Čo ma čaká ak chcem pretesniť olejovú vaňu na espere?
Sú v tom nejaké zádrhely alebo v poho robotička?
Vypusti olej, lebo keby si najskor zlozil vanu bol by si krasny cierny.
Mne to slo celkom v pohode, vypustili, zlozili kryt, precistili, dali nove tesnenie a je to.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
Čože... s vypustením satrého je to OK ! Ale s nalievanim nového...
Základ je predovšetkým si uvedomiť,že ten šrobik čo sa zo spodu odkrúca, treba našrobovať aj nazad-Pred naliatím nového oleja...
(a ostatní sa nesmejte...! To sa nikedy stáva... -chvala bohu mne sa to ešte nestalo,ale nikto to vylúčiť nemôže...)
Vlastnil som Kalosa(2006),terazky mám TOYOTU yaris VVTi 1.0 /51kW
Zrýchlenie z 0-100km/h : nestíham to zmerať.. )
Preťaženie : od xxxG do - xxxG a aj viac - nedá sa to vyrátať
Reálna spotreba - priemer cca 5/L
+DAEWOO mikrovlnku od r. 1996-do dnes
....to muco jen tak mimochodem sem tam aspoň ob výměnu se výmění i těsnící kroužek ( měděný ) na výpustným šroubu - pak tam nelíná olej, já dávám po každý výměně nový ( těch pár korun mi nezabije - navíc BOSCH dává k filtru i právě ten měděný těsnící kroužek ) asi přejdu na BOSCH ( dodává filtry pro Kadetta a to je stejný )....
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
Serpico píše:....to muco jen tak mimochodem sem tam aspoň ob výměnu se výmění i těsnící kroužek ( měděný ) na výpustným šroubu - pak tam nelíná olej, já dávám po každý výměně nový ( těch pár korun mi nezabije - navíc BOSCH dává k filtru i právě ten měděný těsnící kroužek ) asi přejdu na BOSCH ( dodává filtry pro Kadetta a to je stejný )....
Mějte se fajn
To je samozrejme dobré a mala by sa ta podložka meniť...Len nesmieš ten šrobik -na ktorý si navliekol nové tesnenie -nechať na stole(na to som mieril)
Vlastnil som Kalosa(2006),terazky mám TOYOTU yaris VVTi 1.0 /51kW
Zrýchlenie z 0-100km/h : nestíham to zmerať.. )
Preťaženie : od xxxG do - xxxG a aj viac - nedá sa to vyrátať
Reálna spotreba - priemer cca 5/L
+DAEWOO mikrovlnku od r. 1996-do dnes
Takze sa znova vraciam k tejto teme, tak ako som predtym pisal, dolial som vtedy olej, v lete auto malo dost narocne podmienky, vela jazdenych km. Cez vikend som opat meral stav oleja, lebo sa mi zdalo, ze motor je trochu hlucnejsi. Opat som mal olej na merke pod spodnou ryskou /bodkou/. Takze som opat dolial dalsi 1 liter, je po hornu rysku, teraz by som mal ist na vymenu no este chvilu pockam, kedze je tam dalsi novy liter oleja. Od cca 10 jula do dnes som presiel cca 4500 km a auto si zobralo 1 liter oleja. Pravdepodobne to budu asi tesnenia na ventiloch, vsak?
Vsimol som si, ze koncovka vyfuku je v poslednej dobe stale cierna...
Auto vsak nedymi ani nehuci.
Mozte sa prosim k tomu vyjadrit teraz?
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
....to kasma i benky s 80 - 90% je spotřeba oleje ovlivněna guferama ventilů - guma prostě vystárne ( navíc vyšší teplota ) prostě vrchem... jestliže motor evidentně nedýchá spodem - měrka oleje ( těsnící kroužky, pístů )...ale pozor dýchá každý motor, mám na mysli situaci, kdy to měrku bezmála zdvihá...jednoduchá diagnostika změřit kompresi ve válcích - rozhodující je stejná velikost, nežli nominální hodnota...( rozhoduje samozřejmě za jaké teploty měřím ), jinak jsem jezdil se Š 1,6 ( starý motor VW ) a spotřeba oleje malá do 1/2litru na 10tisíc km při 260tisíc km proběhu, spotřebu jsem držel pod 7 litry ( 6,5 - 7 )....ale pozor okolo 300 km denně...tedy stále teplý motor...
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
Serpico, tiez som myslel na gufera, kedze je ich az 16 je dost pravdepodobne ze cez niektore gufero to presakuje. asne mozu to byt aj piestove kruzky... Volal som do servisu, cize tzv. pologeneralka /vymena kruzkou, gufier, tes. pod halvou/ by ma vysla na nejakych 10 000,- sk.
Tiez mi poradil aj jeden znamy, vraj to este nemam davat vymienat, ze mam este chvilu pockat, pokym sa spotreba oleja este nezvysi a potom to dat spravit. Aky je vas nazor?
Cize moje aktualne cisla je spotreba cca 1,7 litra oleja na 11 000 km, trosku som si posunul vymeny interval kedze su tam dolievane oleje a olej idem menit niekedy teraz.
Benky, olejovu vanu mam cistu, je nanovo pretesnená aj s vekom motora
Daewoo Espero, 1,5 DOHC, 66kw, 103 000km pri kúpe, teraz 136 000 km, plná esperácka výbava, AL-disky ExclusiveLine 14" a pneu DUNLOP SP200 195/60/R14 H, audio SONY CDX GT 500 /52x4 + 52 w priamo na subwoofer/, vpredu repro koax. Ground Zero GZTF 100 MK2, vzadu repro Hertz DSK 165 kompo
...to kasma " někdo " umí " vyměnit gufera ventilů bez sundání hlavy viz " palikx " a o to jde...a takovýho borce potřebuješ...
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
...to kasma u Vás máte JRD McLaren a ten tuhle abecedu mechaniků umí asi taky ( JRD... neuraž se prosím, prezentoval jsi toho tady dost a já si dovolím pochybovat...ale prostě někdo to třeba nechce dělat... )...prostě si fundátkem ( palikx říká kus svářecího drátu...) podrží ventil skrz závit - otvor pro svíčku, aby mu nespad ...a je to...a hlavně nemusí se sundavat hlava...
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...