..no ..
ja mam predne kotuce sustruzene..
..teda islo o zarovnanie nerovnosti na trecom povrchu..
pri tejto operacii je preto nutna aj vymena dosticiek..
..takyto kotuc, ma rovnaku zivotnost, ako mal predtym..
..teda hrubka povodneho povedzme 24mm, a najazdeni povedzme 100tis. ..
..nasledne osustruzenie na cca 22mm,
..dajme si ze min. hrubka je 20mm, taq mne z toho vychadza,
ze kotuc je pouzitelny este dalsich 100tis. km ..bez potreby vymeny kotuca..
...
kazdy sustruzeny kotuc je nutne zabiehat dlksie nez NOVY ...
..je to preto, ze pri sustruzeni vznika vacsia drsnost povrchu, nez vo vyrobe..
...(sustruzenim dochadza k takemu deleniu materialu, ze vznikaju mikrotrhlinky na povrchu)..
..kotuc sa sustruzi na nizkych otackach, a pocas sustruzenia musia byt dokonale ocistene
a zarovnane dosadacie plochy; naboj-kolo;
a musi byt zabezpeceny spetny pritlak na vreteno, teda hlavu sustruhu..
..to preto aby kotuc pocas sustruzenia nevyosilo na hlave sustruhu..
..inak by bol "zvlneny", teda zle zosustruzeny, po celom obvode by nemal rovnomernu a rovnaku hrubku..
samozrejme kotuc nesmie javit ziadne znamky poskodenia, spominane v horeuvedenych linkoch..
jeden z dvovodov preco "niektory" vyrobcovia "nedoporucuju" sustruzenie kotuca je prosty..
...
potrebuju odbyt...
..no a taktiez kazdy nema pristup k sustruhu, a racej ide a kupi novy..
..(to hovorim o "beznych" kotucoch)..
..pokial si dobre pametam, taq som nepocul ze by niekto daval sustruzit
"specialne" sportove kotuce, ci kotuce na pruznom ulozeni a pod..
..sustruzit by sa urcite nemali kotuce ake ma povedzme Ivan na Nexii, z drazkou,
..ci kotuce ktore maju vrtane chladiace otvory cez treciu plochu a pod..
..takze ked uz "davate sustruzit" taq si to treba "ohlidat", aby sustruznik nebol "slendriaaan"..
..a pred nahodenim kotuca je dobre si ho "poctivo" premerat mikrometrom ...
..inak sa bude "diat" to "co sa deje", trasenie, hluk, skakanie pedala a pod.