Stránka 3 z 5
Napsal: pát čer 16, 2006 11:11
od JRD McLAREN
..na a ja som si neni isty ze ci tie vonkasie homokinetaky su vobec rozoberatelnee...
....
je to spravene podobne ako je gulickove lozisko..
..a to co zvykne praskat alebo vydavat praskavy zvuk je stredovy prstenec..
..ktory by mal drzat gulicky "v tej spravnej polohe"
... inac by ich asi v zatackach vystrelilo von..
..ten prstenec je to co zvykne prasknut a potom to vydaaava skripotavy zvuk..
..vacssinou pri zatacaniiii...
..ak je to len "vymlatene"... teda tie dosadacie polohy pre gulicky...
..tak to vydava klepotavy zvuk, a to vzdy len pri zabere, ci brzdeny motorom..
..(proste gulicka klepne o puzdro)..
..a tu zase nezalezi na tom ci sa zataca alebo ide rovno...
..samozrejme, tieto dve zavady mozu byt skombinovane..
...a potom k tomu pridame tu vazelinu z prachom...
(to ten kllb zase "sustii" ale to za jazdy vo vnutry nepocut)...
Napsal: pát čer 16, 2006 12:17
od Robert
Klidně Vám ten kloub vyfotím
Napsal: sob čer 24, 2006 13:11
od Robert
Tak jsem se dnes pustil do opravy
Všechno šlo celkem hladce, poloosa šla ven jako mo másle, homokineťák sražen dolů a při demontáži ramene doslova průser
Když jsem chtěl povolit šroub v rameni, kde je chycenej do kastle, nastalo nemilé zjištění, že ten šroub přirezl ke středu, co je zalisován v silentbloku ramene a celé se to protáčí v té gumě
Po 2 hodinách se podařilo kousek vytočit ten šroub a ten střed se zastavil o nosník... v tu chvíli jsem jsi říkal "hurááá, teď se to zapřelo a ten zarezlej šroub povolí." Leda velký H, střed silentbloku se sice zapřel ale začal vytláčet stěnu nosníku do boku, takže prohra
Na pondělí mám domluvenej švajc a šroub uříznu, rameno vytáhnu, koupím nový šroub (asi i na druhou stranu, nevěřím, že tam to půjde) a složím to vše dohromady.. Zatím mi Matizek stojí asi 1km od domu na parkovišti s letmo nasazeným, starým, vymláceným čepem a chybí mu poloosa a samozřejmě převodový olej
Co se týče toho oleje, když to vytíkalo, tak jsem se skoro až lekl, co je to za sračku. Nechutně to smrdí a má to jakousi hnědou barvu, takže zárověň proběhne výměna.
Moje otázka teď zní: Kudy se leje olej do převodovky???? Nějak jsem si nevšiml žádnýho nalívacího otvoru
Nebo se to leje taky náhonem tachometru jako u Favorita ? Díky za radu
Napsal: sob čer 24, 2006 21:45
od Joska
zezadu na převodovce je kontrolni a zaroven napouštěci šroub
Napsal: sob čer 24, 2006 21:53
od Ondras
Tím švajcem spal jen silentblok ramene. Neřež šroub. Já měl tahle připeklý šroub k silentbloku panhardky. Normálně se spálil ten silentblok a bylo.
Napsal: ned čer 25, 2006 09:59
od Robert
Ondras píše:Tím švajcem spal jen silentblok ramene. Neřež šroub. Já měl tahle připeklý šroub k silentbloku panhardky. Normálně se spálil ten silentblok a bylo.
Ale ten silentblok má ještě pouzdro ! A to pouzdro mi přirezlo ke šroubu
Napsal: ned čer 25, 2006 10:01
od Robert
Joska píše:zezadu na převodovce je kontrolni a zaroven napouštěci šroub
Asi jsem slepej, ale zezadu myslíš někde u pravě poloosy, nebo zezadu, jako směrem k výfuku?
(asi jsem vážně slepej
)
edit: tím kontrolním šroubem zároveň vypustím zbytek oleje, že?
Napsal: ned čer 25, 2006 11:55
od Rado
Ten srob najdes na pravom boku prevodovky....ked rozoberes sanie...teda airbox, tak by si mal mat k nemu pekny pristup....ja som to napustal cez gumovu hadicku a lievik, kedze inak sa to asi neda. A ked chces vypustit aj zbytok oleja, tak zospodu je na prevodovke taka trojuholnikova krytka uchytena troma srobmi..je hned pri spojkovom lanku a tu ked rozoberes tak ti vytece uplne vsetko a mozes aj vyhrabat tie kovove piliny co tam na spodku zostali....aspon tak som to vyriesil ja.
Napsal: ned čer 25, 2006 12:06
od Robert
Rado píše:Ten srob najdes na pravom boku prevodovky....ked rozoberes sanie...teda airbox, tak by si mal mat k nemu pekny pristup....ja som to napustal cez gumovu hadicku a lievik, kedze inak sa to asi neda. A ked chces vypustit aj zbytok oleja, tak zospodu je na prevodovke taka trojuholnikova krytka uchytena troma srobmi..je hned pri spojkovom lanku a tu ked rozoberes tak ti vytece uplne vsetko a mozes aj vyhrabat tie kovove piliny co tam na spodku zostali....aspon tak som to vyriesil ja.
Dík moc, zítra to vykuchám a mrknu se
Napsal: úte čer 27, 2006 21:14
od Robert
Poradíte mi, kde seženu šroub ramene? U nás v Daewoo ho nemají
Napsal: úte čer 27, 2006 21:32
od petrm
Kolik máš najeto že tohle všechno měníš u Ondráše sem to ještě jakžtak pochopil (je pečlivej a prostě to chtěl mít super ) ale u tebe že máš všechno vymlácený to sem nezažil za celejch 7 let co tyhle auta spravuju jo někdy odejde kloub poloosy nedávno sme měnili oba ale tam byly špatný manžety občas rameno ale rozhodně né všechno a najednou . Ten šroub je běžný problém a šroub se špatně shání skus napsat do
http://www.dwauto.cz/kontakty.htm nebo
http://www.czdrafel.cz/ a kloub poloosy je slyšet právě při rejdu jelikož se opotřebovávají ty koule a jak se vytočí kolo ven tak se mnohem víc namáhá v rovné jízdě se kloub nedá poznat nejlepší způsob jak diagnostikovat poškození kloubu je někde na parkovišti kde se můžete otočit na jeden zátah při plným rejdu dokola zastavte dejte plný rejd a prudce se rozjeďte a pak zase na druhou stranu když se ozve zacvakání je to kloub
Napsal: úte čer 27, 2006 21:37
od Robert
petrm píše:Kolik máš najeto že tohle všechno měníš u Ondráše sem to ještě jakžtak pochopil (je pečlivej a prostě to chtěl mít super ) ale u tebe že máš všechno vymlácený to sem nezažil za celejch 7 let co tyhle auta spravuju jo někdy odejde kloub poloosy nedávno sme měnili oba ale tam byly špatný manžety občas rameno ale rozhodně né všechno a najednou . Ten šroub je běžný problém a šroub se špatně shání skus napsat do
http://www.dwauto.cz/kontakty.htm nebo
http://www.czdrafel.cz/ a kloub poloosy je slyšet právě při rejdu jelikož se opotřebovávají ty koule a jak se vytočí kolo ven tak se mnohem víc namáhá v rovné jízdě se kloub nedá poznat nejlepší způsob jak diagnostikovat poškození kloubu je někde na parkovišti kde se můžete otočit na jeden zátah při plným rejdu dokola zastavte dejte plný rejd a prudce se rozjeďte a pak zase na druhou stranu když se ozve zacvakání je to kloub
Kloub je vyřešen, byl úplně na sračky, asi budu muset měnit oba, protože to vzniklo potrhanýma manžetama
Co se týče najetých km, tak mam něco málo přes 76.000 km. Čep na pravým rameni je K.O., na levým zatím přesně nevím, ale bude to to stejný. Ramena mám doma, manžety taky a jeden homokineťák (druhý asi dokoupím - viz výše)
Mockrát děkuju za odkazy, určitě se shodí
Ještě se vrátím k těm najetým km.. Závady na čepech už byly minimální při koupi, teď se to samozřejmě jen zhoršilo a homokineťáky viz prasklý manžety.
Napsal: úte čer 27, 2006 21:52
od petrm
jo je pravda že sem tu dlouho nebyl a teď sem to možná přehlédl (ty manžety ) to je pak jasný bývá to rychlé
Napsal: úte čer 27, 2006 22:24
od Joska
Ten šroub sem taky měnil a koupil sem ho v krámě se spojovacím materiálem - imbus a stál skoro kilo rozměr si uz bohuzel nepamatuju.
tak hodne stesti
Napsal: stř črc 19, 2006 00:10
od shaman
homoklouby jsem taky menil po cca 70,000km. Holt Brno je Brno
Ale taky jsem tomu pomohl sam jizdou pres retardery, takze pohoda..