Stránka 3 z 3

Napsal: stř kvě 25, 2005 10:11
od Ivan
Habrone, Nexia forum je celkem OK, když to srovnám s tuning-forem, ale zpět k lakování prosím.

Napsal: stř kvě 25, 2005 17:37
od kaso
Cena za 1 diel kasne je u nas 2000-2500 Sk.Za opravu my vypocital cenu 17-18000Sk.Cena za cele auto nalakovania z vonku 20000Sk.Jednoducho mam na celom aute okrem strechy skrabance a obytu farbu od kamienkov.Neoplaty sa kvoli 2000Sk opravovat poskodene miesta.Nalakujem to cele ;) ;)

Napsal: stř kvě 25, 2005 20:05
od Habron
No já jsem dal letos v lednu za pravý zadní dveře, zadní blatník a přední blatník i s barvou 6500,- Kč. Odmašlení zajistil lakýrnák, já to tam jen dovezl a pak jsem si pro to přijel (abych se taky vyjádřil k tématu).

Napsal: čtv kvě 26, 2005 00:59
od Ivan
On je celolak a celolak. Někde auto nalakují jen zvenku, takže když např. otevřete dveře, tak na boku je vidět original barva, nebo v motorovém prostoru. Když se dělá celolak poctivě, tak se musí nalakovat komplet všechno a je to taky dražší.

Napsal: čtv kvě 26, 2005 06:22
od Akri
Ivan píše:On je celolak a celolak. Někde auto nalakují jen zvenku, takže když např. otevřete dveře, tak na boku je vidět original barva, nebo v motorovém prostoru. Když se dělá celolak poctivě, tak se musí nalakovat komplet všechno a je to taky dražší.
No to nevim jak u vas, ale prave kdyz to lakujes jen z venku, je to uplne stejne drahy, jak kdyby se to delalo cele, ponevadz, to vylepovani je tak pracné, ze je lepsi to delat komplet, nepocitam motorovy prostor, to se fakt 90% lidi nechce tahat motor ven.. ;) my to proste jen "zvenku" nedelame :)

Napsal: čtv kvě 26, 2005 13:04
od Ivan
Já Ti nevím, Akri, ale je spousta lakoven, které to dělají tak, jak jsem popisoval... :?

Napsal: čtv kvě 26, 2005 13:32
od Habron
Můžu souhlasit s Ivanem, párkrát jsem viděl takhle nastříkaný auto, ale moc se mi nezdá, že by to tak dělala opravdová lakovna. Většinou jsou to ti "amaterští" lakýrníci, co to jen nějak stříknou, aby to naoko vypadalo. Co jsem se setkal já, tak se to vždycky dělalo pořádně s demontáží dílu ...

Napsal: čtv kvě 26, 2005 18:12
od Akri
Habron píše:Můžu souhlasit s Ivanem, párkrát jsem viděl takhle nastříkaný auto, ale moc se mi nezdá, že by to tak dělala opravdová lakovna. Většinou jsou to ti "amaterští" lakýrníci, co to jen nějak stříknou, aby to naoko vypadalo. Co jsem se setkal já, tak se to vždycky dělalo pořádně s demontáží dílu ...
ano to zalezi na tom kterem cloveku, my to nedelame, protoze je to tzv. na "hulvata", ale nerikam, ze se to tak nedela ;)

Napsal: sob srp 12, 2006 07:25
od Pavel Beneš
dobrá, Akri je určitě profík, viď. Z5 k lakování:

Jak postupovat při stříkání Metly (perletě) - do báze se dává určité množství perletě (záleží kolik? - když ho tam dám moc nebo málo, má to nějaký dopad na životnost, kvalitu atd.?) ....nebo do laku jako konečný lak

Chci se zeptat: To se normálně stříkne barva (jakýkoliv podklad) a pak se do ještě mokrého stříká bezbarvý lak s perletí? Nebo jaký je postup? A stříká se to (lakuje - promiň Akri) stejným způsobem jako normál barva?

A trysky, tlaky atd jsou stejné s normal barvami? A co třeba, když lakuješ plech a plast, který je už lakovaný - je postup stejný jako u plechu nebo se dávájí změkčovadlo tužidlo či co..????

A třeba poměry obecně - barvy, ředidla, tužidla....

Chlapi trochu z toho udělejte TechWeb, já se na to chystám dělat perleť sám a nechci dopadnout jako sedlák u Chlumce, nebo si spíš myslíš, že bych to měl hodit do odp(B)orných rukou?


dík

Napsal: ned srp 13, 2006 01:35
od Olda
Hele akri asi emigroval do Ugandy, nebo nekam kde neni inet bo uz sem ho tu dlouho nevidel... :lol:

Pokud ti to pomuze napisu jak to delam ja(inak vim taky hovno, clovek se uci furt ;) )

1. Do metly nic nepridavam-proste si koupim pozadovany odstin a ten naredim podle doporuceni vyrobce.
(viz katal. list barvy)

2. podklad se musi upravit PREBROUSENIM(ne podrapanim-na tom zavisi jesi na tom bude drzet barva) a dle potreby nastrika plnicem a znova prebrousi 600-1000 ovkou smirglem na final

3. pak fouknu metlu na 2-3 vrstvy (podle toho jak to kryje)

4. pozaschnuti metly ( doba asi podle teploty, viz. katal. list barvy) strikam lak taky aspon 3 vrstvy-cim vic tim lip-to ten ti budou totiz smrdlat kartace mycky

5. Inak co sem si vyzkousel tak cim vetsi tryska(prutok) tim vetsi tlak(kvuli jemnosti rozpraseni)
Napr. na 1.4 trysku mi v pohode staci 3 bary...
Inac strikam mezi 2-4 bary, na vic uz to jen zbytecne prasi...

6.Pomery redeni a tuzeni se dozvis v katalogovych listech od pouziteho materialu(barvy)-doporucuji si je u prodejce vyzadat a procist

Na plast(holy) musis pouzit zaklad(primer) na plasty jinak ti to sleze, lakovane povrchy prebrousit.


Jinak upozornuju ze tohle sou pouze me osobni zkusenosti, na montazich sem se to musel ucit sam metodou pokus-omyl, doporucuju se jeste pozeptat.
Ale stejne bych se na celolak v garazi vybodl a dal to profikum co to fouknou v boxu-mas sichr ze na tom nebudes mit zadnej bordel... ;)

Tak hodne zdaru!!!


P.S. Ty vole to sem zvedav co se bude dit az si to precte Akri-doufam ze sem nenapsal zadnou volovinu inak me vykosti zaziva :lol:

Napsal: pon srp 14, 2006 17:35
od Pavel Beneš
Já si myslím, že je to dobrý :lol:
u nás je problém v tom, že mi to buď nechtějí nalakovat s tím, že se toho bojí, že se černá blbě lakuje a takový koniny, nebo chtějí (a to se držte) 50-60 celolak nebo 30-35 přestřik.. (ale jsou to profíci a taky jediní, kdo mě nevyfuckovali).... Tak jsem sehnal barvu (bude mě stát 8000 ) a děj se co děj, když to bude dobrý, pošlu děkovný dopis, nebo moje ruce, když se to nepovede.. 8)
Už jsem domluvenej, že nejdřív koupím 1dcl a vyzkouším si to na kusu plechu..... tak možná jen prostředníček, když to neklapne, ať mám druhý pokus....

Ještě mi dali dobrý tip!!!
Prodávají barevné plniče podle odstínů barev, což eliminuje odstíny a ne-kryvost, pak stačí i méně barvy... to jsem třeba vůbec nevěděl...

Napsal: úte srp 15, 2006 13:28
od Olda
Pavel Beneš píše:
Ještě mi dali dobrý tip!!!
Prodávají barevné plniče podle odstínů barev, což eliminuje odstíny a ne-kryvost, pak stačí i méně barvy... to jsem třeba vůbec nevěděl...
Nebo proste prilejes trochu te barvy do plnice ;)
Inak cerna se mi zda neprakticka, ja pujdu asi do tmave stribrny metly, jeste
nevim...

Jo a ta barva se mi zda draha, co je to za znacku, jaky dodavatel?

Napsal: stř srp 16, 2006 15:29
od Pavel Beneš
no na dveřích mají napsané ICI Autocolor a Spies Hecker tak tipuju že něco takovýho (prý je to profi) Jo jinak litr metly s perletí stojí do 3100 a lak litr 1100 i s ředidly, tužidly, prostě připravené na nástřik.

Napsal: čtv srp 17, 2006 14:45
od Olda
Pavel Beneš píše:no na dveřích mají napsané ICI Autocolor a Spies Hecker tak tipuju že něco takovýho (prý je to profi) Jo jinak litr metly s perletí stojí do 3100 a lak litr 1100 i s ředidly, tužidly, prostě připravené na nástřik.
:shock: :shock: :shock:
Ty kr.vo, tak to jo,
ja musim zjistit ty ceny od toho chlapika co dela Du Pont, ale tohle se mi zda dost... :roll:
V Pardubicich v prodejne fy. SON stoji 1L akryl metly 1200+redidlo
a lak asi 800+tuz+red (na celolak ti udelaji cenu jeste lepsi)... ;)

Napsal: pát srp 18, 2006 20:35
od Pavel Beneš
ještě oběhnu pár firem, když se vám to zdá drahý, ale prý je to hodně na kvalitu....jen relkamu, už jsem viděl i auta stříkaný akrylem s lakem od firem pochybný kvality, kde si řekli za práci 20tku a po roce se jim lak loupe jak kůže s Jacksona..Nevím, než se handrkovat, tak si připlácnu a udělám sám, ať se kdykoliv můžu chytit pod krkem.... :lol:
Pak dám fota na Nubira sekci nebo normál nahoru..