Stránka 3 z 4
Napsal: úte lis 14, 2006 07:38
od stefan
Na základe toho článku, je lepšie používať olej 10W40
ako 15W40, zdôvodu lepšej mazacej schopnosti pri nízkych teplotách.
A vôbec si netreba robiť starosti ohľadom polosyntetika/minerál?
Mám pravdu?
Napsal: úte lis 14, 2006 18:34
od conpet
Pochopil jsem to stejne , jedu uz delsi dobu na 10w40 a no problemo
Napsal: úte lis 14, 2006 20:25
od ppp
rastikk11 píše:ja som do espera nalial madit nejky synteticky tka nova flasa a pri vymene som strhal srubu z 19- na 14 -ku v servise neverili.brusil som hrany.
p.s.kua chlapi som chcel odmerat vysku oleja na ryske ale som zistil ze ta gumka my lieta po celej tycke.prsim ide o zivot v akej vyske alebo kto odmera kde presne ta gumicka ma byt sa poserem ked budem koli tomu musiet kupit novu mierku help.
Spodok gumenej zatky ma byt tam kde je spodok takeho stvorcekovaneho perforovania na tycke.
Napsal: ned lis 19, 2006 23:31
od rastikk11
Napsal: úte lis 21, 2006 07:36
od kasma
Chlapi za 1000 km sa mi blizi vymena oleja... Tak skuste poradit co mam do toho naliat...
Mam tam Castrol 15w40,odjazdenych nejakych 8000km, mam tam dat nejaky 10w40 a bude to bez akychkoľvek obav, že sa stane niečo alebo to mam aj preplachnut???Alebo tam dat to co tam bolo.
Lebo podla toho co sa tu pise som z toho nie nejako mudry...
Niekto vravi ze sa tam moze nieco stat iny vravia ze je to bezpecne...Je tam treba preplach?
Napsal: úte lis 21, 2006 07:49
od stefan
Tak na túto odpoveď si aj ja počkám.
Tiež tam lejem CASTROL GTX3 15W40 a blíži sa čas výmeny.
Napsal: úte lis 21, 2006 10:30
od mrk
Tiež tam lejem CASTROL GTX3 15W40 a blíži sa čas výmeny.
Nalejem to co aj doteraz.
Napsal: úte lis 21, 2006 10:46
od blaho
Nápodobne, akruát to riešim. Mám CASTROL TXT SOFTEC 5W-40 a na ňom aj zostanem. Len polemizujem o preplachu. Preplach urobím uričte minimálne druhým čistím olejom , ale neviem ešte stále, či tam dať aj nejaký prípravok, alebo nie. Ale zostanem na 5W-40 TXT.
Kasma - určite by som nemenil olej len tak bez preplachu, ak vôbec? Neviem, neviem. Je to polemika. Ale ak by som menil typ oleja, tak by som preplach urobil určite. Ja tomu rozumiem tak, že minerálny má menej aditív, ale karbón, tým, že sa zohrieva sa usádza. Keď prejdeš na 10W, čiže polosyntetický tam tých aditív na odbúravanie karbónu dávajú viacej. Niekedy podľa značky až toľko, že je skoro ako plne syntetický. Čiže ten karbón by sa začal odbúravať viacej a preto by si musel za chviľu meniť olej zasa. Aby sa Ti neucpal filter. Čiže ak by si použil napríklad Ty ten ENGINE FLUSH, tak Ti to odkarbonuje motor po minerálnom, dáš na preplach nejaký olej + filter a zasa ho vymeníš, aby si si mohol naliať nový polo syntetický 10W-40 + filter a motor by bol určite čistejší. To si myslím Ja.
olej
Napsal: úte lis 21, 2006 11:27
od Serpico
.....nemám rád proplachy.....nikdy se ti nepodaří zcela vypustit proplachový olej ( osazení pro výpustný šroub )....myslím, že právě z tohoto důvodu se dnes neprovádí... u zcela nového vozu po
1 000km vypustit co tam dal výrobce a dát si tam, na co chci jezdit ( po přihlednutí ke klasifikaci doporučené třídy oleje výrobcem )....zásadně nedávám jakékoliv přísady do oleje....vyučil jsem se po rozdělání motoru - ve vaně byl dvoucentimetrový humus....závěr kvalitní olej a pravidelné výměny 1 rok nebo 10-12tisíc km konec tečka...
mějte se fajn
Napsal: úte lis 21, 2006 12:24
od blaho
No o tom preplachovom oleji sa môžeme baviť v 2 rovinách. Nejaká hrča, čo nemá nič spoločné s aktuálnym motorovým olejom alebo rovno tým istým aký do motora dávaš normálne (no je to trošku drahšie), alebo aspoň podobným. Takže v tom prípade Ti preplachový olej nemôže nič pokaziť a bolo by potom diskutabilné hovoriť o zostatku vo vani mimo výpustný šrób. Keby si aj hneď nepoužil presne tú istú značku oleja na preplachnutie, ale typom rovnaký je otázne, či by bolo prijateľnejšie to deci a pol čo Ti tam zostane originálu so 100% uvoľnených čiastic a "špiny" alebo deci a pol podobného originálu s dajme tomu s 1/10 pôvodného množstva? Dá sa na to pozerať hociako.
No a ešte ku KASMOVI on hovoril, že či by neurobilo nič s motorom, keby prešiel z 15W na 10W len tak, bez ničoho. V tom prípade som povedal že keď už by to riskol, tak ten nový nech za krátko vymení čo ja viem 1500 km, pretože bude určite plný uvoľnených karbónových častíc. Pretože neviem, či je najrozumnejšie meniť typ motorového oleja. Ja by som to osobne určite nepodstúpil. A ako druhú variantu to, že by si nechal vaňu prečistiť tým ENGINE FLUSHom + preplachový olej (nehovrím, že nejakú žbrndu)+filter +nový olej +filter. Ale nehovorím, že to má hneď robiť. To sú podľa mňa varianty. Nie som ani nijaký odborník a ku všetkému som prišiel čítaním prípevkov na fóre + net.
Majte sa
olej
Napsal: úte lis 21, 2006 12:51
od Serpico
....to blaho nejde jenom o zbytky oleje ve vaně, nezapomínáš na olejový zdvihádka atd., ono toho bude víc...já nemám rád proplachy a když tak originál olejem ( JRD )....ale to je věc názoru....pokud budeš provádět výměny pravidělně je zbytečné uvažovat o proplachu...
měj se fajn
olej
Napsal: úte lis 21, 2006 12:51
od Serpico
....to blaho nejde jenom o zbytky oleje ve vaně, nezapomínáš na olejový zdvihádka atd., ono toho bude víc...já nemám rád proplachy a když tak originál olejem ( JRD )....ale to je věc názoru....pokud budeš provádět výměny pravidělně je zbytečné uvažovat o proplachu...
měj se fajn
Napsal: úte lis 21, 2006 21:17
od ppp
GTX3 mate za kolko ze sa vam to oplati? Je to nic moc olej ale napriklad v carmaxe zan pytaju viac nez za mobil 5w40 v normalnej predajni.
Napsal: stř lis 22, 2006 08:39
od stefan
4 litre za 1000 SK. Lejem ho tam ale preto že ho tam dával aj pôvodný
majiteľ. Uvažujem ale so zmenou.
Napsal: stř lis 22, 2006 12:36
od kasma
Ja tam castrol gtx 15w40 lejem tiez pretoze tam ho daval predosly majitel. Ale vela sa hovori o mazacich schopnostiach 15w40 pri nizkych teplotach a u nas su tie mrazy fakt silne...
Preto som chcel prejst na 10w40 aby sa pocas studeneho motora zlepsilo mazanie a dat tam tu polo-syntetiku...
BLAHO vdaka za radu... V podstate som si to iste myslel aj ja, ze to vypustim, preplpachnem, potom tam nalejem nejaky 10w40 a po cca 1000-2000 km tam dat riadny nejaky napr. shell 10w40.
Otazku vymeny oleja som uz riesil aj priamo z mechanikmi z daewaa servisu aj z ostatnymi no kazdy ma nato iny nazor... Niekto povie ze je to v pohode iny zas povie ze to moze mat nejaky neziaduci efekt... Tak ako bolo povedane aj na tomto fore...
Ale radsej asi ostanem pri castole 15w40, aby som nieco neriskoval, kedze tam mam nabehanych uz 114 000 km...
Ak mate niekto nejaku skusenost alebo radu, tak ju sem este hodte.
VDAKA,