Stránka 3 z 5
Napsal: úte bře 20, 2007 20:10
od -peha-
Voda
Napsal: stř bře 21, 2007 00:12
od MilanK
Mne na espere uz asi rok mizne kvapalina v nadrzke. Neviem kde. No uz som ju rok nedolieval a cuduj sa svete motor sa nehreje? To akosi neechapem. Pritom nadrzka je prázdna... Dik za radu
Napsal: stř bře 21, 2007 06:30
od Slavek
Napsal: stř bře 21, 2007 07:23
od ppp
Treba zvazit co je lepsie,ci kvapkajuce spoje a cerpadlo alebo vyzrate tesnenei pod hlavou
.Nemenena nemrzka nie je prave to co vyrobca auta odporucal. TO akkao co spominal peha a ja som ho tiez vylieval (aj ked mne sa hrdzave "kakao" zhromazdilo v radiatore kurenia) nie je pekna vizitka majitela auta alebo servisu kam to vozi. Mne nastastie po vymene nemrzky tiekli len spoje do ktorych som siahal, ale po 10 rokoch uz na to tie hadice maju pravo.
Voda
Napsal: stř bře 21, 2007 15:14
od MilanK
Mne ta voda tecie tiez niekde okolo nadrzky a hadic , lebo ked som dolial modru nemrznucu kvapalinu tak som mal od nej ospliechane vsetko okolo nadrzky. Podotahoval som hadice no aj tak asi niekde mizne. Ale co uz , motor topi a nehreje sa , takze na to kaslem...
Napsal: stř bře 21, 2007 22:59
od Docent
No tý woe, to jste mne potěšili, já vyměnil kapalinu v sobotu... Na radu petrma... Asi potřeboval klienta do servisu
. Ale zase to o něco líp topí...
kapalina
Napsal: čtv bře 22, 2007 12:03
od Serpico
...to Docente musím se zastat petrma ( nikdy by ti nedělal něco jenom proto, že potřebuje zákazníky ) jsem ostatně reklama petrma a palikxe, dělal ti to proto, že životnost chladících kapalin je 2-3roky ve vztahu k inhibitorům koroze, pak už nepůsobí ( navíc testy neznačkových kapalin jsou otřesné ) - tj. koroze se vytváří a usazuje se právě ve výměníku topení ( 90% závad topení ) a pokud ti to líp topí bylo načase ( nevím ale myslím, že ti to i propláchl ), jinak důvody že nová kapalina rozpustí usazeniny to je jako s motorovým olejem a následnými problémy ( zdvihátka - " hydroštely" ), prostě není nad pravidelné výměny...já tuším, že mi někam pošleš, ale je to můj i jiných praxí osvědčený názor....
Mějte se fajn a měnte všechny kapaliny v intervalech, jak je předepsáno a tím dáno
Napsal: čtv bře 22, 2007 13:26
od Bergman
Přesně tak Serpico - mají se dodržovat (přibližně) termíny výměň čehokoliv.
Re: kapalina
Napsal: pát bře 23, 2007 18:14
od Docent
Serpico píše:já tuším, že mi někam pošleš
Nepošlu, proč? Jenom na vysvětlenou - v Golc Caru mně tu kapalinu neměnili, jenom mně petrm říkal, když mi měnil zapalovací kabely, že si ji mám vyměnit, tož jsem tak učunil a teď jsem se tady dočetl, kde to všude začne téct, takže předpokládám, že tam pojedu třeba kvůli tomu čerpadlu. Ale zatím nic, takže uvidíme, jak povídal ten slepej hluchýmu
.
kapalina
Napsal: sob bře 24, 2007 15:43
od Serpico
...to Docente ty úniky tady prezentované jsou nejspíš způsobené tím, že se kapalina dlouho neměnila ( každá obsahuje něco jiného a stářím se ztrácejí ochranné účinky inhibitorů a můžou působit opačně, důležitý je i proplach, odstranění všech kalů to jsem popisoval - a i určité kyseliny - jsem špatný chemik ) no a když se nalije jiná ( na stupnici pro měření odolnosti proti mrazu jsou dvě základní nahoru a dolů, podle toho jestli to je na bázi ethylenglykolu nebo polyprolenglykolu ( tady prosím opravit, pokud jsem to nenapsal dobře ) tak se to může poprat - je to jako s olejem.....ale každopádně si udělal dobře životnost je prostě omezená - a následují problémy - sám jsem si koupil Texaco doživotní ( ale nevěřím tomu - ono je to tak 250tisíc km nebo 5let, je to vlastně životnost aut venku ) - za 3roky ji vyměním, ale byla na bázi ethyklenglykolu a to je podstatný - stejná jako tam byla předtím....ještě si vzpomínám co nadělal kdysi fridex na favoritech ( vyžraný hlavy válců - každý druhý v servisu ), proto na na ní nešetřím...
mějte se fajn
Napsal: sob bře 24, 2007 19:45
od V.Brousek
Serpico : jen že u těch Favoritů byla použita nevhodná skladba materiálu těsnění hlavy motoru s blokem. První Favority měli těsnění německého původu a ty držely. Měl jsem jednoho z prvních Favoritů, originál kroužky, písty , těsnění hlavy, motor 150000 km a na 15000 km spotřeba oleje necelý litr.
Napsal: sob bře 24, 2007 20:05
od dedo.miki
Tak a idem doliať tej kapaliny
A takto sa mi stráca
Napsal: sob bře 24, 2007 20:24
od dedo.miki
Tak už som späť.
Doliali ste aj ostatní?
Napsal: sob bře 24, 2007 20:29
od V.Brousek
Já dolévám stále
Napsal: ned bře 25, 2007 12:17
od ppp
V.Brousek píše:Serpico : jen že u těch Favoritů byla použita nevhodná skladba materiálu těsnění hlavy motoru s blokem. První Favority měli těsnění německého původu a ty držely. Měl jsem jednoho z prvních Favoritů, originál kroužky, písty , těsnění hlavy, motor 150000 km a na 15000 km spotřeba oleje necelý litr.
Asi na tom nieco bude, ja este mam jedneho z prvych "favoritov" r.v. 88 akurat ma motor vzadu
a s motorom nie su problemy. Trochu si cucne oleja ale to bude asi guferami. A to mal do roku 2000 bezfarebnu a teda pravdepodobne nevhodnu nemrzku a asi ani nemenenu kedze v rurkach bol mierny povlak od kamena, ktory zmizol az uplnou vymenou neplne.