Stránka 3 z 5
Napsal: pon čer 11, 2007 22:43
od palikx
no hlavne je zarezly.jinak tam lisovany neni.a ze zadniho kola stejny neni.
Napsal: pon čer 11, 2007 23:30
od Mr.Problem
Čili se koupěš uplně nového kousku nevyhnu co ? nevíte jeslti to dám technickou když mi abs nepujde a bude svítít kontrolka ?
Napsal: pon čer 11, 2007 23:38
od palikx
no jelikoz to jsou brzdy tak se jim to libit nebude.ale asi zalezi na koho narazis.auto totiz na testu projde tak by to z technickeho hlediska melo byt ok ale nevim jak to berou oni.
Napsal: stř čer 13, 2007 21:04
od Mikewone
čau ,to záleží na přísnosti STK já na ní dělám (nekomentuju), ale malá rada vyndej žárovku v kontrolce a omrkni tecničák jestli tam to ABS máš zapsané ,ja mám, i arbegy. čau aŤ se ti to podaří
Napsal: stř črc 18, 2007 13:29
od JirkaM
Ahoj chci se zeptat jestli někdo neřešil stejný problém. Když zapnu klíček a nastartuju všechny kontrolky zhasnou. V momentě kdy se ale rozjedu tak někde něco zacvaká a rozsvítí se buď ta od ABS nebo ABS i od ruční brzy, jak kdy. V servise to napíchli na diagnostiku a vyčetli že "prý" tam vypadává napájecí napětí. Nemáte někdo zkušenost?
Napsal: stř črc 18, 2007 22:15
od Richard
Při rozjezdu je zacvakání ABS normální v cca 5 km/h si udělá "selftest" a pokud někde něco nefunguje rozsvítí se kontrolka. Zřejmě tam máš nějakou závadu, nejspíš v kabeláži od některého čidla. (několikrát řešeno) diagnostika by měla říci o co jde
Napsal: pon črc 23, 2007 22:07
od Mikewone
Zdar Palikxi nechcu na tebe tlačit nebyly by tam někde ty schemata pro ABS začíná mě ta kontrolka znervózňovat dík za odpvědi čau Mike.
PS:začíná semi to nějak sypat chvilku nešly spátečky pak zase nešel chvilku otáčkoměr sem stále více nervózní co zas odejde.
Napsal: ned zář 16, 2007 18:47
od Vlasta
Trochu to tady oživím. Opět zima na krku a opět ABS. Dřív mi po zapnutí klíčku ta kontrolka zhasla a po rozjetí se rozsvítila, občas i zhasla a ABS šlo. Teď už kontrolka svítí od zapnutí klíčku trvale a ABS nic. Měřil jsem znova čidla, přední i zadní mají stejnou hodnotu. Měřil jsem odpor na konektorech vedoucích od čidel do řídicí jednotky a taky stejné hodnoty. Z toho usuzuji, že i ty kabely k té řídicí jednotce budou dobrý.. Měřil jsem na silové jednotce ty selenoidy nebo co to je a kabely kterými jsou připojené a opět stejné hodnoty. Měřil jsem to dvakrát, jednou digitálem a podruhý ještě pámáteční DU10. U čidel jsem měřil nejen odpor, ale i jestli dávají, na té DU10 jsem měřil na nejnižším proudovém rozsahu a při otáčení čidla krásně dávala. Jediné, kam jsem se nedostal je ten dolní konektor na té silové jednotce. Nevím jak se k němu dostat. Má někdo nějaký nápad, co a kde ještě zkusit? Nebo alespoň radu, jak se dostanu na ten spodní konektor? Nebo nejlíp do Golcaru? Jak to vypadá, musím se objednávat dlouho dopředu, nebo je to teď volnější? V listopadu musím STK.
Napsal: ned zář 16, 2007 21:49
od palikx
no k tomu konektoru ani nevim jak se dostat jeste sem to neresil a pokud ano byla jednotka abs venku.samozrejme prijed na diagnostiku at vime co to pise za chybu.pak treba poradime a kdyz to zvladnes opravit nemusis to tam nechat.
Napsal: čtv črc 31, 2008 22:53
od Vlasta
Tak konečně jsem za vydatné pomoci servisu v Chomutově objevil, jak odstarnit můj problém. Jel jsem tam na diagnostiku a potvrdili mi, že je něco s relé pro ABS. Nejdřív jej chvíli hledali, ale nakonec přišel úspěch. Je schované v levém předním podběhu nad pojistkovou skřínkou. Relé jsem vyndal a zkoušel měřit doma "na stole". Měřák neukazoval nic neobvyklého. Stejně mi to nedalo a relé jsem rozebral. Teprve po okouknutí spínacího kontaku to bylo jasné. Byl opálený, byla v něm docela slušná prohlubeň. Z nouze jsem koupil škodovácké relé, je sice jen na 40A, ale na pokus to stačilo. Přidal jsem k němu na cívku odpor, jako je u originálu a ejhle ABS opět FUNGUJE! Teď se jen pohlídnu po relé na 80A, jako tam bylo a je konec problémů s ABS. Přes to relé jde asi opravdu velký proud, proto to dimenzování až na 80A.
Snad tahle zkušenost pomůže i někomu dalšímu.
Napsal: pát srp 01, 2008 09:31
od Richard
Takže klasická "pecka" na kontaktech relé, Vlasto nemáš nějakou fotečku umístění toho relé, třeba by to mohlo někomu pomoci.... je tedy v kabině u nohou řidiče?....
Jinak kontakty se dají jehlovým pilníkem "odpeckovat" mám na to pilník upraven tak, že na konci jsem z jedné strany flexou odstranil ty pilovací vruby a ztenšil ho na cca 1mm. Takže zasuneš pilník mezi kontakty a očistíš jeden a pak po otočení pilníku i ten druhý. Na relé bývá ještě takový plíšek, kterým se přihýbáním dá seřídit vůle mezi kontakty, takže bys ho možná ani nemusel měnit, pokud cvaká a spíná.....
Napsal: pát srp 01, 2008 15:02
od Vlasta
Fotku nemám, ale není problém jí udělat a dát jí do galerie. To s tou peckou znám, jenže... Tady nebyla ani tak pecka, jako vypálený kus toho kontaktu a s tím pilníkem nic nenaděláš. Navíc se tam s ním nedostaneš, je to špatně přístupné. Nakonec jsem to relé celé rozebral, vyndal i ten přepínací kontakt, očistil jsem pilníkem co šlo, ale bylo to jen na vyzkoušení, jestli je to opravdu ono. Zkusím to taky nafotit a přidat k tomu umístění.
Napsal: sob srp 02, 2008 11:46
od Vlasta
Tak jsem to nafotil a dal do galerie. Něco se nepovedlo a jedna ta fotka je tam dvakrát. Smazat to neumím a tak je to na admina.
Na první fotce je vidět vnitřek relé. Vyháknul jsem kotvu a natočil aby bylo dobře vidět, jak je vypálená. Při měření sepnuté relé ani před očištěním kontaktů nevykazovalo žádný přechodový odpor. Jenže při sepnutí tam může jít podle dimenzování relé až 80A a tam se to opálení teprve ukáže.
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=2177
Na druhé fotce je vidět, kde to relé je. Je kousek nad pojistkami a po otevření krytu pojistek to z normálního pohledu není prakticky vidět. Pro vyndání se musí odebrat kryt těch pojistek a pak to jde bez problému.
https://www.chevroletclub.cz/album_pic.php?pic_id=2176
Jen ještě malá poznámka k rozebrání toho relé. Má kryt zacvaknutý ze všech stran. Chce to slabý nůž a žiletku rozlomenou na 4 části. Nožem opatrně zajedeme mezi kryt a tělo relé. Do vzniklé mezery opatrně zasuneme kousek žiletky. Ta zabrání tomu, aby se packy zase zacvakly. Takhle to uděláme na třech stranách a po píchnutí do čtvrté relé lehce zapáčíme a vytahneme z krytu.
Z mého pohledu to vypadá tak, že i některé občasně se vyskytující problémy s ABS mohou být způsobené tím relé. Určitě to stojí za pokus.
Napsal: sob srp 02, 2008 12:42
od Richard
Takže jak na to koukám, jedná se o docela žravý systém
to relé zřejmě přepíná mezi dvěma kontakty (nahoře a dole) a asi i docela rychle, při tom proudu se asi dělá oblouk a kontakt se vypálí a začne blbnout.... asi bude v hodně případech problémů s ABS tou příčinou
Měl jsem kdysi vypálený stykač (tohle relé je už asi taky stykač) u staréru, byly tam úplně vypálený díry a po opravě (vyrobil jsem z mědi nový) vše fungovalo
Nevíš Vlasto jestli se dá relé samostatně sehnat a kolik stojí?
Napsal: sob srp 02, 2008 13:01
od Vlasta
Podle stavu kontaktů to vypadá, že jen spíná. Ty rozpínací byly jako nové.
Já tam zatím dal škodovácké. Má stejně rozmístěné kontakty, ale je jen 40A a nemá přes cívku odpor 680 ohmů jako to originální. Odpor jsem tam napájel, vejde se bez problému. No s tím proudem, uvidím. Stálo 35,- Kč a tak i kdyby za chvíli odešlo, tak mi to netrápí. Budu mít alespoň čas, sehnat původní. Včera jsem se chtěl stavět v pražské prodejně DRAFEL, ale narazil jsem na to, že není kde zaparkovat. Všude je to vyhrazené pro majitele karet
a sponorovat měšťáky jsem nechtěl. Před chvílí jsem našel prakticky stejný, jen bez odporu tady na té adrese:
http://www.tipa.eu/cz/produkt/01760406- ... 0a-1x-prep./
Blbý je, že cena poštovného je větší než toho relé. třeba bude ještě někde jinde, budu pátrat.