Stránka 3 z 4
Napsal: pon čer 04, 2007 21:08
od -peha-
Napsal: úte čer 05, 2007 07:07
od zabijec
maffioso píše:Zdravim vas, pratele. Zatim jsem se tu rozkoukaval a cetl .... myslim, ze uz nastal cas sem take neco napsat.
Pomerne nedavno jsem poridil cerveneho Matizka I a do nej LPG. Objem nadrze presne nevim, ale pri cerpani LPG do skoro prazdne si bere zhruba 35l. Takze za 450-500Kc = dojezd 500-550km.
K nevyhodam:
1. Chce to najit firmu, ktera udela montaz opravdu dobre a nasledne dokaze taky vse seridit. S tim muzou byt ze zacatku problemy a nektere firmy to asi seridit snad ani nedokazou.
2. Matizek je ted mirne chciplejsi. Prijde mi, ze o neco pomaleji taha k vyssi rychlosti. Na zacatek prazdnin si planuji vylet do Zabrehu, kde pry dokazi LPG poradne seridit, narozdil od vetsiny firem v Brne (alespon podle poznatku z jinych for apod.) Spravne serizeni by to melo vyresit.
3. Rezerva: diky tomu, ze nadrz na LPG je pomerne velka - na vysku mirne presahuje okraj "vany", nedostal jsem uz rezervu do kufru nalezato. Na stojato se vejde bez zadniho plata, ale litala by. Zatim ji mam v obalu za sedadlem spolujezdce, kazdopadne bych to rad vyresil jinak (i kdyz jezdim vetsinou sam nebo ve dvou, takze s mistem neni problem).
I kdyz to ted vypada, ze zapory prevazuji, jsem spokojeny. Najezdim asi 25 000 za rok, takze investice do montaze by se mela asi za rok vratit.
Na pripadne dotazy se mohu pokusit odpovedet, ale upozornuji, ze pres auta jsem naprosty zacatecnik a neodbornik
Na ty km, které najezdiš za rok bych asi volil jiné auto, ale jinak nic proti, Matesa mam rad
Mam dva dotazy, kolik stála úprava na plyn a jak často se musí na nějaké kontroly a s tím spojené náklady?
Napsal: úte čer 05, 2007 21:40
od maffioso
zabijec píše:Na ty km, které najezdiš za rok bych asi volil jiné auto, ale jinak nic proti, Matesa mam rad
Mam dva dotazy, kolik stála úprava na plyn a jak často se musí na nějaké kontroly a s tím spojené náklady?
Cena upravy na plyn je dalsi nevyhoda, pravda. Zacatkem brezna me to stalo 30 000
Ted me muze leda hrat pocit, ze se to pomalu vraci a az po roce se teprve bude jezdit opravdu levne.
Matiz ma plastove sani, tudiz kvuli moznosti zpetneho slehu tam dali sekvencni vstrikovani, kde zpetny sleh nehrozi. Aspon tak nejak mi to bylo vysvetleno. Proto ta vyssi porizovaci cena. Snad to byla pravda a neoskubali me.
S temi kontrolami a naklady si ted nejsem jisty, nejak se mi to vykourilo z hlavy.Tusim ze jednou rocne se musi na revizni prohlidku (cena 300Kc ???, ale mozna si vymyslim), emise a STK jsou normalne jednou za 2 roky. Po nejakych kilometrech vymena filtru LPG, po 80 000 km vymena pistku ve vstrikovaci + tesneni - vyjde asi na 1 000Kc. Nadrz se musi po 10 letech vymenit (asi 3 - 3,5 tis.). Presnejsi informace o dalsich nakladech snad podaji nekteri zkusenejsi LPGckari.
Napsal: úte čer 05, 2007 22:08
od Ares
zabijec píše:Ares píše:Já mám taky Matýska 0.8 na LPG a naprostá spokojenost!! Jezdím za 6.8dm/100km. Nádrž mám toroidní místo rezervy, obsah 39l. Rezervní kolo je umístěné na držáku na šikmo v kufru. Sice jsem přišel cca o půlku kufru, ale Matiz není auto na vožení rodiny, takže s tím jsem neměl žádný problém. Při jízdě na plyn a aut.přepínání z Ba na LPG taky bez problémů. A někdo se ptal na výhody: benzín 30kč/l, LPG 13kč/dm. Co k tomu dodat… Jinak ti přibydou další filtry na výměny, ale zase je tvoje auto ekologičtější, nebude se ti tak zasírat motorový olej jako při Ba…
Mohl by jsi prosím dát nějké foto, nádrže a kufru s rezervou?
Nějaký foto ti zašlu až po víkendu. Vyfotím ti to tak, aby to bylo vidět bez obalu rezervy aby byl vidět i držák, vykrámuju věci a vyfotím. Ale to se mě nechce dělat mezi panelákama. Přestavbu každopádně doporučuju i přesto že je pěkně mastná, ale sekvenční systém je kvalitní a spolehlivé zařízení. A ještě je potřeba zdůzaznit, že po přestvbě se změní údaj v TP o obsaditelnosti z 5osob na 4osoby.
Napsal: stř čer 06, 2007 06:57
od zabijec
Ares píše:
Nějaký foto ti zašlu až po víkendu. Vyfotím ti to tak, aby to bylo vidět bez obalu rezervy aby byl vidět i držák, vykrámuju věci a vyfotím. Ale to se mě nechce dělat mezi panelákama. Přestavbu každopádně doporučuju i přesto že je pěkně mastná, ale sekvenční systém je kvalitní a spolehlivé zařízení. A ještě je potřeba zdůzaznit, že po přestvbě se změní údaj v TP o obsaditelnosti z 5osob na 4osoby.
Docela mě překvapuje ta změna obsaditelnosti, to je z jakého důvodu?
Napsal: stř čer 06, 2007 15:35
od maffioso
zabijec píše:Docela mě překvapuje ta změna obsaditelnosti, to je z jakého důvodu?
Diky hmotnosti zarizeni se zmeni v TP hmotnosti vozidla. Uzitecna hmotnost se timto snizila na 320kg = 4 osoby.
Napsal: stř čer 06, 2007 19:59
od Ares
maffioso píše:zabijec píše:Docela mě překvapuje ta změna obsaditelnosti, to je z jakého důvodu?
Diky hmotnosti zarizeni se zmeni v TP hmotnosti vozidla. Uzitecna hmotnost se timto snizila na 320kg = 4 osoby.
Potvrzuji, je to tak. Když jsem měl Š-120, tak se tam při přestavbě taky odečítalo místo. U větších aut, kde je poměrně velká užitečná hmotnost, tenhle problém nehrozí. Každopádně nám, co ještě nevozíme rodinu, to nevadí
Napsal: čtv čer 07, 2007 06:20
od zabijec
Dík za vysvětlení, tohle jsem opravdu netušil.
Napsal: čtv čer 07, 2007 07:46
od Brainman
Neni ale pravda ze to maji vsichni, to snizeni poctu lidi. Plyn je ve velkem TP zapsanej ale nic jineho se v nem nezmenilo a v malem je taky 5 mist
Napsal: čtv čer 07, 2007 19:22
od Ares
Brainman píše:Neni ale pravda ze to maji vsichni, to snizeni poctu lidi. Plyn je ve velkem TP zapsanej ale nic jineho se v nem nezmenilo a v malem je taky 5 mist
Není pravda že to mají všechny auta. Ale třeba Matiz ano. A měli by to mít všechny Matizy. Je to u aut co mají malou užitečnou hmotnost. LPG se do TP zapíše a dá se k němu taková doložka. Na základě tohoto se změní údaje v OTP.
Napsal: čtv čer 07, 2007 19:42
od -peha-
Napsal: pát čer 08, 2007 00:44
od maffioso
LPG jsem nechaval montovat v breznu, takze u nas zatim asi takova vyhlaska neni nebo aspon v te dobe nebyla.
Napsal: úte čer 12, 2007 19:42
od Ares
Slíbené foto. V kufru je na šikmo na držáku umístěné plnohodnotné kolo.
Napsal: stř čer 13, 2007 06:14
od zabijec
Vypadá to vcelku inteligentně a ještě zbylo místo na basu piva
Šetří korunky ?
Napsal: stř čer 13, 2007 08:42
od Vazoun
zabijec píše:Vypadá to vcelku inteligentně a ještě zbylo místo na basu piva
----------------------------
Ten omezený kufřík by nám ani tak nějak nevadil,stejně jezdíme převážně
s mou bábinkou samy. Spíše mne zajímá ten finanční rozdíl vynaložený na
100 km benzin/LPG tam je rozdíl téměř o polovinu korun,pokud jsem dobře
počítal?A to při dnešních cenách N 95/98 je docela nezanedbatelná částka.
Pouze ta návratnost při mých 7.500 - 8.000 km ročně,to už asi ani Matizek
by nedožil.Ale pro řidiče jezdících 25.000km ročně se montáž LPG určitě
vyplatí - no není to tak ?Zdraví " Vazoun "
přeji hezký den všem