Stránka 3 z 3

Napsal: úte črc 18, 2006 17:28
od Badger
My jsme měli výfuk na Matízkovi původní výfuk 6let a bez jakékoliv údržby byl až do poslední chvíle dobrý ( jen asi 2x byla svařované držáky ) a až pak začal malinko prdět :D
Čímpak se to natírá? Na Matízka se asi nedá sehnat nerez co? :shock:

Napsal: úte črc 18, 2006 22:25
od V.Brousek
Ondras píše:Teď otázka co je dražší? Jestli 1x za 4 roky dvojka za výfuk, nebo každý rok pečlivá údržba. Počítal jsem to (materiál + kolik si cením hodiny své práce) a dražší je údržba. Navíc po 8 letech je udržovaný výfuk uvnitř totálně mrtvý a to už delší dobu. Každému co jemu jest :). Na Hodně je výfuk původní (3.5 roku), na povrchu orezlý a rozhodně se o něj starat nebudu. Až uhnije (počítám, že by to mohlo být tuto zimu), nahradím ho nějakým nerezem.
Ondro tvůj názor ti neberu, ale nesouhlasím. Vysvětli prosím, co to je " totálně mrtvý". Já mám zase opačný názor na tvůj výpočet. Právě ta pravidelná údržba vyjde levněji. Zde se tvrdí, jak to hnije zevnitř, ale můžu váš tu všechny ubezpečit, že to není pravda. Poklepem ze všech stran je výfuk naprosto zdravý a nenajdete na něm jedinné slabší místo, kde byla stěna zeslabena rezem uvnitř. Souhlasím samozřejmě s Ondrou, že je to každého věc, co si dělá ze svým autem, ale když porovnávám spotřebu, tak ta je pořád stejná i s tím mrtvým výfukem, ač nevím co tím měl Ondra na mysli.

Napsal: úte črc 18, 2006 22:34
od Ondras
Vycházím z toho, že po 6 letech mi ve výfuku něco vevnitř vyhnilo (a při jednom prudším zabrždění upadlo) tak, že pak nešlo nastartovat, protože byl prostě ucpaný. Do okamžiku uhnití jsem nepozoroval úbytek výkonu či zvýšení spotřeby, což neznamená, že výfuk nebyl mrtvý. Z vnějšku byl jen provrchově orezlý. Nevěřím, že nátěr z venku by tomu zabránil, když prostě hnije zevnitř. Tak. Cena (barvy + práce) * (počet ošetření ročně + životnost neošetřovaného výfuku) > cena nového výfuku

Napsal: stř črc 19, 2006 06:13
od zabijec
Ohledně reznutí zevnitř hodně záleží na délkách jízdy. Pokud se nejezdí příliš krátké trasy, kondenzát se vysuší a výfuk zevnitř tolik nerezne. Pokud někdo jezdí každý den do práce dva kilometry je to horší, dvakrát za den voda zůstane v tlumiči a ten rezne závratnou rychlostí.

Napsal: stř črc 19, 2006 06:41
od Bergman
zabijec píše:Ohledně reznutí zevnitř hodně záleží na délkách jízdy. Pokud se nejezdí příliš krátké trasy, kondenzát se vysuší a výfuk zevnitř tolik nerezne. Pokud někdo jezdí každý den do práce dva kilometry je to horší, dvakrát za den voda zůstane v tlumiči a ten rezne závratnou rychlostí.
Ano, tímto způsobem jde vysvětlit rozdílné doby použitelnosti výfukové soustavy.Pan Brousek má určitě radost, že mu výfuk drží a je i pravdou , že výfuk hlavně rezne zvenku (sůl a chemické posypy), zejména spoje a záhyby, kde se tento sajrat usazuje. Proto se i přikláním k názoru p.Brouska, že jde životnost právě nátěrem prodloužit.Pan Brousek má určitě snadný přístup ke spodku vozu.

Ja také platil

Napsal: stř črc 19, 2006 08:50
od Vazoun
Já osobně, mám zkušenost pouze s výměnou zadního dílu výfuku, který mi
odešel po 4 letém provozu.Výměnu mi provedli v autorizovaném servisu, za
2.280.-Kč i s prací / orig.díl /za 1 hod na počkání.
Zdravím všechna na foru - " Vazoun " :P :P

Napsal: stř črc 19, 2006 18:25
od ppp
Ja mozem tiez potrvdit ze vdaka dlhym trasam mi vyfuk na skodovici prehrdzavel zvonku.
Ale na espere stredny diel zhrdzavel zvnutra, tak neviem ake trasy robil predosly majitel. Blbe je ze ten vyfuk nemusel odist keby bol inteligentne spraveny, ale ten pozdlzny zvar je vo vnutri tak zahnuty ze stekajuca voda sa usadza v zahybe a prave ten zvar cely odisiel. To je presne ako 5te dvere u feldy, je tam technologickky nezmyselny zahyb presne proti pravidlam na ochranu proti korozii.

výfuk

Napsal: stř črc 19, 2006 19:02
od Serpico
Kolego v Krči existuje fy. co provádí na výfuk nanesení žárovým způsobem pohliníkování. Vypadá do dobře, měl jsem to na 120 a vydržel dlouho, s tím jsem ji i prodal, další otázkou je koroze zevnitř. Mimoto existují barvy co snesou 800°C, v Tempu stojí okolo 250 Kč / 1 sprey. Já mám střední díl pozink ( nebo něco takovýho ) drží z výroby mám Walker. A tuším, že Walker nebo Bosal jedou na všechny auta, třetí díl mám sport a musel jsem dovařit asi 80cm výf. trubky. Všechno jsem nastříkal právě tou spreyí a drží, opravoval jsem letos po zimě pouze sváry ( mám II a III. svařený dohromady ). Měj se.