Stránka 3 z 6

Napsal: sob pro 29, 2007 12:22
od V.Brousek
Pro matiz0.8:

dovolím se vložit do Vašeho nedoruzumění a přimlouval bych se, aby jsi zvážil své rozhodnutí, ať se omluví nebo ne. Můj názor je ten, že jsme tu i my ostatní, kteří si váží všech členů a pokud to někde zajiskří, není to myšleno až tak zle. Je škoda každého slušného účastníka tohoto fóra.
Děkuji matiz0.8 za zamyšlení. Hezký den.

Napsal: sob pro 29, 2007 12:43
od alvin
Václave, 100% súhlas,tiež myslím,že sa tu niekedy zbytočne iskrí a niektoré veci sa riešia príliš horúcou hlavou,čo potom môže vrhať aj zlé svetlo na samotné fórum.

Napsal: sob pro 29, 2007 13:01
od Robert
V žádném případě si neuvědomuju, že bych napsal něco, co by bylo posměškem. Každopádně vztahovačnost některých členů zde na foru už nezná mezí.

P.S. Pokud máš potřebu kvůli mně opustit toto fórum, klidně si posluž, ale dáváš tím najevo pouze svoji omezenost. Přeber si to jak chceš, nazdar.

Napsal: sob pro 29, 2007 16:55
od Happy
Chlapci,chlapci,chtěl bych jen nesměle připomenout,že vánoce jsou svátky klidu a míru,tož sa prestaňte kohůtit a běžte si dát grogíček na uklidněnou.
Přeji všem matýzákům a daewákům šťastný a pohodový nový rok a mnoho kilometrů bez nehod.Happy :lol: :lol: :lol:[/u]

Napsal: sob pro 29, 2007 17:25
od -peha-
Kucíííí v pohode veď o nič nejde a tak šup podať si rúčky a hor sa do nového roka a aby bol pre všetkých ješte krajší a lepší ako ten starý
Obrázek

Napsal: sob pro 29, 2007 17:35
od Muco
alvin píše:Veru tak,padol aj ďalší mýtus o hustení pneumatík v zime,kedysi striktne radili presne na desetinku,ani o chlp viac,lebo vraj sa znešuje styčná plocha pneumatiky s vozovkou,Dnes mám sám vyskúšané v praxi,že pneumatika nahustená na 2,5 atm oproti predpísanému 2,1-2,2 má oveľa lepšie jazdné aj trakčné vlastnosti ako na suchej ceste,tak aj na snehu,menej prešmykuje,ani sa hneď nezahrabáva,a aj opotrebenie dezenu,či spotreba paliva sú citeľne menšie.Už to tak praktizujem niekoľko rokov a osvedčilo sa mi to.
To vážne ? (ja som zrovna meral včera gumy) -2.0 mam všade...v mudrej knižke píšu ,že by malo byt 2,1 vpredu a 1,8 v zadu-pri 3 ľudoch- na mojom sršni...) A ešte tuto píšu,že sa nemajú v žiadnom prípade upravovať tlaky v pneu,ak su "zohriate"...No, ale keď zmeriam na studeno,zistím,že je potrebné dotlačiť ,tak idem predsa na pumpu...A vtedy sú už teplé gumy...Aká to je ko..? Alebo to ja nechápem????

http://www.pneumatikyadisky.sk/udrzba-pneumatik/

Napsal: sob pro 29, 2007 17:41
od V.Brousek
Nějaká ta desetina do mínusu,plusu nehraje dle mého názoru roli. Hlavně aby měly pneumatiky stejný tlak na nápravě. Já dávám na přední 2,5 a zadní 2 Atm a nedělám z toho vědu, protože co měřák, to jiný tlak. Samozřejmě za teploty okolo 20°C.

Napsal: sob pro 29, 2007 19:21
od alvin
Muco píše:
alvin píše:Veru tak,padol aj ďalší mýtus o hustení pneumatík v zime,kedysi striktne radili presne na desetinku,ani o chlp viac,lebo vraj sa znešuje styčná plocha pneumatiky s vozovkou,Dnes mám sám vyskúšané v praxi,že pneumatika nahustená na 2,5 atm oproti predpísanému 2,1-2,2 má oveľa lepšie jazdné aj trakčné vlastnosti ako na suchej ceste,tak aj na snehu,menej prešmykuje,ani sa hneď nezahrabáva,a aj opotrebenie dezenu,či spotreba paliva sú citeľne menšie.Už to tak praktizujem niekoľko rokov a osvedčilo sa mi to.
To vážne ? (ja som zrovna meral včera gumy) -2.0 mam všade...v mudrej knižke píšu ,že by malo byt 2,1 vpredu a 1,8 v zadu-pri 3 ľudoch- na mojom sršni...) A ešte tuto píšu,že sa nemajú v žiadnom prípade upravovať tlaky v pneu,ak su "zohriate"...No, ale keď zmeriam na studeno,zistím,že je potrebné dotlačiť ,tak idem predsa na pumpu...A vtedy sú už teplé gumy...Aká to je ko..? Alebo to ja nechápem????

http://www.pneumatikyadisky.sk/udrzba-pneumatik/
Naprosto,smrteľne vážne,ja mám aj na Matize 2,5 atm vo všetkých gumách,čo sa týka hustenia po zahriatí,kedysi sa v múdrych knihách radilo,že pneumatika zohriata jazdou sa hustí na tlak o 0,2 atm vyšší oproti teplote pri cca 20°C, A naozaj je najdôležitejšie,aby bol rovnaký tlak vpneumatikách n jednej náprave,ozaj už rozdiel 0,2 atm sa môže prejaviť ťahaním do strany,a je to úplne jedno či do plusu alebo mínusu.Napr.na škodovke sa hustili predné gumy na 1,4 atm a v veru bol zážitok z takej jazdy,keď boli nahustené predné gumy na 1,5 a 1,8 atm,to som pri prudšom zabzdení najprv myslel,že mám niečo v neporiadku s brzdami.Ale to iba na pumpe,mali v neporiadku tlakomer,Potom som bidbe ručne upravil na 1,6,podľa môjho tlakomera a všetko bol OK. :)

Re: No nevím

Napsal: sob pro 29, 2007 19:32
od Hanzy
matiz0.8 píše:
Robert píše: btw.. navýšení o 600,-? V tom případě nebude chyba v pneumatikách, ale v aparátu, mezi sedačkou a volantem ;)

Pokud tedy tak toužíš vidět do mých měsíčních výdajů, udělám ti radost, Roberte.

Varianta 1: pneu 145/70
2000km, spotřeba 5,2l/100km, náklady při ceně benzínu 32kč/l=3328kč

Varianta 2: pneu 155/70
2000km, spotřeba 6,2l/100km, náklady při ceně benzínu 32kč/l=3968kč
Tohle je logicky nesmysl nebot kolik myslis ze by ti navysilo dat na auto 195 nebo vic tak by zralo 9,2l/100km nebo u 205 10,2l/100km????I kdyz das stejny rozmer a od jineho vyrobce tak ti muze spotreba klesnout nebo stoupnout takze bych rek logicky nesmysl nebot i stejna guma o stejnem typu ma pri kazdem rozmeru jine vlastnosti a je potreba se nad tim trosku zamyslet nebo si neco o gumach precist... ;)

Re: No nevím

Napsal: ned pro 30, 2007 09:03
od Muco
Alvine , teda ak som ťa dobre pochopil,pokial mám na stlpiku písané: 1.8 -zadok a 2.1-predok,môžem kludne dať všade tých 2.3-2.4?(za studena)

Re: No nevím

Napsal: ned pro 30, 2007 09:13
od alvin
Muco píše:Alvine , teda ak som ťa dobre pochopil,pokial mám na stlpiku písané: 1.8 -zadok a 2.1-predok,môžem kludne dať všade tých 2.3-2.4?(za studena)
Áno,takých 2,2-2,3 za studena resp.2,5 keď by boli zohriate po jazde.

Napsal: ned pro 30, 2007 09:28
od matiz0.8

Napsal: ned pro 30, 2007 09:41
od Rado77
Nechcem tu toto pekne napetie nejako odlahcovat, ale ja tiez hustim predne 2,5 a zadne cca 2. Uz len ked sa pozriem na to predne koleso ked ma predpisanych 2,1 , tak jasne vidim, ako je preliacene a robi dole hrusku. Tak som tam vzdy natlacil tych 2,5 (mozno aj viac :) ) a pekne sa mi aspon otacalo lahko volantom (nemam posilovac).

Napsal: ned pro 30, 2007 10:25
od alvin
Presne,tak ako píše Rado77,je to a o subjektívnom pocite a type pneu,ja keď mám na mojich Ultra GRIP-kách vpredu 2,1,taktiež mi to robí hrušku,a mám subjektívny pocit,akoby riadenie opozdene reagovalo,ako keby bola vôľa v čapoch.,ale nič také sa nedeje,je to len subjektívny pocit,to isté som mal pri zimákoch na IBIZE,pri 2,3 na aké doporučovali fúkať.Proste je to aj o zvykoch a pocitoch,najlepšie,keď si každý sám zistí tú presnú desatinku,aká mu sedí,či je to už 2,3 či 2,6 pre daný druh dezénu,by pri jazde nemal pocit ako pri chôdzi vo vyčaptaných botách,ale zas,aby nemal pociť,že miesto pneumatiky tam má kameň,ktorý nepruží na nerovnostiach..teda u MATIZA,IBIZY,GETZu či OPEL ASTRA CLASSIC I, sa môže tlak v pneu pohybovať kľudne od 2,3 do 2,6 vo všetkých 4,len na jednej náprave by mal byť tlak naprosto rovnaký a ako vravím,je to aj o pocitoch pri jazde a jasné,že už permanentné väčšie prehusťovanie na nejakých 2,9 a viac by mohlo mať za následok nerovnomerné opotrebenie dezénu,t.j. v strede by sa viac opotreboval plášť,ako po krajoch.

Napsal: ned pro 30, 2007 10:58
od V.Brousek
Chtěl bych připomenout všem

Diskutovat neznamená někoho osočovat,napadat či jinak urážet.

Proto bych se přimlouval - naučme se to a bude nám všem lépe.