Test SPARKA
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Tááák, dneska podvečer jsem Sparka už na 13" kolech řádně protáhnul po místních okreskách a silničkách n-té třídy a musím bez mučení přiznat, že předělaný podvozek je fakt velký pokrok. Zlepšení ve všech směrech. Už se mi pod rukama rodí delší článek, tak se máte nač těšit...
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Reklama
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Hodně štastí při čtení
Chevrolet Spark 1.0
V dubnu mi byla Autocentrem Hulváky nabídnuta několikadenní zkušební jízda nástupce Matize - Chevroletu Spark. Takováto nabídka se neodmítá, navíc, když se jedná o model s téměř maximální výbavou a silnějším litrovým motorem. Po oficiální české premiéře Sparku, která se odehrála na autosolónu v Brně byl "můj" Spark připraven a já řádně natěšen na zajímavý víkend. Byl jsem zvědavý na změny a novinky, které Spark přinese v porovnání se svým předchůdcem - Matizem. Téměř sedmiletým Matizem jezdím 3.5 roku a z celkových 114.000 kilometrů jsem najel 66.000 a mohu s klidným svědomím prohlásit, že jsem s ním dopodrobna seznámen a zcela nový Spark budu porovnávat právě s tímto kouskem.
Spark je zcela nový model, který z Matizu koncepčně vychází. Nejedná se facelift, jakým byl např. Matiz II z roku 2000. Karoserie Sparku je rozměrovně téměř shodná. Dostala však oproti svému předchůdci poněkud dynamičtější linie. Dle mého jí to prospělo. Celkovou kulatost auta doplňují ostré linky vedoucí od masky chladiče přes kapotu motoru a okolo zrcátka vykreslující oblouk, který láme dolní hranu bočních oken. Charakteristickým prvkem profilu je šípovitý prolis mezi okny a klikami dveří a výrazné lemy blatníků, které plynule přechází do prahů a prolisů obou nárazníků. Přední i zadní světla se nesou v kulatém duchu, byť u těch přeních to není na první pohled patrné, protože jsou překryty troujúhleníkovým "sklem", které zároveň kryje i přední blinkry. Hodnotit design je ošidné, ale z mého pohledu se exteriér Sparku povedl a logicky navazuje na styl stanovený Matizem.
Předpokládám, že vnější design Sparka bude přijat bez větších výhrad, zato interiér určitě vyvolá diskuzi. Zejména umístění přístrojů do středu palubní desky. Po necelých 400km jsem si na to zcela nezvykl, ale rovněž nemůžu říci, že by mi to nějak vážně ztrpčovalo život za volantem. Volil bych však jiné rozložení budíků. Otáčkoměr by měl být nejblíže řidiči, nikoli úplně vpravo. Číslice na tachometru by mohly být větší, protože při přeostření očí ze silnice na centrálně umístěný budík chvilku trvá, než se člověk zorientuje. Věc, kterou výrobci ovšem neodpustím je absence teploměru chladící kapaliny. Primární cílové skupině je asi jedno jak teplo je motoru, ale pouhá kontrolka přehřívání je málo. Alespoň kontrolka chladného motoru by pomohla. Příjemnou novinkou je vynulování budíku stavu paliva při vytažení klíčku zapalování.
Celá palubní deska je oproti Matizu výrazně mohutnější s horní liní, která se svažuje od přístrojů směrem k výborně řešeným výdechům ventilace. Nově se v palubní desce objevily užitečné poličky jak u spolujezdce, tak u řidiče, místo k odložení mincí a držák platební karty. Zlozvyk výrobců současných aut - přerostlá středová konzole - našla bohužel své místo i ve Sparku. Konzole nekončí o mnoho níž než u Matize, ale je více vysunuta do kabiny a bouchal jsem se do ní pravým kolenem. Mrzí to o to více, že mému levému kolenu ubírala prostor opěrka ruky ve výplni dveří. Ve Sparku bez elektrických oken to může být lepší, protože opěrka ve dveřích je asi o 10cm kratší. V tak úzkých autech jakými jsou Matiz a Spark je potřeba neplýtvat místem a v Matizu bylo pro kolena cestujících vpředu na šířku místa více. Místo na kolena je ovšem jedninou mou výtkou ke zpracování interiéru. Vše ostatní mě nadchlo.
Výborná jsou přední sedadla. Zvětšil se opěrák a dostal i lepší tvar. Záda podpírá rovnoměrně a vzhledem k předpokládanému stylu jízdy má i dostatečné boční vedení. Sedák je zhruba stejný jako v Matizu, navíc je u řidiče výškově stavitelný. Opěrky hlavy se dají vysunout skutečně vysoko, takže i vyšší postavy si je mohou nastavit do správné polohy.
Volant má skvělý retrostylo design. Výborně padne do ruky a vodorovná ramena jsou v ideální pozici pro opření palců ve správné pozici 3/4 na 3. Jen by mu prospěl tlustší věnec (nebo obšití kůží) a o 2 cm menší průměr. Je škoda, že z pohledu řidiče stíní ve výhledu na rádio a znemožňuje tak např. montáž "dvoudinového" displeje do středové konzoly. Koncovka řadící páky má příjemný tvar, jen bych celou páku zkrátil asi o 3 cm.
V interiéru je spousta úložných míst - už zmíněné poličky a držáky v palubní desce, 5 držáků na 0.5l PET láhve (3x středová konzole, 2x přední dveře), držáky karet ve slunečních clonách, zásuvka pod sedadlem spolujezdce, držák brýlí na stropě u řidiče, kapsy v předních sedačkách, háčky na tašky apod. Pochválit musím konstruktéry za otočení rezervy vnější částí disku směrem dolů, takže hever a nářadí je možné dát právě do něj.
Protože můj zájem o novinky ve Sparku byl skutečně veliký, neváhal jsem věnovat patřičnou pozornost také podvozku a motoru. Spark je nabízen se shodnými motory jako jeho předchůdce. Obě jednotky prošly lehčí omlazovací kůrou, která vyústila v mírné snížení spotřeby a splnění přísnějších emisních limitů. Do rozborky jsem se nepouštěl a tak jedinými patrnými změnami pod kapotou jsou jiný tvar sání a airboxu s rezonátorem pod levým předním světlometem, poloha baterie a přemístění řídící jednotky z kabiny do motorového prostoru.
Nejvýraznější novinkou na podvozku je zcela nová zadní náprava. Tuhá náprava stabilizovaná panhardskou tyčí je nahrazena vlečnými rameny se zkrutnou příčkou. Výhody jsou jasné. Nižší neodpružené hmoty, jistější chování při přejezdu nerovností, lepší směrová stabilita a nižší hlučnost - tlumené dunění zadní nápravy Matize je ten tam. Změny na přední nápravě jsou na pohled kosmetické, ale s výrazným vlivem na jízdní vlastnosti, o kterých se zmíním později. Novinkou je větší průměr zkrutného stabilizátoru, patrně díky tužší karoserii již není montována rozpěra mezi tlumiči a mám vážné "podezření" na změny v geometrii.
Co mě při pohledu na spodek auta nemile překvapilo je absence ochranné lyžiny pod převodovkou, kterou bych si osobně určitě nechal dodatečně namontovat. Zvláštní je tvar koncového tlumiče výfuku, který má jak vstup, tak výstup na přední straně.
Dosti suchého statického popisu - jak se mi v něm tedy jezdilo?
Než jsem do Sparka poprvé usedl, zhruba jsem tušil co mě čeká. Jednak jsem zvyklý na rozměrově téměř shodného Matize a veškeré dostupné materiály jsem také nastudoval. První příjemný dojem ve mně vyvolaly sedačky, zejména opěráky. Výrazně narostly a taky opěrku hlavy si konečně nastavím, tak jak to má být. Najít vhodnou polohu za volantem nebyl problém. Prohmatal jsem pro mě trošku velký volant s tenkým věncem a nastartoval. Motor je tak dokonale odhlučněn, že jsem zprvu téměř přeslechnul jeho zvuk. Ještě, že má Spark sériově otáčkoměr. Kompletní odhlučnění Sparku je na skvělé úrovni a i v rychlostech nad dálničními limity si posádka pokecá.
Takže zapnout rádio a můžeme jet. Apropos rádio. Testovaný kousek měl 4 měniče (předpokládám stejné asi 10cm papíráčky jako Matiz), přičemž ty přední jsou umístěny na rozdíl od předchůdce na vrchu palubní desky a ne ve výplních dveří. Umístění do palubní desky zvuku hodně prospělo a auto hraje i v sérii na svoji kategorii velice dobře! Zásluhu na tom určitě má i kvalitní rádio s modrým puntíkem. Taky kluci od GM chybku neudělali.
Hážu tam jedničku a pocit v pravé ruce je velmi příjemný. Trošku delší páka než je mi milo (pilka to řeší) s příjemnou kulatou rukojetí běhá v kulise s přesností, která dává zcela zapomenout na jednu z největších bolestí Matizů. Takhle to má být, řazení je perfektní. Dráhy jsou delší a zařazení rychlosti je doprovázeno příjemným kliknutím. V jakémsi testu psali, že toto bude vyhovovat ženám. Jestli ano, jsem nadšená řidička. Spark dostal oproti Matizu delší stálý převod a je tedy maličko línější v akceleraci (nebo to chce jinak podřazovat), ale zase to pomáhá např. při předjíždění, kdy můžete jet bez přeřazení i tam, kde už se Matiz dostával do červeného pole.
Litrový motor měl při přebírání pouhých 700km. Byl tedy hodně syrový a měl projev houby, kterou ne a ne vymačkat. První den bylo dost horko a tak téměř stále jela klimatizace, což akceleračním schopnostem motoru nepřidá. Navíc jsem měl neustálý přebytek dychtivých pasažérů. Přesto nebyl v žádném případě Spark brzdou provozu. Najel jsem celkem 400km a motor se pomaličku probouzel. Po 3-5000km to bude jiné kafe a dobře zajetý bude pěkně zatápět i větším autům. Nezajetému motoru a stylu jízdy odpovídala i spotřeba 7.6 l/100km. Tento údaj uvádím z čistě statistických pohnutek a je zcela nevypovídající o budoucí běžně dosahované spotřebě.
Další příjemnou změnou (alespoň pro mě) byla přítomnost posilovače. Parkování bylo velmi pohodlné a ve vyšších rychlostech měl nižší účinek posilovače pozitivní vliv na stabilitu jízdy. Silnice byla volantem slušně “čitelná“.
Druhý den jsem se zbavil pasažérů, počasí se ochladilo a já se rozhodl Sparka skutečně řádně protáhnout po okreskách a silničkách v okolí Ostravy, Oder a Opavy. Spark se mi za tento výlet královsky odměnil a až při této jízdě jsem naplno docenil změny na podvozku. Jízda byla neporovnatelná a já nadšený. Cesty, po kterých jsem jezdil mám s Matizem hodně najeté a jel jsem po nich nejednou i s většími auty.
Z počátku jsem se soustředil na chování zadku, kde byly změny nejvýraznější. Zkoušel jsem ho rozhodit, vyvést z míry, ale držel jako přibitý. A choval se na rozdíl od Matize tiše - žádné dunění. Takže jsem si v zatáčkách dovoloval stále více. Až po chvíli mi došlo, že se do těch zatáček Spark vrhá tak nějak samozřejměji a zkusil jsem se soustředit i na tento jev. Velká nedotáčivost Matize, který do prudších zatáček před sebou nemilosrdně hrnul přední kola a brousil boky pneumatik je pryč. Auto je pochopitelně nedotáčivé stále, ale je to hodně potlačené. Děkovat můžeme tužšímu stabilizátoru (díky konstrukci nápravy defacto i vzadu) a jak jsem psal výše, je možné, že je poupravena i geometrie nápravy, byť je konstrukčně úplně stejná. Hluboce smekám před konstruktéry. I levné malé auto může dobře sedět na cestě a na slovo poslouchat. Až mi bylo líto, že jsem z křivolakých silniček n-té třídy musel sjet. Klidně bych tam řádil doteď. Brzdy byly slušné, přesně dávkovatelné. Při prudším přibrždění v zatáčce se Spark trošku ošíval a vlnil, ale není to žádný závodník a nemůžu se na něj za to zlobit. Pokud jsem našel na Sparku nějaká negativa, tak jízdní vlastnosti je spolehlivě mažou. Jezdí a drží fakt skvěle.
Po celou dobu mého ježdění jsem si zvykal na centrálně umístěné budíky. Čím dál tím víc to šlo, ale své správné místo mají jinde. Nemůžu však ani říct, že by to byl veliký hendikep. Cílová skupina to asi bude vnímat jinak, jak soudím z reakcí ne-autařů, kterým se takto zpracovaný interiér líbil, hlavně za tmy - pochvalovali si, že na budíky všichni vidí.
Spark se mi moc líbil a potěšil mne. Je to důstojný nástupce Matizů, který ale bude mít možná těžší život než jeho starší bráškové. V době svého nástupu Matiz jednoznačně vedl designem a jeho konkurenti byly nevzhledné krabičky na kolech. Dnes je pěkných miniaut více, i když subjektivně je z těch soudobých Spark nejhezčí. Dalším faktem je, že do cenového segmentu Sparku a dalších miniaut se tlačí auta o třídu výš. Vždyť i Chevy vraždí ve vlastních řadách Kalosem. Držím Sparkovi palce, ať to všem ukáže!
P.S. Na fotkách už se dělá....
Chevrolet Spark 1.0
V dubnu mi byla Autocentrem Hulváky nabídnuta několikadenní zkušební jízda nástupce Matize - Chevroletu Spark. Takováto nabídka se neodmítá, navíc, když se jedná o model s téměř maximální výbavou a silnějším litrovým motorem. Po oficiální české premiéře Sparku, která se odehrála na autosolónu v Brně byl "můj" Spark připraven a já řádně natěšen na zajímavý víkend. Byl jsem zvědavý na změny a novinky, které Spark přinese v porovnání se svým předchůdcem - Matizem. Téměř sedmiletým Matizem jezdím 3.5 roku a z celkových 114.000 kilometrů jsem najel 66.000 a mohu s klidným svědomím prohlásit, že jsem s ním dopodrobna seznámen a zcela nový Spark budu porovnávat právě s tímto kouskem.
Spark je zcela nový model, který z Matizu koncepčně vychází. Nejedná se facelift, jakým byl např. Matiz II z roku 2000. Karoserie Sparku je rozměrovně téměř shodná. Dostala však oproti svému předchůdci poněkud dynamičtější linie. Dle mého jí to prospělo. Celkovou kulatost auta doplňují ostré linky vedoucí od masky chladiče přes kapotu motoru a okolo zrcátka vykreslující oblouk, který láme dolní hranu bočních oken. Charakteristickým prvkem profilu je šípovitý prolis mezi okny a klikami dveří a výrazné lemy blatníků, které plynule přechází do prahů a prolisů obou nárazníků. Přední i zadní světla se nesou v kulatém duchu, byť u těch přeních to není na první pohled patrné, protože jsou překryty troujúhleníkovým "sklem", které zároveň kryje i přední blinkry. Hodnotit design je ošidné, ale z mého pohledu se exteriér Sparku povedl a logicky navazuje na styl stanovený Matizem.
Předpokládám, že vnější design Sparka bude přijat bez větších výhrad, zato interiér určitě vyvolá diskuzi. Zejména umístění přístrojů do středu palubní desky. Po necelých 400km jsem si na to zcela nezvykl, ale rovněž nemůžu říci, že by mi to nějak vážně ztrpčovalo život za volantem. Volil bych však jiné rozložení budíků. Otáčkoměr by měl být nejblíže řidiči, nikoli úplně vpravo. Číslice na tachometru by mohly být větší, protože při přeostření očí ze silnice na centrálně umístěný budík chvilku trvá, než se člověk zorientuje. Věc, kterou výrobci ovšem neodpustím je absence teploměru chladící kapaliny. Primární cílové skupině je asi jedno jak teplo je motoru, ale pouhá kontrolka přehřívání je málo. Alespoň kontrolka chladného motoru by pomohla. Příjemnou novinkou je vynulování budíku stavu paliva při vytažení klíčku zapalování.
Celá palubní deska je oproti Matizu výrazně mohutnější s horní liní, která se svažuje od přístrojů směrem k výborně řešeným výdechům ventilace. Nově se v palubní desce objevily užitečné poličky jak u spolujezdce, tak u řidiče, místo k odložení mincí a držák platební karty. Zlozvyk výrobců současných aut - přerostlá středová konzole - našla bohužel své místo i ve Sparku. Konzole nekončí o mnoho níž než u Matize, ale je více vysunuta do kabiny a bouchal jsem se do ní pravým kolenem. Mrzí to o to více, že mému levému kolenu ubírala prostor opěrka ruky ve výplni dveří. Ve Sparku bez elektrických oken to může být lepší, protože opěrka ve dveřích je asi o 10cm kratší. V tak úzkých autech jakými jsou Matiz a Spark je potřeba neplýtvat místem a v Matizu bylo pro kolena cestujících vpředu na šířku místa více. Místo na kolena je ovšem jedninou mou výtkou ke zpracování interiéru. Vše ostatní mě nadchlo.
Výborná jsou přední sedadla. Zvětšil se opěrák a dostal i lepší tvar. Záda podpírá rovnoměrně a vzhledem k předpokládanému stylu jízdy má i dostatečné boční vedení. Sedák je zhruba stejný jako v Matizu, navíc je u řidiče výškově stavitelný. Opěrky hlavy se dají vysunout skutečně vysoko, takže i vyšší postavy si je mohou nastavit do správné polohy.
Volant má skvělý retrostylo design. Výborně padne do ruky a vodorovná ramena jsou v ideální pozici pro opření palců ve správné pozici 3/4 na 3. Jen by mu prospěl tlustší věnec (nebo obšití kůží) a o 2 cm menší průměr. Je škoda, že z pohledu řidiče stíní ve výhledu na rádio a znemožňuje tak např. montáž "dvoudinového" displeje do středové konzoly. Koncovka řadící páky má příjemný tvar, jen bych celou páku zkrátil asi o 3 cm.
V interiéru je spousta úložných míst - už zmíněné poličky a držáky v palubní desce, 5 držáků na 0.5l PET láhve (3x středová konzole, 2x přední dveře), držáky karet ve slunečních clonách, zásuvka pod sedadlem spolujezdce, držák brýlí na stropě u řidiče, kapsy v předních sedačkách, háčky na tašky apod. Pochválit musím konstruktéry za otočení rezervy vnější částí disku směrem dolů, takže hever a nářadí je možné dát právě do něj.
Protože můj zájem o novinky ve Sparku byl skutečně veliký, neváhal jsem věnovat patřičnou pozornost také podvozku a motoru. Spark je nabízen se shodnými motory jako jeho předchůdce. Obě jednotky prošly lehčí omlazovací kůrou, která vyústila v mírné snížení spotřeby a splnění přísnějších emisních limitů. Do rozborky jsem se nepouštěl a tak jedinými patrnými změnami pod kapotou jsou jiný tvar sání a airboxu s rezonátorem pod levým předním světlometem, poloha baterie a přemístění řídící jednotky z kabiny do motorového prostoru.
Nejvýraznější novinkou na podvozku je zcela nová zadní náprava. Tuhá náprava stabilizovaná panhardskou tyčí je nahrazena vlečnými rameny se zkrutnou příčkou. Výhody jsou jasné. Nižší neodpružené hmoty, jistější chování při přejezdu nerovností, lepší směrová stabilita a nižší hlučnost - tlumené dunění zadní nápravy Matize je ten tam. Změny na přední nápravě jsou na pohled kosmetické, ale s výrazným vlivem na jízdní vlastnosti, o kterých se zmíním později. Novinkou je větší průměr zkrutného stabilizátoru, patrně díky tužší karoserii již není montována rozpěra mezi tlumiči a mám vážné "podezření" na změny v geometrii.
Co mě při pohledu na spodek auta nemile překvapilo je absence ochranné lyžiny pod převodovkou, kterou bych si osobně určitě nechal dodatečně namontovat. Zvláštní je tvar koncového tlumiče výfuku, který má jak vstup, tak výstup na přední straně.
Dosti suchého statického popisu - jak se mi v něm tedy jezdilo?
Než jsem do Sparka poprvé usedl, zhruba jsem tušil co mě čeká. Jednak jsem zvyklý na rozměrově téměř shodného Matize a veškeré dostupné materiály jsem také nastudoval. První příjemný dojem ve mně vyvolaly sedačky, zejména opěráky. Výrazně narostly a taky opěrku hlavy si konečně nastavím, tak jak to má být. Najít vhodnou polohu za volantem nebyl problém. Prohmatal jsem pro mě trošku velký volant s tenkým věncem a nastartoval. Motor je tak dokonale odhlučněn, že jsem zprvu téměř přeslechnul jeho zvuk. Ještě, že má Spark sériově otáčkoměr. Kompletní odhlučnění Sparku je na skvělé úrovni a i v rychlostech nad dálničními limity si posádka pokecá.
Takže zapnout rádio a můžeme jet. Apropos rádio. Testovaný kousek měl 4 měniče (předpokládám stejné asi 10cm papíráčky jako Matiz), přičemž ty přední jsou umístěny na rozdíl od předchůdce na vrchu palubní desky a ne ve výplních dveří. Umístění do palubní desky zvuku hodně prospělo a auto hraje i v sérii na svoji kategorii velice dobře! Zásluhu na tom určitě má i kvalitní rádio s modrým puntíkem. Taky kluci od GM chybku neudělali.
Hážu tam jedničku a pocit v pravé ruce je velmi příjemný. Trošku delší páka než je mi milo (pilka to řeší) s příjemnou kulatou rukojetí běhá v kulise s přesností, která dává zcela zapomenout na jednu z největších bolestí Matizů. Takhle to má být, řazení je perfektní. Dráhy jsou delší a zařazení rychlosti je doprovázeno příjemným kliknutím. V jakémsi testu psali, že toto bude vyhovovat ženám. Jestli ano, jsem nadšená řidička. Spark dostal oproti Matizu delší stálý převod a je tedy maličko línější v akceleraci (nebo to chce jinak podřazovat), ale zase to pomáhá např. při předjíždění, kdy můžete jet bez přeřazení i tam, kde už se Matiz dostával do červeného pole.
Litrový motor měl při přebírání pouhých 700km. Byl tedy hodně syrový a měl projev houby, kterou ne a ne vymačkat. První den bylo dost horko a tak téměř stále jela klimatizace, což akceleračním schopnostem motoru nepřidá. Navíc jsem měl neustálý přebytek dychtivých pasažérů. Přesto nebyl v žádném případě Spark brzdou provozu. Najel jsem celkem 400km a motor se pomaličku probouzel. Po 3-5000km to bude jiné kafe a dobře zajetý bude pěkně zatápět i větším autům. Nezajetému motoru a stylu jízdy odpovídala i spotřeba 7.6 l/100km. Tento údaj uvádím z čistě statistických pohnutek a je zcela nevypovídající o budoucí běžně dosahované spotřebě.
Další příjemnou změnou (alespoň pro mě) byla přítomnost posilovače. Parkování bylo velmi pohodlné a ve vyšších rychlostech měl nižší účinek posilovače pozitivní vliv na stabilitu jízdy. Silnice byla volantem slušně “čitelná“.
Druhý den jsem se zbavil pasažérů, počasí se ochladilo a já se rozhodl Sparka skutečně řádně protáhnout po okreskách a silničkách v okolí Ostravy, Oder a Opavy. Spark se mi za tento výlet královsky odměnil a až při této jízdě jsem naplno docenil změny na podvozku. Jízda byla neporovnatelná a já nadšený. Cesty, po kterých jsem jezdil mám s Matizem hodně najeté a jel jsem po nich nejednou i s většími auty.
Z počátku jsem se soustředil na chování zadku, kde byly změny nejvýraznější. Zkoušel jsem ho rozhodit, vyvést z míry, ale držel jako přibitý. A choval se na rozdíl od Matize tiše - žádné dunění. Takže jsem si v zatáčkách dovoloval stále více. Až po chvíli mi došlo, že se do těch zatáček Spark vrhá tak nějak samozřejměji a zkusil jsem se soustředit i na tento jev. Velká nedotáčivost Matize, který do prudších zatáček před sebou nemilosrdně hrnul přední kola a brousil boky pneumatik je pryč. Auto je pochopitelně nedotáčivé stále, ale je to hodně potlačené. Děkovat můžeme tužšímu stabilizátoru (díky konstrukci nápravy defacto i vzadu) a jak jsem psal výše, je možné, že je poupravena i geometrie nápravy, byť je konstrukčně úplně stejná. Hluboce smekám před konstruktéry. I levné malé auto může dobře sedět na cestě a na slovo poslouchat. Až mi bylo líto, že jsem z křivolakých silniček n-té třídy musel sjet. Klidně bych tam řádil doteď. Brzdy byly slušné, přesně dávkovatelné. Při prudším přibrždění v zatáčce se Spark trošku ošíval a vlnil, ale není to žádný závodník a nemůžu se na něj za to zlobit. Pokud jsem našel na Sparku nějaká negativa, tak jízdní vlastnosti je spolehlivě mažou. Jezdí a drží fakt skvěle.
Po celou dobu mého ježdění jsem si zvykal na centrálně umístěné budíky. Čím dál tím víc to šlo, ale své správné místo mají jinde. Nemůžu však ani říct, že by to byl veliký hendikep. Cílová skupina to asi bude vnímat jinak, jak soudím z reakcí ne-autařů, kterým se takto zpracovaný interiér líbil, hlavně za tmy - pochvalovali si, že na budíky všichni vidí.
Spark se mi moc líbil a potěšil mne. Je to důstojný nástupce Matizů, který ale bude mít možná těžší život než jeho starší bráškové. V době svého nástupu Matiz jednoznačně vedl designem a jeho konkurenti byly nevzhledné krabičky na kolech. Dnes je pěkných miniaut více, i když subjektivně je z těch soudobých Spark nejhezčí. Dalším faktem je, že do cenového segmentu Sparku a dalších miniaut se tlačí auta o třídu výš. Vždyť i Chevy vraždí ve vlastních řadách Kalosem. Držím Sparkovi palce, ať to všem ukáže!
P.S. Na fotkách už se dělá....
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
diky za pekny cteni, jen osobni zkusenost s hlasitosti litru - prvni mesic byl opravdu temer neslysitelny (jednou jsem dokonce dvakrat nastartoval - chudak starter), postupem casu, jak se zajizdi se vraci temer na uroven osmistovky (akorat trosku jiny projev), cili pocitam, ze zde to bude stejneOndras píše:Hodně štastí při čtení
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Ondro , pěkný , pěkný , seš jak profík z motoristickýho časopisu , hlavně , že jsi nezapomněl vzít si zpátky svoje kola , ale slušely mu !!!
Pěkný fotky , pěkný exteriery, to jsem netušil , že je u Ostravy taková příroda.....
Pěkný fotky , pěkný exteriery, to jsem netušil , že je u Ostravy taková příroda.....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Hlavní změna se udála vzadu, tam nezůstal kámen na kameni. Vpředu je náprava v pohodě. Prostě McPherson. Dostala tužší stabík (= menší naklánění v zatáčkách) a jak píšu, možná(!) toršku kopli do geometrie. Musím ten stabík proměřit a možná pásne i na Matize. Pak bych si ho koupil. Zadek krom jiného pomáhá v zatáčkách díky samostabilizační funkci vlečných ramen s torzkou.Robert píše:Zajimavej elaborat
Jen se mi moc nechce verit tomu, jak pises, ze Spark sedi na silnici jako pribitej. Takovymu pokroku pri stejne konstrukci naprav atd... se mi nechce moc verit, jinak
Na 15" proběhlo hlavně focení. Žádná "vážná" jízda. Co se týče odpružení, tak je to asi stejné jako Matiz, jen se méně naklání.zabijec píše:a jezdil jsi pouze na tvych 15" nebo i na originalnich kolech? Jak je spark proti Matizu "pohodlny" tvrdsi nebo mekci? I kdyz to budes asi tezko posuzovat kdyz mas ve svem aute sportovni pera.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Tak sem se v něm taky konečně projel jízdní vlastnosti jsou opravdu citelně lepší ale to bylo asi tak jediné co se mi líbilo jinak stále chudý plastový vnitřek ale to asi k téhle třídě levných malých aut patří . Velké plus za otáčkoměr ale mínus za umístění přístrojové kapličky do středu v tom jsem prostě konzervativní řazení stále stejné jako na Matizovi takže žádná sláva a na pohled ze zadu se mi víc líbil II matiz a předek ještě nevím toť mé dojmy z krátké testovací jízdy
Já bych přidal ještě minus za teploměr... Jihokorejští soudruzi jsou zřejmě přesvědčeni, že termostat nemůže odejít nebo ho nikdo nevymontuje, ale to dělají chybu - stále studený motor se sice nezničí jako přehřátý, ale na spotřebě je to znát . Ad řazení - nepsal Ondras, jak Spark krásně řadí (ještě když cvičil se šaltpákou na Autosalónu)? Neměl jsem náhodou pravdu, že to řazení bylo nejspíš rozpojený ?petrm píše:Velké plus za otáčkoměr ale mínus za umístění přístrojové kapličky do středu v tom jsem prostě konzervativní řazení stále stejné jako na Matizovi takže žádná sláva