Stránka 3 z 3
Napsal: pát čer 23, 2006 08:18
od Habron
S těma světlama si myslím, a nejenom já, že je to dobrý nápad. Vždyť spousta z nás svíí celodenně sama od sebe a nikdo je k tomu nenutí.
Napsal: pát čer 23, 2006 08:27
od Dan
Habron píše:S těma světlama si myslím, a nejenom já, že je to dobrý nápad. Vždyť spousta z nás svíí celodenně sama od sebe a nikdo je k tomu nenutí.
Taky si myslím. Minulý týden v podvečer jsem se vlekl za kamionem a chtěl ho předjet, protisměr se zdál volný, ale.. Nastěstí jsem si všiml, že ta zelená barva vpředu na volné silnici nejsou jen stromy a keře kolem, ale i světle zelený, nesvítící kamion. Do toho zapadající slunce, těžko se to takhle vysvětluje, ale kdyby svítil, byl by bez problémů vidět..
Napsal: pát čer 23, 2006 08:55
od PavelZ
Habron píše:
Podle oficiální dokumentace výrobce, firmy RAMET Kunovice, je přesnost měření radarem RAMER 7 takto:
0 - 20km/h +/-1km/h
20 - 100km/h +/- 3km/h
nad 100km/h +/- 3% ze změřeného údaje.
Přičemž je potřeba zohlednit ještě chybu zpracování digitální části systému vlivem zaokrouhlování, která činí +/- 1km/h. Takže to co napsal PavelZ je přesné
Presne, taky sem na to ted koukal
. Navic to je pri mereni stacionarnim radarem. Pri mereni z jedouciho vozu k tomu prijde jeste +/- 1km/h snimace rychlosti mericiho vozidla, tenhle snimac je ale kalibrovan pomoci radaru (zmerenim rychlosti proti pevne prekazce), takze se do mereni rychlosti zanasi jeste chyba radaru. Takze chyba urceni rychlosti mericiho vozidla muze byt +/- 5km/h (pro pripad 20-100 km/h) a chyba urceni rychlosti mereneho vozidla +/- 9km/h. Navic se muzou pridat chyby zpusobene neprimou jizdou mericiho vozidla (0,4-1,9%), opotrebeni jeho pneumatik (pri pravidelne kalibraci do 1%, v nejhorsim pripade az 2,5%), husteni (0,3%), nerovnomerny prenos krouticiho momentu na napravu (0,3%). Dale se jeste muze pridat vliv spatne nastaveneho rozsahu merici vzdalenosti (radar se da nastavit na dosah 20m nebo 60m), to pak prinese dalsi chybu 3%.
A jen pro zajimavost: pokud dojde v merici zone k zmene merene rychlosti o vic nez 2km/h, je vysledek mereni anulovan.
Napsal: pát čer 23, 2006 11:04
od vado
Ja svietim aj v lete, uz dlho. Mam to zafixovane - automatika umiestnena v hlave zapne svetla po zaradeniu jednotky. Svietenie mi pripada lepsie, ako nesvietit. Auto je viditelne z vaecsej dialky a hlavne pri jasnom pocasi a proti slnku. Na spotrebe sa to nejako zvlast neprejavilo, asi 3 dl/100 km (+-). Ovela viac sa spotreba meni s vonkajsimi teplotami, v zime mam 8.5+, v lete 7.5 (jazdim kratke trasy), ked v lete zapinam klimu, tak to prida tak 1l / 100km.
radary
Napsal: pát čer 23, 2006 11:58
od Serpico
Kolegové pokud je mi známo s denního tisku větší nákup radarů uskutečnuje MP ( městká policie ) jedná se asi o 300 ks, nevím přesně.
Každopádně tato investice je velmi rychle návratná, bohužel a toho se obávám. MP se aktivuje stále více tam, kde simuluje činnost Policie republikové a už vůbec neplní funkce pro která byla zřízena. Obecní pořádek ap. Navíc schopnosti MP a určitá úroveň jejich členů je velmi pofidérní - nechápu proč v Praze si bude v letních měsících najímat studenty pro komunikaci se zahraničními návštěvníky, nemám nic proti studentům ani proti odměně 100 Kč / hod. Ale MP je placena z daní nás poplatníků, nebylo by vhodnější místo radarů jim zaplatit výuku angličtiny nebo němčiny a ty, kteří to nezvádnou vyhodit. Proces běžný v jakémkoliv pracovním vztahu. Na závěr u našeho sídliště je značka zákazu vjezdu nákladních vozidel, s dodatkovou tabulkou zásobování vjezd povolen.
Člen MP mi suše sdělil na můj dotaz, že to berou podle dálniční známky nad 12tun. Úsudek si udělejte sami já jsem nebyl schopen pokračovat dále v rozhovoru. Podotýkám, že jsem v minulosti byl učitelem v autoškole s oprávněním v celém rozsahu výuky A,B,C - pravidla, technika a jízda. Ale s takovými individualitami jsem se setkával velmi ojediněle. Pokud jsem se dotkl někoho z Vás kdo pracuje u MP, tímto se neomlouvám.
Mějte se fajn
Napsal: pát čer 23, 2006 12:58
od Habron
vado píše:Ja svietim aj v lete, uz dlho. Mam to zafixovane - automatika umiestnena v hlave zapne svetla po zaradeniu jednotky. Svietenie mi pripada lepsie, ako nesvietit. Auto je viditelne z vaecsej dialky a hlavne pri jasnom pocasi a proti slnku. Na spotrebe sa to nejako zvlast neprejavilo, asi 3 dl/100 km (+-). Ovela viac sa spotreba meni s vonkajsimi teplotami, v zime mam 8.5+, v lete 7.5 (jazdim kratke trasy), ked v lete zapinam klimu, tak to prida tak 1l / 100km.
Moja automatika to provádí asi takto: nastartování, upevnění pásu, rozsvícení světel, zařazení rychlosti, jízda
Napsal: úte čer 27, 2006 19:50
od petrm
Taky svítím už teď po zimě sem nepřestal a zvýšenou spotřebu o pár deci neřeším . snažím se jezdit podle předpisů a jakžtak dodržovat i rychlost takže po městě jezdím tachometrových 55-60 a když připočtu chbu tachometru tak je to asi o 3-5 km/h méně nepředpokládám že mě za rychlost kolem 55 naměřenou zastaví
Napsal: úte čer 27, 2006 20:03
od pekrtek
Měl jsem v Golc caru (doufám, že to píšu dobře) Lanose na roční prohlídce. V rámci toho mi tam Petrm montoval "krabičku na denní svícení". Od této roční prohlídky jezdím tak za 6,5-6,8 l./100 km. Spotřeba šla tak o 0,5 l/100 km dolů. Sám nevím, čím to je. Olej a svíčky jsem si před prohlídkou měnil sám.Takže zvýšenou spotřebu s denním svícením nemusím řešit.
denní světla
Napsal: čtv čer 07, 2007 11:39
od Serpico
...tak jsem je namontoval HELLA docela tam zapadnou - výhody jsem již uváděl - nezapomenu rozsvítit / pokuta až 2 000 + nějaké body /
- úspora H4 ( přehřívání ve frontách )
- úspora PHM diskutováno až 0,5 litru
- žárovky 6W jsou výměnné ( cena okolo 70 Kč )
U nexie je třeba profrézovat nárazník + zákrytku mlhovek - dobře se mi to dělalo s vyobrazenou frézou na kov. Ponechávám k posouzení - měl jsem snahu aby to nevypadalo blbě - stranový úhel má dokonce HELLA v zrcadlech ( počítá s tím ).
Mějte se fajn
Napsal: čtv čer 07, 2007 12:29
od Ivoš
Už jsem viděl pár aut s HELLAmi. Asi do toho taky půjdu, ale především bych potřeboval vědět: Kolik stojí a kam se připojují? Pak ještě vymyslet, kam je dát, jelikož u obou aut jsou mlhovky....
denní světla
Napsal: čtv čer 07, 2007 14:05
od Serpico
.....to Ivoš uvedené HELLY jsem koupuil v krči za 2100 - na nettu je stejný typ za 1 600.........to conpet já jsem mizernej elektrikář - přiznávám se, proto jsem zapojil všechno podle schématu od Helly a palikx mi to zapojoval na 15A a a 58 osvětlení před relé ( pod pojistkovou skřínkou - lze ji celou vyjmout )...už mi to funguje rozsvící se samo - při startování ( přívod proudu do startéru poloha spínací skřínky III ) to zhasne - aby se to rozsvítolo znova už při běhu motoru - při zapnutí potkávacích světel zhasínají - jak je to předepsáno prováděcím předpisem....nicméně ještě budem dodělávat s palikxem kontrolku tohoto osvětlení - tak zkonzultuji - slibuji a dám na fórum.
Mějte se fajn
_________________
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm
o moji nessii pečuje k mé spokojenosti palikx a petrm
Napsal: čtv čer 07, 2007 22:38
od SkylineGTR
Od té doby, co jsem dostal řidičák a začal jezdit, tak svítím. Ať je tma nebo slunečné poledne. Důležité je být viděn!!
S tou úsporou paliva to nebude zas tak horké. Škoda peněz za takové světýlka, které svíti jak bludičky.
Napsal: ned črc 15, 2007 14:40
od vohnout
[quote="Radovan43"]Dokonca tie svetla od Hella su aj 6W ale ako nevyhodu tu vidim to, že tieto svetla su jednorazove - žiarovky,diody,žiarivky - neviem čo presne tam je ale maju vydržať celu životnosť reflektorov.
Ten vyrobca to napisal pekne šalamunsky
By ma zaujimalo ako dlho maju vydržať tie reflektory ako celok
Ale určite sa oplati tuto srandicku si namontovat.
Money is money, a na stlačeny vzduch sa tiež jazdit neoplati
Je to najdrahsia energia
Takže jedina cesta ako ušetriť a neprehlupiť je šetriť tam kde sa to da. A toto je myslim dosť presvedčive, aspon pre mna. Inak by to nemontovali do BMW,AUDI,Mercedes...a inych vyssich tried.
[/quote
Ja se teda přidám.Mám v oklolí pár lidí co je mají a bez problému.Nemusí přemýšlet jestli svítí nebo ne.A co se tyká Helly,v těch světlech je Philips 12V/6W a během dvou let co to maji měnili jen jednu
Napsal: ned črc 15, 2007 15:35
od Petr S.
SkylineGTR píše:Od té doby, co jsem dostal řidičák a začal jezdit, tak svítím. Ať je tma nebo slunečné poledne. Důležité je být viděn!!
S tou úsporou paliva to nebude zas tak horké. Škoda peněz za takové světýlka, které svíti jak bludičky.
Kolego jsme na tom stejně. 5idím už 12 let a svítím stejně dlouho. Důležitá věc je vidět,ale i být viděn. Dení světla neřeším,protože mi žárovky nepraswkají. Sázím na osvědčenou značku Osram.
světla
Napsal: pon črc 16, 2007 16:50
od Serpico
....to Soukup....Kolego jsme na tom stejně. 5idím už 12 let a svítím stejně dlouho. Důležitá věc je vidět,ale i být viděn. Dení světla neřeším,protože mi žárovky nepraswkají. Sázím na osvědčenou značku Osram....dodávám co takhle přehlednost - vím, že celkem hodně najíždíš ( viz. poslední setkání Strahov ) při rozsvícených světlech ztrácí kontrast blinkr a navíc ho snadno reflektor přesvítí - mnohdy nevhodné umístění ke středu vozidla....ty bludičky ( denní světla ) svítí dost intenzívně - samotného mě to překvapilo -- tedy být viděn ( souhlas ) ale zároveň býti pro druhý čitelný - blinkry... no vono je to vlastně vo diskusy...
Mějte se fajn