Stránka 3 z 4

Napsal: ned pro 14, 2008 20:31
od eso0071
tak u Ona stojí nat.98 1L/24,70kč.a je to sakra znát na výkonu motoru.jede to jak das a spotřeba se zmenšila.

aveo

Napsal: úte pro 16, 2008 15:48
od Serpico
...to aveo, dobře ti ti napsal Brousek tankuj to na co to máš nastavený ( naladit - nastavit motor je dost složitá záležitost - potřebuješ třeba válce zkušebnu změření výkonu a krouťáku - nastavení jiného předstihu atd. ) vše popisované jsou jenom tvoje subjektivní pocity...které ovšem zaplatíš větší cenou a třeba těsněním pod hlavou, motor se víc hřeje atd.

Mějte se fajn

Napsal: úte pro 16, 2008 18:45
od eso0071
to se pletete,benzín můžete tankovat nat 95 a lepší.a ttím že tam dáš lepší tak tomu motoru jen prospěješ.to řikaly i v servisu.

Napsal: úte pro 16, 2008 19:02
od V.Brousek
aveo 1,2 sedan:
ale my jsme ti nezakázali tankovat lepší palivo :shock: jde jen o to jaký to má efekt. Ten kdo ti radil v servisu pravdu nemá. Motor je nastaven jak píše Serpico na nějaké hodnoty a ty určuje výrobce. Pokud je předepsán Natural 95, nevidím důvod proč tam cpát Natural 98.
Ale každý je strůjcem svého štěstí, tak tankuj co uznáš za vhodné. A má poslední poznámka - servis ti dražší benzín nezaplatí

Napsal: úte pro 16, 2008 19:17
od Krtek
No zatim sem všude u Daewrooletů viděl nat91 v papírech. Neřikejte my že ty supermotory nemaj čidlo klepání motoru který samo pozná oktanový číslo. Vždyť to měla snad už i Felda.

Napsal: úte pro 16, 2008 19:32
od Ivoš
aveo 1,2 sedan píše:to se pletete,benzín můžete tankovat nat 95 a lepší.a ttím že tam dáš lepší tak tomu motoru jen prospěješ.to řikaly i v servisu.
Lepší motor ano, ale ne s vyšším octanovým číslem ;) V servisu mysleli rozdíl mězi pumpou neznačkovou (kde nemají na pořádné přísady) a benzinkami Shell,ÖMV a při troše dobré vůle možná i Benzina.

Napsal: úte pro 16, 2008 19:47
od eso0071
to teda neměli na mysli lepší nebo horší benzínku,ale vyšší okt.číslo.a ten motor se s tim srovná.

Napsal: úte pro 16, 2008 19:52
od eso0071
když tam dám nat.98 tak jak mi vysvětlíte že je ten motor svižnější a neklepe?

Napsal: úte pro 16, 2008 20:32
od Ivoš
Promiň, nechci se s tebou hádat...jen vycházím z osobní zkušenosti. Když jsme kdysi tankovali všude možně, tak to jelo, ale byl to průměr: Potom jsme začali brát do obou aut V-Power 95 a auto bylo skutečně svižnější. Jednou jsem zkusil 2 x vzít na zkoušku V-Power Racing (říká se, že je to znát až po 2 nádržích a nic...auto jelo stejně jako s V-Power 95.
Takže bych to spíš přičítal subjektivnímu pocitu.
Naše motory jsou stavěné na 91čku, dáváme tam 95ku, ale 100 oktanů je zbytečnost bez účinku. Ale nechci ti brát iluze, třeba máš special edition.

Napsal: úte pro 16, 2008 20:39
od Hanzy
Mno uz to tu bylo x krat reseno ale pokud na to jezdite stale tak nemuzete poznat rozdil nikdy snad jen po delsi dobe ve spotrebe...ale ja a ostatni co maji LPG a moznost prepnout okamzite a citit rozdil tak u 95 temer zaden ale u 100 hone znatelnej a to bez diskuze a poznat to co jezdite jen na benzin nemuzete a je to i logicke... ;)

Napsal: úte pro 16, 2008 20:50
od Ivoš
Poznat to bylo při přechodu z obyč na V-Power 95. A tak jak píšeš, je zbytečný to řešit ;) Prostě auto jezdí, je mu dobře a to je hlavní....ale já ho netahám příkopem :lol: :lol: :lol:

Napsal: úte pro 16, 2008 21:14
od -peha-
No jó ale my plyňáci musíme brát 100 octu a to vysvetlím :lol: je to tak pretože tankujem asi tak 15 L na 3 mesiace no a fakt už som tam mal 95 a po 2 mesiacoch mi mrška ráno zle štartovala(podpotýkam že štart je na benzin) no a tak je dávam EVO 100 a mám pokoj proste 15 L a teraz po dvoch mesiacoch ju prepnem z LPG na benzin urobím výlet po červenú rysku a dotankujem :lol: :lol: :lol: Kočka ma ráda oktánky :twisted:

Napsal: úte pro 16, 2008 21:16
od Hanzy
Te prikope bych se moc nesmal... a v poctu ujetych km je to v poho mam vic odcouvano za rok nez ty najeto dopredu... :D Jinak je to tady o benzinu o prikope jinde.. ;)
U 95 jsem ja zas zaden rozdil nevidel ono taky i na obsahu motoru zalezi asi...

Napsal: úte pro 16, 2008 21:40
od Topol
aveo 1,2 sedan píše:to se pletete,benzín můžete tankovat nat 95 a lepší.a ttím že tam dáš lepší tak tomu motoru jen prospěješ.to řikaly i v servisu.
Pěkný den :D
Porád čekám,že se ozve Vyčítal,ten jak zpíval tak měl pivní potvoru :lol:
Ať nám jezdí třeba na pivo ale hlavně ať nezlobí :P
PS:
Ono by to bylo pomalu za stejný peníz :lol:

Napsal: stř pro 17, 2008 13:30
od pegas
Mirou píše:Tak jsem dnes natankoval plnou V power 95 a první suběktivní dojmy jsou velmi příznivé.Motor má stejnou teplotu(bál jsem se aby se moc nezvedla) a běh motoru mi připadá lehčí.O vyšším výkonu to asi nebude,ale řekl bych že to motoru docela chutná.Jak jsem předeslal je to jen můj pocit a větší zkušenost bude až po čase.
..motor má stejnou teplotu.. ->samozřejmě! To záleží od nastevní termostatu a při "konstantní" telptě okolí to nemáš šanci vůbec poznat.

Ve stručnosti:
Je logické, že při vyšším oktanu ten motor dostává s menším objemem paliva konstantní příkon jako s vyšším objem paliva nižším oktanovým číslem -> proto jsou o cca pár deci nižší spotřeby, protože jedu v podtatě stejně, stejným způsobem. Výše oktavové číslo paliva (jako aditivum - antidetonat) může vést k podpalování pístů, kroužků ventilů prostě všeho, kde hoří palivo, které se může projevit zejména u "razantní" jízdy. Vše záleží jak kvalitní materál je na tyto komponenty použit. Takže pokud výrobce doporučuje a konstrukčně je psáno 91 oktanů pak 95 (u nás bez problémů) je akorát. Zkuste do toho (ale venku -Itálie, Francie) natankovat 100 oktanů a auto poletí jak z praku ale pak se za čas nediv, že to třeba začíná "chlastat" olej.
Nikomu ten názor nenutím. Mám najeto několik miliónů km z mnoha vozy a několik motorů jsem si i udělal.