Stránka 3 z 9

Napsal: pát srp 04, 2006 09:01
od pelo
habron:aj to je nazor :D

napisal som blbost ! nie kvoli ochladeniu spalovacieho priestoru (to asi len u dieslov :) ) ale kvoli tomu ze ak by tam isiel len vzduch tak by sa priestor ochladil,

dalej: vysušili by sa sacie kanale
nabeh do normalneho rezimu by bol prudky, prejavilo by sa trhanie motora , tuším prve striekačky odpajali ale uz sa to roky nerobi lebos tym boli problemy,



chalani ja netvrdím, že to žere hektolitre ! je to totalne minimum ale vstrekuje sa to tam....

Napsal: pát srp 04, 2006 09:10
od PavelZ
Je mozny, ze nejnovejsi motory neco takovy delaji, kazdopadne Toyota r.v. 2000 nestrika nic, Kia r.v. 2005 taky ne. A Fordy i Fiaty uz zaviraji palivo hodne dlouho, ale tam zase nemam info o aktualnich modelech. U meho soucasnyho Daewoo sem to nekontroloval.

Napsal: pát srp 04, 2006 09:33
od stefan
To čo píšeš o vysúšaní kanálov a podobne je pravda,
a vie sa o tom už dávno. Už aj ten odpojov voľnobežnej
cievky na karbutáre počítal s vysušenými sacími kanálmi,
a preto sledoval nie len počet otáčiek motora za minútu, ale aj
rýchlosť poklesu otáčok. Ak by pušťal palivo iba napr. pri 1200 ot/min
tak by motor skapal. Preto sledoval aj rýchlosť klesania otáčok, teda
či brzdíš motorom alebo iba si naprázdno vytočilk motor na 3000 ot.
a naprázdno otáčky rýchlo klesajú a podľa toho zapínal el.mag. ventil,
aby motor bol stále vchode. RJ v moderných autách určite má ešte viac
prešpekulované vládanie vstrekov ako bolo amatérske zapojenie pre
Š120. Preto napr. aj opätovne púšťa vstreky pri cca 1700 ot/min a nie pri 1200 ot/min, aby bol čas navlhčiť sacie kanály a motor sa bezproblemovo udžaĺ v chode.
To je všetko. Pekný deň.

Napsal: pát srp 04, 2006 09:36
od pelo
Stefan : dobre hovoris ale si zober ze pjdem s 5000ot./min. na cca 3000ot./min brzdenim motorom a zrazu zošlapnem plynovy pedal...

Napsal: pát srp 04, 2006 09:46
od Habron
pelo píše:Stefan : dobre hovoris ale si zober ze pjdem s 5000ot./min. na cca 3000ot./min brzdenim motorom a zrazu zošlapnem plynovy pedal...
A co se tedy podle Tebe stane?

Napsal: pát srp 04, 2006 09:50
od pelo
minimalne toto :
"nabeh do normalneho rezimu by bol prudky, prejavilo by sa trhanie motora , tuším prve striekačky odpajali ale uz sa to roky nerobi lebos tym boli problemy, " ako som uz pisal

dalej: vysusene sacie kanaliky,by tiez sai nerobili dobrotu ked by si zrazu chcel akcelerovat


ja už fakt neviem páni.........


ta "spotreba " je cca 0,2-0,4l podla typu motora atd...

Napsal: pát srp 04, 2006 09:54
od stefan
A čo? RJ pustí vstreky, zošľapnutím plynu otvoríš saciu klapku
a motor začne vyrábať energiu. Nikdy si necítel že pritakomto stave
motor trochu ináč zaberie ako napr. pri stlačení plynu pri 1400 ot.?

Napsal: pát srp 04, 2006 09:57
od pelo
Ok ,myslím, že tato diskusia už nikam nevedie, takže už teraz naozaj končím

idem si najst byvanie niekde na kopci aby som zadarmo chodil do roboty :D :D :D


P.S.:prajem pekný víkend

Napsal: pát srp 04, 2006 10:00
od Habron
Já si myslím, a mám to i odzkoušené, že při akcelerování ze stavu, který popisuješ, nebude náběh prudký, ale malinko opožděný.

Tato diskuze nikam nevede, protože nechceš ani na okamžik připustit, že bys neměl pravdu. Si to vyzkoušej se svým Esperem. Když budeš mít někdy cestu kolem Brna, tak se ozvi, připojíme osciloskop a můžeš si to ověřit na vlastní oči.

Napsal: pát srp 04, 2006 11:02
od Olda
stefan píše:To čo píšeš o vysúšaní kanálov a podobne je pravda,
a vie sa o tom už dávno. Už aj ten odpojov voľnobežnej
cievky na karbutáre počítal s vysušenými sacími kanálmi,
a preto sledoval nie len počet otáčiek motora za minútu, ale aj
rýchlosť poklesu otáčok. Ak by pušťal palivo iba napr. pri 1200 ot/min
tak by motor skapal. Preto sledoval aj rýchlosť klesania otáčok, teda
či brzdíš motorom alebo iba si naprázdno vytočilk motor na 3000 ot.
a naprázdno otáčky rýchlo klesajú a podľa toho zapínal el.mag. ventil,
aby motor bol stále vchode. RJ v moderných autách určite má ešte viac
prešpekulované vládanie vstrekov ako bolo amatérske zapojenie pre
Š120. Preto napr. aj opätovne púšťa vstreky pri cca 1700 ot/min a nie pri 1200 ot/min, aby bol čas navlhčiť sacie kanály a motor sa bezproblemovo udžaĺ v chode.
To je všetko. Pekný deň.
Presne :arrow:
Ja sem to mel nastavene hodne na krev (1300ot) takze sem musel ve vhodnou chvili obcas pouzit meziplyn ;)

Napsal: pát srp 04, 2006 11:04
od JRD McLAREN
no...

takze...
na kazdom inom systeme je to riesene inac...

"nase" DACcka (opel) ..to robia tak ze vypinaju aj palivo, aj zapalovanie...
teda najprv vypnu palivo, potom zapalovanie...
(to ze vyfuk este striela je je doharaniiim zmesi, a potom motor pracuje "ako kompresor"..takze to tiez "huciiii"..)
..a ked je "taky nabeh ako popisal pelo"..
tak najprv pusti vstreky, a potom "to hodi iskru"..
ale to sa bavime maximalne o case 100milisekund
..a motor nema taky "razny nabeh"... (zase treba vziat do uvahy "tamten" cas)..
..a je mozne ze clovek pociti skubnutie...
..

..kdezto ECU jednotky VW (bosch), palivo nevypinaju...
..ale ide tam strasne male mnozstvo... (cas vstreku okolo 1-2ms)..
..a VW motory potom vedia "hned potiahnut"...ked sa prestane brzdit..
(teda aspon to Polo z 1.6MPi sa takto chova)..

..Tie systemy co maju teraz DAEWAAAA, su stare Oplacke,
a OPEL to uz tiez prestal pouzivat...
..prave kvoli "trhaniu" pri opetovnej akceleracii..
..Teda pri motoroch ECOTEC, tento system uz asi nieje...
..(aspon podla toho co pisala "mudra literatura")..

..(mi to tak vychadza ze pravdu tu maju obe strany)..

Napsal: pát srp 04, 2006 11:10
od pelo
JRD: bravo !! naozaj super napisane a 100percentne s tebou suhlasim akurat je trošku pre mna šok, že daewoo použiva taky stary system ,ktroy sa uz vlastne nepouživa :) ,ešte ma napadlo ,že aj kvoli emisiam NOx


inak kamoš to meral osciloskopom na VW passat 1,8i, a na tatre613 a ani na jednom vstreky neodpojilo .

a ako som už parkrat napisal, ta "spotreba" je ta mala ,že je to aj pre palubny PC zanedbatelne a preto vyhodnocuje 0 l v tej chvili.


takže sme sa konečne všetci zhodli dufam :))

Napsal: pát srp 04, 2006 11:22
od PavelZ
S VW zadnou zkusenost nemam. Takze sem mel proste jen stesti na modely, ktere vypinaji vstrik uplne. Prekvapuje me ale to spozdeni 100ms, mel sem dojem, ze bylo jeste delsi, snad 300ms, ale asi uz me klame pamet :).

Napsal: pát srp 04, 2006 11:48
od JRD McLAREN
..no to casove spozdenie je "zavisle" od otacok motora..

..cize cas je iny pri 5000ot.min a iny pri 3000ot.min..

..TO pelo:
..no takto ESPERO, NEXIA, LANOS a este neviem ktory model,
maju ECU jednotky posledneho KADETU.. na ALDL protokole..
..norma EURO II..
..a tie "nove modely (chevroletu)..uz su EURO III...
..a to je "uplne iny system"...

Napsal: pát srp 04, 2006 11:49
od pelo
JRD: no jo, mame stare šroty :) ale hlavne,že nas vozia, no nie

kukni do sekcie Akcie/zrazy prosím ťa 8)