca
Nie. Nebude to fungovat. RJ zisti ze nemas obvod v cievke. Bude si mysliet ze mas odpalenu cievku.
Co sa jedna o emisnu, tak ver ze prejdes. Ja mam zo zaslepenym EGR lepsie hodnoty ako s otvorenym. A na emisnej nemeraju tie hodnoty co odstranuje EGR.
V servise ti nemaju preco vyberat zaslepku. Dokonca v Opli ti predaju original zaslepku GM. A na niektorych typoch ti vyradia EGR v RJ.
Takze nenaspekulujes nic. Uz by to davno bolo vymyslene.
Daj si pozor, na niektorych Oploch praskol blok co drzi EGR.
Uz mam niekolko hodin studovania problematiky EGR.

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: čtv dub 02, 2015 22:10
od venca35
Nazdárek pánové najednou se mě rozvítila kontrolka motoru tak jsem zajel u nás do servisu chevrolet tam mě za krásných 500kč řekli že je špatný egr ventil tak jsem zavítal po dlouhé době sem na fúrum a udělal jsem záslepku toho malího kurvítka po vyčištění ventili promazání a vyfoukání ty trubičky co vede do sánía a vyčištění škrtící klapky se najednou auto rozjelo jak šílený vůbec ho nepoznávám jede to o dosti lépe,a mám dotaz nemá se ještě zaslepit ta trubička do sání je to ještě před tím ventilem a mám kalose 2006 1,2 53kw, a ještě dotaz vyměnil jsem všechny tlumiče a auto se mě pořád kymácí v zatáčkách kupil jsem nový silentbloky na přední nápravu a ještě kupím na zadní myslíte že to pomůže a zdá se mě že zadní kola jsou trošku nakřivo a že je zvedlej předek díky za info venca :D

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: ned črc 31, 2016 21:44
od Topol
Pěkný den.
Jak to psala Božka Němcová v Babičce" Dávno již tomu co jsem se atd... Tak i já jsem tady už dlouho nepsal i když občas nakouknu.Takže je to 11let co jsem Kolouška/Kalose /koupil no a teť jedu na technickou tak samotzřejmě zase vyměním záslepku EGR ventilu. Nevím,jestli je to výhodné nebo ne ale já si říkám je to to samé jako když mi někdo s prominutím prdnul na talíř a já to měl sníst.
Takže tak?! Jinak s kterými se znám tak moc moc zdravím a i když jsem opravdu ale opravdu ateista tak jak říkala moje babička "Když pambů dá"třeba se ještě potkáme !!!!!!!!!!!!!
A nám jezdí na nezlobí !!!
Vl.

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: ned črc 31, 2016 22:07
od Serpico
....já Tě tady opět vítám, s egr ventilem si vrásky nedělej na emisích nepoznají jestli ho máš zaslepený a nebo ne, jiný problém může být právě na emisích, že většinou používaná diagnostika BOSH na stanicích nebude spolupracovat s našimi ŘJ a pak zahlásí EROR a emise skončili ještě dříve než začali. Přeju Ti zdárné absolvování STK a emisí.

Mějte se fajn.

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: stř srp 24, 2016 21:07
od Topol
Pěkný den.
Tak Milane ale nejen pro tebe.Jako STK mám za sebou a téměř bez závad. Napsal mi tam jen"Drobné netěsnosti výfukového systému". Je to u vlnovce,který jsem měnil loni takže vydržel deset let.
Ten EGR jsem sprovoznil ale už jsem ho zase zaslepil.Jinak se technik podivoval a až takový výraz jako
že to je jak v letadle!?! Kdo mě zná ví,že než jsem šel do důchodu tak jsem měl Renolta Espace šesti válec benzin no a tři litry a tam jako bylo všechno už ve výbavě.Takže do Kolouška/Kalose/ jsem si
nainstaloval počítač,kameru do předu i dozadu ale i čidla vzdálenosti při coufání.Samozřejmě teploměry
venku i uvnitř. Teť když jsem ho připravoval na STK tak samozřejmě i veškeré dutiny /Konkor 222/ no a spodek nástřik tlumex plast special /takový stříbrný. Bubny a ve předu brzdy do červené barvy.Jako jsem s ním spokojený ! Myslím,že jsem to tu už jednou i psal,že když jedu sám tak si s ním i povídám
když chytnu díru který jsem se nemohl vyhnout tak se moc omlouvám!?!
Teť se rychtuju na Moravu a to bude min.400km ale doma mě přesvědčují abych přespal na půlce.No uvidíme.Dřív to bylo sice s Espacem ale tak jsem jel na jeden zátah i těch 800km ale vlastně i s Kolouškem jsem těch 500jezdil .
Takže vážení nějak jsem se rozepsal takže jak říká jeden známý konečná a "genuk" !
Hlavně ať nám jezdí a nezlobí !

Re: Čistenie EGR ventilu u 1,2

Napsal: pon srp 29, 2016 22:02
od JRD McLAREN
Nazdarek Topole ..
jak sa dari ..?? zdravicko poslucha ..??