Stránka 3 z 10
Napsal: čtv úno 22, 2007 23:08
od Granko
ako vodic auta som za, ako vodic motorky uz az tak nie. aj ked cez den jazdim s dialkovym, ak budu svietit vsetci, tak ma skor niekto zostreli, lebo ma prehliadne....
Napsal: čtv úno 22, 2007 23:22
od Krtek
Ještě mně napadá myšlenka... co kolisti ? Pokud vim, motorky musej už dávno svítit za dne. Proč nemusej cyklisti ?
Napsal: čtv úno 22, 2007 23:33
od Granko
hehe, 50W dialkovych na velkej parabole este mozno pomoze, ale velocipedista s led diodou vpredu asi nie je velka vyhra
Napsal: čtv úno 22, 2007 23:34
od Kessler
U cyklistů je to těžký...s dynamem se člověk nadře, ledblikátka nejsou moc vidět a v klasické svítilně aby člověk neustále měnil baterky...takže jako cyklista to buď risknu nebo obleču reflexní vestu...
Napsal: pát úno 23, 2007 00:35
od Ivan
Já jako cyklista mám dynamo a šlapu a šlapu...
svícení
Napsal: pát úno 23, 2007 16:37
od Serpico
....na kole mám zpětný zrcátko malý parabolický a svítící auta mi vyhovujou - líp jsou vidět....úhlů pohledů může být víc...jinak standart dynamo nemám, jenom diody...jezdím v terénu i na silnici....
mějte se fajn
svítit?
Napsal: pát úno 23, 2007 17:11
od pik
Já tedy jako cyklista bych dynamo tahat nechtěl, jezdím na kole do roboty není to zas až tak daleko ale dřít dynamo to ne.Mám docela dobrý světlo má tři funkce/halog.žárovka,svítící nabo blikající Led diody/dobíjecí aku.Přes den by to ale fakt moc vidět nebylo.Jsem u motorových vozidel pro celodení svícení od podzimu do jara.Motocykly pořád!
Napsal: pát úno 23, 2007 22:18
od Topol
Weblink píše:Celorocne svietenie je podla mna uplna blbost... Predstavte si ze vonku je 40 stupnov a ja na aute svietim sak ked svieti mrtne vela slnko tak to nieje ani vidiet ze svietim.. zbytocne palit baterku/ziarovky
Este cez zimu to pochopim ze biva aj cez den podmrakom ale cez leto
Pěkný den
Je sice pravda,že jsou momenty kdy i to svícení je zbytečný.Ale aby se předešlo diskusím kdy je vidět a kdy ne tak zkrátka pořád a šmytec
Dřív bylo za zhoršené viditelnosti a byli řidiči kteří jezdili pomalu potmě a říkali že vidí.
Ať nám jezdí a nezlobí
Napsal: stř bře 07, 2007 19:38
od jegi
Človek miení,prezident mení!Celoročné svietenie nebude!Nepodpísal zákon,kým to ešte raz prerokujú v parlamente bude možno zase zima.Škoda...
dení světla
Napsal: stř kvě 30, 2007 11:47
od Serpico
....tak jsem se rozhodl pro montáž denních světel HELLA - dále se ptám kolegů na slovensku - máte už povinnost svítit ve dne a uznáváte denní světla? ( jezdím tam )
Důvody pro montáž:
1 pokuta za nerozsvícení 2 000Kč
2 zřetelnější blikače - ( hlavní světlomety snižují kontrast blikačů )
3 výraznější za sluníčka oproti hlavním světlometům H4 ( zkoušel jsem )
4 úspora benzínu 0,3 až 0,5 litrů / 100km ( odhad s palikxem a ECU )
5 úspora samotných H4 - neustále potkávám jednooká auta, přehřáté H4 z městkých kolon - technicky neřešitelné - již jsem uváděl legislativa předběhla technické parametry stávajících H4 světlometů a to nemluvím o nákladnějších výbojkách....
Zápory:
1 další světla - funčknost
2 cena Hella 2 100 Kč + rezervní žárovka 6W / 12 V 67,-- Kč / Krč
3 montáž místo mlhových světel a přizpůsobení univerzálu ( v případě HELLA to jde docela dobře - počítají i se zaoblením nárazníku ( šikmá rovina - přispůsobení vnitřního zrcadla )
Mějte se fajn
Napsal: stř kvě 30, 2007 12:00
od Cudro
Na Slovensku je povinne svietenie od 15.10 do 15.4, cize v zimnom obdobi. Ale ako som si vsimol, vela aut svieti cely rok, hlavne v Bratislave. Ja som tiez zastancom celorocneho svietenia. V dnesnej hustej premavke je to bezpecnejsie. Hlavne chodci vidia skor prichadzajuce auto. Myslim ze tie usetrene peniaze nestoja za nejaky vyhasnuty ludsky zivot. Radsej teda svietim cely rok. Uz sa mi niekolko krat stalo ze svietiace svetla mi pomohli pri odvrateni nehody.
Napsal: stř kvě 30, 2007 13:41
od Slam
Krtek píše:Dlouho jsem byl skoro odpůrcem celoročního svícení. Bohužel náš národ mi trvale dokzoval že nedokáže pochopit jednoduchou formulaci "snížená viditelnost". Tak jsem pravidelně potkával v mlze nebo chumelenici auta bez světěl, vrcholem byl kretén někdy v červnu kolem 21h, mlha a samo ani ty obrysovky tam něměl.... Takže abych nemusel ty voly mlátit po palici, jsem pro.
A Ty si snad myslis, ze techhle individui se to nejak dotklo? U nas mas povinne sviceni uz rok a ja teda stale potkavam hafo aut bez svetel i pozde vecer a pod mrakem, takze vysledkem je jenom buzerace obycejnych ridicu, prase zustane prasetem... Predpisy vychovavajici z lidi nemyslici tupe bytosti bez vlastni schopnosti usudku a zodpovednosti, tento stav populace rozhodne nezlepsi. Prikladem ze zivota budiz treba prednost chodcu na silnici - mnohem vic zraneni chodcu, mnohem vic karambolu aut je toho jen logickym statistickym dusledkem. BTW proc vlastne dle stejne ideje (slovo "myslenka" si netroufam ani pouzit) nema ridic prednost na chodniku? Proc se chodnik nazyva chodnik a vozovka vozovkou? Aby se po vozovce courali po ranu duchodci v 20metrovych rozestupech, aby maminy s taskama mely desnou srandu z toho, jak kazdou chvili zabrzdi auto, protoze ony vykecavaji par metru od zebry? Ja sam jsem sice vetsinou v roli chodce (nebo kolare), ale o to vic mi je trapne, kdyz napr. nekteri totalne zmagoreni ridici (ani se jim nedivim!) mi na prechodu davaji prednost na svetelne krizovatce, kde oni maji zelenou a mne sviti cervena! Ztukla auta pred prechodem je posledni dobou taky uz skoro bezny kolorit nasich silnic. Tzn. ze "bezpecnostni" opatreni vyvolavaji v realu nebezpecne situace, nebot ridici jsou vystraseni (a tim nebezpecni vsem ostatnim) a chodci s posvecenim spatnych predpisu razem ztratili pud sebezachovy.
Jinak za jasneho slunecneho dne mi sviceni prijde taky jako pekna blbost, stejne neni poznat, ze clovek sviti, paraboly jsou v takovem pocasi akorat pekne rozhaveny. Driv svitilo auto ve dne z vystraznych duvodu, aby treba upozornilo na mimoradnou situaci (ze nekde vepredu je najeka prekazka na silnici, ze specha do nemocnice apod.). Dneska kdyz vsichni sviti, tak je spis vic videt ten, kdo nesviti. Pokud nekdo hovori o lepsi viditelnosti, ma zajit za ocarem a neohrozovat lidi na silnici. Jeste cekam, az zacne byt povinne celorocni troubeni, to prece ma jeste lepsi "bezpecnostni" efekt, nebot o aute pak ostatni budou casto vedet jeste driv, nez ho uvidi svitit.
Podobne zakaz mobilu - mobily jsou za jizdy vyslovne zakazane, ale mnohem nebezpecnejsi predmety a situace, jako vyhulovani, krmeni se, prevlekani, sex, vykecavani atp. neni nijak v predpisech konkretizovano, zrejme proto, ze by to nebylo tak modni a prip. ze vyrobcum mobilniho prislusestvim to zisky nijak nezvedne... Takze ja jsem pro zakazy, ale ne pro tendencne selektivni, jsem pro zvysovani bezpecnosti silnicniho provozu, ale ne temi nejpohodlnejsimi a veskrze kontraproduktivnimi zpusoby.
Napsal: stř kvě 30, 2007 13:53
od PavelZ
Serpico, nevim jestli si koukal prave na tyhle:
http://www.tomservice.cz/?ref=8&child_id=382
Ale tady je maji za 1577. Mam je na aute a jsou v pohode.
Napsal: stř kvě 30, 2007 16:22
od Slam
Krtek píše:Ještě mně napadá myšlenka... co kolisti ? Pokud vim, motorky musej už dávno svítit za dne. Proč nemusej cyklisti ?
...protoze bicykl, jak znamo, nepatri mezi motorova vozidla, pro ktera je povinnost celodenniho sviceni stanovena.
Tzn. ze cykliste maji povinnost svitit pouze za snizene viditelnosti (a "blikacky" jsou pripustne pouze tehdy, je-li vozovka dostatecne a souvisle osvetlena).
Napsal: stř kvě 30, 2007 19:34
od Petr S.
to Slam...mě příjde spíš naopak svítit za jasného a slunečního dne. By jsi se divil,jak je to auto vidět,když jedeš proti slunci a jak je špatně vidět,když nesvítí. Jsem jednoznačně pro denní svícení!