Stránka 3 z 4

Napsal: stř kvě 10, 2006 20:39
od dannn
protože pokud by byl stočen špatně,což dělali fakt odborníci,tak by prostě něco muselo bejt znát na pedálu.Jo a nevim proč by se to nemělo soustružit,dělá se to běžně a je i předepsaná míra do jaké tlouštky se může zajít,u matesa je to 10mm.Je to divný.....

Napsal: stř kvě 10, 2006 20:55
od rcmichal
dannn píše:protože pokud by byl stočen špatně,což dělali fakt odborníci,tak by prostě něco muselo bejt znát na pedálu.Jo a nevim proč by se to nemělo soustružit,dělá se to běžně a je i předepsaná míra do jaké tlouštky se může zajít,u matesa je to 10mm.Je to divný.....
http://www.elitecat.sk/TreesDocuments/P ... otoučů.pdf
http://www.skoda.panda.cz/obrazky2/445.pdf

Re: a jak Vám to brzdí ??

Napsal: stř kvě 10, 2006 20:59
od V.Brousek
Albert_Hein píše:jen mě tak napadá jak Vám to všem brzdí???
Mě nic moc.....spíš tak jenom zpomaluje....tak holt brzdím dřív.
Ale jak pak sednu do jinýho auta, má potom při prvním zabrždění spolujezdec čelo na palubovce :D
Já si také nestěžuji,Matíz mi brzdí perfektně,což mohu posoudit docela přesně.Mám možnost jezdit i s jinými typy aut a nepozoruji, že by proti nim brzdil Matíz hůře.

Napsal: stř kvě 10, 2006 21:21
od Habron
Nevím, za kolik ti to osoustružili, ale vzhledem k tomu, že novej kotouč stojí kolem 600 Kč (to je 1200 na celý auto), tak si myslím, že se to nevyplatí. Navíc stočenej kotouč vydrží asi tak do prvního pořádnýho zabrždění ...

A k tomu klepání - ne vždy je to při zvlněným kotouči znát na pedálu, ale na volantu je to znát vždy.

Napsal: stř kvě 10, 2006 21:25
od JRD McLAREN
..no este dodam..
ze trasenie auta zapricinene brzdami..
sa mozu stratit v silentblokoch..
..a nemusia byt vzdy citit na brzdovom pedali, pokial je auto vybavene posilovacom..

..ono preba sa rozjet..a pruhsie pristupit ten pedaal.. mozno zacitish..

Napsal: stř kvě 10, 2006 21:27
od V.Brousek
Habron napsal
Navíc stočenej kotouč vydrží asi tak do prvního pořádnýho zabrždění ...
[/quote]
-----------------------------------------

V.Brousek napsal.
Nesouhlasím s tvým názorem.Pokud se kotouč nestočí pod předepsanou tloušťku,nemá to žádný vliv na kvalitu brždění.

staceni kotoucu

Napsal: stř kvě 10, 2006 21:35
od jakub
koutouce se dle meho nesmi rucne vrtat, delat do nich nejaky vzorek apod, protoze tim muze byt narusena integrita celku

stocit ve smyslu napriklad srazit hrany - je nic proti nicemu, je to opotrebeni stejneho charakteru jako brzdeni deskami

netusim, jak/jestli se to da zmrvit, jestli je kotouc krehky, cili jestli ho mohou nacit treba kdyz jim upadne apod ...

Napsal: stř kvě 10, 2006 22:22
od Vojta
Nevím, kdo tady mluvil něco o vrtání kotoučů. Srovnat zvlněné kotouče není žádný problém (samozřejmě musí to dělat odborník). Na Favoritu mi kotouče lízli a bylo po problému. Najezdil jsem na nich 17 tisíc a nový majitel už dalších 28 tisíc. A prý bez problému.

Napsal: stř kvě 10, 2006 22:32
od JRD McLAREN
..no ..
ja mam predne kotuce sustruzene..
..teda islo o zarovnanie nerovnosti na trecom povrchu..
pri tejto operacii je preto nutna aj vymena dosticiek..

..takyto kotuc, ma rovnaku zivotnost, ako mal predtym..
..teda hrubka povodneho povedzme 24mm, a najazdeni povedzme 100tis. ..
..nasledne osustruzenie na cca 22mm,
..dajme si ze min. hrubka je 20mm, taq mne z toho vychadza,
ze kotuc je pouzitelny este dalsich 100tis. km ..bez potreby vymeny kotuca..

... kazdy sustruzeny kotuc je nutne zabiehat dlksie nez NOVY :!: :!: :!: ...
..je to preto, ze pri sustruzeni vznika vacsia drsnost povrchu, nez vo vyrobe..
...(sustruzenim dochadza k takemu deleniu materialu, ze vznikaju mikrotrhlinky na povrchu)..
..kotuc sa sustruzi na nizkych otackach, a pocas sustruzenia musia byt dokonale ocistene
a zarovnane dosadacie plochy; naboj-kolo;
a musi byt zabezpeceny spetny pritlak na vreteno, teda hlavu sustruhu..
..to preto aby kotuc pocas sustruzenia nevyosilo na hlave sustruhu..
..inak by bol "zvlneny", teda zle zosustruzeny, po celom obvode by nemal rovnomernu a rovnaku hrubku..

samozrejme kotuc nesmie javit ziadne znamky poskodenia, spominane v horeuvedenych linkoch..

jeden z dvovodov preco "niektory" vyrobcovia "nedoporucuju" sustruzenie kotuca je prosty..
...potrebuju odbyt...
..no a taktiez kazdy nema pristup k sustruhu, a racej ide a kupi novy..
..(to hovorim o "beznych" kotucoch)..

..pokial si dobre pametam, taq som nepocul ze by niekto daval sustruzit
"specialne" sportove kotuce, ci kotuce na pruznom ulozeni a pod..
..sustruzit by sa urcite nemali kotuce ake ma povedzme Ivan na Nexii, z drazkou,
..ci kotuce ktore maju vrtane chladiace otvory cez treciu plochu a pod..

..takze ked uz "davate sustruzit" taq si to treba "ohlidat", aby sustruznik nebol "slendriaaan"..
..a pred nahodenim kotuca je dobre si ho "poctivo" premerat mikrometrom ...

..inak sa bude "diat" to "co sa deje", trasenie, hluk, skakanie pedala a pod.

Napsal: stř kvě 10, 2006 23:24
od Habron
Já už jsem se dvakrát napálil se soustružením kotoučů, že jsem si od té doby řekl, že už nikdy.

Ale nevylučuji, že mi to udělali blbě.

Napsal: čtv kvě 11, 2006 00:26
od petrm
taky sme nechávali soustružit kotouče ale od té doby co se nám jich tak 50% vrátilo s tím že po několika kilometrch začali vybrovat tak už to neděláme jen na přání a s tím že upozorňujeme na to že to nemusí být dobré dělá nám to renomovaná firma a velmi kvalitně ale na ventilovanejch kotoučích i když nejsi ještě pod limitem na tloušťku se stává že ten kotouč ohřeješ bržděním a on se zkroutí u plných to není tak časté ale taky se to stává neříkám nedělat to ale nejsem příznivce ;)

Napsal: čtv kvě 11, 2006 21:37
od palikx
sakra zas me predbehl :D jinak je to presne.jak jednou vybruje tak stoceni ventilovaneho kotouce uz ho vetsinou nezachrani .u plnych kotoucu to naproti tomu vetsinou pomuze

Napsal: čtv kvě 11, 2006 21:48
od Habron
Tak to je možná to, že já nechával stočit chlazený kotouče.

Jedny byli na nexii, tak prakticky o nic nešlo. Ale ty druhý (i když v pořadí první) jsem nechával stočit na bráchový cupře a on mi pak strašně nadal, že chtěl zabrzdit z asi 150 a ten kotouč se zvlnil tak, že úplně zablokoval kola. Málem si rozbil držku.

Napsal: čtv kvě 11, 2006 21:54
od V.Brousek
Habron píše:Tak to je možná to, že já nechával stočit chlazený kotouče.

Jedny byli na nexii, tak prakticky o nic nešlo. Ale ty druhý (i když v pořadí první) jsem nechával stočit na bráchový cupře a on mi pak strašně nadal, že chtěl zabrzdit z asi 150 a ten kotouč se zvlnil tak, že úplně zablokoval kola. Málem si rozbil držku.
To je možné,má reakce na tvůj první příspěvěk se týkala plných kotoučů.

Napsal: čtv kvě 11, 2006 21:58
od Habron
Pane Brousku, teď už je mi to úplně jasné.

Potom, co palikx napsal, to co napsal, ta mi došlo, že jste určitě myslel plné, zatímco moje špatné zkušenosti jsou s chlazenými.