Stránka 3 z 4

Napsal: pon úno 06, 2006 11:20
od Ondras
Oblibene tema :). Objevilo se tu zase nekolik polopravd a mytu. Tak to zkusim uvest na pravou miru (alespon tak, jak je znama mi):

1. odchylka tachometru je u Matize cca +10%. Tzn. pri 130 tacho jede Matiz asi 118, aby jel 130, musi byt na tacho 143.

2. omezovac otacek je nastaven na 6300. Pri IV rychlostnim stupni to pri std. pneoumatikach odpovida teoreticke rychlosti 175km/h, tzn. ze rucicka tachometru je nekompromisne oprena o doraz a chce se vysplhat ke 192 km/h. Omezovac otacek se projevuje okamzitym vypnutim vstriku, ktere se zase ihned zapnou jakmile otacky klesnou pod 6300. Efekt to tedy ma jako samopal.

3. Teorie ad. 2 je sice pekna, ale praxe je jina a alespon Matiz I 0.8 nejede vice nez 172-175 dle tacho (cca 160 real). Nejedna se o zasah omezovace otacek, protoze otacky jsou asi na hodnote 5800, ani o omezovac rychlosti, protoze Matiz I nema el. rychlostni cidlo a RJ nezna rychlost auta. S nejvetsi pravdepodobnosti se jedna jedna o bezpecnostni prvek. V danych otackach, pri danem otevreni klapky (naplno) a zatizeni jede RJ v otevrene smycce (ignoruje lambu, stejne je smes bohata). Protoze vstrikovac ma dany prutok a RJ by potrebovala naplnit do valce vice paliva nez je vstrikovac schopen v danem case, tak je vstrikovac vypnut (bylo by spatne cakat palivo na zavreny ventil). Chovani tohoto "omezovace" je taky jine, nez chovani omezovace otacek. RJ vypne vstrikovace a opetovne zapnuti je mozne az po zavreni klapky (pusteni plyni).

Otazka jak rychle tedy Matiz jede? Mi jede tech 172 tacho, takze asi necelych 160 real. Je jen par dalnicnich useku, kde se da ta rychlost bezpecne dosahnout (napr. obchvat Olomouce). Auto se chova zcela bez problemu, pravda na letnich 165/50R15 lepe nez na zimich 145/70R13. Cestovni rychlost to neni, protoze Matiz ji proste neudrzi treba do kopce, nicmene na rovine ji dosahnu i se 4 lidma uvnitr. Bezne se da motor na dalnici udrzet mezi 5000 a 5500 otackami, coz pro nej neni zadny hardcore a dela to realnou rychlost cca 135-152 (tacho 144-167).

Bobe: Na VAG zapomen :) Myslis, ze mas auto z Volkswagen Audi Group? Nemas. A uz vubec ne EOBDII, ale ALDL, takze VAG ne. Nehlede na to, ze Matiz I nema VSS (vehicle speed sensor)

Napsal: pon úno 06, 2006 13:03
od Robert
Oj, já su trotl, sem si to ani neuvědomil. Ten VAG nemám já doma, ale můj soused a kamarád, který provadí různé modifikace s VAG a říkal mi o tom, že má i více těchto prostředků. Asi mi to nějak utkvělo v hlavě, že jsem si to nespojil.

Napsal: úte úno 14, 2006 16:57
od Radim
175 nikomu nevěřím, na tuhle hodnotu se nedostanu, kolem 150 se Matiz rozhoupe tak, že je to o život...

Napsal: úte úno 14, 2006 17:27
od Ondras
Radim píše:175 nikomu nevěřím, na tuhle hodnotu se nedostanu, kolem 150 se Matiz rozhoupe tak, že je to o život...
Ne na dobre ceste, dobrem podvozku a dobrych kolech 8) . Vim, ze treba vymlacene zadni tlumice silene zvysuji citlivost auta na bocni vitr.

Mi to jede tech 172 (tacho) nez RJ rekne: "uz ani strik"...

Obrázek

Napsal: úte úno 14, 2006 18:17
od mino
Mne okolo 150 :D ale keby bol dobrý kopec...Ale musím povedať ze Matiz I mi isiel aj tachometrických 165-170km/h. Tato II max 155km/h :(

Napsal: úte úno 14, 2006 18:42
od Ondras
Dvojky jedou hur kvuli vice skrcenemu motoru. Emisni limity jsou zlo :)

Napsal: úte úno 14, 2006 19:33
od V.Brousek
Ondras píše:Dvojky jedou hur kvuli vice skrcenemu motoru. Emisni limity jsou zlo :)
Ondráši,držel jsi si klobouk v tom fofru co máš na tachometru ?

Napsal: úte úno 14, 2006 20:08
od mino
Ondro,presne tak.

Napsal: úte úno 14, 2006 20:50
od palikx
No to teda :shock: tohle snad ani neni mozny.tohle s tezi dostanu z toho meho zazraku.

Napsal: úte úno 14, 2006 21:16
od Robert
palikx píše:No to teda :shock: tohle snad ani neni mozny.tohle s tezi dostanu z toho meho zazraku.
Ty máš ale naftožrouta, tak se nediv :D Benzín, je benzín :lol:

Napsal: úte úno 14, 2006 21:20
od Docent
Ondras píše:Mi to jede tech 172 (tacho) nez RJ rekne: "uz ani strik"...
Já tam teda vidím 171 a podchlazenej motor :twisted: :lol: .

Napsal: úte úno 14, 2006 21:22
od palikx
no naftu to papa ale ma to turbinku.
a ten podchlazenej motor je bezna matiz teplota.(+-)

Napsal: úte úno 14, 2006 21:39
od Robert
S turbínkou to akorát víc papá :lol: (joke)

Napsal: úte úno 14, 2006 21:43
od palikx
:lol: to vis ze jo.ale porad to jezdi za 5 tak to neni tak spatny.

Napsal: úte úno 14, 2006 21:53
od Robert
Co bych za to dal, kdybych jezdil za 5 :shock: U mě je to 7 a vejš :cry: