Stránka 3 z 6
Napsal: úte led 23, 2007 22:20
od Racer´89
Mozna trochu misu, tak se nezlobte...
ale resim podobny problem na Rackovi(1,5 OHC 8V) a menil jsem take tesneni hlavy serizeni predstihu, nastaveni rozvodu... proste vse a volnobeh pak uz bezel ok(to bylo ale spinavym karbecem- coz vas se netyka...) ale kdyz se jelo na 4.stupni tak v polovine motor proste prestal tahnout a kdyz se pak kontrolovali svicky tak byly taky pekne ocouzeny...a prislo se na to ze mam malej tlak ve valci a blbe tesni celej valec, resp. hlava... takze mozna netesnost spalovaci komory??? ale to ze jsem celt uplny zacatek a tam taky pises o ocouzenejch svickach coz je bud tou netesnosti, nebo moc paliva, nebo spatne serizeny predstih.
Nekamenujte me, kdyby tam byli nejaky chybky, preci jen jsem teprv na stredni a v motorech se hrabu jen ty dva roky co tam jsem... takze Pani mechanici, budu rad kdyz budu uveden na pravou miru v moznych nepresnosti...
Napsal: úte led 23, 2007 23:51
od Alexis
Pokračování 10
To
JRD McLAREN: Hlavu jsem opravdu sundal i s vačkami a vůbec mi nepřipadalo že by to nemělo jít.
Jsem ochoten každému demonstrovat.
A ohledně tvojí poznámky o Gole - opravdu nemám Golu která se prodává u nás na burze za 250,-Kč.
Jinak dík za foto. V místním "Daewooservisu" tvrdí že záměna vaček je prakticky nemožná protože
prý by to vůbec nejelo
To
Racer´89: Tlaky byly údajně měřeny v sevisu a vše bylo OK.
Motor má najeto cca 46000Km - a je to na 99% pravda.
Napsal: stř led 24, 2007 10:44
od JRD McLAREN
No ..ono ja som nevedel dostat orech na srub..
pretoze mi chybal tak 1mm..asi je to o tom..
koklo je toho "prebitocneho materialu" na vackach..
..Ono samotne vacky su totozne, taqze zamena je mozna,..
ale ich remenice su odlisne..
ak sa zamenia, tak je "trosku" posunute casovanie ventilov a tym padom
(dosledkom) aj predzapal na rozdelovaci..
..neviem ako by sa to chovalo.. a ani to nehodlam skusat..
..ale ten posun neni taq "vazny" aby sa stretol piest z ventilom,..
na predstihu to urobi rozdiel cca 10-15st..
a to by sa ten motor potom mohol spravat taq ako popisujesh ty..
..nedrzi volnobeh, vykon veskery zaadny, chod motora velmi nekludny,
..straaaasny smrad z vyyfuku
, a o rozsahu otacok v ktorom by motor "pracoval" ani nehovorim..
..cize ak vymenish remenice na vackach, a zlozish to "podla navodu"..
tak motor nastartuje..ale ze ako dobre pojde..
..( tamtho hore popisane je len teoria )..
( a ventily nemozu byt maaaalilinko pokriveneee...ze by netesnili..)
Napsal: stř led 24, 2007 11:27
od Alexis
Pokračování 11
To
JRD McLAREN: O Weekendu nebo příští týden (mám volno) se do toho pustím a pořádně ty rozvody zkontroluju.
Pak dám vědět.
Zatím ahoj.
Napsal: stř led 24, 2007 13:38
od dedo.miki
Ešte skús odpojiť Katalizátor .Môže byť ucpaný.A prepáč ked som ta podcenil.
Napsal: stř led 24, 2007 18:49
od Alexis
Pokračování 12
Dnes jsem sehnal modul zapalování který potřebuji tzn. 4 + 2 piny a 2piny ze zádu pro napojení cívky (z 2. litrovýho Espera) a zítra to vyzkouším jak říkal
PeterMI_SK.
To
dedo.miki: katalyzátor byl uvnitř prasklý, nicméně nebyl ucpaný - (toto jsem kontroloval hned na začátku ) pro jistotu jsem z něj tu keramiku vymlátil, takže teď mi výfuk rezonuje jak u starýho Žigulíka.
Pochopitelně abych eliminoval možnost ucpaného výfuku tak jsem to vyzkoušel jen s potrubím (bez katu) a volnoběh to stejně nedrželo.
Tyto "základní" věci jako svíčky, kabely, vzduch. filtr, a výfuk jsem odzkoušel dřív než jsem zde začal otravovat zkušenější kolegy.
Nicméně jsem rád za každou radu či podnět.
Díky.
Napsal: stř led 24, 2007 21:57
od Racer´89
Tak v tom pripade budu zase premyslet dal... No jinak preju hodne stesti at uz to vyresis, at jezdi a nezlobi!
Napsal: stř led 24, 2007 23:04
od palikx
no jak tohle dopadne.a jeste nevim jestli jsi nejak dokazal zmerit ten predstih.zkusil si hybat rozdelovacem?mozna si to uz psal sorry.premyslim proc to nema volnobeh.takze budto ma uplne spatny predstih,nebo to nema vzduch.o krokaci jsi psal ale chtelo by to necim zjistit jestli neni nahodou uplne uzavreny.
kdyz odpojis podtlakovou hadici z posilovace a nechas ji volne tak ani tak se nic nezmeni?zkus to obvykle vylitnou otacky vysoko a diky velkemu prisunu vzduchu motor drzi vysoko.
s vackami je to problem ja to taky nevim ale mam takove tuseni ze je to snad dokonce jedno ale nevim.zkusim to zjistit.
Napsal: čtv led 25, 2007 08:59
od Jupi
Pred rokom som mal problem s tym, ze mi obcas bez varovania skapal motor, samozrejme najcastejsie ked som cakal na krizovatke. Po dlhom laborovani sme zistili u znameho v servise, ze je nizke palubne napatie - na svorkach baterky. Ma to byt 14,6-14,8 a bolo nejaky ch 13,5 (nepamatam presnu hodnotu). Pri nizkom napati nebol schopny ECU prijat spravnu hodnotu z lambdy a zle riesil zmes. No a potom to obcas skapalo. Vycistili sma zemniace body, resp. ten jeden pod baterkou, dali do poriadku svorky na baterke a vsetko bolo OK. V tu chvilu mi to pripadalo skoro ako zazrak.
Napsal: čtv led 25, 2007 14:55
od Alexis
Pokračování 13
Tak jsem vyměnil modul zapalování v rozdělovači ....a ....hovno.
Dokud neskontroluju ty rozvody, tak se nehnu z místa.
Taky jsem zkusil odpojit hadici brzd.posilovače ze sání jak říkal
palikx a dle předpokladu volnoběžné otáčky vylítly kolem 3500ot/min. Kdyz jsem zkusil díru v sacím potrubí "přiškrtit" prstem, tak se mi podařilo jakžtakž motor "vyladit" do volnoběžných otáček, ale motor má divný zvuk a jakoby zaklepává. Asi fakt budou rozhozený ty rozvody nebo už nevím.
Napsal: čtv led 25, 2007 20:13
od JRD McLAREN
..no uz ti nic ine neostaava...
len tie rozvody..
To Palikx
..vacky su stejne K5094005805
a remenice su (od Sep'94) 'E' - 96181215 a 'I' - 96181214 (u manualu)
automat by mal mat 96130722 ...
.kuk na fotku...
..
aj ked niektore "starsie NEXIE" mohli mat na motore dve remenice 99130722
(teda taqe iste jak ma "automat") ale to sa potom aj inac zostelovavalo..
Napsal: pát led 26, 2007 21:12
od palikx
jo diky za upresneni ja si to myslel.
Napsal: pon led 29, 2007 15:25
od stefan
Už si vymenil ten snímač rýchlosti?
Napsal: úte led 30, 2007 15:53
od Alexis
Pokračování 14
Tak jsem zkouknul ty rozvody a je to nastaveno správně. Tak jak říkal
JRD McLAREN.
Znovu jsem vyměnil všechny svíčky, trochu hnul s předstihem a je to trochu lepší i když si myslím že 16.ventilová "patnáctistovka" by měla mít výkon větší.
Nicméně volnoběh to stejně nedrží a když jedu na čtvrt plynu pod 2000ot/min tak to skáče jak koza.
Asi jsem někde něco zanedbal (např. snímač klapky jsem zkoušel vyměnit ale za jiný - né nový- a majitel nebyl schopen říct v jakém je stavu takže pokud byl třeba také vadný (proč by ho jinak vyndaval?) tak se můžu motat pořád dokola a bez výsledku.
Už jsem tím fakt otrávenej.
Napsal: úte led 30, 2007 21:44
od palikx
no je to divny.ten map by tohle mohl delat.nic neznamena ze kdyz se hodnoty meni ze jsou spravne.no a senzor klapky taky.ty auta se chovaj ruzne pri stejnych zavadach.snimac rychlosti na to nema vliv dnes sem to zkousel odpojit a nic se nestalo.